Miksi uskontoja ja lahkoja on monia?

Jalmari

Kaikkihan haluaa olla hyviä ihmisiä ja joutua elämänsä jälkeen hyvään toiseen maailmaan. Kaikki uskonnot ja lahkot tuomitsevat kilpailijansa. Mitäs se kunkin Jumala tähän sanoo? Luulisin että meillä kaikilla on Luojansa, eli sama Jumala. Me vaan yritämme olla hänelle suosiollinen, jokainen omalla tavallaan.
Tämä on vanha kysymys ja kukaan ei anna siihen oikeata vastausta. Aamen

39

1011

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teutatess

Aivan kaikille onnistu, on sanottu. Harvat on ne jotka sen löytävät.

Voihan se moniasuisuus johtua siitä, että toinen muka hyväksyy tälläisen , toinen tekee vaatimuksensa omista tarpeista, ja nämä huomaavat olevansa hetkenpäästä hunningolla .

Raamattu ilmoittaa aivan suoraan, mikä käy ja mikä ei, otan esimerkisi Juutalaisen, Ne olivat
      vuosisatojen saatossa alkaneet pitää aivan oman laatuista uskontoa. Se ei ollut Raamatun mukaista
      Ja sen huomasi Jeesus, joka monasti paransi sairaita fariseusten aikana. Ja teki opetuslastenkanssa Uskonpuhdistuken Israelissa .

Sitten Budhalainen ,Hindu,...Ja moni muu popula
      Jos joku ei sälli tuota niin päättää , minä teen
      uuden itselle sopivan ajattelematta sitä. Sopiiko se Jeesukselle. Tähän yksi esimerkki Islamilainen
      Sen teki muhammad. n. 595-610, jälkeen Jeesuksen
      siitä se johtuu että siinä on monia seikkoja jotka näkyy kiukkutteluina .

• Jalmari

Sinä ja minä omine uskomuksinemme ja uskoinemme kanssa tässä maailmassa kuin hyttysen p...a Itämeressä. Luulisin että maapallolla monet ketkä uskoo muuhunkin kun me, niin nukahtaa viimeiseen uneen yhtä onnellisena sinä, minusta nyt puhumattakkaan, olenhan syylä teihän jalassanne. Tämä on minun vastaukseni.
        Tuntuu vain siltä, että olen sohaissut kusiaispesään. Nyt tosiuskovaiset näyttävät oikean keskustelu tapansa.

• teuta

Kiukutellaan monista ajatuksista ja ei otettaisi ARMOA vastaan millään, no kaikille se ei onnistu, saa sitä yrittää, jos kaiken, voisi tehdä uusiksi titä työtä olisi, vaan nöyrtyä jos pitää ei meinaa se sopia .

• !Hallelujaa

Joutavan ja tyhjänpäiväisen kyselemisesi sijaan tee parannus ja usko evankeliumi.

Sinäkin olet Jeesuksen murhaaja, yrittäisikö murhaaja pelastua teeskentelemällä hyvää. Sinä ja moni muukin olette yrittäneet ja tuloksen näemme tässä. Tyhjän saamme pyytämättäkin.

Pelastus ei todellakaan perustu ihmisen hyvyyteen, vaan Jumalan armoon ja hänen rakkauteensa.

• Jalmari

Sinun rakastamasi israililaiset Jeesuksen kadehtijat sen tekivät.

• !Hallelujaa
        Jalmari kirjoitti:

Vastauksesi osoittaa että et kuulu tämän palstan keskustelijoihin ollenkaan. Sinä kuten kaikki muutkin olemme Jeesuksen synneillään murhanneet.

Jos sinun murhaamasi Jeesuksen ruumis ja veri eivät sinulle maistu, vaan jatkat pilkkaamista, niin voit poistua täältä.

• Jalmari
        !Hallelujaa kirjoitti:

Vastauksesi osoittaa että et kuulu tämän palstan keskustelijoihin ollenkaan. Sinä kuten kaikki muutkin olemme Jeesuksen synneillään murhanneet.

