kukkavana

Vilhouni

Kuinka kauan kestää uuden kukkavanan kasvaminen?
Täysin kuihtuneet kukkavanat jouduin leikkaanaan juuresta poikki jo puolitoista vuotta sitten!
Uusia kukkavanoja ei ole ilmaantunut, lehdet kyllä ovat varsin mehevät ja uusia lehtiä on kyllä tänä aikana pukannut. Vanaa ei vaan nouse :(
hermot menee...

1

894

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mimmu

Perhosorkideat olen saanut huonolla hoidolla tapettua, mutta mulla on veenuksenkenkä jonka meinasin heittää mäkeen kun ei ruvennut kukkimaan kahteen vuoteen. Jätin sen kesällä keittiön ikkunalle enkä välittänyt tuuleeko ikkunasta kylmästi tai paahtaako aurinko niinpä se innostu syksyllä kukkimaan sopivasti syntymäpäivilleni, kun se sai kukittua teki sitten uuteen lehtiruusukkeeseen kukkavanan ja kukki joulun aikaan uudestaan. Tälläkin hetkellä se on ikkunalla ja ikkuna kovillakin pakkasilla auki, kasvattaa siinä sitten uusia lehtiruusukkeita niin en vaan tiedä miksi se tykkää olla siinä. Lieneekö paikalla tai hoidolla jotain merkitystä ite en pahemmin hoida kunhan joskus kastelen ja vielä harvemmin laitan orkidea lannotetta. Alussa kastelin kaikkia säännöllisesti ja muutenkin hoidin ohjeitten mukaan mutta mitään ei tapahtunut tuli vain uusia lehtiä ja juuria, kunnes hoito jäi vähemmälle ja perhosorkideat kupsahti. Tämä yksi ei tunnu olevan moksiskaan "huonosta" hoidosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      119
      2572
    2. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      26
      2414
    3. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      59
      2003
    4. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      30
      1833
    5. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      339
      1399
    6. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      60
      1093
    7. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      259