Kertokaa nyt mulle onko Jeesus Jumala

pätietoinen

En tunne Raamattua kovin hyvin, enkä näin ollen ole löytänyt sieltä sellaista kohtaa jossa kerrotaan Jeesuksen olevan Jumala. Olisin kiinnostunut tietämään asiasta enemmän. Ekivaarin ja hirvaksen mukaan Hän ei ole Jumala. Siitä minä olen tehnyt johtopäätöksen että en usko ennen kuin joku todistaa Raamatulla sen asian. Jos löyty kymmenenkin jaetta missä sanotaan Jeesuksen olevan Jumala niin silloin sen on pakko uskoo jo hirvaksen ja ekivaarinkin. Itse minä olen epätietoinen siitä asiasta ja siksi minä kysyn, kun halu olisi kova tietää totuus siitä asiasta.

Kiitos, jos vastatte?

44

798

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vieras 2.0

sellaista tarkkaa määrittelevää kohtaa ei ole, on vain kehäpäätelmiä ja arvailuja ja väärin käännettyjä jakeita jotka saattavat jollakin teoreettisella tavalla tukea tätä päätelmää.....koska kaikki on kristityillä uskosta kiinni,nämä uskovat Jeesuksen olevan Jumala vaikka näin ei mainittaisikaan ja mainittaisiin aivan toisin.

• * Oletko uudestisyntynyt, ja tunnetko sen myötä Kristuksen sisäisesti, sanooko Henki rinnassasi, että olet Jumalan alpsi?
      * Jos vastaat myöntävästi, sinä tiedät sisimmäsäsi, että Jeesus on Jumala, koska Hän iloittaa sen sinulle ja sinä tunnet Jeesuksen kuka Hän todella on.
      * Jeesus tiesi eläessään maanpällä, että ihmiset yleensä soivat Hänen olevan, kuka sanoi profeetaksi, kuka Eliaaksi ja kuka mitäkin.
      * Sitten Hän kysyi opetuslapsilta,, "Kenen te sanotte minun olevan?"
      * Pietari vastasi, "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan poika." Ja se oli yhtä kuin että Pietari tunnusti Jeesuksen olevan Jumala.
      * Jeesus sanoi hänelle, "Liha ja veri ei ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan Jumalan Henki on sen ilmoitanut."
      * Tämän jos jokainen uskoisi, ei olisi mitään erimielisyyttä siitä, kuka Jeesus on, Hän on Jumala. Jeesushan sanoi sen suoraan Pietarille, että Jumalan Henki on tunnistanut kuka Jeesus on.
      * Älä sinäkään epäile, Tuomaskin tunnusti lopuksi, että "minun Herrani ja minun Jumalani!" Miksi siis epäilist, epäily on saatanasta, ei Jumalasta.

• Markku Tampio

puhut, vaikka juuri luet Raamatun sanasta, Pietarin sanoilla, "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika".

Ja eipä tuota Pietarin tunnustusta ainakaan minulle ole yksikään saarnamies tai nainen vääntänyt noin väärään, niinkuin sinä teet..

• * Oletko uudestisyntynyt, ja tunnetko sen myötä Kristuksen sisäisesti, sanooko Henki rinnassasi, että olet Jumalan alpsi?
        * Jos vastaat myöntävästi, sinä tiedät sisimmäsäsi, että Jeesus on Jumala, koska Hän iloittaa sen sinulle ja sinä tunnet Jeesuksen kuka Hän todella on.
        ------

Vaikka ateisti lukisi Raamattua, nini hän tulee Jeesuksen opetuksesta ymmärtämään miten Jeesus Kristus on Jumalan Poika.Tässä mielikuvassa on se ihmisen pelastus.

Niin, ihmisen ongelma monasti onkin uskooko hän edes Jumalaan, punumattakaan Jeesusta Jumalan Pohjaksi ja syntiensä sovittajaksi.

Siis kaikki ihmiset tulevat ymmärtämään, miten Jeesus on Jumalan Poika.Uskominen siihen mitä ymmärtää on jo toinen asia.

• ymmärtäisivät
        ml213 kirjoitti:

* Oletko uudestisyntynyt, ja tunnetko sen myötä Kristuksen sisäisesti, sanooko Henki rinnassasi, että olet Jumalan alpsi?
        ------

Vaikka ateisti lukisi Raamattua, nini hän tulee Jeesuksen opetuksesta ymmärtämään miten Jeesus Kristus on Jumalan Poika.Tässä mielikuvassa on se ihmisen pelastus.

Niin, ihmisen ongelma monasti onkin uskooko hän edes Jumalaan, punumattakaan Jeesusta Jumalan Pohjaksi ja syntiensä sovittajaksi.

Siis kaikki ihmiset tulevat ymmärtämään, miten Jeesus on Jumalan Poika.Uskominen siihen mitä ymmärtää on jo toinen asia.

ihmiset edes synnin ....kun Hän tulee, näyttää hän todeksi synnin ja tuomion.

• ole Raamatussa.

• Markku Tampio

ei tosiaankaan ole Jumala, vaan hän on Jumalan Poika, josta Jumala Itse sanoo: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt". (Markus 1:11).

Jos joku muuta väittää, hän puhuu omiaan, eikä sitä, mitä Raamattuun kirjoitettu on.

• On jokseenkin suoraviivainen

Sen mukaan insinöörin poika on automaattisesti insinööri, tai lääkrin poika lääkäri. Ei se mene ihan niin, kyllä nyt olet selityksen velkaa Mohis 27.
        Jumalan luomiahan me kaikki ihmiset olemme, jopa omaksi kuvakseen muovannut, niinhän sinä tolkutat, sen mukaan olemme mekin jumalia, vai kuinka asian pähkäilisit, ulkokullattu ystävämme Mohikaani 27?

• sairaat uskonnot

myös Jumala, niin silloinhan ei myöskääm ihmisen poika ole ihminen.

• sairaat uskonnot kirjoitti:

myös Jumala, niin silloinhan ei myöskääm ihmisen poika ole ihminen.

Jumalia on ihan vilisemällä, kuin Vilkkilässä kissoja:

1. Joh. 4:7
        "Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt (Jumala) ja tuntee Jumalan."

1. Piet. 1:3
        "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät (Jumalaksi) elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta",

On näihin väitteisiin hauska vastailla!

• Jo VT:ssä puhutaan Jumalasta monikossa, viitannee kolmiyhteiseen Jumalaan eli Jeesuksen Jumaluuteen.

Uudessa Testamenttissa kohtia on esim. Joh.20:28, Heb 1:8,1.Joh.5:20,Room.9:5,Matt.1:23.
      Lisäksi alkuseurakunta palvoi Jeesusta Jumalana.

• Isän YKSIN olevan totinen Jumala [Joh.17:3] ja lisäksi vielä:

Joh. 10:29
      "Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä."

Joh. 14:28
      "Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi."

Kolminaisuusopin kannattajat yrittävät torjua tämän Jeesuksen opetuksen kenoosilla, että Jeesus olisi tarkoittanut vain maanpäällistä aikaansa, mutta Jeesus itse sanoi opetuksensa olevan voimassa maailman loppuun asti:

Room. 8:34
      "Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme."

Hepr. 7:25
      "jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa."

Mikä "totinen Jumala" se sellainen jumala on, jonka pitää joka aika rukoilla toista Jumalaa?

Raamattu tosin sanoo olevan "niin sanottuja jumalia":

Johannes 10
      34 "Jeesus vastasi heille: »Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
      35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-»"

Juhanin lainaamat raamatunkohdat ovatkin sanottu pääasiassa Joh.10:34,35 Jeesuksen selittämässä tarkoituksessa!

• lainauksia

Sinä lainaat Raamattua sopivasti todistaaksesi asian, minkä haluat olevan SINUN ajatustesi mukaisen. Jätit sopivasti pois Joh.10'stä jakeen 30. Molemmat kuuluvat seuraavasti:

" Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.

30. Minä ja Isä olemme yhtä".

Joh.17:20-22 :
        " Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,

21. että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.

22. Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä - "

Isä ja Poika siis ovat yhtä = Jumala!

Sitten taas lainaat 'vajaasti', etkä edes ymmärrä, mitä se tarkoittaa.
        Siis
        Joh.10:34-36 :"Jeesus vastasi heille: »Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?

35. Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-"

tämän jätit pois:
        36. "niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden, että minä sanoin:
        "Minä olen Jumalan Poika'?

Ja sitten selitykseen:

"Kun jakeissa 34. ja 35. puhutaan jumalista,se terkoittaa, että siihen aikaan sanottiin, kirjanoppineita ja fariseuksia, jotka olivat Sanan saaneet ja opettivat ja 'tuomitsivat' kansaa sanan mukaan, jumaliksi. Eivät he mitään jumalia sanan varsinaisessa merkityksessä olleet, kuten hyvin ymmärtänet, vaan se oli tavallaan arvo.

##Raamattu tosin sanoo olevan "niin sanottuja jumalia"##

Raamattu EI todellakaan sano niin, vaan puhuu epäjumalista.

Sananopetus ei tekisi sinullekaan pahaa.

• lainauksia kirjoitti:

Sinä lainaat Raamattua sopivasti todistaaksesi asian, minkä haluat olevan SINUN ajatustesi mukaisen. Jätit sopivasti pois Joh.10'stä jakeen 30. Molemmat kuuluvat seuraavasti:

" Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.

30. Minä ja Isä olemme yhtä".

Joh.17:20-22 :
        " Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,

21. että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.

22. Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä - "

Isä ja Poika siis ovat yhtä = Jumala!

Sitten taas lainaat 'vajaasti', etkä edes ymmärrä, mitä se tarkoittaa.
        Siis
        Joh.10:34-36 :"Jeesus vastasi heille: »Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?

35. Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-"

tämän jätit pois:
        36. "niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden, että minä sanoin:
        "Minä olen Jumalan Poika'?

Ja sitten selitykseen:

"Kun jakeissa 34. ja 35. puhutaan jumalista,se terkoittaa, että siihen aikaan sanottiin, kirjanoppineita ja fariseuksia, jotka olivat Sanan saaneet ja opettivat ja 'tuomitsivat' kansaa sanan mukaan, jumaliksi. Eivät he mitään jumalia sanan varsinaisessa merkityksessä olleet, kuten hyvin ymmärtänet, vaan se oli tavallaan arvo.

##Raamattu tosin sanoo olevan "niin sanottuja jumalia"##

Raamattu EI todellakaan sano niin, vaan puhuu epäjumalista.

Sananopetus ei tekisi sinullekaan pahaa.

noudattaen mekin, kukin meistä, on Jumala, sillä mekin olemme Jeesuksen opetuksen mukaisesti TÄYDELLISESTI YHTÄ ISÄN JA POJAN KANSSA:

Johannes 17
        21 "että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, ETTÄ HEKIN MEISSÄ OLISIVAT, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
        22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, ETTÄ HE OLISIVAT YHTÄ, NIIN KUIN ME OLEMME YHTÄ -
        23 minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat TÄYDELLISESTI YHTÄ, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut."

• ..tietoa Raamatusta..!

"En tunne Raamattua kovin hyvin", toteat. Eikö sitten olisi aika tutustua siihen paremmin, niin ei tarvitsisi olla 'epätietoinen'.

Lue Joh.evank.1:1-5. Siinä on heti kohta, mikä osoittaa Jeesuksen jumaluuden.

Toinen ja ensimmäinen kohta on 1.Moos.1: luomiskertomus. Siinä ilmenee myös Jumalan kolminaisuus. On Jumala/Isä ja Sana/Poika ja Pyhä Henki, jonka voimassa kaikki luotiin.

Voisi näin inhimillisesti todeta, että Isä suunnitteli, Poika toteutti, Hengen voimalla.

Evankeliumien puolella Jeesuksen puheesta käy ilmi Hänen jumaluutensa.

Jos sinä olet esim. Virtasen poika, niin olet Virtanen. Niin on myös Jumalan Poika Jumala. (eikä se ole ammatti)

Hirvas ja ekivaari eivät tahdo uskoa Jeesukseen Jumalana. Sen asian suhteen he ovat jonain päivänä Jumalan/Jeesuksen edessä.

Hyviä lukuhetkiä Raamatun parissa ja siunausta!

• Joh. 17:3
        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka YKSIN OLET TOTINEN JUMALA, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."

Apostoli Paavali todisti samaa ja nimesi Isän yksin totiseksi Jumalaksi:

1. Korinttolaiskirje 8
        5 "Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
        6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan YKSI JUMALA, ISÄ, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

"Isän luona", "Isän helmassa" ja "Isän sylissä" olevat jumalat ovat näitä "niin sanottuja" jumalia, jotka itsekin joutuvat Isää rukoilemaan ja Isältä tarpeitaan pyytämään!

• jatkat vaan
        ekivaari kirjoitti:

Joh. 17:3
        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka YKSIN OLET TOTINEN JUMALA, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."

Apostoli Paavali todisti samaa ja nimesi Isän yksin totiseksi Jumalaksi:

1. Korinttolaiskirje 8
        5 "Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
        6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan YKSI JUMALA, ISÄ, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

"Isän luona", "Isän helmassa" ja "Isän sylissä" olevat jumalat ovat näitä "niin sanottuja" jumalia, jotka itsekin joutuvat Isää rukoilemaan ja Isältä tarpeitaan pyytämään!

Jatkat samaan malliin lainailemalla ja painottamalla sitä, minkä HALUAT olevan SINULLE totta.
        Esim.:
        # Joh. 17:3
        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka YKSIN OLET TOTINEN JUMALA, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." #

Minne jäi loppuosan 'painotus'? "JA HÄNET, JONKA SINÄ OLET LÄHETTÄNYT, JEESUKSEN KRISTUKSEN."

Ja sitten jatkat samaan malliin: 1.Kor.8:5

< "Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
        6.
        "niin on meillä kuitenkin ainoastaan YKSI JUMALA, ISÄ, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on,niin myös me hänen kauttansa.">
        ---------------

TAAS jätit 'painotuksen' Jeesuksen kohdalla pois. Se osoittaa vaan sitä, että SINÄ et Jeesusta kunnioita JUMALANA, vaikka Hän sitä ON Isässään. Hehän ovat YHTÄ!

Tuo viittaus monenlaisiin jumaliin, puhuu epäjumalista. Pitääkö se vääntää sinulle rautalangasta?!

Olen edelleen sitä mieltä, että tarvitset Sanaan opetusta.

• jatkat vaan kirjoitti:

Jatkat samaan malliin lainailemalla ja painottamalla sitä, minkä HALUAT olevan SINULLE totta.
        Esim.:
        # Joh. 17:3
        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka YKSIN OLET TOTINEN JUMALA, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." #

Minne jäi loppuosan 'painotus'? "JA HÄNET, JONKA SINÄ OLET LÄHETTÄNYT, JEESUKSEN KRISTUKSEN."

Ja sitten jatkat samaan malliin: 1.Kor.8:5

< "Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
        6.
        "niin on meillä kuitenkin ainoastaan YKSI JUMALA, ISÄ, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on,niin myös me hänen kauttansa.">
        ---------------

TAAS jätit 'painotuksen' Jeesuksen kohdalla pois. Se osoittaa vaan sitä, että SINÄ et Jeesusta kunnioita JUMALANA, vaikka Hän sitä ON Isässään. Hehän ovat YHTÄ!

Tuo viittaus monenlaisiin jumaliin, puhuu epäjumalista. Pitääkö se vääntää sinulle rautalangasta?!

Olen edelleen sitä mieltä, että tarvitset Sanaan opetusta.

tunteminen on tärkeätä ja Jeesus nimesi Isän yksin Jumalaksi ja Pojan Kristukseksi, joka merkitsee Jumalan Voideltu. Edelleen Raamattu antaa valaistusta tästä voitelusta:

Hepr. 7:7
        "Mutta kieltämätöntä on, että halvempi saa siunauksen paremmaltaan."

Koska Poika ei voidellut Isää vaan Isä voiteli pojan, niin voimme hyvin päätellä, kumpiko heistä on "totinen Jumala"!

• VIIMEISEN KERRAN!!!
        ekivaari kirjoitti:

tunteminen on tärkeätä ja Jeesus nimesi Isän yksin Jumalaksi ja Pojan Kristukseksi, joka merkitsee Jumalan Voideltu. Edelleen Raamattu antaa valaistusta tästä voitelusta:

Hepr. 7:7
        "Mutta kieltämätöntä on, että halvempi saa siunauksen paremmaltaan."

Koska Poika ei voidellut Isää vaan Isä voiteli pojan, niin voimme hyvin päätellä, kumpiko heistä on "totinen Jumala"!

Lainaamasi kohta Raamatusta:
        >

Mitä tuolla tarkoitat? Sehän kertoo Abrahamista, joka sai siunauksen Melkisedekiltä!!!

>

Etkö enää parempaa keksinyt?!

Nyt jätän sinut opiskelemaan ja tutkimaan Raamattuasi ja saamaan lisää opetusta Raamatun sanan merkityksestä.

Mutta ILMAN Pyhää Henkeä ET tule 'hullua hurskaammaksi', kuten sanotaan.

Tunnusta syntisi Jeesukselle ja pyydä Häntä sydämesi Herraksi ja Vapahtajaksesi, niin Hän sinut armahtaa ja saat Pyhän Hengen. Silloin saat voiman tulla Hänen opetuslapsekseen ja Jumalan sanakin 'avautuu' sinulle paremmin.

• VIIMEISEN KERRAN!!! kirjoitti:

Lainaamasi kohta Raamatusta:
        >

Mitä tuolla tarkoitat? Sehän kertoo Abrahamista, joka sai siunauksen Melkisedekiltä!!!

>

Etkö enää parempaa keksinyt?!

Nyt jätän sinut opiskelemaan ja tutkimaan Raamattuasi ja saamaan lisää opetusta Raamatun sanan merkityksestä.

Mutta ILMAN Pyhää Henkeä ET tule 'hullua hurskaammaksi', kuten sanotaan.

Tunnusta syntisi Jeesukselle ja pyydä Häntä sydämesi Herraksi ja Vapahtajaksesi, niin Hän sinut armahtaa ja saat Pyhän Hengen. Silloin saat voiman tulla Hänen opetuslapsekseen ja Jumalan sanakin 'avautuu' sinulle paremmin.

Melkisedekin ja Aabraahamin välisestä siunauksesta, ja kyllä samaa sääntöä voi soveltaa kaikessa muussakin että tämä on kieltämätön ohje:

>

P.S.
        Tulevaisuus näyttää, oliko tuo "viimeinen kertasi"?

• pätietoinen

mutta ko ekivaari kumoo aina Raamatulla kaikki muut Jeesuksen Jumaluudesta kertovat jakeet, niin vaikeeta on minun nyt sitä ymmärtää että onko Jeesus Jumala vai ei? Minä olen hengellisistä asioista kovasti kiinnostunut ja haluaisin tietää mkikä on totuus tässä asiassa. Mutta miten minä voin sen ymmärtää, kun se teillekkin vaikeuksia tuottaa. ei se ole niin yks selitteinen juttu minulle. Kun toisessa kohtaa Raamattu kertoo Jeesuksen olevan Jumala niin toisessa kohtaa taasen Jumalan Poika. Minä alan uskomaan siihen että Jeesus on Jumalan poika. Jumala on Jeesuksen isä, näin ainaki Raamattu sen mulle kertoo. Voi olla että Raamattu kertoo sen Helluntailaisille eri tavoin? Mutta kovin olen nyt ymmälläni siitä, että miten tulee uskoa kyseinen asia. Nyt ei siis ole kyse siitä Jeesukseen uskomisesta, sillä Hänen kauttansa on pelastus, sen kyllä tiedn ja ymmärrän ja uskon Jeesukseen. Kyse on siis siitä, onko Hän Jumala vai ei. Ymmärrän kyllä saamieni vastauksien perusteella, että vaikeeta se on tietää, kun Raamattu näkyy kumpaakin väittävän, eli on Jumala ja sit toisesssa kohtaa väitetään että Hän on Jumalan poika. Eli taasen ympyrä sulkeutuu, eli kumpi Hän nyt sitten on?

• merim.raimo

no nythän sinun on aika tehdä ratkaisusi, sillä katso, tänään on pelastuksen päivä. jos uskot, että Jeesus voi sinut pelastaa, niin anna elämäsi hänelle.... niin sen jälkeen sinulle selviää paljon muutakin, Pyhä Henki tulee opettajaksesi.

• Hiljaanen

"Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää joka on hänet lähettänyt." Joh 5:23
        Juutalaiset, jotka olivat hyvin tarkkoja laista, halusivat kivittää Jeesuksen koska "hän joka oli ihminen", teki itsensä Jumalaksi.
        Hän salli Tuomaksen sanoa: "Minun Herrani ja minun Jumalani". Jeesus ei koskaan kieltänyt olevansa Jumala, vaikka korostikin usein olevansa Ihmisen Poika. Silläkin hän viittasi profeetta Danielin näkyyn "taivaan pilvissä olevasta ihmisen pojan kaltaisesta" jolle annettiin valta taivaassa ja maan päällä.
        Hän on Jumalan Poika, Kristus, Hän on Jumala ja Hän on ihminen. Hän on Jumalan Sana, jonka kautta kaikki luotiin jossa kaikki myös pysyy voimassa.
        Että sitä onkin vaikea ihmisen järjellä ymmärtää ja todistaa, se on taas nähty!
        Sinun on vain uskottava sydämessä ensin, sitten vasta tulee rajoittunut ymmärrys ja järki mukaan.
        Kaikki nämä Jeesuksen ominaisuudet on kuitenkin hyvin tärkeät meidän sovituksemme kannalta.
        Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa. 2.Kor 5:19.

Vain Pyhä Henki voi tämän asian sinulle lopullisesti ja varmasti vakuuttaa ja opettaa. Sinun täytyy saada Pyhä Henki ja syntyä uudesti ylhäältä. Se on hengellinen mielenmuutos ja sen vain Hän tekee, miten ja milloin tahtoo.

• Hiljaanen kirjoitti:

"Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää joka on hänet lähettänyt." Joh 5:23
        Juutalaiset, jotka olivat hyvin tarkkoja laista, halusivat kivittää Jeesuksen koska "hän joka oli ihminen", teki itsensä Jumalaksi.
        Hän salli Tuomaksen sanoa: "Minun Herrani ja minun Jumalani". Jeesus ei koskaan kieltänyt olevansa Jumala, vaikka korostikin usein olevansa Ihmisen Poika. Silläkin hän viittasi profeetta Danielin näkyyn "taivaan pilvissä olevasta ihmisen pojan kaltaisesta" jolle annettiin valta taivaassa ja maan päällä.
        Hän on Jumalan Poika, Kristus, Hän on Jumala ja Hän on ihminen. Hän on Jumalan Sana, jonka kautta kaikki luotiin jossa kaikki myös pysyy voimassa.
        Että sitä onkin vaikea ihmisen järjellä ymmärtää ja todistaa, se on taas nähty!
        Sinun on vain uskottava sydämessä ensin, sitten vasta tulee rajoittunut ymmärrys ja järki mukaan.
        Kaikki nämä Jeesuksen ominaisuudet on kuitenkin hyvin tärkeät meidän sovituksemme kannalta.
        Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa. 2.Kor 5:19.

Vain Pyhä Henki voi tämän asian sinulle lopullisesti ja varmasti vakuuttaa ja opettaa. Sinun täytyy saada Pyhä Henki ja syntyä uudesti ylhäältä. Se on hengellinen mielenmuutos ja sen vain Hän tekee, miten ja milloin tahtoo.

Jeesus opetti, että "totinen Jumala" on se, joka YKSIN voi tehdä mitä tahansa, ja se on Isä, [Joh.17:3], mutta sanoi itsestänsä, ettei hän ilman Isää voi tehdä mitään:

Joh. 5:30
        "En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niin kuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani tahtoaan, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt."

Mitä Pojan kunnioittamiseen tulee, niin siihen kuuluu sen opetuksen kunnioittaminen, minkä Isä on Poikansa kautta puhunut:

Johannes 14
        23 "Jeesus vastasi: »Jos joku rakastaa minua, hän noudattaa minun sanaani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme asumaan hänen luokseen. [Ilm. 3:20]
        24 Se, joka ei minua rakasta, ei noudata minun sanaani — mutta sana, jonka te kuulette, ei ole minun omani, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.»"

Jos Jeesus olisi sama kuin Isä Jumala, olisi hän tullut itsestänsä, mutta nyt hän kielsi sen:

Joh. 8:42
        "Jeesus sanoi heille: »Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; EN MINÄ OLE ITSESTÄNI TULLUT, vaan hän on minut lähettänyt.»"

• Hiljaanen
        ekivaari kirjoitti:

Jeesus opetti, että "totinen Jumala" on se, joka YKSIN voi tehdä mitä tahansa, ja se on Isä, [Joh.17:3], mutta sanoi itsestänsä, ettei hän ilman Isää voi tehdä mitään:

Joh. 5:30
        "En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niin kuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani tahtoaan, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt."

Mitä Pojan kunnioittamiseen tulee, niin siihen kuuluu sen opetuksen kunnioittaminen, minkä Isä on Poikansa kautta puhunut:

Johannes 14
        23 "Jeesus vastasi: »Jos joku rakastaa minua, hän noudattaa minun sanaani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme asumaan hänen luokseen. [Ilm. 3:20]
        24 Se, joka ei minua rakasta, ei noudata minun sanaani — mutta sana, jonka te kuulette, ei ole minun omani, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.»"

Jos Jeesus olisi sama kuin Isä Jumala, olisi hän tullut itsestänsä, mutta nyt hän kielsi sen:

Joh. 8:42
        "Jeesus sanoi heille: »Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; EN MINÄ OLE ITSESTÄNI TULLUT, vaan hän on minut lähettänyt.»"

Mutta luonnollinen ei ota vastaan sitä mikä Jumalan Hengen sillä se on hänelle hullutus eikä voi sitä ymmärtää koska se tutkisteltava hengellisesti. 1.Kor.2:14

Mutta kun hän tulee Totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se mitä hän puhuu ei ole hänestä itsestään vaan minkä hän kuulee sen hän puhuu ja tulevaiset hän teille julistaa.
        Hän on minut kirkastava, sillä ottaa minun omastani ja julistaa teille. Joh 16:13-14

Mutta te ette ole lihan vallassa vaan Hengen jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä se ei ole hänen omansa. Room 8:9

Oletko sinä ekivaari saanut Jeesukselta Hänen Pyhän Henkensä, totuuden hengen?

Jos olet, selitä miten Pyhä Henki voisi todistaa sinulle aivan toista kuin meille muille?

• Hiljaanen kirjoitti:

Mutta luonnollinen ei ota vastaan sitä mikä Jumalan Hengen sillä se on hänelle hullutus eikä voi sitä ymmärtää koska se tutkisteltava hengellisesti. 1.Kor.2:14

Mutta kun hän tulee Totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se mitä hän puhuu ei ole hänestä itsestään vaan minkä hän kuulee sen hän puhuu ja tulevaiset hän teille julistaa.
        Hän on minut kirkastava, sillä ottaa minun omastani ja julistaa teille. Joh 16:13-14

Mutta te ette ole lihan vallassa vaan Hengen jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä se ei ole hänen omansa. Room 8:9

Oletko sinä ekivaari saanut Jeesukselta Hänen Pyhän Henkensä, totuuden hengen?

Jos olet, selitä miten Pyhä Henki voisi todistaa sinulle aivan toista kuin meille muille?

sitten, niin minä vastaan!

• eräsmaria
        ekivaari kirjoitti:

sitten, niin minä vastaan!

