Itse olen ollut alalla 15 vuotta josta siivonnut 14 vuotta. Olen tykännyt siivota. Ei mitään valittamista. Tottakai palkka on pieni, mut tätähän tää on. Ei kukaan pakota tälle alalle. Nyt kun olen esimiehenä voin sanoa, että ei tää herkkua ole. Siivoojana ei ollut stressistä tietoakaan kun ei tarvinnut kuin omasta hommasta välittää että tekee duunit vaan pois. Nyt saan jatkuvastí taistella sen kanssa että saan porukat tekemään työnsä. Tottakai joukossa suurin osa tekee työnsä, mutta 40 ihmisen joukossa ei tarvii olla kuin pari jotka eivät tee, niin sitten saa niitä tekemättömiä töitä järjestellä niin, että kaikki aika kuluu siihen asiakkaan kiukkuiset yhteydenotot päälle.
En ymmärrä ihmisiä jotka käyttävät aikansa ja energiansa marisemiseen. Ei se tilannetta paranna. Ei muuta kuin muita töitä etsimään vaan. Ja esimiehestä riittää haukuttavaa, vaikka hyvin harva edes tietää mitä kaikkea esimiehen työhön kuuluu. Ja ihmetellään miksi esimies ei joka päivä käy moikkaamassa.. kun hänellä nyt vaan sattuu olemaan 20 kohdetta ja 40 alaista 100 muuta asiaa hoidettavana. Joskus voisi olla työntekijän hyvä lukaista vaikka siivousteknikon ammattitaitovaatimukset. Siitä selviää jo paljon.
Siivous on kivaa
9
923
Vastaukset
- alaarvoista...
Siivous on perseestä on ollut pakko siivota kun en ole viitsinyt kouluttautua.Pakko ollut siivota ihmisten paskoja ei ole kiinnostanut yhtään. Viimeisessä työpaikassa lorvinkin minkä kerkisin. Onneksi ei enää tarvi sitä ala-arvosta paskatyötä tehdä huonolla siis todella surkeella palkalla.Pitäisi vielä idioottimaisesti asiakkaille hymyillä, voi kiesus.Onneksi olen työtön ja en ikinä mene enää siivoamaan, hyi.Siivous pomot oli kun variksen pelättimiä tupakat hampaissa ei mitään tyyliä.
- ilman ammattitaitoa
Ai? Minusta siivous ei ole perseestä, olen kouluttautunut alalle. Vähemmän minä ihmisten paskojen kanssa olen tekemisissä kuin esim lähihoitajat. En voisi kuvitella tekeväni muuta. Eikä joka työpaikassa tälläkään alalla ole surkeaa palkkaa! :D Ei ole pakko mennä sellaiseen missä on surkea palkka. Ja jos ei ole alalle kouluttautunut eikä omaa ammattitaitoa voihan se tuntua hankalalta tehdä näitä hommia. Ei kuka tahansa osaa siivota, nykyisin vaaditaan siivoojaltakin aika paljon tietotaitoa, puhdistusaineista ja koneista ym. Tekohymyä ei kannata hymyillä. Tämä ala ei vaan sovi sinulle, toivottavasti löydät oman alasi mutta toivon myös että lakkaisit ajattelemasta tätä "paskaduunina".Ps. ei kaikki pomot polta. Ja on niillä joillain tyyliäkin :D
- siivousteknikko
Ensinnäkin onneksi olkoon urakehityksestäsi...Tiedät mitä on olla "rivisiivooja" ja nyt olet puun ja kuoren välissä. Tiedän ettei ole helppoa. Siivoojana sai työasiat jättää heti kun työpaikan oven kiinni laittoi mutta esimiehenä väkisinkin on työssä "24 h".
- helsinki 2009 03
JOO... Tänä päivänä tulee vielä kaikki ikäjohtamiset ym.Ja vielä tapellaan siittä 65 V:
- SAIS,
3000e kk nin vois olla alalla:: mutta kun on paska palkka
- siivoaa ja kenelle...
Kyllä mulle jää enemmän kun vajaa tonni. Työpaikkansa voi valita. Tämän alan palkkaus pitäisi saada kohdilleen. Työ on arvokasta.
- ....
siivoaa ja kenelle... kirjoitti:
Kyllä mulle jää enemmän kun vajaa tonni. Työpaikkansa voi valita. Tämän alan palkkaus pitäisi saada kohdilleen. Työ on arvokasta.
siitä,millä paikkakunnalla asuu ja työskentelee!Minulle jää vajaa tonni käteen.Jos saisin valita,tekisin enemmän työtunteja mitä nyt on.Mutta,meidän pienellä paikkakunnalamme ei oikeasti ole riittävästi töitä siivoajille ja jokaisesta työtunnista taitaa olla kilpailu,kuka ne saa.
- Veroprosentti on
.... kirjoitti:
siitä,millä paikkakunnalla asuu ja työskentelee!Minulle jää vajaa tonni käteen.Jos saisin valita,tekisin enemmän työtunteja mitä nyt on.Mutta,meidän pienellä paikkakunnalamme ei oikeasti ole riittävästi töitä siivoajille ja jokaisesta työtunnista taitaa olla kilpailu,kuka ne saa.
törkeän suuri näin pienissä tuloissa. Saisi poliitikot miettiä niiden veroalejen kohdentamista tänne pienituloisten joukkoon.
- hotti2
"tupakka suussa ja variksenpelättimen näköisiä pomoja" hah, itse olen puhdistuspalvelualalla ja parhaillaan käyn esimieskoulutuksessa. Itse en polta ja näytän hyvältä bling bling tyylilleni uskollisena... =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as593166Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232964- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582548Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482530On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078