Kaikissa Kiinalaisissa nelitahti mootoreissa on niin sanottu pakkaasu kierrätys, eli pakputkesta menee letku ilmansuodattimeen mitä kautta kierrätetää pakokaasua takaisin moottoriin.
No se on kaikkien tiedossa että se pitää tukkia, eihän mootori tarvii kun puhdasta ilmaa toimiaksensa kunolla, ei mikään mootori toimi pakokaasulla kunolla ja vaikka tässä tapauksessa ei sitä pakokaasua paljoa mene takaisin mutta sekin on liikaa. Mutta pelkkä tukkiminen ei paljoa auta koska se putken natsa minkä päällä on jonkinlainen takaiskuventiili on hitsattu etuputkeen niin että se tukkii puolet etuputkesta, elikä etuputkesta pitää sahata se putken natsa poikki takaiskuventtiilin alapuolelta, aivan etuputken pitaa pitkin ja sen jälkeen vielä porta näkyviin tullut reikä 13 mm poralla auki jolloin etuputken sisällä oleva natsa irtoaa, ja tämän jälkeen hitsattava tuleen reijän päälle paikka.
Tämän tetyäsi on etuputki täysin auki pakoaukosta äänenvaimentimeen eikä matkalla ole enään kuristuksia, huippunopeuteen ei juurikaan vaikuta mutta mootori ottaa nopeammin kierokset ja vääntää paremmin, liitän mukaan osoitteen missä alkeellinen kuva tästä :
http://www.aijaa.com/v.php?i=3760240.jpg
Pakokaasun kierrätys
5
9710
Vastaukset
- k-v
Eli mopo ei vastaa enää tyyppirekisteröintiä ja tupruttaa putkesta enemmän päästöjä ilmaa pilaamaan. Sylinterikannessakin on joku venttiili.
- S Hessu
Jos mun mopo tuprutta se kyllä saa sen tehdä, se kierrätys ei vähennä yhtään tupruttamista on vaan vippas konsti että saa tyypit Eu normeihin vai meinaatko että pakokaasut ovat puhtaampia kun kahteen kertaan läpi ajetaan ? voin sanoa ei ole paitsi tyhjäkäynillä milloin mittaus suritetaan ja mun mopo kulkee tyhjäkäynnillä huonosti.
olen muutaman noita kiinalaisia korjannut ja huomannut että toisissa on kanessa jokin putki mutta en ole tutkinut mitä varten on, ilmeisesti on mootorin huohotus hoidettu sillä ja sillä ei ole mitään tekemistä pakokaasujen kanssa - MopoVeijari
S Hessu kirjoitti:
Jos mun mopo tuprutta se kyllä saa sen tehdä, se kierrätys ei vähennä yhtään tupruttamista on vaan vippas konsti että saa tyypit Eu normeihin vai meinaatko että pakokaasut ovat puhtaampia kun kahteen kertaan läpi ajetaan ? voin sanoa ei ole paitsi tyhjäkäynillä milloin mittaus suritetaan ja mun mopo kulkee tyhjäkäynnillä huonosti.
olen muutaman noita kiinalaisia korjannut ja huomannut että toisissa on kanessa jokin putki mutta en ole tutkinut mitä varten on, ilmeisesti on mootorin huohotus hoidettu sillä ja sillä ei ole mitään tekemistä pakokaasujen kanssaettä kun pakokaasu johdetaan uudelleen palamisreaktioon niin kyllä se 'puhdistuu'.Se putki on jotain 'paineetasaukseen' liittyvää.
- S Hessu
MopoVeijari kirjoitti:
että kun pakokaasu johdetaan uudelleen palamisreaktioon niin kyllä se 'puhdistuu'.Se putki on jotain 'paineetasaukseen' liittyvää.
Jus joo, vai kerran palanut pakokaasu palaa uudestaan, laitappa sytkäri palamaan pakoputken päähän ja katso millanen lieska tulee, olis se helppoa kun moottori kävis pelkällä pakokaasulla ja se ventiili on paineen tasaus vetiili ei päästä yhtään pakokaasua kiertoon kun kierokset nousevat, ota letku irti ventiilistä ja ja kaasuttele näet mitä tapahtuu.
Taidat olla aika insinööri kun tollasia kirjoittelet, etsi käsiissi kirja missä kerrotaan nelitahtimootrin toimintaa ja mitä se tarvii toimiakseen kunolla, no puhdasta ilmaa ja bensaa oikeessa suhteessa mutta miten paljon pakokaasua listään kerro se mulle
- wäsäilijä
On ilmeisesti mennyt vähän asiat sekaisin.Kyseinen takaiskuventtiilisysteemi toimittaa pakopulssien avulla lisäilmaa pakoputkeen jossa se katalysaattorin avulla hoitaa hiilivetypäästöjä pienemmäksi.Jos venttiili rikkoutuu niin että se jää auki,niin silloin kyllä vähän aikaa on käytössä pakokaasujen uudelleenkierrätys,mutta vain kunnes kumiletku palaa rikki.Autoissa on vastaavanlainen systeemi ollut käytössä jo 80-luvulta asti,joko samankaltaisilla venttiileillä(suorat neloset),tai mekaanisella pumpulla(veekasit ym.).
Pakokaasujen uudelleenkierrätys on myös autopuolella em. laitteiston kanssa käytössä,siinä ideana on käyttää pakokaasua alentamaan palotapahtuman lämpöhuippua,ja siten pienentämään typpioksidipäästöjä.Samalla teho vähenee ja polttoaineenkulutus kasvaa hyötysuhteen heikentyessä.
Todellisuudessa kyseessä on juuri tyypillinen tyhjänpäiväinen vihreiden nuoleskelu.Tarvitsee asunnon hintaiset laitteet että eron pakokaasuissa huomaa jos jommankumman systeemin poistaa.Mopon yhteydessä suorastaan naurettavan yhdentekevää.Ei ainakaan ole ylimääräistä ilmaa pakoputkessa virtausta haittaamassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei81528- 891155
Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1081088Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi51953Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk62827Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli184749Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253726- 81725
- 35679
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?42633