Nyt saa 159 mielenkiintoisen moottorin.
http://www.autoblog.com/2009/03/03/geneva-2009-alfa-romeo-159-sharp-gets-sharper/
1.8 litran bensaturbo 200 heppaa.
Kuulostaa hyvältä. Toivottavasti maistuu myös siltä. Ja saatais nää Deltaan kans...
Alfa 159 vuonna 2009
8
1609
Vastaukset
- tuo moottori
2.2 JTS:n tilalle? Olikin jo aika saada Alfaan bensaturbo.
- ja moottoriperhe uusiutuu.
Olen ymmärtänyt, että 2.2 JTS poistuu markkinoilta samoin kuin 1.9 JTS (tosin tätä ei kait Suomessa saa enää muutenkaan?). Ja miksipä ei poistuisi. Uusi kone lupaa enemmän suorituskykyä ja varmaankin myös vähemmän kulutusta.
Luulenpa, että 156 vaihtuu tuohon jonain päivänä. Tai sitten uuteen 149:ään. Vaan milloinkahan se tulee?
- Vain toivoa
Että vihdoinkin tulisi moottori joka ei aina hajoaisi kuten nää alfan moottorit yleensä.
- retrur
mulla on ne aina hajonnu ekan viikon aikana... mutta oikeeseen asiaan ja vitsit sikseen, miten niin vihdoin? kunnon vapari olisi poikaa, harmi että nykyään suositaan noita turboja
- vielä...
retrur kirjoitti:
mulla on ne aina hajonnu ekan viikon aikana... mutta oikeeseen asiaan ja vitsit sikseen, miten niin vihdoin? kunnon vapari olisi poikaa, harmi että nykyään suositaan noita turboja
tuo 3.2 V6.
- toivotaan, toivotaan
Olet oikeassa! Näin viime viikolla Deltassa käydessäni pitkän rivin uudenkarheita Alfoja korjaamon parkkipaikalla.
Kysyin varaosatiskillä maksaessani, mistä moinen määrä autoja? Vastasivat, että kaikki nuo ovat tulleet 10 000km:n määräaikais -moottorinvaihtoon, kun korkkaavat kuulemma viimeistään 15 000km:n kohdalla.
Ihmettelin, ettei ainakaan minun 140 000 ajetun 156:sen 2.0 TS:n konetta ole koskaan korjattu/vaihdettu. Nyt oli heidän vuoronsa ihmetellä ja lupasivat lähettää viipymättä tehtaalle ko. asiasta reklamaation jossa ilmoittavat virheellisesti valmistetusta moottorista...........
Kiitin ja poistuin liikkeestä ;) - Kaikkien Alojen Erityisasia...
toivotaan, toivotaan kirjoitti:
Olet oikeassa! Näin viime viikolla Deltassa käydessäni pitkän rivin uudenkarheita Alfoja korjaamon parkkipaikalla.
Kysyin varaosatiskillä maksaessani, mistä moinen määrä autoja? Vastasivat, että kaikki nuo ovat tulleet 10 000km:n määräaikais -moottorinvaihtoon, kun korkkaavat kuulemma viimeistään 15 000km:n kohdalla.
Ihmettelin, ettei ainakaan minun 140 000 ajetun 156:sen 2.0 TS:n konetta ole koskaan korjattu/vaihdettu. Nyt oli heidän vuoronsa ihmetellä ja lupasivat lähettää viipymättä tehtaalle ko. asiasta reklamaation jossa ilmoittavat virheellisesti valmistetusta moottorista...........
Kiitin ja poistuin liikkeestä ;)Ei se vällttämättä ole tehtaan vika ettei twinsparkkisi ole hajonnut 15000km kohdalla, vika voi olla myös merkkihuollossa tai ennemminkin sen puutteessa. Jos Alfaasi ei ole tehty aikanaan 10000km huoltoa vatuutetussä merkkikorjaamossa voi olla että moottori hajoaminen ennen 15000km lukemaa on jäänyt varmistamatta. Harmillista että tuollaista on päässyt Alfasi kohdalla tahpahtumaan. Alfistin elämästähän puuttuu jännitys jos auto toimii luotettavasti vuodesta toiseen, ja mitä siitä nyt työkaveritkin jattelee.
- iiällä
Ajelin tuossa viikonloppuna entisellä alfallani (164 -89, 2.0TS), jonka annoin appiukolle pari vuotta sitten, kun perhe vaati varmaria. Moottori pelasi edelleen kuin unelma eikä oo kuulemma hänenkään tarvinnut moottoria aukoa. Mittarissa oli kohtuulliset 560.000 km.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631433Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on501226Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241199Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2141110- 1271066
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223994Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk315981- 42929
- 73899
- 72895