kuinka monella on krapulassa pelkotiloja?
minkälaisii oireita teillä on?
pelkotilat krapulassa
14
12147
Vastaukset
- ....
..krapuloissaan kaikilla enemmän ryypänneillä.
Voi lähennellä paniikkia ja juoppohulluutta.
Kerran lymyilin metsässä kaupan takana piilossa, kun olin varma, että joku epämääräinen tulee ja tappaa.
Selvinpäin kunnon juopottelujen jälkeen.- kaffeemuki
Kohtuukäyttäjälle ei yleensä edes tule krapulaa ja jos joskus tuleekin, se on sitä tavallista päänsärkyä ja huonoa oloa. Psyykkiset oireet kuten ahdistus ja pelkotilat ovat merkki pidemmälle edenneestä rankemmasta juomisesta; voitaisiin oikeastaan puhua jo vieroitustilasta eikä tavallisesta kankkusesta.
- anne
mullakin tuli vasta että olen varma et joku tulee ovesta ja oli pakko mennä sairaalaan ja hakia opamokseja ja mennä kylllään mut pelot tuli sieläkin se on aivan kauheaa..
- .......................
Kännykkä poisåäältä, verhot kiinni, telkkati pienelle, valot minimiin. Sänkyyn hikoilemaan ja kuuntelemaan risahduksia. Valillä paniikkia, välillä pääsee vessaan. Vainoharhoja, ikäviä muistoja, sekavia painajaisia. Herää kauhunkourissa, ei unta, kahvia ja tupakkaa.
Päivä pari kerrallaan. Toi ei oo krapulaa vaan vieroitusoireita. Ennen kun joi satunnaisesti, tuli kaaameita oksentelu, pääkipu jne kankusia, amatoorien hommaa koko kankkusen kärsiminen. pro puli ajaa alas, ei tule niitä fyysisiä oireita juurikaan, toi pään selvittely on sitten työläämpää.
Alasajo pitää ottaa maltilla. Ei silleen että pysyttelee jurrissa. Eikä katkaise kerrasta. Vaan jos liikaa alkaa tekeen mieli, pitää ottaa kalja tai pari. Jos alkaa sinnittelemään, että "tänään en ota" saattaa tulla valtavia unihäiriöitä ja muita. Jos tärisyttää ja hirvittää, niin sitten kalja tai pari.Muutaman päivän päästä ei sitten tulekaan kaljan tarvetta ja silmäkin on kirkas.
Mutta jos huonosti menee, ei kovin montaa päivää mene, saattaa pukata uutta putkea. Sen välttäminen onkin jo toinen juttu. - pelotusta
ja sellaista, ettei uskaltanut panna edes valoja pois päältä kun yritti nukkua. Tai sitten sammutin valot ja jätin teeveen hiljaselle niin pelotti, kun se välkyntä tuli silmäluomista läpi. Tällasta siis reilun viikon tenutuksen jälkeen, kun lopetin kerrasta poikki. Pelkoyön jälkeen seuraa sitten hikoiluyöt mutta sitten ollaan jo voiton puolella. Kun pari yötä kieriskelee märissä lakanoissa niin kolmas yö menee usein jo nukkuessa. Toki riippuu putken pituudesta. Parin viikon rännin jälkeen toipuminen voi viedä viisikin päivää.
- Nimetön
pyörinyt nyt 3 yötä liskodiskoissa..pakko ollut ottaa pari kaljaa et pystyy edes harkitseen nukkumaan menoa...miettii,ettei juo enää ikinä,mutta kun se ensimmäinen krapulaton päivä koittaa,niin taas lähtee... =(
- Näin on.
Nimetön kirjoitti:
pyörinyt nyt 3 yötä liskodiskoissa..pakko ollut ottaa pari kaljaa et pystyy edes harkitseen nukkumaan menoa...miettii,ettei juo enää ikinä,mutta kun se ensimmäinen krapulaton päivä koittaa,niin taas lähtee... =(
Tässä olen nykyään niin elämän menossa kiinni, että en ole ehtinyt edes lukemaan näitä juttuja.
Pahimmat krapulani ovat tulleet, kun muisti on mennyt, kun en tiedä, mitä olen tehnyt, mitä sanonut, mitä hukannut...
Kerran lähdin harhailemaan kylmässä säässä vähissä vaatteissa asunnostani ulos.
Tajusin vasta, kun aloin palella, että olen kadulla.
Huomasin, että ei avainta, ei kännykkää, ei lompakkoa mukana.
Olin nukkumassa kotonani ja olin noussut seikkailemaan.
Alaovi lukossa. Lähdin koikkelehtimaan läheiseen kapakkaan (porttikielto sinne) ja pyysin apua, sanoin että soittakaa vaikka poliisit, mutta minä en pääse asuntooni. Yrittivät poliisia, mutta sieltä sanottiin, että asia ei kuulu heille.
Lopulta joku F-Secure ajoi minut talon eteen, mutta hänellä ei ollut oikeutta avata ovea. Onneksi hän älysi kysyä, tunteeko joku talossa minut.
Mies sai tuntemani henkilön kiinni, mutta ei hänelläkään tietenkään ollut asuntoni avainta. Soitettiin huoltomies ja lopulta pääsin kotiin.
Surkeinta koko hommassa oli, että tuntemani henkilö haukkui minut lyttyyn, hallituksen jäsen ja kertoi minun yrittäneen tunkeutua yhteen asuntoon väittäen asuvani siellä, aamulla huomasin mustelmat, sillä muistan hieman kuinka minut työnnettiin ja minua lyötiin, että häivyin kadulle...
Arvatkaapa onko mukava asua samassa asunnossa edelleen? Pelkään törmääväni ko. mieheen. Häpeän niin vietävästi...
Siihen sekoiluun ja aiempaan sairaalareissuun loppui juominen.
Nyt olen myymässä asuntoani, sillä en kykene asumaan enää tässä talossa häpeäni vuoksi. - tuttu tunne
Näin on. kirjoitti:
Tässä olen nykyään niin elämän menossa kiinni, että en ole ehtinyt edes lukemaan näitä juttuja.
Pahimmat krapulani ovat tulleet, kun muisti on mennyt, kun en tiedä, mitä olen tehnyt, mitä sanonut, mitä hukannut...
Kerran lähdin harhailemaan kylmässä säässä vähissä vaatteissa asunnostani ulos.
Tajusin vasta, kun aloin palella, että olen kadulla.
Huomasin, että ei avainta, ei kännykkää, ei lompakkoa mukana.
Olin nukkumassa kotonani ja olin noussut seikkailemaan.
Alaovi lukossa. Lähdin koikkelehtimaan läheiseen kapakkaan (porttikielto sinne) ja pyysin apua, sanoin että soittakaa vaikka poliisit, mutta minä en pääse asuntooni. Yrittivät poliisia, mutta sieltä sanottiin, että asia ei kuulu heille.
Lopulta joku F-Secure ajoi minut talon eteen, mutta hänellä ei ollut oikeutta avata ovea. Onneksi hän älysi kysyä, tunteeko joku talossa minut.
Mies sai tuntemani henkilön kiinni, mutta ei hänelläkään tietenkään ollut asuntoni avainta. Soitettiin huoltomies ja lopulta pääsin kotiin.
Surkeinta koko hommassa oli, että tuntemani henkilö haukkui minut lyttyyn, hallituksen jäsen ja kertoi minun yrittäneen tunkeutua yhteen asuntoon väittäen asuvani siellä, aamulla huomasin mustelmat, sillä muistan hieman kuinka minut työnnettiin ja minua lyötiin, että häivyin kadulle...
Arvatkaapa onko mukava asua samassa asunnossa edelleen? Pelkään törmääväni ko. mieheen. Häpeän niin vietävästi...
Siihen sekoiluun ja aiempaan sairaalareissuun loppui juominen.
Nyt olen myymässä asuntoani, sillä en kykene asumaan enää tässä talossa häpeäni vuoksi.Neuvon teitä, jotka ette krapulassa saa unta pahoilta viekkareilta, hakemaan lääkäriltä tai a-klinikalta rauhoittavaa lääkettä. Päihdeklinikalta saa automatic kolmeksi päiväksi kunhan siis vaan puhaltaa nollat. Siis vaikka on uusi asiakas. Helpottaa huomattavasti, ei kylläkään takuuvarmasti poista kaikkia mörköjä..
Itsellä on niin järkkyjä kokemuksia kans noista "liskoista", että on tosiaan nukuttava valot päällä, koska ne on ovat niin todellisia. Muutaman kerran yritin sitten mennä toipumaan äitini luokse, mutta sitten näin unta, että äidilläni oli kolme päätä ja hän jahtasi minua takaa jne..
Kai ainut helpotus on että tietää sen menevän ajan kanssa ohi?!
- tenukeppi_
Niinkuin jo todettiinkin, ne pelkotilat eivät ole krapulaa vaan vieroitusoireita. Usein pahimmat vieroitusoireet tulevat n. 2 päivän päästä siitä, kun on lopettanut juomisen.
Näkee harhoja, joutuu vilkuilemaan ympäriinsä, kun kaikkialla verhojen ja ovien takana näkee vierita omassa kodissaan, kuuloharhoja tulee usein, hikoiluttaa mielettömästi, lakanat on aivan läpimärät, sydän hakkaa mielettömästi, tekee mieli ruokaa aivan sairaan paljon, pahimmillaan on tullut suuri epilepsiakohtaus. - LuomuTomppa
Ehkä kannattaisi lopettaa se dokaaminen jos tulee tuollaisia oireita.. katkaisuun jne.
- 3w5q56ybbgf
Mulle tuli kerran karmee tunne ja uskomus että olin seriffi raitis. Sen koommin en ole pulloa kallistellut, oli se niin karmaiseva ajatus. Huh huh!!
- ihan verrattavia
paniikkihäiriöitä liikkuessa
- pam pam
Ottamalla reilusti pameja, välttää oireet. Taidatte olla amatöörejä.
- juomari76767
3 viikon putki oli joskus nii siitä tuli krapula.. tärinä pelkotilat kikoolut ei ruokaa ja unta.. 5 päivää kamalaa painajaista koko elämä.. pamejakaan ei ollut mutta selvisin.. oli monta tosi pitkää yötä.. en juonut pitkään aikaa tuon jälkeen.. nyt osaa vähä hillitymmin ottaa jotta ei tuu samoja oloja
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 407003
- 323948
- 463347
- 402949
- 172726
- 372238
- 162196
- 412153
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482087- 402058