Eli olisi haussa joitakin perinteisiä yrttejä ensi kesäksi:
- Suomyrtti (Myrica gale), jota ei tunnu löytyvän juuri mistään Suomessa (ainakaan netin perusteella; haluaisin kuitenkin juuri tämän luonnonkasvieni joukkoon)
- Pensasväriherne (Genista tinctoria) jota löytyy näemmä joistakin paikoista.
Olisin lähinnä kiinnostunut Suomyrtistä, mikäli sitä jolla kulla löytyy? Näemmä ko. kasvi on melkoisen suuren kiven alla... Tiedättekö kuka myisi taimia, otan tietoja ilolla vastaan!?
pensasväriherne ja suomyrtti
3
656
Vastaukset
- näyttää löytyvän
Ainakin Särkältä (www.sarkanperennataimisto.fi) kohdasta pensaat.
- googlata
Ei kait nuo mitään yrttejä ole,vaan tavallisia kasveja.Rengontaimitarhalta saa tuota värihernettä ja varmaan joka taimitarhasta.
- Dendrologi
Suomyrttiä on kyllä ilmestynyt parin viime vuoden aikana ainakin Etelä-Suomen puutarhamyymälöihin. Itse olen törmännyt siihen monessa liikkeessä, paikkakunnista mieleeni tulevat nyt ainakin Espoo, Helsinki, Järvenpää, Lahti, Heinola, Kotka ja Hämeenlinna. Kannattaa kierrellä katselemassa, läheskään kaikilla taimia myyvillä liikkeillä ei ole nettisivuja lainkaan tai sitten sivujen luettelot eivät ole ajan tasalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911294Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50725- 33692
- 60679
- 50665
- 52657