Jos sinun murhaamasi Jeesuksen ruumis ja veri eivät sinulle maistu, vaan jatkat pilkkaamista, niin voit poistua täältä.

Voi miten kannibalististä. Minäkö soisin ihmislihaa ja joisin verta! Kyllä Jeesuksen muistoa siistimmälläkin tavalla voisi kunnioittaa. Muuten te puhelette vain Jesusta pelastajana, mutta keskustelkaa myös hänen tekojaan ja sanojaan. Ei se auta, että olette pyhää väkeä ja teette syntiä niin kuin muutkin NORMAALI ihmiset. Sen jälkeen hoette, Jeesus on ne kuolemallaan sovittanut. Se jatkuu joka päivä. Törkeää, sanon minä. Minä olen tällä osastolla ja vastaan omalla tavallani "onnellisten" syyttäviin viesteihin jos he jatkuvasti vastailee ilkeästi tavallisiin kysymyksiin. Minulla ei ole Jeesuksen ristiin naulitsemisessa mitään osaa paremmin kuin sinulakaan. Älä hyvä ihminen sekoa. teutatess tee jotain....

• !Hallelujaa
        Jalmari kirjoitti:

Voi miten kannibalististä. Minäkö soisin ihmislihaa ja joisin verta! Kyllä Jeesuksen muistoa siistimmälläkin tavalla voisi kunnioittaa. Muuten te puhelette vain Jesusta pelastajana, mutta keskustelkaa myös hänen tekojaan ja sanojaan. Ei se auta, että olette pyhää väkeä ja teette syntiä niin kuin muutkin NORMAALI ihmiset. Sen jälkeen hoette, Jeesus on ne kuolemallaan sovittanut. Se jatkuu joka päivä. Törkeää, sanon minä. Minä olen tällä osastolla ja vastaan omalla tavallani "onnellisten" syyttäviin viesteihin jos he jatkuvasti vastailee ilkeästi tavallisiin kysymyksiin. Minulla ei ole Jeesuksen ristiin naulitsemisessa mitään osaa paremmin kuin sinulakaan. Älä hyvä ihminen sekoa. teutatess tee jotain....

Me emme tarvitse täällä mahoja, me olemme hedelmällisiä ihmisiä suurten perheiden isiä äitejä isoisiä ja isoäitejä.

• !Hallelujaa kirjoitti:

Lopeta toisten jahtaaminen ja karkottaminen. HETI.

• teuta
        Eslest kirjoitti:

!Hallelujaa , esitti asian oikein , ehkä vähän jyrkästi, mutta OIKEIN.

• teutatess
        Jalmari kirjoitti:

Jos sinä olet sotkenut asiasi tee parannus.

• jookosta---------
        teuta kirjoitti:

!Hallelujaa , esitti asian oikein , ehkä vähän jyrkästi, mutta OIKEIN.

mee jo lomalle säkin!

• teuta
        Jalmari kirjoitti:

Ja jos ihan tarkkoja ollaan, Hänet murhasi Roomalaiset, jotka toteutti päätöksiä, he löivät naulat käsiin ja jalkoihin,
        Mutta totuus on tälläinen, Jokainen ihminen maailman loppuun asti on Jeesuksen murhaaja .
        Ja jokaisen ihmisen pitää ottaa siitä vastuu,
        myös Jalmarin, jos joskus olet ajatellut saada armon lahjaksi, jolla me sitten saamme autuuden ja vanhurskauden .

• teuta
        jookosta--------- kirjoitti:

mee jo lomalle säkin!

Sinun isfi myy mätiä kaloja .

• Pottunen
        Jalmari kirjoitti:

Osuus tulee synneistä.
        Jeesushan ristiinnaulittiin syntiemme tähden.
        Syntiemme anteeksi saaminen on mahdollista ainoastaan siksi, että se viaton totuuden puhuja ristiinnaulittiin.
        Se oli Jumalan armosta meitä ihmisiä kohtaan, ettei paholainen voi viedä meitä mennessään.
        Tästä syystä, ihminen saa kokea oman syntinsä kohdalla, että juuri tämä yksilöllinen synti on sitä syntiä, miksi Jeesus joutui elävänä roikumaan käsistään ja jaloistaan ristillä, kunnes pitkän ajan kuluttua lopulta kuoli siellä sanoen, että "se on täytetty".

