Matkailualalle Norjaan

Pettersson

Olisikohan kenelläkään tietoa miten parhaiten pääsisi matkailualan hommiin Norjaan? Löytyy kielialan tutkinto, kielitaitoa laajalti ja kaupallisen alan koulutusta. Matkailualaa en ole opiskellut mutta olen nopea omaksumaan asioita ja pidän ihmisten kanssa työskentelystä. En ole toiminut matkailualalla Suomessa.

Olen lähetellyt CV:tä eri paikkoihin Norjassa mutta en ole saanut myönteistä vastausta tai edes haastattelupyyntöä. Olisi mahdollista lähteä Norjaan etsimään sitä työtä työkkärin tuella mutta se että minne ja minkälaista työtä olisi hyvä tietää ensin.

5

938

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • norge'

No jos laman vaikutukset näkyvät työpaikkojen määrissä samalla tavalla kuin Suomessa, niin tuskin se työnhaku sen ruusuisempaa on Norjassakaan. Varsinkaan ulkomailta hakiessa, ilman alan koulutusta ja kokemusta.

Kysele kalatehtailta, sinne on moni mennyt..

• Pettersson

Eipä taida oikein kalatehtaat vetää enää nykyään mutta kiitos vain hyvästä vinkistä.

• Norski
        Pettersson kirjoitti:

Eipä taida oikein kalatehtaat vetää enää nykyään mutta kiitos vain hyvästä vinkistä.

Norja hyvä paikka asua ja maan talous pyörii toistaiseksi ainakin paremmin kuin meillä. Työpaikan saanti saattaa olla nyt tiukassa kun kilpailet markkinoista norjalaisten kanssa. Ruotsia sun täytyy puhua todella hyvin tai osata norjaa. Jos menet läntiseen osaan maata huomaat että ruotsi on hyvä pohja mutta joudut opettelemaan ihan uudestaan kieltä koska sanat ovat melkoisen erilaisia.

Kannattaa vaan sinnikkäästi laittaa hakemuksia hotelleihin ympäri maata, kyllä joku paikka vastaa. Aluksi kannattaa mennä tekemään sitä mitä tarjotaan ja sit kun kieli sujuu hyvin voi ottaa seuraavan askeleen ja siirtyä parempiin hommiin.

• Pettersson

Kiitoksia asiallisista neuvoista, noinhan se taitaa olla että jostain on aloitettava. Kielitaitoa löytyy, hyvä ruotsi ja erinomainen englanti. Pitää jatkaa etsimistä.

• Mackani

oon ollu Gardermoenin lentokentällä töissä syksyllä 2008. Suosittelen paikkaa, itse olin töissä kioskissa SSP (Select Service Partnerilla), ja tykkäsin olla töissä. Ruotsilla pärjää aika pitkälle, mutta norjankieltä kannattaa opiskella joko omaehtoisesti tai kielikurssilla, sillä siinä on jonkin verran eroja ruotsinkieleen! Ei muuta ku googleen SSP tai Select Service Partner ja ettimään avoinna olevia paikkoja tai kyseisestä vastaavalle tyypille sähköpostia!=)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      91
      2047
    2. Ehkä vähän

Rakastunut sinuun
      Ikävä
      56
      1230
    3. Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas
      Kaste
      162
      1157
    4. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      366
      1117
    5. Sijaiskasteet kuolleitten puolesta

Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j
      Kaste
      373
      1049
    6. Martina ja jalkapalloilija2

Seiska: Martina iski nuoren jalkapalloilijan vuosia sitten. Könysikö milf teinin kanssa?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      186
      1013
    7. Oikea kaste on syntisten kaste

Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka
      Kaste
      58
      975
    8. Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion

Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu
      Ikävä
      122
      968
    9. Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta
      Kaste
      153
      962
    10. Et taida paljoa

treffeillä käydä? 😆 mieheltä Naiselle
      Ikävä
      94
      959
    Aihe