Kuvan siirtäminen toisen kuvan sisälle

Möömö

Moi.

Tartteisin vähän apua. Mulla on kaks kuvaa. Toinen on esimerkiks perhepotretti ja toinen kuva ruususta. Haluaisin siirtää tämän ruusun kuvan moninkertaisena siihen perhepotretin kuvaan.

1 Miten siirretään kuva toiseen kuvaan?

2 Miten irrotetaan kuva taustasta (esim ruusupuskasta vain se haluttu ruusu)?

3 Miten muutetaan ruusun kokoa?

4 Miten kuvaa voi monistaa toisen kuvan sisällä?

Mulla on englanninkielinen Photari. Anyone? :)

3

3971

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gimpille
    • Jaska Perusjaska

      Sorry. Nyt tulee vain lyhyet vastaukset, koska näihin voisi helposti kirjoittaa lyhyehkön kirjan vastaukseksi. Koska kirjoja on jo kirjoitettu, enkä ainakaan vielä ole sellaista ajatellut itse kirjoittaa, ehkä myöhemmin, tulee vain lyhyet vastaukset, soveltamaan joudut opettelemaan itse.

      1 Miten siirretään kuva toiseen kuvaan?
      Avataan kaksi kuvaa photoshoppiin. Valitaan siirtotyökalu (musta nuoli, V-pikanäppäin). Vedetään kuva toiseen ikkunaan. Tadaa.

      2 Miten irrotetaan kuva taustasta (esim ruusupuskasta vain se haluttu ruusu)?
      Tähän on monta tapaa ja työkalua. Pelkästään syväämisestä voisi sen kirjan kirjoittaa. Yksinkertaisimmillaan teet lassotyökalulla aluevalinnan ruusun ääriviivojen mukaisesti, jonka jälkeen joko poistat taustan tai vedät ruusun toiseen kuvaan, kopioit uudelle tasolle tai mitä ikinä haluatkaan. Lassolla syvääminen on vain vähän sama kuin ruohon leikkaaminen kynsisaksilla.
      Mikäli taustan ja ruusun välillä on suuri kontrasti, eikä tausta ole kovin kirjava, voi kokeilla esim. magneettilassoa (mistä minä en itse pidä yhtään), background eraser-työkalua (mikä sekin on minusta hieman kyseenalainen) tai taikasauvatyökalua (shift pohjassa painelet taustaa kunnes koko alue on valittu).
      Jotkut tykkäävät syvätä pikamaskitilassa (q-pikanäppäin tai työkalupalkin alareunassa oleva kuvake). Silloin joko kohde tai tausta maalataan pensselillä punaiseksi, kun pikamaskitilasta poistutaan muuttuu punainen alue valinnaksi.
      CS2:seen taisi tulla Extract-tool, joka löytyy filter-valikosta. Tällekin lienee jokin funktio, mutta itse en ole sitä koskaan käyttänyt.
      Paras tapa syvätä on kynätyökalun käyttäminen. Piirretään reitti syvättävän kohteen ympärille, jonka jälkeen sen voi muuttaa aluevalinnaksi.

      3 Miten muutetaan ruusun kokoa?
      Valitset siirtotyökalun katsot työkaluriviä, jos siinä ei ole ruksia kohdassa show transform tools, laita siihen ruksi. Nyt pitäisi näkyä "kahvat" ruusu ympärillä. Kulmista vetämällä voit muuttaa ruusun kokoa. Vaihtoehtoisesti voit skipata alun ja painaa ctrl t.
      Näin siis jos ruusu on jo omana tasonaan jonkin toisen kuvan päällä. Jos ei ole, täytyy joko taustatason lukitus poistaa, kopioida taso (ctrl j) tai tehdä aluevalinta (ctrl a) ennen koon muuttamista. Tai jos olet avannut ruusun ihan omana tiedostonaan, voi sen kokoa tietysti muuttaa myös image->image sizen kautta.

      4 Miten kuvaa voi monistaa toisen kuvan sisällä?
      Jos kuva on omana tasonaan, valitset siirtotyökalut painat altin pohjaan ja vedät kuvaa uuteen paikkaan, jolloin se kopioituu.
      Jos haluat siis kuvan sisällä olevan kohteen kopioida, se täytyy joko ensin syvätä tai sitten käyttää leimasintyökalua (clone stamp). Alt-klikkaat kohdetta siirrät osoittimen paikkaan johon haluat kohteen tulevan ja alat "maalaamaan" sitä esiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6163
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3936
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2319
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1373
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe