Tapsan uusin

Ostaakovaieiköostaa

Olen kuullut pari biisiä Tapsan uudelta levyltä ja ne todistavat että King is Back,tarkoitan iskelmän saralle.
Onko koko levy siis iskelmää sitä ehtaa vanhaa kunnon tapsaa,kun en halua runolevyjä ostella?

17

937

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • musacorner**

Kyllä suosittelen ostettavaksi jos kunnon iskelmä- ja pop-musiikista pidät.
      Ostin itse tuon levyn tänään ja voin sanoa ,että se on todellakin onnistunut kokonaisuus. Ei ole mikään itkuvirsi-levy, vaan on hyvin menevää ja korvaan tarttuvaa meininkiä, sekä myös herkkää jas ielukasta tunnelmointia.
      Tapsan komea ja sävykäs ääni on loistossaan tällä levyllä.

• "Rakkautta on rauhaa ei" on mun mielestä Tapsan paras iskelmälevy, joka siltä on tähän mennessä ilmestynyt. Ostin levyn eilen (eli keskiviikkona) ja oon jo monta kertaa kuunnellut sen läpi ja ne biisit tuntuu vaan paranevan paranemistaan, mitä enemmän niitä kuuntelee. "On syli auki sulle" ja " Voin yhä uudelleen rakastua" biisit on jo ollut Tapsan aikaisemmin ilmestyneellä levyllä, mutta ei se haittaa mitään vaikka ne on laitettu tällekkin levylle mukaan, sillä ne on hienoja biisejä ja sopii hyvin levyn tyyliin ja tunnelmaan.

Mulla tulee tätä levyä kuunnellessa mieleen jotenkin, Tapsan 70- 80- luvun biisit. Näissä on sellaista fiilinkiä ( esim. "Äidin pikkupojan paluu", "Käyköön niin taikka näin", " Rakkautemme kuolema". " En ole se mies", " Valheet " ).
      "Parhaimmat päivämme" biisistä mulla taas tulee " Kultaniityt" mieleen ja
      "Yössä toukokuun" on kaunein laulu, jonka Tapsa on levytänyt ( Elämäni laulukirja" on toiseksi kaunein )
      Tosi kova latinki ja tunne Tapsalla on lauluissa. Ne tulee suoraan sydämestä ne tulkinnat.

• tämä levy oli sitä mitä uskalsinkin odottaa eli tosi mahatava.kaikki kappaleet tosi hyviä niin uudet kuin vanhemmatkin.en ole se mies kappalee kolahtaa.siitä löytyy joitain myös vanhaa kansaa. ja heikki elon kaunis kappale on vertaansa vailla on syli auki. myös muut kappaleet ovat hyviä mutta nämä mieleenpainuvimmat minun mielestäni. pilkettä silmänkulmassa kuuntelen äidin pikkupojn paluuta
        nyt mukavaa viikonloppua kaikille lukijoille, itselläni se menee työn merkeissä

• OK.

Tapsan uusin levy on suurenmoinen! Tämäntyylistä tenhoavaa iskelmälevyä olen Tapanilta odottanut pitkään. Koskettavan kaunista ja herkkää , sekä myös Tom Jonesmaista komeaa laulutaitoa vaativaa suuriskelmää. Siis Tapsaa parhaimmillaan!

• kolmen konstin timpermanni

Tapani on runoilija,sanoittajana maamme kärkeä.Todellista iskelmää,ei hetkelmää.

• Zori
        kolmen konstin timpermanni kirjoitti:

Tapani on runoilija,sanoittajana maamme kärkeä.Todellista iskelmää,ei hetkelmää.

Kyllä erittäin kauniita ja hyviä sanoituksia levyn biiseissä. Riimit rimmaa ja biiseissä on myös sisältöä.

• ketjun aloittaja..
        Zori kirjoitti:

Kyllä erittäin kauniita ja hyviä sanoituksia levyn biiseissä. Riimit rimmaa ja biiseissä on myös sisältöä.

Kiitos vinkeistä.
        Menen huomenna kauppaan ja ostan levyn.

• paksua juttua..

Nostan T.Kansan pitkälle uralle toki hattu, ala on helvetin kuluttava, mutta hänen levyjä en ottaisi lahjaksikaan.

Olen nähnyt Tapsan livenä, kuten myös Tompan kerran Lontoossa eräällä klubilla ja sorry nyt vaan; noiden herrojen laulutaidon ja muunkin karisman vertaaminen on lähinnä naurettavaa. Puhutaan niin eri asiasta. Toinen on OIKEA LAULAJA ja loistava showmies .... ja se toinen lähinnä ... no, sanotaan nyt nätisti vaikka keskinkertainen esiintyjä

• TOSI *paksua* juttua
        paksua juttua.. kirjoitti:

Nostan T.Kansan pitkälle uralle toki hattu, ala on helvetin kuluttava, mutta hänen levyjä en ottaisi lahjaksikaan.

Olen nähnyt Tapsan livenä, kuten myös Tompan kerran Lontoossa eräällä klubilla ja sorry nyt vaan; noiden herrojen laulutaidon ja muunkin karisman vertaaminen on lähinnä naurettavaa. Puhutaan niin eri asiasta. Toinen on OIKEA LAULAJA ja loistava showmies .... ja se toinen lähinnä ... no, sanotaan nyt nätisti vaikka keskinkertainen esiintyjä

Joo, en minäkään ottaisi T.Kansan levyjä vastaan edes lahjana (kuten en myöskään Katri-Helenan ja/tai suurimman osan muidenkin suomalaisten iskelmäriekujien tuotoksia). Mutta tuo oli kyllä todella nätisti sanottu tuo: "...keskinkertainen esiintyjä". Sillä lunastit jo melkein taivaspaikan. Minä olisin käyttänyt huomattavasti karskimpaa ilmaisua.

• kalle keijukainen
        TOSI *paksua* juttua kirjoitti:

Joo, en minäkään ottaisi T.Kansan levyjä vastaan edes lahjana (kuten en myöskään Katri-Helenan ja/tai suurimman osan muidenkin suomalaisten iskelmäriekujien tuotoksia). Mutta tuo oli kyllä todella nätisti sanottu tuo: "...keskinkertainen esiintyjä". Sillä lunastit jo melkein taivaspaikan. Minä olisin käyttänyt huomattavasti karskimpaa ilmaisua.

Tomppa voittaa kyllä karjuntakilpailun,laulamisen kanssa hänellä ei ole mitään tekemistä.Herkkyydestä tämä heepo ei ole kuullut puhuttavankaan.Yhtään sävellystä tai sanoitusta en ole häneltä kuullut.
        Ysi turhimpia karjuvia KARJUJA.Sinatra oli ainut ,joka tiesi mitä on tulkinta, Tapanin lisäksi.
        On muuten tullut nähtyä ja kuultua nämä kaikki ja LIVENÄ.

• Öynöy
        paksua juttua.. kirjoitti:

Tom Jonesilla on raaka ja raastava ääni. Ei se osaa laulaa pehmeästi ja herkästi, mutta Tapani osaa.

• kalle keijukainen kirjoitti:

Tomppa voittaa kyllä karjuntakilpailun,laulamisen kanssa hänellä ei ole mitään tekemistä.Herkkyydestä tämä heepo ei ole kuullut puhuttavankaan.Yhtään sävellystä tai sanoitusta en ole häneltä kuullut.
        Ysi turhimpia karjuvia KARJUJA.Sinatra oli ainut ,joka tiesi mitä on tulkinta, Tapanin lisäksi.
        On muuten tullut nähtyä ja kuultua nämä kaikki ja LIVENÄ.

Tom Jonesilla on aina se yksi ja sama repivä tyyli laulaa ( tai paremminkin sanottuna karjua) lauluja.
        Frank Sinatra sentään osasi eläytyäkkin tulkintoihinsa, kuten Tapsakin osaa.

• maallikko vainen
        Öynöy kirjoitti:

Tom Jonesilla on raaka ja raastava ääni. Ei se osaa laulaa pehmeästi ja herkästi, mutta Tapani osaa.

Kiitos vinkeistä vielä kerran,tänään sitten kävin ja ostin Tapanin uusimman tuotoksen.
        Kerrottakoon ettei levyhyllystäni löydy artistilta kuin vanha rokkivaari hotannen cd.
        Tapani edusti minulle nuorempana reipasta ja hyväntuulista musiikkia esittävää artistia ja kyllähän hänelle silloin hittejä piisasikin vaikka muille jakaa ,veikko niemisestä äidin pikkupoikaan...
        Siitä minä pidin,sellaisesta artistista.
        Mielestäni Tapani laajensi täysin erillaisiin levytyksiin ,sellaisiin vakavampi mielisiin joista en kyllä innostunut ollenkaan vaikka kyllähän niillekkin oli tilausta,makuja on monia.
        Uuden levyn kuunneltuani voin vain todeta että King is Back,nyt Kansa on tehnyt mieleiseni levyn joka on täydellisesti onnistunut.
        Reippaita meneviä iskelmiä joissa on hänen äänelleen sopivaa melankoliaa joukossa.
        Ääni soi ja kulkee,mahtavaa tulkintaa ja hienoja sanoituksia sopivasti nostalgiaa vivahtavilla melodioilla.
        Tämä levy tulee varmasti myymään kultaa ja täyttää kesälavat.
        Voisin vain todeta kuten vuosikymmeniä sitten lukemassani arvostelussa sanottiin,Kansa laulaa ja kansa tykkää.
        Iskelmä diggareiden pakko hankkinta.
        Hyvä Tapsa.

• r.moore
        maallikko vainen kirjoitti:

Kiitos vinkeistä vielä kerran,tänään sitten kävin ja ostin Tapanin uusimman tuotoksen.
        Kerrottakoon ettei levyhyllystäni löydy artistilta kuin vanha rokkivaari hotannen cd.
        Tapani edusti minulle nuorempana reipasta ja hyväntuulista musiikkia esittävää artistia ja kyllähän hänelle silloin hittejä piisasikin vaikka muille jakaa ,veikko niemisestä äidin pikkupoikaan...
        Mielestäni Tapani laajensi täysin erillaisiin levytyksiin ,sellaisiin vakavampi mielisiin joista en kyllä innostunut ollenkaan vaikka kyllähän niillekkin oli tilausta,makuja on monia.
        Uuden levyn kuunneltuani voin vain todeta että King is Back,nyt Kansa on tehnyt mieleiseni levyn joka on täydellisesti onnistunut.
        Reippaita meneviä iskelmiä joissa on hänen äänelleen sopivaa melankoliaa joukossa.
        Ääni soi ja kulkee,mahtavaa tulkintaa ja hienoja sanoituksia sopivasti nostalgiaa vivahtavilla melodioilla.
        Voisin vain todeta kuten vuosikymmeniä sitten lukemassani arvostelussa sanottiin,Kansa laulaa ja kansa tykkää.
        Hyvä Tapsa.

Hieman samoilla linjoilla olin kait minäkin, jäi näköjään moni 90-luvun ja alun 2000-luvun levy hankkimatta. "Betonimylläri" kyllä on mutta kun se muka kuului kylddyyriin hankkia se, nyt vasta ymmmärrän sisältöäkin. Vaan näin jos noviisi sitten olenkin uusimman suhteen, niin näin loman alkajaisiksi hankin juuri netistä "Salaisuudessain"- levyn kokonaan, ja 40 muuta kipaletta. Nyt pärjää jo paremmin. Alan vasta nyt ymmärtää tuon komean uusimman "Rakkautta on, rauhaa ei" viittauksia miehen koko uraan. Sehän on upea ura. Juuri soi taustalla "Joutsenet", "Yksinäinen aalto", "Kielletyt leikit". Hyvää loman jatkoa ;=Z muillekin teille!

• loiro.
        maallikko vainen kirjoitti:

Hyvä Tapsa.

Olen samalla kannalla. Tällä uusimmalla levyllä on taas sellaista mukaansatempaavaa, elämäniloista iskelmää. Myös hienoa draamankaarta sisältävää mahti-iskelmää on levyllä, sekä todella herkkää tunnelmointia.
        Todellakin piristävää uutta viihdemusaa. Uskon monesta tämän levyn biisistä tulevan Tapsalle uusia hittejä.

• vitokas
        Öynöy kirjoitti:

tupsuliinin mennä vähän opettamaan Tomppaa laulamisessa ja tulkinnassa? Mahtais se Tomppa olla otettu kun tuollainen mestari viitsii vaivautua hänenlaistaan amatööriä neuvomaan!

• vaarin housut

Tuollaisiin tulkintoihin ja sanoituksiin pystyy vain elämää nähnyt MESTARI.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      33
      7807
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      43
      4533
    3. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      31
      4295
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      189
      3559
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      2723
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      30
      2605
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      44
      2313
    8. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      30
      2301
    9. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      164
      2023
    10. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      43
      1581
    Aihe