Mitä haluavat ? Halpa hyvä digijärkkäripaketti, muovinen runko ja muovinen pakettizoom, sekä hinta max. 300€. Mitäs, jos innostuu valokuvauksesta, niin mihin muoviroina joutuu, kun kaluston joutuu uusimaan, koska sillä Kiinassa tehdyllä muovirojulla ei ole minkäänlaista jatkokäyttöä. Täytyykö jokaiselle vääntää rautalangasta, että ei digipokkareista siirtyminen halpoihin digijärkkäreihin tee heistä vielä valokuvaajia. Jos sukujuhlissa heiluu digijärkkärin näköinen muovinen kopio kaulassa, niin joko ollaan niin valokuvaaja, niin valokuvaaja että. Meitä on täällä aika paljon, jotka ovat harrastaneet valokuvausta kymmeniä vuosia ja tiedämme, että opettelu jatkuu aina vaan, vuodesta toiseen. Halpa muoviroina on kameravalmistajien rahastuskeino ja siihen vielä paljon megapikseleitä, joista objektiivi pystyy piirtämään n. neljäsosan. Tervetuloa vaan meidän onnellisten digijärkkärikuvaajien joukkoon ja älkää heittäkö niitä surkeita digipokkareita talon roskikseen, koska ne ovat akkuineen ongelmajätettä, vaikka teistä kohta tuleekin oikein digijärkkärikuvaajia.
Tietääkö täällä käyvät aloittelevat
72
4158
Vastaukset
- ovat todellisia
eikä valokuvaus ei ole magiaa.Fiksu ihminen osaa ottaa asioista selvää silloin kun kiinnostus herää.Jokainen on joskus aloittanut.Itse aion pitää D50 Nikonia niin kauan kun se vain toimii.Sen lisäksi olen suunnitellut hankkivani toisenkin muoviroinan varakameraksi.Katsos kun minulla tuo muovihökötys toimii toistaiseksi erinomaisesti.Vertailupohjaa on.Tulos on kuvauksessakin se kaikkein tärkein.Vaatimustaso vaan on eri käyttäjillä erilainen.
Aloittelijat kysykööt rohkeasti vaikka kuinka "yksinkertaisesti".Muistinvirkistys on hyväksi meille kaikille, eikä kaikkia tarvitse lukea.- DDDDDDikon
pidä ihmeessä se, itse myin omani pois kun hommasin D300, ja olen katkerasti sitä katunut, en siis D300 ostoa vaan sitä etten jättänyt D50 vararungoksi, loistavan näppärä "pikkukamera" todella hyvällä kuvanlaadulla!!!
- pidänkin
DDDDDDikon kirjoitti:
pidä ihmeessä se, itse myin omani pois kun hommasin D300, ja olen katkerasti sitä katunut, en siis D300 ostoa vaan sitä etten jättänyt D50 vararungoksi, loistavan näppärä "pikkukamera" todella hyvällä kuvanlaadulla!!!
oletko tyytyväinen D300:aan?Kannattaako hankkia toiseksi?
- DDDDDDikon
pidänkin kirjoitti:
oletko tyytyväinen D300:aan?Kannattaako hankkia toiseksi?
...jos on tarvetta ammattimaiselle kameralle, todella jämäkkä runko, loistava etsin, todella hyvä tarkennusmoottori... olen ollut todella tyytyväinen, mutta niin olin 2 vuotta deeviiskymppiseenkin joten harmittaa sen myyminen (ja vielä törkeän halvalla.)
...kuvasin muuten D50 monta lehdissä julkaistua kuvaa, joten kyllä silläkin parjää aika pitkälle. :) - D300:lle vahvistui
DDDDDDikon kirjoitti:
...jos on tarvetta ammattimaiselle kameralle, todella jämäkkä runko, loistava etsin, todella hyvä tarkennusmoottori... olen ollut todella tyytyväinen, mutta niin olin 2 vuotta deeviiskymppiseenkin joten harmittaa sen myyminen (ja vielä törkeän halvalla.)
...kuvasin muuten D50 monta lehdissä julkaistua kuvaa, joten kyllä silläkin parjää aika pitkälle. :)Itse eläkkeelle jääneenä studiokuvaajana olen asiakkaitteni pyynnöstä saanut edelleen kuvata.Uskon, että kysyntä ei ole vielä loppunut, joten toiselle vastaavalle kameralle on käyttöä.
Studiokuvat F:8/125s manuaaliasetuksilla erittäin kauniita.
Olen myynyt keskikoon laitteeni ja ihastunut digin helppouteen.
Kysyisin vielä käyttämäsi objektiivit?Mitä suosittelet? - DDDDDDikon
D300:lle vahvistui kirjoitti:
Itse eläkkeelle jääneenä studiokuvaajana olen asiakkaitteni pyynnöstä saanut edelleen kuvata.Uskon, että kysyntä ei ole vielä loppunut, joten toiselle vastaavalle kameralle on käyttöä.
Studiokuvat F:8/125s manuaaliasetuksilla erittäin kauniita.
Olen myynyt keskikoon laitteeni ja ihastunut digin helppouteen.
Kysyisin vielä käyttämäsi objektiivit?Mitä suosittelet?potrettikäyttöön Nikkor 50mm f/1.4 tai f/1.8 joka on hinta/laatusuhteeltaan todella hyvä sekä Nikkor 85mm f/1.8.
Yleislasiksi Nikonin f/2.8 zoomit on tosi kalliita mutta itsellä käytössä oleva Tokina 16-50mm f/2.8 on hyvä vaihtoehto paljon kalliimmalle Nikkor 17-55mm f/2.8
Tässä pian on muuten tulossa markkinoille Nikkor 35mm f/1.8 jolla pitäisi olla hintaa vain n.250€
siis itsellä käytössä
Tokina 16-50mm
Nikkor 50mm f/1.8
Noilla olen pärjännyt, mutta tarkoituksena oli hommata tuo tulossa oleva 35mm ja joku yli 100mm prime. :) - kerran.
DDDDDDikon kirjoitti:
potrettikäyttöön Nikkor 50mm f/1.4 tai f/1.8 joka on hinta/laatusuhteeltaan todella hyvä sekä Nikkor 85mm f/1.8.
Yleislasiksi Nikonin f/2.8 zoomit on tosi kalliita mutta itsellä käytössä oleva Tokina 16-50mm f/2.8 on hyvä vaihtoehto paljon kalliimmalle Nikkor 17-55mm f/2.8
Tässä pian on muuten tulossa markkinoille Nikkor 35mm f/1.8 jolla pitäisi olla hintaa vain n.250€
siis itsellä käytössä
Tokina 16-50mm
Nikkor 50mm f/1.8
Noilla olen pärjännyt, mutta tarkoituksena oli hommata tuo tulossa oleva 35mm ja joku yli 100mm prime. :)Näitä itsekin ajatellut.Paitsi 85mm prime kiinnostaa enemmän kuin 100mm.
- DDDDDDikon
kerran. kirjoitti:
Näitä itsekin ajatellut.Paitsi 85mm prime kiinnostaa enemmän kuin 100mm.
http://www.mir.com.my/rb/photography/companies/nikon/nikkoresources/105mmnikkor/105mm25.htm
Mulla on tuollainen kiikarissa. :) - uutena
DDDDDDikon kirjoitti:
http://www.mir.com.my/rb/photography/companies/nikon/nikkoresources/105mmnikkor/105mm25.htm
Mulla on tuollainen kiikarissa. :)käytettynä myynnissä Studio Hannu Lehmusvuoren osta- ja myy palstalla 105mm f:1,8.Tätäkö tarkoitit vai juuri mallia Nikkor-P 10,5cm f:2,5?
Kiitos taas vinkistä.
- ei kuvat!
Aloittaja on tyypillinen esimerkki pellestä jolle kallis kamera on itseisarvo. Ymmärrän että ottaa luonnolle kun joku märkäkorva näyttää halpajärkkärillä närhen munat projärkkäriä heiluttavalle wannabepellelle. Valokuvauksessa on sellainen juttu että kuvien sisältöä ei saa edes rahalla. Mutta sitähän se myyjä ei muistanut sinulle kertoa ja sekös sinua nyt risoo. Kalliilla järkkärillä saat samanlaista paskaa kuin sillä vanhalla pokkarillakin. Tulipahan oppirahat maksettua.
- Tallustelija74
Mikähän ihmeen kauna sinulla on aloittelevia kuvaajia kohtaan? Eiköhän se ole kuitenkin niin, että jokainen aloittaa nollapisteestä ja valitsee välineensä tietämyksen ja hyvin usein budjetin mukaan. Kaikilla ei ole varaa hommata monen tonnin runkoa vaan tyytyminen on vähempään. Ja miten sinua voi häiritä se, että muut kuvaavat muovisella paskalla?
Itse hankin jokin aika sitte muovisen paskan Sony A300 ja olen todella tyytyväinen siihen muoviseen paskaan. Opettelen sillä ihan siinä missä muut paremmillaan. Itseäni ei häiritse muiden välineet pätkän vertaa ja iloitsen vilpittömästi jokaisesta uudesta ihmisestä, joka tähän harrastukseen lähtee mukaan. Toivon, että katsot itseäsi peiliin ja mietit onko asenteesi aivan kohdallaan. Naurettavaa käytöstä mielestäni.
Nyt kun olen saanut asiallisesti kerrottua mielipiteeni, voin alentua tasollesi ja sanoa suoraan, että sinunlaisesi kusipäät joutaisi vispata spermaksi ja nussia uudelleen. Ehkäpä tulos olisi sitten parempi. Kasva mieheksi! - CanonMan
Minulla on halvahko Canonin 350D runko mutta siinä on kiinni noin 2000 euron lasi. Piirto on erinomaista ja jotkut kyselevät että millä Mark vitosella oot ottanut kuvat.
Ehkä muovinen runko mutta lasi priimaa... - eräs kilpailu
Maailmanlaajuisessa Wildlife Photographer of the Year -kilpailussa otetaan kuvia sekä muovi- että metalliroinalla ja muovi tuntuu pärjäävän yhtä hyvin ellei paremmin kuin metalli.
Viime vuonna voittajakuva otettiin mitättömän hintaisella 350D-kameralla ja halvalla objektiivilla. - digijärkkärikuvaaja
Aikoinaan kokenut järkkärikuvaaja. Tässä välissä on vuosia monta, mutta enpä usko periaatteen kuvaamisessa kovin muuttuneen. Valokuvaus kun on enemmän taidetta kuin tekniikkaa.
Aikoinaan ostin myös kunnon paketin, samoin aion tehdä nyt, siksi kyselin täälläkin vinkkejä. Tietenkään en kaikkia talousrahoja tällaiseen uhraa, joten nimenomaan hyvät vinkit ovat kullanarvoisia. Toivon n. 1000e alkuunsa riittävän.
Saat kuitenkin luvan katsella minua nenän vartta pitkin, jos se tuottaa sinulle hyvän olon. Enhän siinä mitään menetä.
Ps. En käy sukujuhlissa, jos se yhtään lohduttaa sinua.- olen vanha
järkkärikuvaaja. Ensimmäinen järjestelmä 1978 Praktica.Digijärjestelmäkuvaus alkoi 2006. Järjestelmäksi valitsin silloin Konica-Minoltan runkovakaajan takia. Nyt on runkona Sony A-900. Sellaisen neuvon antaisin aloittaville; kun olette päättäneet, minkä merkkisen järjestelmän haluatte, niin panostakaa sen jälkeen optiikkaan. Optiikalla on erittäin tärkeä tehtävä kuvanmuodostuksessa. Rungot on vaihtuvaa elektroniikkaa, mutta objektiivit säilyvät rungosta toiseen
- kuvia esillä
olen vanha kirjoitti:
järkkärikuvaaja. Ensimmäinen järjestelmä 1978 Praktica.Digijärjestelmäkuvaus alkoi 2006. Järjestelmäksi valitsin silloin Konica-Minoltan runkovakaajan takia. Nyt on runkona Sony A-900. Sellaisen neuvon antaisin aloittaville; kun olette päättäneet, minkä merkkisen järjestelmän haluatte, niin panostakaa sen jälkeen optiikkaan. Optiikalla on erittäin tärkeä tehtävä kuvanmuodostuksessa. Rungot on vaihtuvaa elektroniikkaa, mutta objektiivit säilyvät rungosta toiseen
- Poijut on niin ihquja
kuvia esillä kirjoitti:
Vanha kokenut, mutta kuvien perustella täysin lahjaton näppäilijä kertoo nuorisolle totuuksia!
Ikävä kyllä 90% suomalaisista valokuvaharrastajista tuntuu olevan tällaisia "poijujen kuvaajia" joilla ei ole mitään visuaalista annettavaa! - jotain parempaa
Poijut on niin ihquja kirjoitti:
Vanha kokenut, mutta kuvien perustella täysin lahjaton näppäilijä kertoo nuorisolle totuuksia!
Ikävä kyllä 90% suomalaisista valokuvaharrastajista tuntuu olevan tällaisia "poijujen kuvaajia" joilla ei ole mitään visuaalista annettavaa!niin voimme varmaan oppia suuria...
- Vittuun inisemästä
Poijut on niin ihquja kirjoitti:
Ikävä kyllä 90% suomalaisista valokuvaharrastajista tuntuu olevan tällaisia "poijujen kuvaajia" joilla ei ole mitään visuaalista annettavaa!Hyviä kuvia oli tuolla.
- digiluudigilei
Vittuun inisemästä kirjoitti:
Hyviä kuvia oli tuolla.
ja muuta näköalatonta sontaa, jota pukkaa joka tuutista hirveät määrät.
Nyt kun vanhat lahjattomat kameraseurojen sedät ovat saaneet rinnalleen "vit känön juu kän" sukupolven lahjattomat adhd-kakarat niin hyvältä näyttää, ainakin roskan määrä! digiluudigilei kirjoitti:
ja muuta näköalatonta sontaa, jota pukkaa joka tuutista hirveät määrät.
Nyt kun vanhat lahjattomat kameraseurojen sedät ovat saaneet rinnalleen "vit känön juu kän" sukupolven lahjattomat adhd-kakarat niin hyvältä näyttää, ainakin roskan määrä!> Räpsyjä, näpsyjä ja muuta näköalatonta sontaa, jota pukkaa joka tuutista hirveät määrät.
...ja mestarin arvostelut eroavat toisistaan siinä, että edellinen koettaa saada teoksen itsensä kanssa sopusointuun, jälkimmäinen itsensä teoksen kanssa. :-*- Fartsu
Earl_of_Snowdon kirjoitti:
> Räpsyjä, näpsyjä ja muuta näköalatonta sontaa, jota pukkaa joka tuutista hirveät määrät.
...ja mestarin arvostelut eroavat toisistaan siinä, että edellinen koettaa saada teoksen itsensä kanssa sopusointuun, jälkimmäinen itsensä teoksen kanssa. :-*ei päde mihinkään testikuvilta näyttäviin kotialbumi otoksiin!
Fartsu kirjoitti:
ei päde mihinkään testikuvilta näyttäviin kotialbumi otoksiin!
> Sanahelinää joka ei päde mihinkään testikuvilta näyttäviin kotialbumi otoksiin!
...sinäkin eksyit tänne harrastelijapalstalle!- myös sinulta
Fartsu kirjoitti:
ei päde mihinkään testikuvilta näyttäviin kotialbumi otoksiin!
eli anonyymiltä aivoinvalidilta. Ottaako noin kovasti luonnolle kun äitee ei osta sulle kameraa?
- Puuta
myös sinulta kirjoitti:
eli anonyymiltä aivoinvalidilta. Ottaako noin kovasti luonnolle kun äitee ei osta sulle kameraa?
Jaarli tuskin pyytelee Äiteeltä kamerarahoja.
Menehän pyytämään äiteeltä lisää liimarahaa ja haistelet tajusi kankaalle, eikä ole niin väliä, vaikka, et enää heräisikään. Päästäisiin taas eroon yhdestä jonninjoutavasta Kusimulkusta.
- ‰]_
Voisiko vika olla lääkityksessä?
En oikein jaksa uskoa, että ongelmasi johtuu muiden ostamasta muoviroinasta, pakettizoomeista ja digipokkareista.
Jos metallirunkoinen digijärkkäri tekee onnelliseksi niin … - halpa muovipurkkikuvaaja
http://www.pbase.com/image/97239707
Siinäpä Canonnin 350d:llä ja muovisella kittizoomilla roiskaistu räpsy. Kerrohan, oi Suuri ja Mahtawa Guru, meille köyhille mikä tuossa kuvassa on pielessä. Kenties se että se on kuvattu liian halvalla kameralla?
Laita toki niitä universumia suurempia kuviasi meille nähtäväksi, vai kuristuitko siihen prokameran kaulanauhaan? Pelle.- anna mulle mikä vaan kamera...
kuvaa tuollaiset perusräpsyt! Jos mielikuvitus ja visuaaliset ambition ovat tuota luokkaa riittää kännykkäkamera.
Kaikki nykyrungot, myös muoviset tuottavat hyvällä optiikalla, hyvissä olosuhteissa huonommallakin todella hyvää jälkeä, ikävä kyllä foorumit pullistelevat tällaisista 3 pennin kukkakuvista koska "kuvaajat" ovat mielikuvituksettomia p***ahousuja. - Pekka-
anna mulle mikä vaan kamera... kirjoitti:
kuvaa tuollaiset perusräpsyt! Jos mielikuvitus ja visuaaliset ambition ovat tuota luokkaa riittää kännykkäkamera.
Kaikki nykyrungot, myös muoviset tuottavat hyvällä optiikalla, hyvissä olosuhteissa huonommallakin todella hyvää jälkeä, ikävä kyllä foorumit pullistelevat tällaisista 3 pennin kukkakuvista koska "kuvaajat" ovat mielikuvituksettomia p***ahousuja.No, heit'ä nyt sitten esille sellainen ylivoimainen kuvasi jota ei tuollaisella Canonin 350D:llä saisi aikaan?
Taitaa olla vain kovat puheet. Kuvan laatu syntyy pääosin siellä kameran takana. - mielikuvitukseton paskahousu
Kaikki nykyrungot, myös muoviset tuottavat hyvällä optiikalla, hyvissä olosuhteissa huonommallakin todella hyvää jälkeä, ikävä kyllä foorumit pullistelevat tällaisista 3 pennin kukkakuvista koska "kuvaajat" ovat mielikuvituksettomia p***ahousuja.Laitahan jotain esimerkkiä niistä "oikeista kuvista" joita pitää ottaa niin tietää sitten itsekin vältellä tuollaisia kolmen pennin kukkakuvia. Taitaa olla niin että sulla vaan turpa jauhaa mutta kuvia ei löydy.
- Aloittaja
Tälläisiä kuvia ovat kaikki jonkinlaisen kameran omistavat ottaneet ja ovat niin tyytyväisiä, sekä ylpeitä. Eri merkkeihin puuttumatta, sanoisin, että, jos joku valokuvausta harrastanut(jos on pakko)ottaisi tälläisen kuvan, niin metodi voisi olla esim. tälläinen: objektiiviksi makro(500€)kunnollinen jalusta kuulapäällä(300€)kameraan manuaalitarkennus, iso 50, max 100. Tulos: Kukka veitsenterävä ja tausta kauniin pehmeä. Minusta esittämäsi mallikuva oli surkea räpsy. En ole Suuri ja Mahtawa Guru, mutta ei kai ole haitaksi, jos haluan tähdentää, että objektiiveillä on suurempi merkitys valokuvauksessa, kuin rungoilla.
- kolmen pennin kuvaaja
Aloittaja kirjoitti:
Tälläisiä kuvia ovat kaikki jonkinlaisen kameran omistavat ottaneet ja ovat niin tyytyväisiä, sekä ylpeitä. Eri merkkeihin puuttumatta, sanoisin, että, jos joku valokuvausta harrastanut(jos on pakko)ottaisi tälläisen kuvan, niin metodi voisi olla esim. tälläinen: objektiiviksi makro(500€)kunnollinen jalusta kuulapäällä(300€)kameraan manuaalitarkennus, iso 50, max 100. Tulos: Kukka veitsenterävä ja tausta kauniin pehmeä. Minusta esittämäsi mallikuva oli surkea räpsy. En ole Suuri ja Mahtawa Guru, mutta ei kai ole haitaksi, jos haluan tähdentää, että objektiiveillä on suurempi merkitys valokuvauksessa, kuin rungoilla.
Laitahan niitä omia kuvia näkyviin niin saadaan vähän oppia ammattilaiselta. Eihän tässä muuten opi.
- Aloittaja
kolmen pennin kuvaaja kirjoitti:
Laitahan niitä omia kuvia näkyviin niin saadaan vähän oppia ammattilaiselta. Eihän tässä muuten opi.
Opetelkaa itse, niinhän mekin olemme tehneet. Minä en neuvo laiskureille minkäänlaisia oikoteitä.
- mainostavara my ass
Aloittaja kirjoitti:
Opetelkaa itse, niinhän mekin olemme tehneet. Minä en neuvo laiskureille minkäänlaisia oikoteitä.
Sulla ei kuule pelle ole yhtään sellaista kuvaa jota kehtaisit esitellä missään. Siinä olet oikeassa ettei niistä ole mainostavaraksi eikä niillä kuvilla voi opettaa muille kuin sen miten ei saa tehdä. Kaikki aloittelijan virheet löytyy juuri sinun kuvista.
- onko lääke ottamatta
Kaikki nykyrungot, myös muoviset tuottavat hyvällä optiikalla, hyvissä olosuhteissa huonommallakin todella hyvää jälkeä, ikävä kyllä foorumit pullistelevat tällaisista 3 pennin kukkakuvista koska "kuvaajat" ovat mielikuvituksettomia p***ahousuja."Kaikki nykyrungot, myös muoviset tuottavat hyvällä optiikalla, hyvissä olosuhteissa huonommallakin todella hyvää jälkeä"
Vähän on ristissä tuo aloituksesi kans. Onko sulla dementia, skitsofrenia, vai joku muu? Koita nyt perkele päättää saako sillä halvalla muoviroinalla kelvollista kuvaa vai ei. - anna mulle mikä vaan kamera...
onko lääke ottamatta kirjoitti:
"Kaikki nykyrungot, myös muoviset tuottavat hyvällä optiikalla, hyvissä olosuhteissa huonommallakin todella hyvää jälkeä"
Vähän on ristissä tuo aloituksesi kans. Onko sulla dementia, skitsofrenia, vai joku muu? Koita nyt perkele päättää saako sillä halvalla muoviroinalla kelvollista kuvaa vai ei.Eipä ole tämä ketju minun aloittamani, joten kyllä nyt taitaa olla lääkkeet ottamatta siellä päässä!
- Seppo - ei se rekisteröity ...
onko lääke ottamatta kirjoitti:
"Kaikki nykyrungot, myös muoviset tuottavat hyvällä optiikalla, hyvissä olosuhteissa huonommallakin todella hyvää jälkeä"
Vähän on ristissä tuo aloituksesi kans. Onko sulla dementia, skitsofrenia, vai joku muu? Koita nyt perkele päättää saako sillä halvalla muoviroinalla kelvollista kuvaa vai ei.Pienellä viilauksella saanemme alkuperäisestä virkkeestä "Kaikki nykyrungot, myös muoviset tuottavat hyvällä optiikalla, hyvissä olosuhteissa huonommallakin todella hyvää jälkeä" myös Sinulle ymmärrettävän, vaikkapa näin "Kaikki nykyrungot, myös muoviset, tuottavat hyvällä optiikalla, hyvissä olosuhteissa huonommallakin, todella hyvää jälkeä" tai näin "Kaikki nykyrungot, myös muoviset, tuottavat hyvällä optiikalla - hyvissä olosuhteissa huonommallakin - todella hyvää jälkeä".
Ensimmäisen järkkärini (Exakta) sain AD 1964. Sen objektiiveja (osaa siis) käytän nykyisin niin muovi- kuin metallirungoissa mitään eroa huomaamatta. Ihmeellistä on ainoastaan se, että 1960-luvun Zeissit eivät laadussa häviä nykytuotteille. Kuriositeettina: ostin kerran vuoden 1938 monipolttoväliobjektiivin (ei zoom), jossa linssipintoja ei ole päällystetty. Oikein kiva peli (paitsi vastavalossa). - Ottia tuota
Seppo - ei se rekisteröity ... kirjoitti:
Pienellä viilauksella saanemme alkuperäisestä virkkeestä "Kaikki nykyrungot, myös muoviset tuottavat hyvällä optiikalla, hyvissä olosuhteissa huonommallakin todella hyvää jälkeä" myös Sinulle ymmärrettävän, vaikkapa näin "Kaikki nykyrungot, myös muoviset, tuottavat hyvällä optiikalla, hyvissä olosuhteissa huonommallakin, todella hyvää jälkeä" tai näin "Kaikki nykyrungot, myös muoviset, tuottavat hyvällä optiikalla - hyvissä olosuhteissa huonommallakin - todella hyvää jälkeä".
Ensimmäisen järkkärini (Exakta) sain AD 1964. Sen objektiiveja (osaa siis) käytän nykyisin niin muovi- kuin metallirungoissa mitään eroa huomaamatta. Ihmeellistä on ainoastaan se, että 1960-luvun Zeissit eivät laadussa häviä nykytuotteille. Kuriositeettina: ostin kerran vuoden 1938 monipolttoväliobjektiivin (ei zoom), jossa linssipintoja ei ole päällystetty. Oikein kiva peli (paitsi vastavalossa).Valistaisitko ystävällisesti meitä nuorempia taiteilijoita, mikä on monipolttoväliobjektiivi, joka ei kuitenkaan ole zoom?
- Pekka-
Ottia tuota kirjoitti:
Valistaisitko ystävällisesti meitä nuorempia taiteilijoita, mikä on monipolttoväliobjektiivi, joka ei kuitenkaan ole zoom?
Varmaan joku tällainen:
http://www.popphoto.com/cameralenses/4412/lens-test-leica-tri-elmar-m-16-18-21mm-f4-asph.html
Kaippa noita on ennenkin tehty. - Ilkka-
Pekka- kirjoitti:
Varmaan joku tällainen:
http://www.popphoto.com/cameralenses/4412/lens-test-leica-tri-elmar-m-16-18-21mm-f4-asph.html
Kaippa noita on ennenkin tehty.Tuollainen objektiivi kelpaisi minulle vanhemmalle valokuvaajalle mitä parhaiten. Kallis se varmaankin on.
Meinaavat näköjään nuo nuoremmat superzoomarit käydä vähän nenäkkäiksi meille vanhemmille valokuvauksen harrastajille. - halpa muoviroina
Eipä ole tämä ketju minun aloittamani, joten kyllä nyt taitaa olla lääkkeet ottamatta siellä päässä!
Pyysin aloittajalta tuomiota tuosta halvalla muoviroinalla kuvatusta kuvasta ja sinä annoit siihen tuomiosi. Jos et ole ketjun aloittaja niin mitä tulet siihen sotkemaan. Ei sulta kukaan kysyny mitään. Taidat olla niitä jotka puuttuu joka asiaan.
- anna mulle mikä vaan kamera...
halpa muoviroina kirjoitti:
Pyysin aloittajalta tuomiota tuosta halvalla muoviroinalla kuvatusta kuvasta ja sinä annoit siihen tuomiosi. Jos et ole ketjun aloittaja niin mitä tulet siihen sotkemaan. Ei sulta kukaan kysyny mitään. Taidat olla niitä jotka puuttuu joka asiaan.
Jos sinä postaat tuollaisen näköalattoman perusnäpsyn puolustaaksesi jotain, mitä tahansa asiaa niin eiköhän tuohon kuvaan ole oikeus muillakin tarttua, varsinkin kun tapaus vesittää sinun uskottavuutesi kuvaajana!
- annan sulle mitä vaan
Jos sinä postaat tuollaisen näköalattoman perusnäpsyn puolustaaksesi jotain, mitä tahansa asiaa niin eiköhän tuohon kuvaan ole oikeus muillakin tarttua, varsinkin kun tapaus vesittää sinun uskottavuutesi kuvaajana!
Sulla on saatanan isot puheet mutta teot kuin teinitytöllä.
- Seppo - ei se rekisteröity ...
Ottia tuota kirjoitti:
Valistaisitko ystävällisesti meitä nuorempia taiteilijoita, mikä on monipolttoväliobjektiivi, joka ei kuitenkaan ole zoom?
Ensiksi yhden typon korjaus, kirjoitin vuoden 1938-mallisesta, kun piti kijoittaa vuosi 1948.
Tuota säilytän paikassa, missä vauraammat arvopapereita, pankkiholvissa. Mutta on minulla toinenkin vastaava historiallinen kummajainen, josta ei ole tarjottu kuin reilu tonni. Hyvä kuvaus aiheesta löytyy toiselta puolelta palloamme:
http://www.novacon.com.br/odditycameras/weth.htm
Kuvatun lisänä minulla on tähän länsiputkeen Itä-Saksassa tehty prismakaukoputkilisäke, joka on ilmeisesti vielä harvinaisempi. Wethin putkeni on sarjanumeroltaan 1641 ja valmistusvuosi 1953. Brassijuttuun kun vertaa, huomaa millaisia vuosittaiset valmistusmäärät ovat olleet! - anna mulle mikä vaan kamera...
annan sulle mitä vaan kirjoitti:
Sulla on saatanan isot puheet mutta teot kuin teinitytöllä.
"saatanan isot puheet"
Ai siis kun mielestäni muutkin kun ketjun aloittaja ovat oikeutettu kommentoimaan postaamaasi perusnäpsyä?
"Teot"?
Mitähän minun olisi pitänyt tehdä, tiskata? Voittaa Fotofinlandia eilen tai tänään?
"kuin teinitytöllä"
Se postaamasi kuva itseasiassa näytti juurikin aloittelevan teinitytön otokselta! :) - lopettaja
Aloittaja kirjoitti:
>haluan tähdentää, että objektiiveillä on suurempi merkitys valokuvauksessa, kuin rungoilla.
Minä tähdentäisin, että tuohon mahtui pari kielioppivirhettä.
Lähellä asiaa olet, vaikkakin olen parina aurinkoisena päivänä kuvaillut tyystin ilman objektiivia suklaalevyn tinapaperikääreeseen polttamani reiän läpi. - annan sulle ihan kohta..
"saatanan isot puheet"
Ai siis kun mielestäni muutkin kun ketjun aloittaja ovat oikeutettu kommentoimaan postaamaasi perusnäpsyä?
"Teot"?
Mitähän minun olisi pitänyt tehdä, tiskata? Voittaa Fotofinlandia eilen tai tänään?
"kuin teinitytöllä"
Se postaamasi kuva itseasiassa näytti juurikin aloittelevan teinitytön otokselta! :)Kuulehan horsmaranne. Ota se saatanan ixus ja mene sinne ulos ottamaan niitä Fotofinlandian arvoisia kuvia.
annan sulle ihan kohta.. kirjoitti:
Kuulehan horsmaranne. Ota se saatanan ixus ja mene sinne ulos ottamaan niitä Fotofinlandian arvoisia kuvia.
Haukkuu horsmaranteeksi ja tarvitsisi vihanhallintakurssia!?
Hmmm, ettei vaan kyseessä olis joku steroideja popsiva epäonnistunut kehonrakentaja joka on myös epäonnistunut totaalisesti valokuvauksessa!?
Surullista ja hilpeän hupaisaa samaan aikaan! :) - ehkä syytä huoleen..
Haukkuu horsmaranteeksi ja tarvitsisi vihanhallintakurssia!?
Hmmm, ettei vaan kyseessä olis joku steroideja popsiva epäonnistunut kehonrakentaja joka on myös epäonnistunut totaalisesti valokuvauksessa!?
Surullista ja hilpeän hupaisaa samaan aikaan! :)Toivot siis ihmisten hallitsevan vihaansa paremmin jotta voit rauhassa amistella viikonloppuna grillijonossa saamatta pataan? Turha toivo. Tuollainen pelle kun tulee voimistelemaan minun eteen niin otan niskaperse-otteen ja heitän lähimmästä näyteikkunasta sisään. Jos hyvä tuuri sattuu niin saatat päästä kameraliikkeeseen ihailemaan uusimpia pokkareita.
ehkä syytä huoleen.. kirjoitti:
Toivot siis ihmisten hallitsevan vihaansa paremmin jotta voit rauhassa amistella viikonloppuna grillijonossa saamatta pataan? Turha toivo. Tuollainen pelle kun tulee voimistelemaan minun eteen niin otan niskaperse-otteen ja heitän lähimmästä näyteikkunasta sisään. Jos hyvä tuuri sattuu niin saatat päästä kameraliikkeeseen ihailemaan uusimpia pokkareita.
"Minä otan niskaperse... minä heitän... minä douppaan... minä hermostun ja kuolaan... minä yritin valokuvata... en onnistunut...
Sä oot kyllä mahtava koomikko, et ole harkinnut stand up-koomikon uraa? jo pelkästään se että tuollainen kuolaava nysäkulli pyörisi lavalla olisi suurta viihdettä! :) - nyt on kaikki nähty
"Minä otan niskaperse... minä heitän... minä douppaan... minä hermostun ja kuolaan... minä yritin valokuvata... en onnistunut...
Sä oot kyllä mahtava koomikko, et ole harkinnut stand up-koomikon uraa? jo pelkästään se että tuollainen kuolaava nysäkulli pyörisi lavalla olisi suurta viihdettä! :)Taidat olla joku parikymppinen amiksenkeskeyttäjä? Ne on tunnetusti kovia uhoamaan mutta kusee alleen kun vähän kahdenkesken jututtaa. Tiedoksi sinulle horsmaranteelle että minä olen ihan ilman douppausta lajia harrastanut, tosin kaukana Suomen suurimmista. Valokuvausta on harrastettu jo vuodesta -86, ja siinäkin kaukana Suomen tunnetuimmista kuvaajista.
Työkseni nykyään syljen kattoon. Pääomatulot, lähinnä korkeakorkotilin talletukset, kilahtaa käyttöön joka kolmas joulukuu, ja pelkästään niillä korkotuloilla pärjään aina seuraavat kolme vuotta. Minulle siis maksetaan siitä kun raavin palleja, ja minä maksan siitä hyvästä valtiolle pääomaveroa. Sillä verokertymällä kustannetaan myös sinun elättämiseen menevät sosiaalietuudet. Joten siltä pohjalta asiaa tarkastellen, sinä olet tässä se suurempi pelle. Sinusta on yhteiskunnalle ainoastaan kuluja. - anna mulle mikä vaan kamera...
nyt on kaikki nähty kirjoitti:
Taidat olla joku parikymppinen amiksenkeskeyttäjä? Ne on tunnetusti kovia uhoamaan mutta kusee alleen kun vähän kahdenkesken jututtaa. Tiedoksi sinulle horsmaranteelle että minä olen ihan ilman douppausta lajia harrastanut, tosin kaukana Suomen suurimmista. Valokuvausta on harrastettu jo vuodesta -86, ja siinäkin kaukana Suomen tunnetuimmista kuvaajista.
Työkseni nykyään syljen kattoon. Pääomatulot, lähinnä korkeakorkotilin talletukset, kilahtaa käyttöön joka kolmas joulukuu, ja pelkästään niillä korkotuloilla pärjään aina seuraavat kolme vuotta. Minulle siis maksetaan siitä kun raavin palleja, ja minä maksan siitä hyvästä valtiolle pääomaveroa. Sillä verokertymällä kustannetaan myös sinun elättämiseen menevät sosiaalietuudet. Joten siltä pohjalta asiaa tarkastellen, sinä olet tässä se suurempi pelle. Sinusta on yhteiskunnalle ainoastaan kuluja.muovirimpuloita puolustava, douppaamaton mutta vihaongelmainen wannabe bodari, jolla on niin paljon rahaa että katon voi vaihtaa viikoittain syljettömään, olet siis kaukana tunnetuimmista mutta kuitenkin kova luu ja tekijä miäs joka taistelee pahoja amisdropoutteja vastaan snagareilla ja heittelee näitä ikkunoiden läpi pokkarikauppoihin, WAU ja taputapu, sä oot ihqu!
- khta annan sulle kameran..
muovirimpuloita puolustava, douppaamaton mutta vihaongelmainen wannabe bodari, jolla on niin paljon rahaa että katon voi vaihtaa viikoittain syljettömään, olet siis kaukana tunnetuimmista mutta kuitenkin kova luu ja tekijä miäs joka taistelee pahoja amisdropoutteja vastaan snagareilla ja heittelee näitä ikkunoiden läpi pokkarikauppoihin, WAU ja taputapu, sä oot ihqu!
Mä oon siis se, joka kustantaa sulle tämänkin lystin. Jos minunlaisia ei olisi, sinä joutuisit elääksesi tekemään töitä. Olet jo moneen kertaan kirjoittanut "anna mulle mikä vaan kamera". Eikö se jo riitä että maksan sinun vuokran, sähkön ja ruoat? Vieläkö tässä pitää sulle kamerakin antaa? On teillä loisilla saatana melkoinen pokka. Kokeile sinäkin tehdä vaikka töitä elääksesi. Minä olen sitä aikoinani tehnyt, eikä se mitään herkkua ole, mutta se oli silloin pakko kun rahaa ei ollut eikä kehdannut veronmaksajien selkänahasta sitä kiskoa. Mutta sinä kehtaat, täällä vittuilet niille jotka sinua elättää. Isäsi on varmasti ylpeä sinusta. Vai onko teillä tuo loisiminen ihan suvussa? Onkohan mahdollisesti niin että minä kustannan myös teidän heimovaatteet? Teidän kulttuurissahan työnteko on rikoksista raskain...
khta annan sulle kameran.. kirjoitti:
Mä oon siis se, joka kustantaa sulle tämänkin lystin. Jos minunlaisia ei olisi, sinä joutuisit elääksesi tekemään töitä. Olet jo moneen kertaan kirjoittanut "anna mulle mikä vaan kamera". Eikö se jo riitä että maksan sinun vuokran, sähkön ja ruoat? Vieläkö tässä pitää sulle kamerakin antaa? On teillä loisilla saatana melkoinen pokka. Kokeile sinäkin tehdä vaikka töitä elääksesi. Minä olen sitä aikoinani tehnyt, eikä se mitään herkkua ole, mutta se oli silloin pakko kun rahaa ei ollut eikä kehdannut veronmaksajien selkänahasta sitä kiskoa. Mutta sinä kehtaat, täällä vittuilet niille jotka sinua elättää. Isäsi on varmasti ylpeä sinusta. Vai onko teillä tuo loisiminen ihan suvussa? Onkohan mahdollisesti niin että minä kustannan myös teidän heimovaatteet? Teidän kulttuurissahan työnteko on rikoksista raskain...
säästäisi valtio pitkänpennin! mömmöillä itseaiheutetun skitsofrenian hoito kun on todella kallista, samoin surkastuneen pippelin kuntoutus ja kuolarätit joita sulla menee pari pakettia vuorokaudessa. :)
Susta saisi varmaan otettua hyvän kuvasarjan, "kurjuuden maksimointi eli kuinka mömmömestari housuihin kusi" - kameraa sitä vaan kerjätään..
säästäisi valtio pitkänpennin! mömmöillä itseaiheutetun skitsofrenian hoito kun on todella kallista, samoin surkastuneen pippelin kuntoutus ja kuolarätit joita sulla menee pari pakettia vuorokaudessa. :)
Susta saisi varmaan otettua hyvän kuvasarjan, "kurjuuden maksimointi eli kuinka mömmömestari housuihin kusi"Eipä ole mömmöjä syöty eikä tarvi olla yhteiskunnan elätti. Tienaan kolmessa vuodessa tekemättä mitään enemmän kuin sinä tulet tienaamaan koko elämäsi aikana. Juuri sinunlaisten yhteiskunnan mätäpaiseiden takia koko sosiaaliturva pitäisi lakkauttaa. Se joka ei kykene itseään elättämään, pitäisi yhteiskunnan tulevaisuuden turvaamiseksi lopettaa ruiskeella pikaisesti. Tuottamaton yksilö on rasite.
kameraa sitä vaan kerjätään.. kirjoitti:
Eipä ole mömmöjä syöty eikä tarvi olla yhteiskunnan elätti. Tienaan kolmessa vuodessa tekemättä mitään enemmän kuin sinä tulet tienaamaan koko elämäsi aikana. Juuri sinunlaisten yhteiskunnan mätäpaiseiden takia koko sosiaaliturva pitäisi lakkauttaa. Se joka ei kykene itseään elättämään, pitäisi yhteiskunnan tulevaisuuden turvaamiseksi lopettaa ruiskeella pikaisesti. Tuottamaton yksilö on rasite.
kun seisot mömmöistä sekavana kadulla, toisella kädellä yrität kuvata muovirimpulalla ja toisella huidot hippejä tappavalla ruiskeella.
Bodari sä oot tähti! - asiapakettiin
Seppo - ei se rekisteröity ... kirjoitti:
Ensiksi yhden typon korjaus, kirjoitin vuoden 1938-mallisesta, kun piti kijoittaa vuosi 1948.
Tuota säilytän paikassa, missä vauraammat arvopapereita, pankkiholvissa. Mutta on minulla toinenkin vastaava historiallinen kummajainen, josta ei ole tarjottu kuin reilu tonni. Hyvä kuvaus aiheesta löytyy toiselta puolelta palloamme:
http://www.novacon.com.br/odditycameras/weth.htm
Kuvatun lisänä minulla on tähän länsiputkeen Itä-Saksassa tehty prismakaukoputkilisäke, joka on ilmeisesti vielä harvinaisempi. Wethin putkeni on sarjanumeroltaan 1641 ja valmistusvuosi 1953. Brassijuttuun kun vertaa, huomaa millaisia vuosittaiset valmistusmäärät ovat olleet!Toivoisinpa, että tämän ketjun aloittanut nimimerkki "digijärkkärikuvaajat" käyttäisi energiansa aloittelijoiden mollaamisen sijaan vaikkapa jonkun vastaavan tietopaketin tekoon.