Olen huomannut että kiemurtelet aina pois ns. henkilökohtaisista kysymyksistä sekä niistä raamatunlauseista, jotka todistavat oppiasi vastaan. Usein jätät ne huomiotta ja poimit toisen tekstistä sen vain osan johon haluat ja voit vastata kasvojasi menettämättä.
        Tuo "Hiljaasen" kysymys oli ilmeisesti sellainen johon et osaa vastata.
        Tiesitkö ettei Jumalan valtakunta ole sanoissa vaan voimassa? Sinä ainoastaan leikit raamatunlauseilla ja käytät niitä omiin tarkoituksiisi.
        Sitä voimaa jonka Pyhä Henki niille antaa, sinä et tunne.

• eräsmaria kirjoitti:

Olen huomannut että kiemurtelet aina pois ns. henkilökohtaisista kysymyksistä sekä niistä raamatunlauseista, jotka todistavat oppiasi vastaan. Usein jätät ne huomiotta ja poimit toisen tekstistä sen vain osan johon haluat ja voit vastata kasvojasi menettämättä.
        Tiesitkö ettei Jumalan valtakunta ole sanoissa vaan voimassa? Sinä ainoastaan leikit raamatunlauseilla ja käytät niitä omiin tarkoituksiisi.

----

Kun ihminen uudestisyntyy Jumalan lapseksi;

"Mutta, kaikille, jotka ottivat hänet vastaan hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä".

Todella ihmisestä häviää pelkuruus ja hän mahdollistuu tunnustamaan uskonsa kaikkialla.Pelkurithan eivät peri Jumalan VALTA/ kuntaa, jos Raamattuun on uskomista.

Ihminen, joka ei uskalla pohtia uskoon liittyviä asioita samalla nimimerkillä ilmentää pelkuruutta.Siis hänellä ei ole voimaa ja rohkeutta kirjoitella siten, että hänestä pystyttäisiin hahmottamaan kokonaisuus ihmisenä.

Kyseessä oleva ihminen ei todellisuudessa uskolla tunnustaa uskoaan ja Jeesusta ihmisten edessä.

• sivusta seurannut
        eräsmaria kirjoitti:

että ekivaari pitää Raamattua naurettavana, kuten hän itse sen on sanonut. Näin ollen hänen uskonnolisuuteensakin pitää suhtautua kevytmielisesti eikä ekii pidä ottaa vakavasti, sanoi hän mitä hyvänsä uskon-asioista.

• eräsmaria
        ml213 kirjoitti:

----

Kun ihminen uudestisyntyy Jumalan lapseksi;

"Mutta, kaikille, jotka ottivat hänet vastaan hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä".

Todella ihmisestä häviää pelkuruus ja hän mahdollistuu tunnustamaan uskonsa kaikkialla.Pelkurithan eivät peri Jumalan VALTA/ kuntaa, jos Raamattuun on uskomista.

Ihminen, joka ei uskalla pohtia uskoon liittyviä asioita samalla nimimerkillä ilmentää pelkuruutta.Siis hänellä ei ole voimaa ja rohkeutta kirjoitella siten, että hänestä pystyttäisiin hahmottamaan kokonaisuus ihmisenä.

Kyseessä oleva ihminen ei todellisuudessa uskolla tunnustaa uskoaan ja Jeesusta ihmisten edessä.

Miksi sinä vain kiemurtelet? Kyse oli nyt uskonasioista, oppikysymyksistä eikä ihmisistä eikä uskonsa tunnustamisesta. Tunnustan uskoni elävässä elämässä. Nämä keskustelupalstat ovat anonyymipalstoja eikä rekisteröinti näytä juuri parantavan keskustelujen tasoa.

• isak-otto

olisi "ISÄ Jumala" vaan siten että Jumala oli Jeesuksessa ja Jeesus oli Jumalan Poika - mutta koska Jumala oli hänessä oli hän myös Jumala.

Voisi sanoa näin, sinä katsot Jeesukseen ja näet hänessä Jumalan tahdon toteuvan, sellaisten asioiden kuin oikeudenmukaisuuden, lähimmäisen rakkauden jne. Jeesus on Jumalan ainutkertainen ilmentymä maan päällä. Ei ole toista joka olisi tuonut mukanaan sen Jumalan täydellisyyden minkä Jeesus näytti elämällään.

Raamattu kertoo tästä ainutkertaisesta tapahtumasta kuinka Sana (Jeesus) tuli ihmiseksi:

Alussa oli Sana.
      Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala. Jo alussa Sana oli Jumalan luona.

Kaikki syntyi Sanan voimalla.

Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valo. Valo loistaa pimeydessä, pimeys ei ole saanut sitä valtaansa...
      --
      ... Todellinen valo, joka valaisee jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan. Maailmassa hän oli, ja hänen kauttaan maailma oli saanut syntynsä, mutta se ei tuntenut häntä. Hän tuli omaan maailmaansa, mutta hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
      ---
      Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, kaikille, jotka uskovat häneen. He eivät ole syntyneet verestä, eivät ruumiin halusta, eivät miehen tahdosta, vaan Jumalasta.

Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta..

.. Hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, armoa armon lisäksi.

Lain välitti Mooses, armon ja totuuden toi Jeesus Kristus.

Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt.

Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.

• >" - mutta koska Jumala oli hänessä oli hän myös Jumala."<

Jos Jumalan oleminen "hänessä" teki hänestä "totisen Jumalan", niin silloin kuka tahansa meistä on "totinen Jumala":

Apostolien teot 17
        27 "että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää-hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä;
        28 SILLÄ HÄNESSÄ ME ELÄMME ja liikumme ja OLEMME, niin kuin myös muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet: 'Sillä me olemme myös hänen sukuansa'.

