SAUVASIRKKAPIENOKAISIA

Anskuuu

Muutama viikko sitten kuoriutuneet, suloiset sauvasirkan poikaset etsivät nyt hyvää kotia. Sauvasirkat ovat helppohoitoisia lemmikeitä ja sopivat hyvin aloittelijallekin. Ruuaksi kelpaa kasvikset ja vihannekset mm. salaatti, kurkku, voikukan, vadelman, sireenin, apilan yms lehdet, salalia, kiinanruusu tms. Asuinpaikaksi kelpaa n. 15 litran kokoinen terraario tai vanha akvaario. Sirkkojas tulisi sumutella päivittäin. Sauvasirkat ovat hyvin veikeitä lemmikeitä eivätkä aiheuta allergiaa.

Hinnaksi olen ajatellut 1,5€/kpl

Vastaan mielelläni kysymyksiin ja kerron lisää sauvasirkkojen hoidosta, sekä otan varauksia vastaan numerossa 050 342 9032

Sauvasirkat ovat Helsingissä

11

2496

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *()*

Niin, sanon nyt vaan tähän, että kun poikasia on alkanut tulla niin niitä tulee.
      Kaverini sauasirkat olivat minulla hoidossa, niin viikossa huomattiin 34 poikasta!
      Nyt hänellä on ongelma poikasten kanssa, niitä on liikaa eikä kukaan tahdo.

• adfafd

No ainahan ne voi litistää kuoliaiksi

• *()*
        adfafd kirjoitti:

No ainahan ne voi litistää kuoliaiksi

Miten kehtaat edes ehdottaa tuollaista?

• -SiRkKa-
        *()* kirjoitti:

Miten kehtaat edes ehdottaa tuollaista?

No jos tilanne on hankala ja sauvasirkkoja on TODELLA paljon, niin menisitkö eläinlääkäriin lopettamaan sirkat? Luulen, että ne litistettäisiin sielläkin, niin kamalalta kun se kuulostaakin ;(

• Hanna

Mulle tuli jostain syystä viime syksynä 150 kummitussirkkaa!!!! Olin aivan pulassa niiden kanssa, jouduin ostaa extra terraarioitakin. Onneksi asun Helsingissä ja täällä on monta eläinkauppaa. Ne ottivat ihan mielellään. Toiset vaan pari ja toiset kymmeniä. Paratiisilintu keskustassa otti ainakin 50 sirkkaa! Eli nyt vaan luuri käteen ja soittelemaan. Sirkkoja kuljetin aina Joensuuhunkin asti, eikä yhtään tarvinnut "litistää". Puhelinluettelo vaan käteen ja tarjoa niitä ilmaiseksi :)

• aaansku
        Hanna kirjoitti:

Mulle tuli jostain syystä viime syksynä 150 kummitussirkkaa!!!! Olin aivan pulassa niiden kanssa, jouduin ostaa extra terraarioitakin. Onneksi asun Helsingissä ja täällä on monta eläinkauppaa. Ne ottivat ihan mielellään. Toiset vaan pari ja toiset kymmeniä. Paratiisilintu keskustassa otti ainakin 50 sirkkaa! Eli nyt vaan luuri käteen ja soittelemaan. Sirkkoja kuljetin aina Joensuuhunkin asti, eikä yhtään tarvinnut "litistää". Puhelinluettelo vaan käteen ja tarjoa niitä ilmaiseksi :)

Ei tässä mitään hätää ole, sirkkoja ei ole kuin vähän toista kymmentä ja on tilava terraario.

• Sirkkaliini

moi mä voisin ottaa kolmannen sirkan jos käy?

• mutta

"Naaras munii 30-300 munaa huokoiseen, vaahdosta muodostuneeseen kapseliin, jonka se kiinnittää kasveihin. Yhden parittelun jälkeen naaras voi munia useita kapseleita pitkän ajan kuluessa. Poikaset kuoriutuvat 3 -6 kk kuluttua. Kuoriutuminen ei tapahdu kaikilla poikasilla samanaikaisesti; ikäeroa voi olla useita viikkoja."

Eli voit varautua siihe,että niitä tulee lisää.
        Sauvasirkoillahan myös toimii se nk. neitseellinen lisääntyminen.

• Lettuli

minkä värisiä munat ovat?

• Punkcat

Tarantellan ruokaa sitten ku alkaa oleen liikaa :u

• m9åkjp

paratiisilintu on huijari kauppa huijas mua neitokakadussa anto summamutikassa ihan surkees kunnos oleva ei ollut töyhtöä eikä sulkia selässä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      116
      2246
    2. 129
      1812
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1206
    4. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      84
      1134
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1050
    6. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      71
      1043
    7. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      43
      993
    8. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      75
      955
    9. HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp

Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio
      Seinäjoki
      22
      918
    10. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      56
      912
    Aihe