paniikki

nainen26...

En tiedä mistä aloittaisin!? Viime vuoden lokakuussa painoin vielä 8 kg vähemmän, olin siinä kunnossa, jossa oli hyvä olla. Nyt olen lihonut lyhyessä ajassa tuon 8 kg, mikä on mielestäni (ja ystävienikin mielestä) PALJON! Syynä tietenkin jojoilu, rankka alkoholipitoinen juhliminen vloppuisin, ajottainen ahmiminen ja oksentaminen... Ei siis varmaan mikää ihme, että kilot ovat tulleet takaisin. Laihduin lähes ilman suuria tuskia viime vuoden aikana 8kg, ja nyt olen takaisin aloituspisteessä. TÄmä turhauttaa ja saa minut sekaisin. En koe olevani masentunut, vaan vaan jotenkin sekaisin. Jonotan aikaa psykologille (jonottanut jo viimeiset 2,5kk). Toivon että siitä olisi apua, jos vain joskus pääsen vastaanotolle asti. Hajottavaaa kun ei tiedä mitä tehdä. Urheilen myös hyvin paljon, lähinnä tuon lihomisen vuoksi. Lihasmassaa on kropassa hyvin ja kunto ok. En vain enää mahdu oikein mihinkään mitä vaatekaapistani löytyy, kuljen legginseissä ja urheiluhousuissa koska en edes kestä kiristävää tunnetta. Ainoa päämääräni on päästä takaisin 60kiloon ennen kesää ja ulkomaanmatkoja. Vihaan tätä pakkomiellettä. Karkkilakossa olen ollut joulusta asti, mutta joskus syön jätskiä ja pullaa. En vain laihdu, ehkä syön pirusti liikaa tavallista ruokaa!?

Hukassa olen tämän kanssa. Suorastaan välillä niin paniikissa, että hajoan. Mitä teen? voiko kroppani olla jotenkin niin sekaisin kaikesta, että en vain voi laihtua. Onneksi olen oksentamisen saanut aika hyvin kitkettyä pois, ehkä kerran kuussa nykyään. Pelkään vain että pian kroppa hajoaa 5x viikossa vetämästäni rankasta treenistä ja jumpista. Kolottaa joka paikkaa, mutta pakko liikkua että VOISI SYÖDÄ! :( auttakaa! kertokaa mitä tehdä, mitä itse olette tehneet? kaippa tästä laihdun kun vaan jaksan pitää liikunnan mukana ja vähentää dokausta.. :(

1

604

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gummii

      Heipsan!

      1. Lopeta ahmiminen ja oksentelu
      - Minä olen harrastanut sitä ja se voi salakavalasti nostaa painoa lisää pikkuhiljaa . Ahmii liikaa ruokaa ja luulee että kaikki tulee ylös , mutta tosi asia voi olla että ei ole saanut oikeasti suurinta osaa oksennettua. Itse lopetin tuon koska tajusin että en osaa tehdä asiaa niin että siitä olisi ollut jotain hyötyä painon putoamisessa .. vaan päin vastoin se nousi.

      2. Älä stressaa liikaa ja tarkkaile painoasi
      - Se voi helposti johtaa syömishäiriöön

      3. Aseta säännölliset ruokailuajat
      - Luulen että sinun tilassasi olisi helpointa vaikka pitää ruoka päiväkirjaa viikon ajan ja katsoa sitten jälkeenpäin miten voisi syödä tai vaihtaa jonkun asia terveellisempään tuotteeseen esimerkiksi. Ja terveelliset ruokailut muutenkin. etsi netistä vaikka esimerkki ruokapäivä kirja ja kokeile. Pidä karkkipäivä kerran viikossa ! Älä vain missään nimessä ala pilaamaan kehoasi bulimialla, anoreksialla tai bedillä olosi muuttuu paremmaksi kun vain syöt SÄÄNNÖLLISESTI JA TERVAALLISESTI ja liikunta on aina hyväksi . En ole mikään asiantuntija mutta toivon että sait jotain apua tästä.:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe