Karvalehti tai Vedensuosikki?

killuttimet

Onko nää Karvalehti tai Vedensuosikki oikeasti roskaavia kasveja? Itselläni on 250l akva johon tartteisin yhden suht ison kasvin vallisnerian ja miekkaskasvin seuraksi ja se on jompikumpi näistä?
Kommentteja kiitos!

6

1365

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

... erittäin hankala ja jatkuvasti suodatinta tukkivat lajit, laadukkaalla ja oikein annostellulla ravinteilla ja valaisulla, komeat ja nopeasti kasvavat kasvit.

Kokemuksesta, itse pidättäydyn kovalehtisissä lajeissa )

• killuttimet

ja oikeat ravinteet ovat?
        Itse käytän JBL kuulia sekä Pmdd:tä joten onko oikein?

• fish KING
        killuttimet kirjoitti:

ja oikeat ravinteet ovat?
        Itse käytän JBL kuulia sekä Pmdd:tä joten onko oikein?

Noi on parhaita, ehkä CO2 lisäkin auttaisi asiaa!
        Käytä PMDDtä harkiten ja välillä annos määrää muutellen, löydät sen oikeat mitallisen, 10ml/l ei välttämättä ole akvasi kasveille tarpeeksi tai on liikaa, millilitrakin saa aikaan muutoksen... ;)
        Liika annosmäärän aikaan saamat ongelmat me jo tiedetäänkin, levät.
        Älä päästä kasveja kasvamaan akvaariota umpeen, silloin pohjalla olevat lehdet alkavat mätänemään ja ne tukkivat suodattimen todella nopeasti.
        Jatkuva karsiminen ja uudelleen istuttaminen auttaa asiaan, kasvien ei saisi tässä tapauksessa antaa kasvaa aivan pinnan tuntumaan. Sentti pari pinnalta riittää veden virtaukseen ja hapen tuottoon, yölläkin.

• hoitaja

Kumman haluat, vedensuosikki ottaa alkuun nokkiinsa siirrosta, mutta kasvaa helposti. Karvalehti taas ei tee kunnon juuria, eli lähtee helposti leijalemaan ja kasvaa älytöntä vauhtia. Minulta sitä saa, jos satut pohjois-pohjanmaan suunnalla asusteleen.

• ..............................

vedensuosikki vaikuttaa järkevämmältä vaihtoehdolta? En tiedä sitten miten kalat syö sitä jne.. Mistään liikkeestä tuota ei tunnu löytyvän kun kyselin?

• hoitaja
        .............................. kirjoitti:

vedensuosikki vaikuttaa järkevämmältä vaihtoehdolta? En tiedä sitten miten kalat syö sitä jne.. Mistään liikkeestä tuota ei tunnu löytyvän kun kyselin?

Kalat sitä koskaan syöneet, hävitin sen kuitenkin itse kokonaan. Mutta, kyllä suosittelen vedensuosikkisia, karvalehti kuitenkin kasvaa silmissä, ja harrastaa tuota kellumista herkemmin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta

Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään
      Maailman menoa
      151
      13307
    2. Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla

"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen
      Maailman menoa
      88
      3720
    3. Venezuela on hyvä esimerkki vasemmistolaisten pahuudesta

Jokainen tietää, että Venezuelassa on pitkään ollut Chavezin ja Maduron vasemmistohallinto. Maan talous on romuttunut,
      Maailman menoa
      134
      3033
    4. Martinalta vahva viesti

"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J
      Kotimaiset julkkisjuorut
      271
      1471
    5. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      46
      1426
    6. Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin

"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup
      Maailman menoa
      157
      1385
    7. Jos mies olet oikeasti...?

Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh
      Ikävä
      115
      1294
    8. Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista

Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1254
    9. Pitäisikö meidän

Sitten nähdä ilman että siitä tehdään ongelmaa?
      Ikävä
      81
      1091
    10. Nautitko riidan haastamisesta?

Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin
      Sinkut
      206
      1010
    Aihe