- Asiantuntija
mainostavara my ass kirjoitti:
Sulla ei kuule pelle ole yhtään sellaista kuvaa jota kehtaisit esitellä missään. Siinä olet oikeassa ettei niistä ole mainostavaraksi eikä niillä kuvilla voi opettaa muille kuin sen miten ei saa tehdä. Kaikki aloittelijan virheet löytyy juuri sinun kuvista.
Niin mitä virheitä löysit esitetystä metodista? Pelle.
Kallis kamera ei kuvauksessa ole ainut autuaaksi tekevä asia. Halvallakin saa hyviä kuvia.
Kuvaaminen on siitä hauska harrastus, että koskaan et ole kaiken oppinut. Toiseksi jokaisen on aloitettava alusta. Ketään ei voi opettaa mestariksi. Vinkkejä toki voi aloittelijalle kokenut kuvaaja antaa, mutta ei juuri muuta. Hyväksi kuvaajaksi tulemisen tärkeimmät edellytykset ovat: Halu oppia ja harjoittelu. Mikäli jompi kumpi puuttuu ei voi tulla hyväksi kuvaajaksi.
Vielä kerran! Halvallakin kameralla voi aloittaa kuvaus harrastuksen. Mikäli kokee tarpeelliseksi hankkia parempaa kalustoa voi sen tehdä myöhemminkin. Valokuvaaminen on tekniikan ja taiteen yhdistelmä.- Muoviromuuni
Sain tänään tuon Nikon D40 Kitin alta 300e, juu kirjoittelin siitä tuonne alemmas, ja olen yhden illan perusteella siihen todella tyytyväinen. Aiemmin olen kuvannut n. 5 vuotta pokkareilla ja tämä eka järkkäri, Panan FZ bridgessä tuli jo vastaan laitteen laatu eikä omat taidot. En siis hätiköinyt järkkärin ostoa. Rakenne yllättävänkin jämäkkä näin halvaksi ja kuvat hyviä, mutta onhan vielä paaaljon opittavaa. En luule olevani nyt parempi valokuvaaja, päin vastoin ainakin jonkun aikaa. Ilokseni huomasin vielä että isän vanhat Nikon filmikamerakamat toimii tässä täydellisesti! Hyvä Nikon! Nyt on salama, makrolinssi ja 3 muuta linssiä 300mm Tokiniin asti ilmaiseksi. Ei huono oston alta kolmensaan?
Alkaa olla hinta/laatusuhde kohillaan. :)
D40 on paljonkehuttu kamera, eikä varmaan syyttä.
- Yleistänet omia ongelmiasi
>sillä Kiinassa tehdyllä muovirojulla ei ole minkäänlaista jatkokäyttöä.
Minä sain broidin vanhat vermeet, kun vaihtoi 'kestävämpiin'. Kiitollisena otin vastaan ja iloisena opettelen nappulatekniikkaa. Esteettinen puoli on jo jotenkin hallussa. - Simo
Useimmilla tänne kirjoittavilla kokeneilla(?) kuvaajilla on yleensä se ongelma, etteivät he osaa asettua aloittelevan asemaan. Vaikka kokemus ja taidot ja välineetkin paranevat harrastuksen myötä, niin aloittelija on ihan eri asemassa. Kokemusta ei yleensä voi siirtää, mutta samoja virheitä ei silti kaikkien tarvitse tehdä omakätisesti.
Kerrohan vielä, että kuinka laajat kokemukset sinulla on noista halvoista muovirimpuloista? Oletko räpsinyt niillä jopa satoja kuvia? Miksei kuvasi onnistuneet? Mikä tuntui erityisen hankalalta?
Yksinkertaiset ohjeet aloittelijalle kuuluisi olla:
Käykää kamerakaupoissa kokeilemassa kameroita. Kokeilkaa tuttujen kameroita. Kuunnelkaa tuttujen kokemuksia kameroistaan. Jos ette ole varmoja mitä haluatte, hankkikaa se halvimman luokan kamera, joka tuntuu itselle sopivimmalta.
Kun ja jos harrastus aidosti kiinnostaa ja kehittyy, niin silloin tietää jo itsekin mitä tarvitsee ja haluaa. Jos harrastus ei sitten kiinnostakaan riittävästi, voi halvalla hankitulla kalustolla jatkaa räpsimistä tai myydä se sellaiselle aloittelijalle, joka on epävarma harrastuksestaan. - kivaa olla ihan prooo
Tämäkin aloitus on loistava esimerkki siitä kuinka "vakavasti otettava" tämä palsta on. Kun valokuvaaminen ei onnistu niin vittuillaan niille joilla se onnistuu halvemmillakin kameroilla. Täällä heitetään anonyyminä sellaista tekstiä että livenä siitä tulisi puukkoa keuhkoon hyvinkin nopeasti. Täällä on helppo tekeytyä ammattikuvaajaksi tai vaikka Nokian pääjohtajaksi. Mielikuvitus on rikkaus, kunhan muistaa että se ei aina täsmää todellisuuden kanssa.
- Todistamaan
Että, Kiinalaisilla muovirojuilla saa kunnon kuvia. Sitähän valtamerkit haluavatkin. Tenniksen tai Golfin harrastajatkin varmaan ostavat välineensä Anttilan tai Cituvamarketin sporttiosastolta, Tarjoustalostakin voi tehdä mahtavia edullisia löytöjä. Onkohan Suomenmaassa toista samanlaista pulinapalstaa, jossa tehdään näinpaljon pilaa valokuvausharrastuksesta.
- Äimänkäkenä,
Todistamaan kirjoitti:
Että, Kiinalaisilla muovirojuilla saa kunnon kuvia. Sitähän valtamerkit haluavatkin. Tenniksen tai Golfin harrastajatkin varmaan ostavat välineensä Anttilan tai Cituvamarketin sporttiosastolta, Tarjoustalostakin voi tehdä mahtavia edullisia löytöjä. Onkohan Suomenmaassa toista samanlaista pulinapalstaa, jossa tehdään näinpaljon pilaa valokuvausharrastuksesta.
Ajatelkaa edes vähän, jos joku ostaa urheiluauton, joka on muovirunkolla ja maksaa 1.100000:euroa niin varmaan kukaan ala kommetoimaan, että ajat muovirimpulalla. Ottakaa järki käteen ps: kaikkein kalleimat pränni valaisimet ovat myös muovia, ja maksaa paljon hunajaa, mikä ihmeen takia täällä vaahdotaan tästä lopettakaajo, ja älkää pelleilkö enään.
- pelkästään aukoo päätään
Sinun kamera on melko varmasti Olympus...E-3? Vastaavia perusnegatiivisia uusien/aloittelevien valokuvaajien mollaamisviestejä tulee tänne palstalle tasaseen tahtiin juuri Olyn omistajilta. ''Mahtavaa'' porukkaa.
- syystäkin
Suuna ja päänä tällä palstalla nuo muutamat pikkukennoisten Ölimpisten käyttäjät.
syystäkin kirjoitti:
Suuna ja päänä tällä palstalla nuo muutamat pikkukennoisten Ölimpisten käyttäjät.
> Suuna ja päänä tällä palstalla nuo muutamat pikkukennoisten Ölimpisten käyttäjät.
...täällä suuna päänä riehua, kun he jo tietävät mihin heidän laseissa rahkeet riittää.
Oly
http://web.archive.org/web/20070813231330/www.photozone.de/8Reviews/lenses/olympus_1445_3556/index.htm
http://web.archive.org/web/20070814010610/www.photozone.de/8Reviews/lenses/olympus_1454_2835/index.htm
vs. Canon
http://www.photozone.de/canon-eos/175-canon-ef-16-35mm-f28-usm-l-lab-test-report--review?start=1
http://www.photozone.de/canon-eos/184-canon-ef-24-70mm-f28-usm-l-test-report--review?start=1
Aika paljon pienempi osa kennon resoluutiosta jää hyödyntämättä noilla Olyn "suttuzoomeilla".- tuntuu tarvitsevan
> Suuna ja päänä tällä palstalla nuo muutamat pikkukennoisten Ölimpisten käyttäjät.
...täällä suuna päänä riehua, kun he jo tietävät mihin heidän laseissa rahkeet riittää.
Oly
http://web.archive.org/web/20070813231330/www.photozone.de/8Reviews/lenses/olympus_1445_3556/index.htm
http://web.archive.org/web/20070814010610/www.photozone.de/8Reviews/lenses/olympus_1454_2835/index.htm
vs. Canon
http://www.photozone.de/canon-eos/175-canon-ef-16-35mm-f28-usm-l-lab-test-report--review?start=1
http://www.photozone.de/canon-eos/184-canon-ef-24-70mm-f28-usm-l-test-report--review?start=1
Aika paljon pienempi osa kennon resoluutiosta jää hyödyntämättä noilla Olyn "suttuzoomeilla".'' Tuskin heidän tarvitsee......täällä suuna päänä riehua, kun he jo tietävät mihin heidän laseissa rahkeet riittää.''
Valitettavasti, joko eivät tiedä, tai sitten syy on tosissaan heidän laseissaan, kun täällä höyryävät.
PS: Ihan nyt vain virkistäväksi vaihteeksi, vertaappa Erkka seuraavalla kerralla, kun linkkejä tänne usein jakelet,...kiinteitä, ja tasapuolisuuden mukaan silloin lähtien C/N tarjonnasta (myös laajuus huomioiden) vs. Zuikot. Kysehän on lopulta JÄRJESTELMÄkameroista. Aloita vaikkapa noista Tilt-shift laseista..... tuntuu tarvitsevan kirjoitti:
'' Tuskin heidän tarvitsee......täällä suuna päänä riehua, kun he jo tietävät mihin heidän laseissa rahkeet riittää.''
Valitettavasti, joko eivät tiedä, tai sitten syy on tosissaan heidän laseissaan, kun täällä höyryävät.
PS: Ihan nyt vain virkistäväksi vaihteeksi, vertaappa Erkka seuraavalla kerralla, kun linkkejä tänne usein jakelet,...kiinteitä, ja tasapuolisuuden mukaan silloin lähtien C/N tarjonnasta (myös laajuus huomioiden) vs. Zuikot. Kysehän on lopulta JÄRJESTELMÄkameroista. Aloita vaikkapa noista Tilt-shift laseista.....> Ihan nyt vain virkistäväksi vaihteeksi, vertaappa Erkka seuraavalla kerralla, kun linkkejä tänne usein jakelet,...kiinteitä, ja tasapuolisuuden mukaan silloin lähtien C/N tarjonnasta (myös laajuus huomioiden) vs. Zuikot.
...linssipolitiikka ole tarkoituksellisesti painottunut ERINOMAISIIN zoomeihin! No, toisaalta tuo jokapäivän KÄYTTÖKELPOISIN kiinteä setti kyllä löytyy jostain muualta kuin C/N leiristä, vaikkapa tuolta.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000009&conference=4500000000000508&posting=22000000042447434
Jos taas TiltShiftiä halajaa, niin omasta bajonettivalinnasta löytyy sellainen että paremmasta ei väliä.
http://www.photozone.de/sony-alpha-aps-c-lens-tests/390-sony_135_28?start=1- sepitykset liitoksissaan...
> Ihan nyt vain virkistäväksi vaihteeksi, vertaappa Erkka seuraavalla kerralla, kun linkkejä tänne usein jakelet,...kiinteitä, ja tasapuolisuuden mukaan silloin lähtien C/N tarjonnasta (myös laajuus huomioiden) vs. Zuikot.
...linssipolitiikka ole tarkoituksellisesti painottunut ERINOMAISIIN zoomeihin! No, toisaalta tuo jokapäivän KÄYTTÖKELPOISIN kiinteä setti kyllä löytyy jostain muualta kuin C/N leiristä, vaikkapa tuolta.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000009&conference=4500000000000508&posting=22000000042447434
Jos taas TiltShiftiä halajaa, niin omasta bajonettivalinnasta löytyy sellainen että paremmasta ei väliä.
http://www.photozone.de/sony-alpha-aps-c-lens-tests/390-sony_135_28?start=1Erkka se vaan jaksaa.....
''Eiköhän tuo Olyn......linssipolitiikka ole tarkoituksellisesti painottunut ERINOMAISIIN zoomeihin!''
Varmasti, mutta kenties tällöin jatkossa täydennät kokoamiasi vastaavia linkkivertailuja tasapuolisuuden nimissä jotenkin seuraavasti: jos käyttäjä haluaa/päättää keskittyä vain lähinnä zoomeihin niin silloin...
''toisaalta tuo jokapäivän KÄYTTÖKELPOISIN kiinteä setti kyllä löytyy jostain muualta kuin C/N leiristä, vaikkapa tuolta.''
Varmasti, jos nyt keveys on se pääasia (linkkisi). Muuten sanoisin itse väitettä hieman provahtavaksi. Syynä voi olla se, että näemme tuon ''jokapäivän käyttökelpoisimman'' hieman erilailla. Pentaxilla on todella joitakin hyviä kiinteitä objektiiveja, mutta parhaitten joukkoon en laske yhtään pancakea, enkä edes yhtään APS-C kennoon suunniteltua (DA/DA*).
''Jos taas TiltShiftiä halajaa, niin omasta bajonettivalinnasta löytyy sellainen että paremmasta ei väliä.''
Tässä heräsi pelkästään kysymys, että mistähän nyt keksit tuon Sonyn repiä mukaan? Vaan, kun nyt vedit, niin todettakoon, että se lienee seuraava kamerani (A-900). Kerran aiemminkin filmikauden lopulla oli Konica-Minoltan osto jo kertaalleen lähellä. Lienee aika vihdoin sekin toteuttaa, kun kokeiltua on tullut niin Pentax, Nikon, Kodak, että Canon. Hmmnnn....kas kummaa, tuossa listassa ei ollut Olympusta.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .17710224Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523445Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja493203- 642845
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2032199- 1162173
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252003Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671618Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221396Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121366