• Leeviläinen
        Eslest kirjoitti:

"Nimimerkille !Halleluja
        Eslest 11.3.2009 klo 18.52
        Lopeta toisten jahtaaminen ja karkottaminen. HETI."

Miksi et poista nimimerkin kirjoituksia? Olethan sheriffi? Toisaalta on hyvä jos nämä kirjoitukset säilytetään, ja jos nimimerkki noudattaa kehoitustasi, jota saanen suuresti epäillä?

• sheriffin tehtävät
        Leeviläinen kirjoitti:

"Nimimerkille !Halleluja
        Eslest 11.3.2009 klo 18.52
        Lopeta toisten jahtaaminen ja karkottaminen. HETI."

Miksi et poista nimimerkin kirjoituksia? Olethan sheriffi? Toisaalta on hyvä jos nämä kirjoitukset säilytetään, ja jos nimimerkki noudattaa kehoitustasi, jota saanen suuresti epäillä?

ovat sellaisia, että tähti rintaan ja hakemaan rikollista putkaan.
        On ensin varotettava, että jos ei hyvällä, niin sitten putkan ovet paukkuu.
        Hevonenkin olisi haettava tallista ja jostakin etsiä ne tussarit joilla sitten paukutella.
        ex iller on sitten rankeri ja kunnollisten lainvalvojien ystävä.
        Ex auttaa myös ja siitä ei rosmoille hyvä seuraa.

Hyvä siis jutustella ensin. Eikös se ole reiluakin?

• !Hallelujaa
        Eslest kirjoitti:

Juuri sinä olet se mies joka täällä touhuaa kirjoittajille täysin aiheettomia banneja!
        Tuskin täältä muut ovat ketään pois karkoittaneet!

Osaatko hävetä komentopolitiikkaasi yhtään?

Minulla on oikeus kysyä, mitä kyseinen henkilö tekee uskovien sivulla, ellei aihe kiinnosta?

Täällä on muutama ateisti häirinnyt todella törkeästi jo pidemmän aikaa, eikö heitä saada bannattua?

• teuta
        !Hallelujaa kirjoitti:

Juuri sinä olet se mies joka täällä touhuaa kirjoittajille täysin aiheettomia banneja!

Minulla on oikeus kysyä, mitä kyseinen henkilö tekee uskovien sivulla, ellei aihe kiinnosta?

Täällä on muutama ateisti häirinnyt todella törkeästi jo pidemmän aikaa, eikö heitä saada bannattua?

Ja he sivuavat muelenkiintoisia asioita (tex).
        Sitten pitäisi olla hengen srottamiosen lahja.
        pitää katsoa laitumellakin mihin astuu.

• salanimet
        teuta kirjoitti:

Eihän tuosta ota erkkikään selvää.

hengen srottamiosen lahja.

• teuta
        teuta kirjoitti:

Piti olla "E"

• !Hallelujaa kirjoitti:

Niin tein enkä häpeä sitä sitten tippaakaan, päinvastoin.

Minulla taas on oikeus olla vastaamatta mutta vastaanpa: voit uskoa, että heti kun aihe lakkaa kiinnostamasta, sheriffin tähti menee paperikoriin sillä siunaamalla sekunnilla.

Mistä luulet tietäväsi, miten monta tosiasiassa on bannattu? Käsittääkseni missään ei julkaista mitään listoja. Häveliäisyyssyistä olen poistanut MONIA sellaisten henkilöiden puheenvuoroja joita kutsut (toisinaan aiheettomasti) ateisteiksi.

Kuten tässä pari kertaa on jo tullut todettua, rajustikaan lestadiolaisia vastaan olevien mielipiteiden esittäminen EI OLE häirintää. Kaikissa muissa keskusteluissa sallitaan eriävien, jopa päinvastaisten kantojen ilmaiseminen. Mikä erityisasema lestadiolaisuudella on tässä suhteessa?

• Pottunen

Kyllä monia on ja monia vielä tulee.
      Se johtuu siitä, että kun oikeita uskoja on vain yksi, niin se pitäisi saada sumutettua monenlaisilla uskomuksilla jäljettömiin.
      " hajoita ja hallitse" on pirunkin ohjekirjan säännöstön tärkeinpiä osuuksia.
      ( En tosin tunne pirun ohjekirjaa, mutta näen että niin se toimii).

• Jalmari

Puhut eksyttämisestä. Olet nyt itse eksynyt. Vertailet minua pirun kirjan lukijaksi. Kuule, se voi vaania sinua selkäsi takana, jos vai viitsit silloin tällöin vilkaista. Olet tosi uskovainen.

• !Hallelujaa
        Jalmari kirjoitti:

Puhut eksyttämisestä. Olet nyt itse eksynyt. Vertailet minua pirun kirjan lukijaksi. Kuule, se voi vaania sinua selkäsi takana, jos vai viitsit silloin tällöin vilkaista. Olet tosi uskovainen.

Ei siis esimerkiksi sinulle tarkoitettu ollenkaan. Sinusta ei tosiaan ole edes eksyttäjäksi, eksyttäjän pitää osata tulla kyllin lähelle totuutta. Sinä olet totuudesta valovuoden päässä. :-)))

Harmi sinänsä että hyvä mies on menossa suoraan päätä pahkaa helvettiin. 90% ihmiskunnasta kokee kanssasi saman kohtalon, että yksin ei tarvitse mennä.

• Tietoa kaipaava
        !Hallelujaa kirjoitti:

Ei siis esimerkiksi sinulle tarkoitettu ollenkaan. Sinusta ei tosiaan ole edes eksyttäjäksi, eksyttäjän pitää osata tulla kyllin lähelle totuutta. Sinä olet totuudesta valovuoden päässä. :-)))

Harmi sinänsä että hyvä mies on menossa suoraan päätä pahkaa helvettiin. 90% ihmiskunnasta kokee kanssasi saman kohtalon, että yksin ei tarvitse mennä.

suurin osa joutuu helvettiin?

Onko syynä perimä, ympäristö, ravinto vai jokin muu tekijä?

• raamatussa
        !Hallelujaa kirjoitti:

lukevan näinkin; "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi"

Sanoit ylemmässä viestissäsi näin;
        "Harmi sinänsä että hyvä mies on menossa suoraan päätä pahkaa helvettiin."

Voisiko sen suorempaa toisen ihmisen tumitsemista ollakaan?

• !Hallelujaa
        raamatussa kirjoitti:

lukevan näinkin; "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi"

Sanoit ylemmässä viestissäsi näin;
        "Harmi sinänsä että hyvä mies on menossa suoraan päätä pahkaa helvettiin."

Voisiko sen suorempaa toisen ihmisen tumitsemista ollakaan?

Näin tulee käymään tälle henkilölle. Sama kohtalo on noin 90% ihmiskuntaa, syystä ettei Jeesuksessa kristuksessa tarjottu Jumalan armo kelpaa heille. He ovat itse itselleen jumalaia, se on suurin itsepetos jonka uhriksai ihminen voi joutua.

• valitettavasti
        !Hallelujaa kirjoitti:

Näin tulee käymään tälle henkilölle. Sama kohtalo on noin 90% ihmiskuntaa, syystä ettei Jeesuksessa kristuksessa tarjottu Jumalan armo kelpaa heille. He ovat itse itselleen jumalaia, se on suurin itsepetos jonka uhriksai ihminen voi joutua.

ole saanu vielä maistaa...

• Jalmari
        !Hallelujaa kirjoitti:

Ei sinun kanssa kannata keskustella mistään... se on sama kuin juoksisi vasikan perässä ja pitäisi hännästä kiinni...
        Pistäkää toverit tuo köysiin, ja viekää jonnekkin.

Halleluja,kun menet illalla nukkumaan, niin ota aspiriini, pane kätösesi ristiin ja rukoile, että olit vähän sedälle tuhma.Kyllä sinä anteksi saat senkin tekosesi niin kuin muutkin.

• Jalmari
        !Hallelujaa kirjoitti:

Vanhalestadion palstalta otskolla, Miten menettelisin.. Nuoren 16 vuotiaan tytön tarina.
        Kerro sitten kuka helvetin tulee menee. Eikö sinua edes hävetä.

ps. Toivottavasti eivät poista sitä ylipapit ja oppineet. Se on suuri häpeä yhteisölle, joka luulee olevansa puhtaimmista puhtain,,,,

• Tietoa kaipaava
        !Hallelujaa kirjoitti:

Jeesuksessa kristuksessa tarjottu Jumalan armo ei kelpaa heille?

Onko siihen syynä perimä, ympäristön vaikutus, ravinto vai jokin muu syy?

• höpö höpö
        Tietoa kaipaava kirjoitti:

höpö höpö. Ollaan niin pyhiä ettei uskota, ettei
        pukki ole kaalimaalla.

• niin että
        höpö höpö kirjoitti:

höpö höpö. Ollaan niin pyhiä ettei uskota, ettei
        pukki ole kaalimaalla.

"ei uskota, että pukki ON kaalimaalla"!

• teutatess

suurin osa joutuu helvettiin?

Onko syynä perimä, ympäristö, ravinto vai jokin muu tekijä?

Annettuja käskyjä , Syy on saatana, joka ei anna ketään jonka on saanut pauloihinsa . Ja heitä on suurin osa maailman väestöstä .

• Pottunen
        Jalmari kirjoitti:

Onhan se tuokin mielipide ja varmaankin Jalmarin ikioma mielipide.
        Muutenhan se ei ilmenisi Jalmarin kirjoituksessa.

Minä en vertaile sinua pirun kirjan lukijaksi, mutta olen huomannut pirun touhujen sisältöjä ja siitä puhun.
        Tietenkin piru vaikuttaa sinussakin, mutta rukoile Jumalalta voimia, ettei se sinua hylkäisi.

Perkele vaanii kyllä selkäni takana ja välillä tuntuu että edessäkin.Pörrää ympärillä kun paholainen, mutta sitä se onkin.
        Sitä harmittaa, että luotan Jumalaan ja turvaan Jeesukseen luotan Pyhänhengen ohjaukseen Jumalan armosta, tietenkin.

• Tietoa kaipaava
        teutatess kirjoitti:

Annettuja käskyjä , Syy on saatana, joka ei anna ketään jonka on saanut pauloihinsa . Ja heitä on suurin osa maailman väestöstä .

ettei useimmat pääse taivaaseen.

Tiedätkö miksí Saatana käy toisten kimppuun ja toisten taas ei? Onko syynä perimä, ympäristö, ravinto vai jokin muu tekijä?

• teutatess

ettei useimmat pääse taivaaseen.

Tiedätkö miksí Saatana käy toisten kimppuun ja toisten taas ei? Onko syynä perimä, ympäristö, ravinto vai jokin muu tekijä?

Jumala voi vaikuttaa jos Hän tahtoo, että saatana ei voi koskaan kaikkia rusikoida tai. Hän
        voi tehdä saatanan työ mitättömäksi jos Hän tahtoo ja monasti tekeekin. Meidän isä kuoli n. kk sitten, ja jätti meille hyvän muiston. Siitä
        Kuinka pitää vaeltaa, täällä maanpäällä, vaikka eise paljon vaikuta , meillä on usko, lahja vanhurskauteen, Ja usko taivaan matkaan .

• teuta

Jumalan ARMO ei kelpaa heille? Luultammin juuri sen takia, että he katsovat sen liian halvaksi. Minkäkö , no sen armon .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      35
      6891
    2. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      23
      5579
    3. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      101
      2995
    4. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      554
      2922
    5. V*ttuu että mä haluan sua

Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      51
      2342
    6. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      34
      2186
    7. Katsoitko mua yhtään

Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      33
      2054
    8. Mikä sinua eniten

Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      48
      1984
    9. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      32
      1803
    10. Ei ois kyllä kivaa

Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv
      Ikävä
      7
      1401
    Aihe