Kol. 3:3
        "Sillä te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa;"

• isak-otto
        ekivaari kirjoitti:

>" - mutta koska Jumala oli hänessä oli hän myös Jumala."<

Jos Jumalan oleminen "hänessä" teki hänestä "totisen Jumalan", niin silloin kuka tahansa meistä on "totinen Jumala":

Apostolien teot 17
        27 "että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää-hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä;
        28 SILLÄ HÄNESSÄ ME ELÄMME ja liikumme ja OLEMME, niin kuin myös muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet: 'Sillä me olemme myös hänen sukuansa'.

Kol. 3:3
        "Sillä te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa;"

Jeesus vastasi: "Eikö teidän laissanne sanota: 'Minä sanoin: te olette jumalia. Niitä, jotka saivat Jumalan ilmoituksen, sanotaan siis jumaliksi, eikä pyhiä kirjoituksia voi tehdä tyhjäksi. Isä on minut pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan. Kuinka te voitte väittää minun pilkkaavan Jumalaa, kun sanon olevani Jumalan Poika?

• hirvas

asuu jumaluus, muttei meitä kukaan silti ole Jumala. Jeesus ei ole Jumala vaan Jumala Poika, Isäänsä alempi luotu olento.

• Koska kerrot, että et tunne kovinkaan hyvin raamattua on lienee turha tässä ottaa Vanhan testamentin Jumalan (JHWH) ilmoituksia itsestään ja verrata niitä Jeesukseen, joka otti saman palvonnan itselleen, kuin mikä kuului vai Jumalalle. Uudessa testamentissa sekä Isää että Poikaa nimitetään samalla sanalla "Herra". Useissa kohdissa emme voi sanoa, tarkoitetaanko nimellä Herra Isää vai Poikaa. Jeesus itse sanoi ihmisille:
      Joh. 5:23
      että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.

Poimin tähän muutaman raamatunpaikan, jossa sanotaan, että Jeesus on Jumala.

Joh. 1:1
      Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

Room. 9:5
      heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!
      .
      1 Joh. 5:20
      Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.

Jos Sinulla on aikaa ja Herra antaa Sinulle viisautta, niin vertaile VT:n Jumalan sanoja Jeesuksen toimintaan ja sanoihin. Juutalaiset, jotka tunsivat VT:n kirjoitukset yrittivät useamman kerran surmata Jeesuksen, koska Hän ilmaisi itsensä Jumalana. Hänet myös tuomittiin kuolemaan, kun ylipappi vannotti Häntä ja kysyi: "Oletko Sinä Kristus, sen Ylistetyn Poika" ja Jeesus vastasi: "Olen".

• kertomukset ovat vain sellaista yleistä tietoa, joka kaipaa luotettavaa selitystä, [Ap.t.8:30,31], koska evankeliumit ovat arvoitusten tapaisia vertauksia;

Matt. 13:35
        "että kävisi toteen, mikä on puhuttu profeetan kautta, joka sanoo: »Minä avaan suuni vertauksiin, minä tuon ilmi sen, mikä on ollut salassa maailman perustamisesta asti»".

Jeesuksen Kristuksen tätä opetusta minä uskon:

"Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä."

Olemme siis Isän Jumalan oikeassa kädessä, Jeesuksessa Kristuksessa!

"Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua SUUREMPI."

Mark. 4:34
        "ja ilman vertausta hän ei puhunut heille. Mutta opetuslapsillensa hän selitti kaikki, kun he olivat yksikseen".

Tästä huomaamme, että vain Jeesuksen ja apostolien selitykset ovat luotettavaa täsmäopetusta, joka on Jeesuksen "terveisiin sanoihin" perustuvaa:

1. kirje Timoteukselle 6
        "Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,
        4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,
        5 alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen.
        6 Ja suuri voitto onkin jumalisuus yhdessä tyytyväisyyden kanssa."

• sivusta seurannut
        ekivaari kirjoitti:

kertomukset ovat vain sellaista yleistä tietoa, joka kaipaa luotettavaa selitystä, [Ap.t.8:30,31], koska evankeliumit ovat arvoitusten tapaisia vertauksia;

"että kävisi toteen, mikä on puhuttu profeetan kautta, joka sanoo: »Minä avaan suuni vertauksiin, minä tuon ilmi sen, mikä on ollut salassa maailman perustamisesta asti»".

"Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua SUUREMPI."

"ja ilman vertausta hän ei puhunut heille. Mutta opetuslapsillensa hän selitti kaikki, kun he olivat yksikseen".

Tästä huomaamme, että vain Jeesuksen ja apostolien selitykset ovat luotettavaa täsmäopetusta, joka on Jeesuksen "terveisiin sanoihin" perustuvaa:

1. kirje Timoteukselle 6
        "Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,
        4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,
        5 alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen.

sitä mieltä, että raamatun sanomaa ei tarvitse niin vakavasti ottaa, kun se on "vain" niinkuin ohjeelista sanomaa?

Mistä sinä olet saanut oppisi jolla sinä tulkitset Raamattua?

Miten sinä suhtaudut Jeesukseen?

• sivusta seurannut kirjoitti:

sitä mieltä, että raamatun sanomaa ei tarvitse niin vakavasti ottaa, kun se on "vain" niinkuin ohjeelista sanomaa?

Mistä sinä olet saanut oppisi jolla sinä tulkitset Raamattua?

Miten sinä suhtaudut Jeesukseen?

ajattele, vaan kyselet sellaista, jonka olen juuri selittänyt, että minä en opeta omaani enkä itsestäni, vaan se on Raamatusta Jeesuksen ja apostolien selittämää opetusta.

