Äärettömän noloa kertoa mutta;
koirallani ei ole ollut juoksuaikaa yli vuoteen - pitkät kun on minulla piuhat niin en ole siihen sen kummemmin reagoinut - koira voi hyvin, on leikkisä, syö hyvin, tykkää ulkoilla yms.
Onkohan se merkki jostakin että ei ole ollut juoksuaikoja?
Sinänsä minä en niitä kaipaa, mutta huolestuttaa koiran terveys.
Koira täyttää kohta 3 vuotta.
Jos juoksuaikaa ei tule
18
10752
Vastaukset
- nnnkk
Ei hätää -luulisin. Minun koirallani on ollut kaksi kertaa juoksu ja se on nyt 3 vuotta ja 10kk. Eikä näytä siltä että aloittaisi juoksunsa kovin pian.. Parempi näin, kaverini koira juoksee 4-5kk välein....
- Anonyymi
Itsellä Amstaffi oli juuri saanut poikueen maailmalle, kun he joutuivat luopumaan koirasta, niin hain hänet uuteen kotiin. Ekat juoksut tuli muutama kk saapumisen jälkeen, mutta sen jälkeen ei ole juoksuja ollut kertaakaan. Miettinyt nyt sitä että pitääköhän koira poikaani "pentunaan", koska makoilee pojan päällä aina kun mahdollista ja nuolee naamaa ikään kuin puhdistaisi pentuaan. Puolustaa ja suojelee poikaa myös. Koira on ollut kaksi ja puoli vuotta minulla, joten kummastuttaa miksei juoksut ala. Asumme maalla ja naapureissa ei ole koiria, joten olisikohan sillä vaikutusta juoksujen väliin jäämiselle? Viisaammat kertokaa asiasta enemmän? T. Antti &Minni.
- Anonyymi
Lasta en antas nuolla.Monet tuon tyyppiset rodut on alkuun kovasti nuolleet ja lopulta lapsen raadelleet.
- Anonyymi
Varmaan pentueen jälkeen leikattu, niin estetään mixelitehtailua joka on nykyään kovin suosittua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lasta en antas nuolla.Monet tuon tyyppiset rodut on alkuun kovasti nuolleet ja lopulta lapsen raadelleet.
Anonyymi
2019-06-19 21:39:21
Onko omakohtaista kokemusta, mistä sä tommosia revit itse olet tainnut raadella ja syytät naapurin koiraa..?
- Anonyymi
Ei sitten kellään ole tullut mieleen soittää lääkärille ja kysyä sieltä...
- Anonyymi
Ei tietenkään, sehän maksaa.Täältä saa hyvät ja luotettavat neuvot ilmaiseksi,siksi eläinlääkäriin ei viedä , kysytään täältä vaan .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tietenkään, sehän maksaa.Täältä saa hyvät ja luotettavat neuvot ilmaiseksi,siksi eläinlääkäriin ei viedä , kysytään täältä vaan .
Täältä kysyin alustavasti siksi, että varmasti muitakin koiria on jolla epäsäännölliset tai puuttuvat juoksut. Ja että onko siihen yksinkertaista syytä? Koiraa ei ole leikattu ja eläinlääkärillä käyttäminen ei minua konkurssiin vie, mutta osaako se eläinlääkärikään sanoa yhtä ja ainoaa syytä..?
- Anonyymi
Kyllä tää aihe vähän kiinnostaisi kun oma 16kg metsästyskoira 6½v on pitänyt juoksut kolmasti
- Anonyymi
Ja saat vastauksen aivan varmasti keskustelupalstalta. Paljonpa sitten kiinnosti, kun ei kiinnostanut tarpeeksi ottaa yhteyttä vaikkapa sellaiseen tahoon kuin eläinlääkäri.
- Anonyymi
Juoksut voivat olla melko huomaamattomat,siksi vahinkopentuja tulee kun ei huomata ja päästetään juoksunarttu kylän seropien ahdisteltaviksi.Tahdisteltaviksi.Tuurilla, ei tule ongelmia.Jos olis omani,olisin jo aikoja sitten käyttänyt lääkärillä .Mutta kysele sinä täältä vaan,se on ilmaista.Etkä saa apua ongelmaasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja saat vastauksen aivan varmasti keskustelupalstalta. Paljonpa sitten kiinnosti, kun ei kiinnostanut tarpeeksi ottaa yhteyttä vaikkapa sellaiseen tahoon kuin eläinlääkäri.
Mä olen tää kirjoittaja. Eläinlääkäriltä on toki koiran elinaikana kysytty juoksuasiaa monesti. Kokemukset aiheesta kiinnostaa kuitenkin eikä sitä keskustelu ja kohtalotoveria saa eläinlääkäriltä. Ell kertoo vaan oman kantansa eläinlääketieteen kannalta.
- Anonyymi
Mulla narttu 10v. eikä ole juoksuja ollu kahteen vuoteen. Aikaisemmin oli kerran vuodessa,en ole tästä syystä käyttänyt eläinlääkärillä koska muuten on terve.
- Anonyymi
Et ole viisaimmasta päästä, jollet näin yksinkertaista asiaa hoksaa itse.
- Anonyymi
Syötä E vitamiinia niin saattaa kiima tulla, vanhemmilla yli 9- vuotiailta jää jo pois.
- Anonyymi
Ei todellakaan jää pois!
- Anonyymi
iselläni 1v2kk koira eikä ollut vielä kertaakaan juoksuja ja toinen koirani on 3v2kk ja ollut vasta kaksi kertaa juoksut. Viime viikolla kysyin eläinlääkäriltä että onko vaarallista kun juoksuja ei tule niin ei ole mutta onhan se erikoista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin578427Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh123279Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r262450Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142000Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht801950Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.3501648Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2411392FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01181Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101075Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu661010