Hei!
Olen hakemassa Laureaan estenomi-linjalle. Haluaisiko joku kertoa minkälaiset kokeet viime vuonna oli? Tiedän että siellä tulee olemaan:
1) äidinkielen koe
2) englannin koe
3) kosmetiikan kemia -kirjasta koe
4) parihaastattelut eri päivinä.
Pisteitä voi saada yhteensä 100. Niitä saa seuraavasti:
30 lähtöpistettä aikaisemmasta tutkinnosta.
5 lähtöpistettä ensimmäisestä valinnasta.
55 valintakoepistettä kokeista (kohdat 1-4)
10 lähtöpistettä työkokemuksesta
Kaipailisin tietoa, miten 55 valintakoepistettä jakaantuvat kokeiden kesken? Oliko viime vuonna joku selvästi tärkeämpi kuin muut (esim. kauneudenhoidon kemia)? Minkälaisia parihaastattelut olivat?
Tullakseen valituksi valintakoepisteitä pitää saada kaksikymmenstä 55:sta. Kuitenkin jokainen kokeen osio pitää päästä hyväksytyksi läpi. Olivatko ne rajat korkealla, eli jäikö monella kiinni esim. äidinkielen tai englannin osiosta?
Tietoa kokeiden sisällöistä (monivalintoja, esseitä jne.) ja varsinkin kauneudenhoidon kemian osiosta kaivattaisiin! Saiko joku osio kirjasta selvästi eniten huomiota vai kysyttiinkö tasaisesti kaikista kirjan luvuista?
Kiitos jo etukäteen!!
Estenomi (AMK) valintakokeet
pyrkivä
1
1747
Vastaukset
- maria6666
Olen itse yrittänyt etsiä hieman samanlaista tietoa alasta! Hait näköjään 09 keväällä estenomiksi. Voisitko kertoa hieman pääsykokeista! Olen itse hakemassa ensi keväänä!
Kiitos jo etukäteen!:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2613175Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.741244- 661173
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra180978Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:47876- 60829
- 47809
- 45732
- 40721
- 39688