• ekivaarin kirjoitusta.
        ekivaari kirjoitti:

kertomukset ovat vain sellaista yleistä tietoa, joka kaipaa luotettavaa selitystä, [Ap.t.8:30,31], koska evankeliumit ovat arvoitusten tapaisia vertauksia;

1. kirje Timoteukselle 6

Kansalle Jeesus siis puhui kaikki vertauksin. Ok, tuo lainaus Joh. 10:29 "Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä", puhuttiin kansalle. Se on siis sun opin mukaan vertaus kuten viittasit Markukseen

Sun oppis ei nyt oikein pelaa.

• Ville-Hart

Jeesuksen jumaluus ilmenee yksittäisissä Raamatunkohdissa, että Raamatun kokonaisilmoituksessa. Esimerkiksi:
      - Jeesuksesta ja Jumalasta käytetään samoja nimiä
      - Jeesuksella on kaikki valta Taivaassa ja maan päällä
      - Jeesuksella on valta antaa syntejä anteeksi (joka on vain Jumalalla)
      - Jeesus on ollut ennen aikojen alkua
      - Jeesus ja Isä ovat yhtä
      - Jeesus on ollut luomisessa

Katsopa tämä TV7:n Café Raamattu osa 72
      http://vod.tv7.fi/vod/?dir=cafe_raamattu&kausi=2007&file=cafe_raamattu-046-n.MP4 (puolessa tunnissa keskeistä opetusta ja keskustelua).

Jeesuksen jumaluudesta myös:
      http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/usko/usko1d.html

Uskossa oppimisen iloa!

• hirvas

Isältään saamallaan lainavallalla maan päällä, joka otetaan pois Hänen suoritettuaan kaikki tehtävät.
        Isältä saamallaan valla Jeesus toimi maan päällä, eikä ole Jumala vaan Poika.

Jumala loi Jeesuksen luomakunnan esikoiseksi ennen aikojen alkua, joten tottakai Jeesus oli mukana luomistyössä Isänsä kanssa.

• Ville-Hart
        hirvas kirjoitti:

Isältään saamallaan lainavallalla maan päällä, joka otetaan pois Hänen suoritettuaan kaikki tehtävät.

Jumala loi Jeesuksen luomakunnan esikoiseksi ennen aikojen alkua, joten tottakai Jeesus oli mukana luomistyössä Isänsä kanssa.

Sinulle on varmaan ennenkin sanottu tämä ja lienen siihen suuntaan vihjannut, mutta oppisi ei ole kristillistä. Ole siksi varovainen, sillä ajatustesi perusteella Jumala ei ole Pelastaja, vaikka näin Raamattu sanoo, vaan Pelastaja on luotu olento... Luotu pelastaa itsensä. Tämä ei ole kristillistä, vaan areiolaista vaarallista harhaa. Vanhan kirkon kolme uskontunnustusta ovat edelleen voimassa oikean ja puhtaan apostolisen uskon ilmaisijoina.

• hirvas kirjoitti:

Tuo jumaluus, jonka Isä antoi Pojalleen on monen vaikuea mieltää.

Esim. jos maallisella isällämme olisi kyky antaa ajatukset ja tahto ja kaikki asiat pojalleen.Siis poika mahdollistuisi ajattelemaan täysin samalla tavalla kuin isänsä, niinm jokainen ymmärtänee, ettei poika ole sama kuin isä.Isä on korkeampi/pää, koska on pojan isä.

Tämä suhde ilmentyuy erikoisen hyvin Jeesuksen opetuksessa ja erikoisesti Jeesuksen kuuliaisuus Isää kohtaan.

Samansuuntainen käsite, mutta kielteisessä muodossa kun sanotaan miten, joku ihminen on jumalaton.Siis hänen olemuksensa ilmentää tätä jumalattomuutta.Jumalan vastaisuutta.

• hirvas
        Ville-Hart kirjoitti:

Sinulle on varmaan ennenkin sanottu tämä ja lienen siihen suuntaan vihjannut, mutta oppisi ei ole kristillistä. Ole siksi varovainen, sillä ajatustesi perusteella Jumala ei ole Pelastaja, vaikka näin Raamattu sanoo, vaan Pelastaja on luotu olento... Luotu pelastaa itsensä. Tämä ei ole kristillistä, vaan areiolaista vaarallista harhaa. Vanhan kirkon kolme uskontunnustusta ovat edelleen voimassa oikean ja puhtaan apostolisen uskon ilmaisijoina.

varmaan keskustella areolaisuudesta Mohikaanin kanssa. Hän kirjoittelee siitä päivittäin.

Ja toiseksi, vain Jumala tietää kuka on oikea kristitty. Lahkojen ja kirkolliskokousten johtopäätöksillä ja tunnustuksilla ei ole siinä asiassa ole mitään merkitystä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      134
      2734
    2. Miten juhlitte ensi lauantaina?

Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      264
      2326
    3. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      22
      1423
    4. Voi mies olit taas niin komea

Olet silmäkarkkia ❤️ Sua vois katsella vaikka koko päivän. ❤️
      Ikävä
      115
      1092
    5. Kadutko koskaan

Sitä mun iskiyritystä?
      Ikävä
      97
      1050
    6. Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa

Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar
      Kaste
      204
      1023
    7. Ryöstö Punkaharjulla

Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee
      Savonlinna
      13
      942
    8. Lasse Lehtonen on yhtä aikaa sairauslomalla ja työmatkalla

Kelan johtaja näyttää vötkyilyn mallia, otti sairaslomaa ja lähti Brysseliin sitten ryyppäämään! 😂 Kelan pääjohtaja La
      Lieksa
      57
      841
    9. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      281
      794
    10. Mistä juttelit viimeisen kerran

Mistä juttelitte viimeisen kerran ikävöinnin kohteen kanssa? Irl tai viesteillä.
      Ikävä
      50
      781
    Aihe