Olen ostamassa uusia luistelusuksia. Oulun Rintamäellä myyjä suositteli kovasti Salomon Equipe 10 skate suksia. Olisiko kellään kokemuksia tai vertailupohjaa esim vastaavanhintaisiin (~300-400eur) Fischereihin? Ohessa linkki Salomonin sivuille:
http://www.salomonsports.com/others/#/nordic/skis/racing/equipe-10-skate
Salomon equipe 10 skate?
6
8892
Vastaukset
- Rossari+
Kannattaa miettiä ennen ostoa, haluaako suksien toimivan parhaiten kovalla vai pehmeällä alustalla. Kovan alustan suksi kyntää pehmeässä ja pehmeän alustan suksella on vaikeaa hiihtää kovalla alustalla. Jos on vain yhdet sukset, niin jonkinlainen kompromissi tai painotus kovemman puoleen, koska lumisadekelejä taitaa olla harvemmin.
- Laatu maksaa
mulla hiihtokaveri oli Salomonin edustajana pari vuotta ja ainakin mulle sanoi, että ei noi oikein toimi......hanki kunnolliset esim. Fischer, Atomic, Rossignol, Madshus. Todennäköisesti löydät noista edellisistä pienellä "puristelulla" ihan toimivat kapulat harrastuskäyttöön.
- aktiivihiihtäjä
Itse ostin tänä keväänä kovalle alustalle sopivat Salomonin equipe 10 skatet ja olen ollut niihin erittäin tyytyväinen. Pehmeän alustan sukset ovat Atomicin kisasukset.
Riippuu varmaan paljon siitä, millaiselle alustalle haet suksia ja mitä sinulle sekä ko. alustalle sopivia kapuloita kaupasta löytyy.
Esim. omalla kohdallani muilta merkeiltä ei sattunut tällä kertaa löytymään sopivaa paria. Ainakin pääkaupunkiseudun kaupoissa alkoivat olla kisasukset aika vähissä, koska nyt on ollut poikkeuksellisen hyvä hiihtotalvi.- Nimetön
ite olen ostanut viime vuonna lehtiseltä salomonit ihan hyvät sukset ne on, pehmeälle kelille keula aika herkkä hakee pikkuisen mutta ihan hyvät muuten hiihtää. nuo salomonin sukset muuten tehdään samalla tehtaalla kuin fischerit.
- uudet sukset
Kiitos kommenteista puolesta ja vastaan. Tuli sitten haettua tänään nuo Salomonit. Illalla voitelu ja huomenissa testaamaan ;)
- tekee
Nykyisin Atomic. Kun Amer hankki omistukseensa Salomonin, Fischer teki vielä vuoden Salomonin sukset. Sen jälkeen valmistus siirtyi Atomicille. Ainakin muistelisin homman menneen näin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2544659Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii783105- 472483
- 281873
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451777- 851497
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851295PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143975- 69958
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894