Pitkäjalkaiselle kajakki???

aloittelijaaaaaa

Eli tarkoitus tehdä päivästä viikkoon retkiä kajakilla(mahd kaksikolla). Pieniä järviä ja lähes virtaamattomia jokia pitkin. Ehkä joskus lapissa voisi käydä jokia pitkin melomassa...

Itse olen 192 pitkä ja pelkkää jalkaa, eli jalat vaikea saada menemään kajakkien sisään. Niin ja kaatuessa ehkä vaikea päästä sitten pois. En kuitenkaan haluaisi kovin avonaista kajakkia. Niin mikä ois sopivanlainen.

Mahdollisesti kysymykseen voisi tulla kaksikko, koska joutuu kyyditsemään hallitusta joka on 160cm pitkä.

Neuvokaa viisammat mikä ois sopiva kajakki.

Olisiko paras vaihtoehto kaksi yksikköä ja sitten narulla vetelisin hallitusta?

-aloittelija-

7

2679

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rekkules1

      olisiko mahdoton vaihtoehto että molemmat meloo??

      tuo perässäroikkuminen on vähän hankalaa ja itse en uskaltautuisi kanoottiin ilman melaa.

      Kanootti ei mene tasaisesti joten narullahinaus on myös rasittavaa nykimistä, koskissa ei onnistu ollenkaan.

      suosittelen : jätä moinen riippakivi, ota tilalle vaikka kaljoja

    • Olen itse 193, ja jalkojen pituuden suhteen kaikki normaalit retki- ja merikajakit ovat olleet mahdollisia. Totta, sellaiset "meriaukolliset" (esim Nordcap), joihin on (ison miehen) pakko mennä sisään takakannella istumisen kautta, ovat hankalia, eteenkin kajakista noustessa. Kaatumisen yhteydessä olen aina päässyt vaivatta pois, koska veden alla ei tarvitse kannatella itseään. Isompi ongelma on ollut, että esim isommat neopreenisaappat eivät moniin mahdu (jalkaterä pystyssä) sisään niin, että voin vaivatta käyttää polkimia ja krampin riski kasvaa. Siksi olen joko paljan jaloin (kesällä) tai pidän tiukkoja, joustavia neoprenisukkia kuivapuvun päällä kylmien vesien aikaan. En siis minkäänlaisia kovapohjaisia jalkineita, koska ne eivät mahdu esim Seacat-kajakkiini. Avalon-kajakeissa on iso jalkatila :)

      Hinaamisesta: merellä olen aika paljon hinannut rouvaani, mutta virtaavassa vedessä en sitä lähtisi tekemään. Hinaamisen ongelmia liioitellaan. Lähinnä se on voimista kiinni.

      Mutta toisaalta, kyllä myös matkustajalla on oltava mela ihan pystyssä pysymisen takia, vaikka efektiivisesti ei eteenpäin vievää tehoa tarjoaisikaan.

    • Katsopa Welhonpesän tarjontaa. Siellä on mm. ABS-muovinen Bigfoot.

      Arvelisin sen tarjoavan riittävästi tilaa.

      Liity asialliseen melontaseuraan ja ala koemeloa erilaisia paatteja ja kysele käyttäjiltä.

      j.

    • meloottinen

      Jos molemmat olette aloittelijoita niin jos vaan mahdollista,melontakurssille ensin.
      Sitten liitytte seuraan,jos voitte ja siellä voitte kokeilla erilaisia kajakkeja.
      isoja kaksikoita on ainakin Welhonpesällä myynnissä.
      Mutta on toki yksiköitäkin,joihin mahdut.

      Parempi olisi omat kajakit kummallekkin,eikä mitään hinailuja.
      Jos ei puoliso melo itse,miksi raahata häntä mukaan?

      Kaksikkoa voi mielestäni meloa yksinkin,ei siinä
      aina pakko kahta tarvitse olla.
      Soittele kajakkimyyjät läpi,siitä se lähtee.

    • linjavalo

      Tuohon käyttöön sopivin olisi kyllä kunnollinen inkkari,esmes 16 jalkainen prospector,kulkee,kääntyy,ei pelkää koskia,melottavissa sekä soolona että kaksikkona,se mikä auton takakontissa kulkee mahtuu myös mukaan

    • röönruuzi

      "Itse olen 192 pitkä ja pelkkää jalkaa, " .. eli siis pään kohdalla munat? - ja siltä kuulostaa.

      ota mukaan kaljoja, niinkuin joku jo sanoi, ne ei nalkuta.

    • LIBBONEN

      Älä sää rupee mariseen hallitukselle mitään. Itse äänesti ja jalkapuusi valitset. On se nyt merkillistä kultakalatouhua....me uimaan siit! ja tottelet mitä sanotaan..aatana!

    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      104
      991
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      590
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe