Pitkäjalkaiselle kajakki???

aloittelijaaaaaa

Eli tarkoitus tehdä päivästä viikkoon retkiä kajakilla(mahd kaksikolla). Pieniä järviä ja lähes virtaamattomia jokia pitkin. Ehkä joskus lapissa voisi käydä jokia pitkin melomassa...

Itse olen 192 pitkä ja pelkkää jalkaa, eli jalat vaikea saada menemään kajakkien sisään. Niin ja kaatuessa ehkä vaikea päästä sitten pois. En kuitenkaan haluaisi kovin avonaista kajakkia. Niin mikä ois sopivanlainen.

Mahdollisesti kysymykseen voisi tulla kaksikko, koska joutuu kyyditsemään hallitusta joka on 160cm pitkä.

Neuvokaa viisammat mikä ois sopiva kajakki.

Olisiko paras vaihtoehto kaksi yksikköä ja sitten narulla vetelisin hallitusta?

-aloittelija-

7

2409

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rekkules1

      olisiko mahdoton vaihtoehto että molemmat meloo??

      tuo perässäroikkuminen on vähän hankalaa ja itse en uskaltautuisi kanoottiin ilman melaa.

      Kanootti ei mene tasaisesti joten narullahinaus on myös rasittavaa nykimistä, koskissa ei onnistu ollenkaan.

      suosittelen : jätä moinen riippakivi, ota tilalle vaikka kaljoja

    • Olen itse 193, ja jalkojen pituuden suhteen kaikki normaalit retki- ja merikajakit ovat olleet mahdollisia. Totta, sellaiset "meriaukolliset" (esim Nordcap), joihin on (ison miehen) pakko mennä sisään takakannella istumisen kautta, ovat hankalia, eteenkin kajakista noustessa. Kaatumisen yhteydessä olen aina päässyt vaivatta pois, koska veden alla ei tarvitse kannatella itseään. Isompi ongelma on ollut, että esim isommat neopreenisaappat eivät moniin mahdu (jalkaterä pystyssä) sisään niin, että voin vaivatta käyttää polkimia ja krampin riski kasvaa. Siksi olen joko paljan jaloin (kesällä) tai pidän tiukkoja, joustavia neoprenisukkia kuivapuvun päällä kylmien vesien aikaan. En siis minkäänlaisia kovapohjaisia jalkineita, koska ne eivät mahdu esim Seacat-kajakkiini. Avalon-kajakeissa on iso jalkatila :)

      Hinaamisesta: merellä olen aika paljon hinannut rouvaani, mutta virtaavassa vedessä en sitä lähtisi tekemään. Hinaamisen ongelmia liioitellaan. Lähinnä se on voimista kiinni.

      Mutta toisaalta, kyllä myös matkustajalla on oltava mela ihan pystyssä pysymisen takia, vaikka efektiivisesti ei eteenpäin vievää tehoa tarjoaisikaan.

    • Katsopa Welhonpesän tarjontaa. Siellä on mm. ABS-muovinen Bigfoot.

      Arvelisin sen tarjoavan riittävästi tilaa.

      Liity asialliseen melontaseuraan ja ala koemeloa erilaisia paatteja ja kysele käyttäjiltä.

      j.

    • meloottinen

      Jos molemmat olette aloittelijoita niin jos vaan mahdollista,melontakurssille ensin.
      Sitten liitytte seuraan,jos voitte ja siellä voitte kokeilla erilaisia kajakkeja.
      isoja kaksikoita on ainakin Welhonpesällä myynnissä.
      Mutta on toki yksiköitäkin,joihin mahdut.

      Parempi olisi omat kajakit kummallekkin,eikä mitään hinailuja.
      Jos ei puoliso melo itse,miksi raahata häntä mukaan?

      Kaksikkoa voi mielestäni meloa yksinkin,ei siinä
      aina pakko kahta tarvitse olla.
      Soittele kajakkimyyjät läpi,siitä se lähtee.

    • linjavalo

      Tuohon käyttöön sopivin olisi kyllä kunnollinen inkkari,esmes 16 jalkainen prospector,kulkee,kääntyy,ei pelkää koskia,melottavissa sekä soolona että kaksikkona,se mikä auton takakontissa kulkee mahtuu myös mukaan

    • röönruuzi

      "Itse olen 192 pitkä ja pelkkää jalkaa, " .. eli siis pään kohdalla munat? - ja siltä kuulostaa.

      ota mukaan kaljoja, niinkuin joku jo sanoi, ne ei nalkuta.

    • LIBBONEN

      Älä sää rupee mariseen hallitukselle mitään. Itse äänesti ja jalkapuusi valitset. On se nyt merkillistä kultakalatouhua....me uimaan siit! ja tottelet mitä sanotaan..aatana!

    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6510
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2624
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2200
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1876
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1661
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1447
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe