Eli jos oli (Suomen) upseeri ja kärähti pontikankeitosta niin pääsi ehdollisella plus sotilasarvo laskettiin korpraaliin?
Jos olisit ollut korpraali niin pontikan keitosta tulee linnaa automaattisesti.
Näin olen huhuja kuullut! Olenhan pelkkä nykyajan kasvatti.
Historiaa rangaistavuudesta
1
314
Vastaukset
- mielenkiintoinen
Voi pitää hyvinkin paikkansa, ei sotahommissa jouda tenuuttamaan - humalainen ei edes osu mihinkään ja motivaatio sotimiseen on varmastikin heikohko, hyvin ymmärrettävissä olevaa huhua siis.
Tuokin pontikankeiton rangaistavuus vaihtelee aikakausittain aivan kuten hampunkin kasvatus, ennen alkon perustamista ja ennen kun kieltolaista oli vielä kuultu, olivat paikoitellen viinankeittäjät monilla alueilla yhteisönsä suuresti arvostamia ja hyödyllisiä henkilöitä ja se seppä, joka parhaimmat pannut osasi tinata, oli arvossa pidetty henkilö myös.
Esimerkkejä löytyy mm. Oulun historiasta; (viinan)polttimosaarella oli muitakin nimityksiä ja herrat parveilivat ympärillä vesi kielellä josko kirkasta sattuisi saamaan. Ei ollut pelkoa keittäjällä sosiaalisen statuksen alenemisesta.
Sodassa alkoholia sinänsä on tarvittu paljonkin, haavojen puhdistuksessa erinomainen aine.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1058257- 1125774
- 565246
- 2895206
- 783861
- 583041
- 662757
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222558Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292532- 452501