löytyykö kemikaaliallergisia?

sadetta..

Mulla nyt selkeästi on tuollainen, syyllisiä etsitään, joten en vielä edes tiedä, mille olen allerginen.
Ompelijan työni on nyt kaiketi tehty, sillä saan työhuoneella iho, limakalvo, ja hengitysoireita.

Millaisia oireita teillä on ollut, jotka kemikaaleille olette allergisoituneet?
Huulten, ja kielen kirvelyä/kihelmöintiä kellään??

Kävin sitten kangastukussa äsken, alihankkija siis ompelee mun tilauksiani tällähetkellä. En siellä viipynyt kun 0,5 tuntia, ja mulla on samoja oireita, kun työhuoneelta on tullut, huulet, ja kieli oudot, ihoa kutittaa, ja kihelmöi, vähän poskia polttelee. Kuulostaako yhtään tutulta?

Olen ollut tässä ihan oireeton, kun olen ollut sairauslomalla, enkä juuri tekemisissä noiden aineiden kanssa. Eli, kyllä tämä nyt jotenkin tulkita pitää, että noin pienestä jo tulee. :(
Alanvaihto on edessä, onneksi työlleni on löytynyt jatkaja, joka ottaa minun asiakkaat hoitaakseen.

Mietin tässä just, pitäskö ottaa oireisiin prednisolonia, vai menistkö ohitse, kun oli noin lyhyt altistus. Viikkoihin en ole kortisoniin koskenut.

2

462

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhdistyskin on

      HAKE ry
      http://www.hajusteyliherkkyys.com/

      Oireet vaihtelevat yksilöittäin ja altisteiden mukaan, mutta oireesi ovat tuttuja monille.

      Kuten totesit, lyhytkin altistus sairastuttaa, elikkä ehdoton välttäminen on ainut tepsivä hoito.
      Jos sinun on välttämättä käytävä tiloissa, mitkä sairastuttavat, hanki hengityssuojain, mikä on tarkoitettu suodattamaan kemikaalit. Suojavaatetus tietty välttämätön.

    • tutulta

      Tuli vaan mieleen jutuasi lukiessa, että eikö kankaat useinkin ole käsitelty kaikenlaisilla suoja-aineilla, säilöntä ja palonesto jne? Mun täytyy ainakin pestä kaikki kotiin ostetut tekstiilit ja vaatteet, muuten saan juuri kuvaamiasi oireita. Kangassohva vaihtui nahkaiseen, takkiin suihkutettu lianestoaine sai kasvot turvoksiin... Ompelen joskus itse jotakin tyynynpäällisiä tai muuta pientä, ja kyllä kankaat saa tarkkaan pestä ennen ompelua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 131
      3757
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      96
      3407
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2468
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1714
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1555
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      85
      1427
    Aihe