1v kummitytölle syntymäpäivälahja?

kummituz

Elikkä tällänen kakskymppinen kumminlurjus kyselis että mikähän olis hyvä synttärilahja kohta 1v kummitytölle?

8

3723

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olevan hirveän

      helppo ostaa.?
      Vaatteita tarvitaan aina...,jos ei muu auta kysäiseppä vanhemmilta olisiko jotain heillä mielessä.

    • ...

      vaikkapa kirja, jota voisitte sitten yhdessä lukea ja katsella?

    • kummi-

      pojalle ja kaverinkin muksulle oli yhden ikävuoden tienoilla todellinen hitti ne kirjat, joissa tulee joku kuva kääntämällä esiin. Vähän vaikea selittää, mut siis sellaiset kirjat, joiden sivut on kovaa pahvia ja niissä on sellaiset ulokkeet, joita kääntämällä kääntyy sivun sisällä piilossa ollut kuva esiin. Suosittelen sellaista!

      • Sailah

        Ostin kummitytölle vauvan sängyn jonka itse maalasin ja kummipojalle pikkutuolin jonka myös maalasin.

        Olisi kiva jos lapsuudesta jää jonkin esine jota voi muistella saaneensa kummilta 1v lahjaksi.

        Kun kummi poika täyttää 2v olen ajatellut ostaa puun jonka yhdessä istutamme.

        Molemmilla kummilapsilla on myös kasvutilit.


    • vierailija9

      Perinteinen lahja kummilapsen ensimmäisenä vuotena on kummilusikka.

      • enflicka18år

        eikä ole? ainakin itse olen ymmärtänyt sen olevan ristiäislahja.. Näin ainakin meidän suvussa ollut, ja omalle kummipojallenikin sellaisen ostin ristiäislahjaksi :)


    • hei maalaisjärki

      Täällä on tosi outoja kommentteja... Mikset vain voi ostaa ihan jotain tavallista lelua, vaatetta tms josta on iloa nyt kun lapsi on pieni? Taas nostetaan kummius jollekin kultaiselle jalustalle ja ehdotetaan kaiken maailman muistoesineitä... hei mihin se lapsi kaipaa jotain kummimuistokokoelmaa aikuisena? Kyllähän hän valokuvista näkee, että kummi on ollut kylässä jne. Pitääkö olla kummipuu, kummihuonekalu, kummilusikkaa ja astiaa?? Ei ne lasta synttäreinä ilahduta. Ja mihin lapsi vartuttuaankaan niitä nyt ihan varsinaisesti tarvitsee? Ymmärrän nämä ns. muistoesineet esim. omilta vanhemmilta ja isovanhemmilta syntymän hetkellä ja esim rippijuhlissa. Nämä henkilöt ovat lapselle verisukulaisia ja yleensä huomattavasti läheisimpiä. Tuskin kummi nyt aivan niin tärkeä henkilö on, että egoa pitää pönkittää ja tuoda esille jollain patsailla ja muistopuilla (perheet usein muuttavatkin ja sinne se puu sitten unohtuu)....vaikka kummi tietty omasta mielestä läheinen ja supertärkeä voikin olla ;-)

      Tässä mieleeni tulleita 1v.-lahjoja:
      - dublo-palikat
      - hiekkalelut
      - ulkoilukäyttöön työnnettävä rekka-auto, sellainen iso (sopii kyllä tytöllekin)
      - kylpyleluja
      - pallo
      - laatikko, jossa eri muotoisia reikiä, joista palikat työnnetään sisään boxiin
      - vaatetta jos vanhemmat toivovat
      - ylipäätään kaikki kilisevä, koliseva on pikkulasten mieleen

      • äiti lahdesta

        Muakin ihmetyttää, että miksi lahjan pitäisi olla jotain mistä jää elinikäinen muisto. Eikö lapsi voisi saada nauttia lapsuudestaan ja eikö voisi saada lahjaksi esim. leluja kun niistä nyt takuuvarmasti yleensä ilahtuu. Ristiäisissä yleensä annetaan ne pidemmän säilytysajan lahjat. Lapsiparat, jotka saavat tätä museoitavaa roinaa koko lapsuuden :(.

        Lisäisi edellisen listaan vielä meidän tytön suosikit eli ihan tavalliset palikat. Tykkää pinota ja kolisuttaa, joka päivä ovat aina yhtä ilahduttava löytö lelulaatikosta ;-)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8236
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe