Kaikissa Kiinalaisissa nelitahti mootoreissa on niin sanottu pakkaasu kierrätys, eli pakputkesta menee letku ilmansuodattimeen mitä kautta kierrätetää pakokaasua takaisin moottoriin.
No se on kaikkien tiedossa että se pitää tukkia, eihän mootori tarvii kun puhdasta ilmaa toimiaksensa kunolla, ei mikään mootori toimi pakokaasulla kunolla ja vaikka tässä tapauksessa ei sitä pakokaasua paljoa mene takaisin mutta sekin on liikaa. Mutta pelkkä tukkiminen ei paljoa auta koska se putken natsa minkä päällä on jonkinlainen takaiskuventiili on hitsattu etuputkeen niin että se tukkii puolet etuputkesta, elikä etuputkesta pitää sahata se putken natsa poikki takaiskuventtiilin alapuolelta, aivan etuputken pitaa pitkin ja sen jälkeen vielä porta näkyviin tullut reikä 13 mm poralla auki jolloin etuputken sisällä oleva natsa irtoaa, ja tämän jälkeen hitsattava tuleen reijän päälle paikka.
Tämän tetyäsi on etuputki täysin auki pakoaukosta äänenvaimentimeen eikä matkalla ole enään kuristuksia, huippunopeuteen ei juurikaan vaikuta mutta mootori ottaa nopeammin kierokset ja vääntää paremmin, liitän mukaan osoitteen missä alkeellinen kuva tästä :
http://www.aijaa.com/v.php?i=3760240.jpg
Pakokaasun kierrätys
5
9279
Vastaukset
- k-v
Eli mopo ei vastaa enää tyyppirekisteröintiä ja tupruttaa putkesta enemmän päästöjä ilmaa pilaamaan. Sylinterikannessakin on joku venttiili.
- S Hessu
Jos mun mopo tuprutta se kyllä saa sen tehdä, se kierrätys ei vähennä yhtään tupruttamista on vaan vippas konsti että saa tyypit Eu normeihin vai meinaatko että pakokaasut ovat puhtaampia kun kahteen kertaan läpi ajetaan ? voin sanoa ei ole paitsi tyhjäkäynillä milloin mittaus suritetaan ja mun mopo kulkee tyhjäkäynnillä huonosti.
olen muutaman noita kiinalaisia korjannut ja huomannut että toisissa on kanessa jokin putki mutta en ole tutkinut mitä varten on, ilmeisesti on mootorin huohotus hoidettu sillä ja sillä ei ole mitään tekemistä pakokaasujen kanssa - MopoVeijari
S Hessu kirjoitti:
Jos mun mopo tuprutta se kyllä saa sen tehdä, se kierrätys ei vähennä yhtään tupruttamista on vaan vippas konsti että saa tyypit Eu normeihin vai meinaatko että pakokaasut ovat puhtaampia kun kahteen kertaan läpi ajetaan ? voin sanoa ei ole paitsi tyhjäkäynillä milloin mittaus suritetaan ja mun mopo kulkee tyhjäkäynnillä huonosti.
olen muutaman noita kiinalaisia korjannut ja huomannut että toisissa on kanessa jokin putki mutta en ole tutkinut mitä varten on, ilmeisesti on mootorin huohotus hoidettu sillä ja sillä ei ole mitään tekemistä pakokaasujen kanssaettä kun pakokaasu johdetaan uudelleen palamisreaktioon niin kyllä se 'puhdistuu'.Se putki on jotain 'paineetasaukseen' liittyvää.
- S Hessu
MopoVeijari kirjoitti:
että kun pakokaasu johdetaan uudelleen palamisreaktioon niin kyllä se 'puhdistuu'.Se putki on jotain 'paineetasaukseen' liittyvää.
Jus joo, vai kerran palanut pakokaasu palaa uudestaan, laitappa sytkäri palamaan pakoputken päähän ja katso millanen lieska tulee, olis se helppoa kun moottori kävis pelkällä pakokaasulla ja se ventiili on paineen tasaus vetiili ei päästä yhtään pakokaasua kiertoon kun kierokset nousevat, ota letku irti ventiilistä ja ja kaasuttele näet mitä tapahtuu.
Taidat olla aika insinööri kun tollasia kirjoittelet, etsi käsiissi kirja missä kerrotaan nelitahtimootrin toimintaa ja mitä se tarvii toimiakseen kunolla, no puhdasta ilmaa ja bensaa oikeessa suhteessa mutta miten paljon pakokaasua listään kerro se mulle
- wäsäilijä
On ilmeisesti mennyt vähän asiat sekaisin.Kyseinen takaiskuventtiilisysteemi toimittaa pakopulssien avulla lisäilmaa pakoputkeen jossa se katalysaattorin avulla hoitaa hiilivetypäästöjä pienemmäksi.Jos venttiili rikkoutuu niin että se jää auki,niin silloin kyllä vähän aikaa on käytössä pakokaasujen uudelleenkierrätys,mutta vain kunnes kumiletku palaa rikki.Autoissa on vastaavanlainen systeemi ollut käytössä jo 80-luvulta asti,joko samankaltaisilla venttiileillä(suorat neloset),tai mekaanisella pumpulla(veekasit ym.).
Pakokaasujen uudelleenkierrätys on myös autopuolella em. laitteiston kanssa käytössä,siinä ideana on käyttää pakokaasua alentamaan palotapahtuman lämpöhuippua,ja siten pienentämään typpioksidipäästöjä.Samalla teho vähenee ja polttoaineenkulutus kasvaa hyötysuhteen heikentyessä.
Todellisuudessa kyseessä on juuri tyypillinen tyhjänpäiväinen vihreiden nuoleskelu.Tarvitsee asunnon hintaiset laitteet että eron pakokaasuissa huomaa jos jommankumman systeemin poistaa.Mopon yhteydessä suorastaan naurettavan yhdentekevää.Ei ainakaan ole ylimääräistä ilmaa pakoputkessa virtausta haittaamassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931738
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581159Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181158- 941019
- 62823
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam34783Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6724- 46706
Mitä saat naiselta mies kun
Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p113676En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42670