SAUVASIRKKAPIENOKAISIA

Anskuuu

Muutama viikko sitten kuoriutuneet, suloiset sauvasirkan poikaset etsivät nyt hyvää kotia. Sauvasirkat ovat helppohoitoisia lemmikeitä ja sopivat hyvin aloittelijallekin. Ruuaksi kelpaa kasvikset ja vihannekset mm. salaatti, kurkku, voikukan, vadelman, sireenin, apilan yms lehdet, salalia, kiinanruusu tms. Asuinpaikaksi kelpaa n. 15 litran kokoinen terraario tai vanha akvaario. Sirkkojas tulisi sumutella päivittäin. Sauvasirkat ovat hyvin veikeitä lemmikeitä eivätkä aiheuta allergiaa.

Hinnaksi olen ajatellut 1,5€/kpl

Vastaan mielelläni kysymyksiin ja kerron lisää sauvasirkkojen hoidosta, sekä otan varauksia vastaan numerossa 050 342 9032

Sauvasirkat ovat Helsingissä

11

2528

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *()*

Niin, sanon nyt vaan tähän, että kun poikasia on alkanut tulla niin niitä tulee.
      Kaverini sauasirkat olivat minulla hoidossa, niin viikossa huomattiin 34 poikasta!
      Nyt hänellä on ongelma poikasten kanssa, niitä on liikaa eikä kukaan tahdo.

• adfafd

No ainahan ne voi litistää kuoliaiksi

• *()*
        adfafd kirjoitti:

No ainahan ne voi litistää kuoliaiksi

Miten kehtaat edes ehdottaa tuollaista?

• -SiRkKa-
        *()* kirjoitti:

Miten kehtaat edes ehdottaa tuollaista?

No jos tilanne on hankala ja sauvasirkkoja on TODELLA paljon, niin menisitkö eläinlääkäriin lopettamaan sirkat? Luulen, että ne litistettäisiin sielläkin, niin kamalalta kun se kuulostaakin ;(

• Hanna

Mulle tuli jostain syystä viime syksynä 150 kummitussirkkaa!!!! Olin aivan pulassa niiden kanssa, jouduin ostaa extra terraarioitakin. Onneksi asun Helsingissä ja täällä on monta eläinkauppaa. Ne ottivat ihan mielellään. Toiset vaan pari ja toiset kymmeniä. Paratiisilintu keskustassa otti ainakin 50 sirkkaa! Eli nyt vaan luuri käteen ja soittelemaan. Sirkkoja kuljetin aina Joensuuhunkin asti, eikä yhtään tarvinnut "litistää". Puhelinluettelo vaan käteen ja tarjoa niitä ilmaiseksi :)

• aaansku
        Hanna kirjoitti:

Mulle tuli jostain syystä viime syksynä 150 kummitussirkkaa!!!! Olin aivan pulassa niiden kanssa, jouduin ostaa extra terraarioitakin. Onneksi asun Helsingissä ja täällä on monta eläinkauppaa. Ne ottivat ihan mielellään. Toiset vaan pari ja toiset kymmeniä. Paratiisilintu keskustassa otti ainakin 50 sirkkaa! Eli nyt vaan luuri käteen ja soittelemaan. Sirkkoja kuljetin aina Joensuuhunkin asti, eikä yhtään tarvinnut "litistää". Puhelinluettelo vaan käteen ja tarjoa niitä ilmaiseksi :)

Ei tässä mitään hätää ole, sirkkoja ei ole kuin vähän toista kymmentä ja on tilava terraario.

• Sirkkaliini

moi mä voisin ottaa kolmannen sirkan jos käy?

• mutta

"Naaras munii 30-300 munaa huokoiseen, vaahdosta muodostuneeseen kapseliin, jonka se kiinnittää kasveihin. Yhden parittelun jälkeen naaras voi munia useita kapseleita pitkän ajan kuluessa. Poikaset kuoriutuvat 3 -6 kk kuluttua. Kuoriutuminen ei tapahdu kaikilla poikasilla samanaikaisesti; ikäeroa voi olla useita viikkoja."

Eli voit varautua siihe,että niitä tulee lisää.
        Sauvasirkoillahan myös toimii se nk. neitseellinen lisääntyminen.

• Lettuli

minkä värisiä munat ovat?

• Punkcat

Tarantellan ruokaa sitten ku alkaa oleen liikaa :u

• m9åkjp

paratiisilintu on huijari kauppa huijas mua neitokakadussa anto summamutikassa ihan surkees kunnos oleva ei ollut töyhtöä eikä sulkia selässä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      195
      6818
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2006
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1668
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1370
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1218
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      49
      1083
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      99
      1045
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      967
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      934
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      909
    Aihe