Mistä saisi..........?

(vieras)

Moro!
Olen vasta melkein aloittanut mangan piirtämisen ja ole yrittänyt ettiä jotain tietoo mistä saisi sellasen kirjan missä opetettaisiin mangan piirtämistä. Niin että onko kenelläkään mitään tietoo mistä sellasen kirjan saisi????

11

1040

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itsekin piirtäjä

Itse opettelin tuolla Mega Manga -sarjalla. Ihan hyvä aloittelijalle, myöhemmin tarvitsee sitten jo kattavampia opuksia. Todella hyvät esimerkit ja läpikin voi piirtää, koska kirjan koko on vähän isompi. Itelläni on kaksi osaa - sarjassa ei tada usemapaa ollakaan.

• täällä ois
    • ohjeita

kyä se niin on tässäkin tapauksessa. Ei ohjeita seuraamalla tule miksikään. Kyllä sitä itse täytyy kehittyä ja oppia.

• Vinkki++

Sitten kun alkaa olemaan perusasiat hallussa eli osaat piirtää edes mittasuhteiltaan ok ihmisen, tutustu How to draw manga-sarjaan ja opettele ainakin varjostaminen ja vartalon asennot. Hahmot on parasta keksiä itse, aamoin pysyä kaukana amerikkalaisten "mangaoppaista" (kirjoittajat eivät tiedä mangasta juuri mitään, tyyli lapsellista ja usein kuin 12-vuotiaalla).

• eddiehead

Kirjakaupoista löytyy kyllä manga-oppaita, suurin osa varmaankin englanniksi, mutt so what! Kyllä niitä suomeksikin löytyy...ja riippuen minkälaista tyyliä alkaa harjoittaa, akira toriyaman (dragonball) ja akira sakuman piirto-opas Piirrä Mangaa - Akira Toriyaman manga laboratorio, on aika hulvattoman hauska tapa oppia piirtämään sekä yleisesti että toriyaman tavalla (ja mikä parasta, se on suomeksi).

• su-chan

Voi noita manga-piirustus oppaita,ostaa vaikka jostai kaupast,mut oon kyllä samalla kannalla kun nuo,jotka ehottaa ite piirtämistä... oma tyyli on tärkeä.ja siinä samalla voi säästyy rahaa... ja joitaki oppait,voi lainata kirjastost... kun ottaa huomioon,että sen rahan voi käyttää vaikka uuteen pokkariin...

• Mangafani 4ever

No,olen piirtänyt mangaa toosi vähän aikaa,ja nyt sitten tarvitsisin apua:
        Kysymys kuuluu;
        -Ostaakko manga oppaan,vai tekeekö oman tyylin?

Minulle käy molemmat,mutta tässä pari kysymystä:'
        -Mitä tarkoitat sillä että luo oma tyyli?

Tarkoitatko että omat silmät luo sille että ne ei edes ole mitään oikeata mangaa,vaan luo vaan omat silmät.Jota sitten sanotaan "mangaksi"-en halua sanoa tylysti,olen vain kokematon ;-D

• Manga1111111111111
        Mangafani 4ever kirjoitti:

No,olen piirtänyt mangaa toosi vähän aikaa,ja nyt sitten tarvitsisin apua:
        Kysymys kuuluu;
        -Ostaakko manga oppaan,vai tekeekö oman tyylin?

Minulle käy molemmat,mutta tässä pari kysymystä:'
        -Mitä tarkoitat sillä että luo oma tyyli?

Tarkoitatko että omat silmät luo sille että ne ei edes ole mitään oikeata mangaa,vaan luo vaan omat silmät.Jota sitten sanotaan "mangaksi"-en halua sanoa tylysti,olen vain kokematon ;-D

Tässä on hyvä osoite missä opitte piirtämään silmät löysin just äsken:http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Moe-Manga-eye-pic.GIF

• Manga111111111111111

• james.10

kirja kaupasta tai kirjastosta

• Cho-

Multa löytyis itseltä Mega Mangan 1-2 osat. Siis ne on sellasia "oppaita" mangatyyliseen piirtämiseen. Voisin myydä ne vaikka poiskin, jos kiinnostaa, ja hinnasta voidaan sopia. (: Jos kiinnostaa, niin laitappa s-postia [email protected]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      2895
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      238
      1538
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      91
      1396
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1312
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      40
      1236
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      147
      1172
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1128
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      116
      950
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      882
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      43
      763
    Aihe