mulla on menkat todella paljon myöhässä ja olen tehnyt kotona raskaustestejä jotka ovat olleet negatiivisia. tänään kävin lääkärillä ja pyysin varmistukseksi veritestiä niin lääkäri sanoi ettei sitä käytetä kuin vaarallisen kohdunulkoisen raskauden poissulkemiseen. ???
jouduin sitten virtsatestiin terveyskeskuksen labrassa. onko tämä testi nyt kuitenkin luotettava jos kotitesti on näyttänyt negaa? kun puhutaan naisista joilla ei näy jostain syystä raskaus kotitesteissä niin onko tämä tk:ssa otettu näyte jotenkin luotettavampi? kun ei lääkäri veritestiä suostunut määräämään??
TK:N RASKAUSTESTI
7
816
Vastaukset
- ......
Samaa varmuusluokkaa se on. On todella erikoista ettei raskaus näkyisi apteekin testissä. Yleensä syy on virheellinen testi, oma moka (eli ei osaa tehdä testiä) tai virtsan laimeus tai vierasaineet virtsassa (lääkitys). Eli et ole raskaana.
- tittirii...
mulle kävi näin..tein kotitestejä ja kaikki oli negaa...vein terveyskeskukseen pissan kun menkat oli 3viikkoa myöhässä. ja kas kummaa sekin testi oli negatiivinen! oireet vain jatkui ja n. 3vkon kuluttua sitten kotitesti olikin plussaa...lapsi syntyi normaaliin aikaan menkoista laskettuna:)...että näinkin voi käydä! eli turhan monta testiä osoittautui negaksi ja todellakin oli oikein tehtyjä!
- yksityiselle
veritrestiin, sillä se selviää. TK:ssa käytetään ihan samoja apteekin testejä...
- yksityisellä
Osaako kukaan sanoa viitteellistä hintaa että paljonko suurinpiirtein maksaa jos menee yksityiselle veritestiin josta näkee varmasti onko raskaana vai ei? ja onko tämä veritesti luotettavampi kuin tuo tk:n virtsatesti? miten varma eli voiko siihen luottaa jos on nega että raskautta ei ole?
- ja omakohtaista kokemusta
yksityisellä kirjoitti:
Osaako kukaan sanoa viitteellistä hintaa että paljonko suurinpiirtein maksaa jos menee yksityiselle veritestiin josta näkee varmasti onko raskaana vai ei? ja onko tämä veritesti luotettavampi kuin tuo tk:n virtsatesti? miten varma eli voiko siihen luottaa jos on nega että raskautta ei ole?
Veritesti on monin verroin luotettavampi kuin virtsatesti. Mulla maksoi yksityisellä se n. 30 euroa ja virtsatesti olisi ollut n. 25 euroa.
Mä ite tein 3 kotitestiä pissasta. Kaikki oli asianmukaisesti tehtyjä, eri merkkisiä testejä. 2 aamupissasta. Ei lääkitystä. Kaikki näyttivät negaa ja ne tehtiin 5, 8 ja 11 päivää kuukautisten poisjäännistä. 11 päivää kuukautisten poisjäännistä kävin myös veritestissä. Näytti positiivista. 2 lääkäriä siellä yksityisellä sanoi että kotitekoiset pissatestit ei todelläkään ole luotettavia.
- ......................
Jos sulla on lähete hcg mittaukseen yksityiselle saat verikokeesta kelakorvauksen, ilman lähetettä maksat kokonaan itse. kotona tehty raskaustesti on luotettava, varsinkin jos tiedät milloin olet ovuloinut. Viim 16 päivää ovulaatiosta näyttää apteekin testi plussaa. TK käyttää samoja apteekin liuskoja. Kuinka paljon sulla on menkat myöhässä? Onko kierto aina säännöllinen? Tiedätkö milloin olet ovuloinut?
- myöhässä...
todella paljon. viimeiset menkat oli joulukuussa ja kierto on ollut suht säännöllinen jo pari vuotta, parin päivän heittoja on ollut mutta muuten säännölliset. en tiedä milloin on ollut ovulaatio mutta tammikuussa tuntui sellainen viilto toisella puolella alavatsaa joten luulisin että silloin oli mutta alunperinkin viimeisin kierto olisi ollut sitten myöhässä jos ovis oli vasta silloin. mutta nyt siis mennään jo maaliskuussa ja kuukautisia ei kuulu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232