Hyvät lisävalot?

valopää

Mitkäs olisivat hyvät lisäpitkät, jotka sais suht. nätisti tohon Cordoban keulalle? Onko Cordobaan valiita asennustelineitä, joilla sais raudat maskin läpi, ilman reikien tekoa?

Hella Comet FF 200 ja Rallye 1000 FF tuntuisivat soppeleilta, mutta mietiskelen että kannattaako tuosta pidemmästä valokeilasta maksaa. Toisaalta eikös auto satasen alueella liikahda vajaan 30 metriä sekunnissa, joten pidempi keila antaisi reagointiaikaa hieman enemmän?

Onko xenon lisävalojen asentamiseen mitään rajoituksia, niiden luulisi olevan hieman tehokkaammat?

Tuohon auton liikahtamiseen 30m/s viitaten, kysyisin myös että onko joku havainnut että jälkiasennussumarit olisivat yhtään tarpeellisemmat kuin nuo alkuperäiset, jotka valaisevat hädin tuskin sen 20 metriä?

11

23517

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TEILLE

Mulla on ollut sekä FF200 että FF1000, joista tuo FF1000 on parempi, ei todellakaan mikään nätti nykyajan auton nokalla (otan ne pois kesäajaksi), mutta eipä tarvii ajella sokkonakaan pimeällä. Toi xenonvalot.com on Suomessa laiton viritys ja sillä hinnalla saat jo molemmat kysymäsi valot xenon -versiona, joilla valaistus on 500m !

• L-200

Itselläni oli edellisessä autossani (mazda626 GE-kori) hellan 1000-sarjan lisäpitkät ja sumuvalot.
      Valoille tein kokonaan oman telineen joten ei tarvinnut porailla reikiä autoon ja asennus oli jämäkkä.

Valoihin olin todella tyytyväinen ja kun vaihdoin autoa niin en todellakaan antanut valoja mukana, vaan tarkoitus olisi rakentaa nykyiseen autooni teline valoille, ja laittaa lamput siihen kiinni.

Voin todellakin suositella hellan 1000-sarjalaisia, tai sitten myös bosch:in rallyet ovat oikein hyvät ja tehokkaat valot. Karu totuus on se että mitä paremmat ja laadukkaammat valot hankkii, sitä tyytyväisempi niihin loppujen lopuksi on. Ei ole järkeä ostella joitain biltema-tuikkuja turhaan sähköä viemään, osta kunnon valot autoon koska kuitenkin se on yleensä oma nahka jolle hankkii lisäaikaa pimeällä kun ajelee.

• FF 200

Itselläni Hella Comet FF 200. Hyvät valot, suosittelen :) Rallye 1000 FF kiinnityksen kanssa enemmän onkelmia -> kannattaa laittaa tuet ylös. Kiinnitysongelman saa ratkaistua valmiilla kilpitelineellä jos ei halua alkaa itse askartelemaan. FF 200 istuu hyvin ja jämäkästi kilpitelineeseen ilman lisätukia.
      Molemmat hyviä valoja :)

• Poloinen

Olen ollut tyytyväinen Polon nokalla oleviin FF200:siin. Valot on kiinni juuri tuolla valmiilla kilpitelineellä ja ylätuetkin laitettiin. Eikä auton ulkonäkö ainakaan kärsinyt noista virityksistä...

• valopää

Kiitokset vastauksista, vielä tuli mieleen sellainen että tarvikeliikkeessä kertoivat että esim. Comet 200 Xenon valot tarvitsisivat automaattisen korkeudensäädön, jotta olisivat lailliset?! Onko jollakin käytössä Xenon lisävaloja ja onko esim. katsastuksessa vaadittu tuota säätöä? Poliisikin voi tietty tarkistaa valoja joskus..

• örör

Xenon-lähivaloissa pitää olla automaattinen korkeussäätö, lisäpitkissä ei.

• xenon

Kysäisin Xenon Comet 200 hintaa ja oli 650 euroa, 1000 oli 950 euroa.. tai ainakin tuota luokkaa hinnat.. ei tullut laitettua ylös kun alkoi huimata ;)

Kyllä H4 Rallyt saa piisata minulle ja niihin vaikka vähän reilummat polttimot.

• JPa

Mulla on autossa tuommoset Hellan Comet FF200 lisäpitkät ja satuin huomaamaan, että niistähän löytyis DR-merkintä ja referenssit xenoneille, mut onkohan kellään kokemuksia et onko tuossa polttimon takana tilaa xenon-polttimoille missä yleensä se "kanta" on hieman pidempi? Eli onko nuissa syvyys suunnassa paljon tilaa polttimon takana?

• luigiaano
        JPa kirjoitti:

Mulla on autossa tuommoset Hellan Comet FF200 lisäpitkät ja satuin huomaamaan, että niistähän löytyis DR-merkintä ja referenssit xenoneille, mut onkohan kellään kokemuksia et onko tuossa polttimon takana tilaa xenon-polttimoille missä yleensä se "kanta" on hieman pidempi? Eli onko nuissa syvyys suunnassa paljon tilaa polttimon takana?

porakone käteen ja reikä polttimon kannalle jos ei muuten mahdu,sikaflexillä tiivistää niin hyvä tulee...

• Jannppa
        luigiaano kirjoitti:

porakone käteen ja reikä polttimon kannalle jos ei muuten mahdu,sikaflexillä tiivistää niin hyvä tulee...

Mulla on FF200 normaalit lisäpitkät, olin laittamassa jälkiasennus xenoneita niihin (h3), mutta umpio ei ole tarpeeksi syvä. Nyt on keulilla ff200 xenonit ja erittäin tyytyväinen niihin. Noissa xenon umpioissa on pieni syvennys lampuille, kyllä noihin normaaliumpioihinkin ne xenonit saa asennettua jos jaksaa paneutua ja tehdä pieniä tee-se-itse muutoksia umpion syvyyden tai polttimon pituuden, sekä polttimon kiinnityksen kanssa. Hirveästi ei polttimon kantaa kannata alkaa kuorimaan, koska syttyessään ballasti antaa 25 000v ja jos se pääsee lyömään jännitteet auton runkoon en edes halua ajatella mitä ecu ja muut yksiköt siitä tykkää :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      82
      3193
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2905
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      53
      2152
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1605
    5. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      6
      1379
    6. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1369
    7. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      19
      1344
    8. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1321
    9. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      14
      1317
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      35
      1275
    Aihe