Ajonvakautusjärjestelmä

Jarrumies...

Itselläni on V-Golfi 2.0 TDI jossa ei ole ajonvakautusjärjestelmää. Mielestäni auton alusta on niin hyvin rakennettu ettei se juurikaan tarvitse sitä. Olen käynyt jäällä kokeilemassa monta kertaa, saa kyllä tehdä karkeita ajovirheitä ,että auto lähtee luistamaan. Normaalinopeuksilla auto käyttäytyy erittäin rauhallisesti liukkaallakin alustalla. Olen omistanut monia ja taas monia autoja, missään muussa autossa ei ole ollut näin hiottuja alustanominaisuuksia. On se Golfi niin hyvä auto.

26

3621

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pera

      Kun alla on hyvät renkaat ja vauhti kelille sopiva, ei mitään elektroniikkaa auton hallintaan tarvita.

      Jos pyörät eivät pidä, ei auta mikään ajonvakautus tms.

      Nopeastihan nykyauto luisun korjaa, mutta hoituu se kuskiltakin.

      • kuskilta

        Yhtä hyvää vaaratilanteen hallintaa ei kukaan kuski pysty suorittamaan, kuin ajonvakautusjärjestelmä tekee.

        Ajonvakausjärjestelmä laskee sekunnin murto-osassa sen, minkä renkaan pitäisi hidastaa ja pystyy jarruttamaan esim. vain yhtä rengasta. Sitä ei voi tehdä jarrupolkimen avulla. Ajonvakautusjärjestelmä sallii pieniä luisuja, jotka eivät ole vielä vaarallisia. Kun auto lähtee vaaralliseen luisuun ajonvakauden hallinta järjestelmä pystyy korjaamaan sen sellaisella tavalla, johon kuljettaja ei pysty. Se on fakta.


      • Tässäkin
        kuskilta kirjoitti:

        Yhtä hyvää vaaratilanteen hallintaa ei kukaan kuski pysty suorittamaan, kuin ajonvakautusjärjestelmä tekee.

        Ajonvakausjärjestelmä laskee sekunnin murto-osassa sen, minkä renkaan pitäisi hidastaa ja pystyy jarruttamaan esim. vain yhtä rengasta. Sitä ei voi tehdä jarrupolkimen avulla. Ajonvakautusjärjestelmä sallii pieniä luisuja, jotka eivät ole vielä vaarallisia. Kun auto lähtee vaaralliseen luisuun ajonvakauden hallinta järjestelmä pystyy korjaamaan sen sellaisella tavalla, johon kuljettaja ei pysty. Se on fakta.

        Jos vaaratilanteita kaihtamaton kuljettaja ohjastaa liukkaalla kelillä autonsa ohituskaistalle huimalla ylinopeudella, voi ajonvakautusjärjestelmä tarrata päälle ja suunnan vakautuessa nopeus tippuu odottamattomasti. Silloin voi jäädä vastaan tulevan rekan alle ajonvakautusjärjestelmän takia.

        Tämä koskee vain kuskeja, jotka ovat muutenkin vaarana itsensä lisäksi myös muille tiellä liikkujille mutta totta silti.


      • kelpaa,

        Kun alla on hyvät renkaat ja vauhti kelille sopiva, ei mitään elektroniikkaa auton hallintaan tarvita.
        -----------------

        tota, mutta fysiikan lait tulevat vastaan vasta noin 2 kertaa niissä nopeuksissa kun yleensä ajetaan,
        vertaappas,
        ei vielä ralleisakan tule fysiikan lait vastaan kuin taitavemmille kuskeille hetkellisesti.


    • Mä vaan

      V koppaan tuli ajovakautus vakiovarusteeksi vuonna 2005 kaikkiin malleihin. Eli sun auto on sitten vm 2003 tai 2004?

      • Golf - Man....

        VM- 06 2.0 TDI 140 HV Golf Gomfort. Ei ole muuta kun sutimisenesto.


      • Jarrumies

        Golfi -06 2.0 TDI ei ole muuta kuin luistonesto.


      • Mä vaan
        Jarrumies kirjoitti:

        Golfi -06 2.0 TDI ei ole muuta kuin luistonesto.

        itselle tuli himaan muistaakseni 2005 tai 2006 keväällä/kesällä esite jossa luki ajovakautus vakiona kaikissa malleissa poislukien Polo, siinä oli esitelty Volkkarin kaikki mallit ja hekuetttiin kuinka vakiovarusteeksi kuuluu ESP muissa paitsi Polossa.


      • Jarrumies
        Mä vaan kirjoitti:

        itselle tuli himaan muistaakseni 2005 tai 2006 keväällä/kesällä esite jossa luki ajovakautus vakiona kaikissa malleissa poislukien Polo, siinä oli esitelty Volkkarin kaikki mallit ja hekuetttiin kuinka vakiovarusteeksi kuuluu ESP muissa paitsi Polossa.

        muuten oo, niin kiva kuin se olisikin. GOLF-06 2.0.TDI Gomfort. Olisko mainittuna rekisteriotteessa jos on?


      • Mä vaan
        Jarrumies kirjoitti:

        muuten oo, niin kiva kuin se olisikin. GOLF-06 2.0.TDI Gomfort. Olisko mainittuna rekisteriotteessa jos on?

        jos siinä vaihdekepin edessä on nappula jossa lukee ASR niin on pelkkä luistonesto ja jos nappula jossa lukee pelkkä ESP niin on luistonesto ja esp eli molemmat.

        Varustelutaso on Comfortline, Gomfort tasoa ei ole olemassakaan.


      • Jarrumies
        Mä vaan kirjoitti:

        jos siinä vaihdekepin edessä on nappula jossa lukee ASR niin on pelkkä luistonesto ja jos nappula jossa lukee pelkkä ESP niin on luistonesto ja esp eli molemmat.

        Varustelutaso on Comfortline, Gomfort tasoa ei ole olemassakaan.

        Ei ole kuin yhdessä nappulassa ASR. Me vanhemmat Volkkarimiehet emme käytä näitä -line loppuja, koska se on turhaa. Me puhumme vaan Gomfortista jne..... Joilla on Volkkareita ollut ymmärtävät kyllä mistä on kyse. Taisi tulla nämä varustelumerkinnät ensikerran IV- GOLFIIN. On Volkkarikokemusta 40 vuoden ajalta.


      • Mä vaan
        Jarrumies kirjoitti:

        Ei ole kuin yhdessä nappulassa ASR. Me vanhemmat Volkkarimiehet emme käytä näitä -line loppuja, koska se on turhaa. Me puhumme vaan Gomfortista jne..... Joilla on Volkkareita ollut ymmärtävät kyllä mistä on kyse. Taisi tulla nämä varustelumerkinnät ensikerran IV- GOLFIIN. On Volkkarikokemusta 40 vuoden ajalta.

        lyhennettynäkin Comfort ei Gomfort. Eikä niitä nappuloita kuulukaan olla kuin yksi eli siinä lukee joko ASR tai ESP jA silloinkin kun siinä on molemmat toiminnot niin ei ole kuin yksi nappula (joka ohjaa sitä homma kokonaisuudessaan eli päälle pois kytkentää) jossa lukee silloin kun on ne molemmat toiminnot ESP.

        Mites te vanhemmat Volkkari-miehet kutsutte malleja Hihgline ja Trendline: onko ne High ja Trend. Kaikkea sitä kuulee.


      • Jarrumies
        Mä vaan kirjoitti:

        lyhennettynäkin Comfort ei Gomfort. Eikä niitä nappuloita kuulukaan olla kuin yksi eli siinä lukee joko ASR tai ESP jA silloinkin kun siinä on molemmat toiminnot niin ei ole kuin yksi nappula (joka ohjaa sitä homma kokonaisuudessaan eli päälle pois kytkentää) jossa lukee silloin kun on ne molemmat toiminnot ESP.

        Mites te vanhemmat Volkkari-miehet kutsutte malleja Hihgline ja Trendline: onko ne High ja Trend. Kaikkea sitä kuulee.

        Ei ole kuin 1-nappula missä lukee ASR. Vaikka tunnut joka asiassa olevan niin tietävä ,kun puhutaan Volkkareista,ei oo -06 Gomfortti Golfissa muutakuin sutimisenesto vakiona. Odottele vaan uutta Varianttia niinkö Kokkomikko joulua ei tule ennen vuotta 2012 jos silloinkaan. Me kutsutaan Volkkareita Haig ,Trend, Gomfortti. Tottuneet autokauppiaatkin käyttävät tuttujen asiakkaiden kanssa tälläistä oikokieltä. Asia on joka ratkisee eikä joku -line loppu. Senhän nyt ymmärtää jokainen vannoutunut Volsumies.


      • Mä vaan
        Jarrumies kirjoitti:

        Ei ole kuin 1-nappula missä lukee ASR. Vaikka tunnut joka asiassa olevan niin tietävä ,kun puhutaan Volkkareista,ei oo -06 Gomfortti Golfissa muutakuin sutimisenesto vakiona. Odottele vaan uutta Varianttia niinkö Kokkomikko joulua ei tule ennen vuotta 2012 jos silloinkaan. Me kutsutaan Volkkareita Haig ,Trend, Gomfortti. Tottuneet autokauppiaatkin käyttävät tuttujen asiakkaiden kanssa tälläistä oikokieltä. Asia on joka ratkisee eikä joku -line loppu. Senhän nyt ymmärtää jokainen vannoutunut Volsumies.

        yhtä paljon Volkkareista ja muista konsernin autoista kuin sinäkin.

        KUKA ON KOKKOMIKKO?

        Miksi sanaa joka alkaa C:llä kutsuttaisiin lyhennettynä Gomfortti eikä Comfortti. ja miten High muuttuu muotoon Haig?


        Anteeksi nyt vaan mutta ainakaan Lahteen ja Kymenlaaksoon eivät moiset lyhenteet ole rantautuneet. Ehkä siellä missä sinä asustat niitä käytetään, mutta ei täälläpäin. Enkä minä oota mitään Variant Volkkaria, miksi odottaisin? Mistä niin päättelet? Minulla on jo sellainen...


      • Jarrumies
        Mä vaan kirjoitti:

        yhtä paljon Volkkareista ja muista konsernin autoista kuin sinäkin.

        KUKA ON KOKKOMIKKO?

        Miksi sanaa joka alkaa C:llä kutsuttaisiin lyhennettynä Gomfortti eikä Comfortti. ja miten High muuttuu muotoon Haig?


        Anteeksi nyt vaan mutta ainakaan Lahteen ja Kymenlaaksoon eivät moiset lyhenteet ole rantautuneet. Ehkä siellä missä sinä asustat niitä käytetään, mutta ei täälläpäin. Enkä minä oota mitään Variant Volkkaria, miksi odottaisin? Mistä niin päättelet? Minulla on jo sellainen...

        Tietää VOLKKAREISTA: Minun tietotasoni perustuu 21 Volkkarin omistajana Kuplasta - Passateista- Poloon kaikki siltävliltä on kokeiltu. Suurin osa on ostettu uusina. Takuuaikojen jälkeen olen myös huoltanut kaikki autot itse. Kysyit ,että mikä on Kokkomikko, se on sellainen henkilö joka jaksaa odottaa ja odottaa voisi sanoa ,että niinkö lapsi odottaa joulua. Tällä palstalla on muutamia nauriskorvia jotka höpöttää uudesta Variantista ,että kohta tulee. Ei tule uutta Varianttia ainakaan kolmeen vuoteen vastahan tämä nykyinenkin tuli. Jotain helyjä lisätään vanhaan koppaan ja sillä selvä. Tehdään junteille vaikka Pacific malli sekin elvyttää myyntiä ainakn vuoden, veläkun laitetaan hinta kohalleen. Ts lakaistaan Mexikon tehtaan lattiat ja tehdään junteille niistä Pacifiggejä. Ei Volkkari vaihda kuulkaas tällejä autotehtaalla kovin usein. Sen olen huomannut tässä vuosikummenten saatossa. Sehän perustuu jo Volkkarin ja nimenomaan Golfin haluttavuuteen ettei mallit vaihdu jatkuvasti. Aina on haukuttu uutta mallia Golfistakin niinkuin nytkin kuin tuli uusi. Se on erittäin onnistunut sen tunnistaa heti Golfiksi (sitä sillä haetaankin). Pitäänee odotella kun painavat uutta Golfia kaksi vuotta alkaa pienet laatuvirheet mitä uusissa malleissa aina tahtoo olla jäädä pois. Ensimmäisissä V-Golfeissa oli iso ongelma korissa olevien ovitiivisteiden liimauksen pettäminen,joita on jouduttu liimaileen ensihuolloissa. Kannattaa odottaa vielä vuosi sitten hakea uusi VI-koppanen.


      • vavvav
        Jarrumies kirjoitti:

        Tietää VOLKKAREISTA: Minun tietotasoni perustuu 21 Volkkarin omistajana Kuplasta - Passateista- Poloon kaikki siltävliltä on kokeiltu. Suurin osa on ostettu uusina. Takuuaikojen jälkeen olen myös huoltanut kaikki autot itse. Kysyit ,että mikä on Kokkomikko, se on sellainen henkilö joka jaksaa odottaa ja odottaa voisi sanoa ,että niinkö lapsi odottaa joulua. Tällä palstalla on muutamia nauriskorvia jotka höpöttää uudesta Variantista ,että kohta tulee. Ei tule uutta Varianttia ainakaan kolmeen vuoteen vastahan tämä nykyinenkin tuli. Jotain helyjä lisätään vanhaan koppaan ja sillä selvä. Tehdään junteille vaikka Pacific malli sekin elvyttää myyntiä ainakn vuoden, veläkun laitetaan hinta kohalleen. Ts lakaistaan Mexikon tehtaan lattiat ja tehdään junteille niistä Pacifiggejä. Ei Volkkari vaihda kuulkaas tällejä autotehtaalla kovin usein. Sen olen huomannut tässä vuosikummenten saatossa. Sehän perustuu jo Volkkarin ja nimenomaan Golfin haluttavuuteen ettei mallit vaihdu jatkuvasti. Aina on haukuttu uutta mallia Golfistakin niinkuin nytkin kuin tuli uusi. Se on erittäin onnistunut sen tunnistaa heti Golfiksi (sitä sillä haetaankin). Pitäänee odotella kun painavat uutta Golfia kaksi vuotta alkaa pienet laatuvirheet mitä uusissa malleissa aina tahtoo olla jäädä pois. Ensimmäisissä V-Golfeissa oli iso ongelma korissa olevien ovitiivisteiden liimauksen pettäminen,joita on jouduttu liimaileen ensihuolloissa. Kannattaa odottaa vielä vuosi sitten hakea uusi VI-koppanen.

        näytä tietävän ja olevan mikään älykkö kun tekstisi vilisee ihmeellisiä lyhenteitä jotka sun mielestä on normaaleja ja yleisiä kun itse niitä käytät ja kirjoitusvirheitä kuten muillakin täällä, joten et ole yhtään se parempi tai viisaampi ihminen kuin muutkaan ja selitit palveluasenteesta ja itse haukut silti VARIANTILLA AJELEVIA JUNTEIKSI JA OLET VISSIIN SITÄMIELTÄ ETTÄ 5-OVISELLA AJELEVAT ON JOTENKIN PAREMPIA TAI EI MUKA JUNTTEJA. Hitto mitä soopaa nuo sun jutut.

        ja en todellakaan ole kuullut mistään KOKKOMIKOISTA VAIKKA IKÄÄ ON JO SEN VERRAN ETTEN TODELLAKAAN OLE MIKÄÄN POIKANEN ENÄÄ.
        Edes koko internet ei tunne moista sanaa eikä sanakirjat kuin kokkomikko!

        Niin ja itse esiinnyt täällä useilla eri nickeillä kuten JARRUMIES ja GOLF- MAN siinä missä muutkin.


      • fdgdfgdf
        vavvav kirjoitti:

        näytä tietävän ja olevan mikään älykkö kun tekstisi vilisee ihmeellisiä lyhenteitä jotka sun mielestä on normaaleja ja yleisiä kun itse niitä käytät ja kirjoitusvirheitä kuten muillakin täällä, joten et ole yhtään se parempi tai viisaampi ihminen kuin muutkaan ja selitit palveluasenteesta ja itse haukut silti VARIANTILLA AJELEVIA JUNTEIKSI JA OLET VISSIIN SITÄMIELTÄ ETTÄ 5-OVISELLA AJELEVAT ON JOTENKIN PAREMPIA TAI EI MUKA JUNTTEJA. Hitto mitä soopaa nuo sun jutut.

        ja en todellakaan ole kuullut mistään KOKKOMIKOISTA VAIKKA IKÄÄ ON JO SEN VERRAN ETTEN TODELLAKAAN OLE MIKÄÄN POIKANEN ENÄÄ.
        Edes koko internet ei tunne moista sanaa eikä sanakirjat kuin kokkomikko!

        Niin ja itse esiinnyt täällä useilla eri nickeillä kuten JARRUMIES ja GOLF- MAN siinä missä muutkin.

        Golfinmies ja kaikilla nimerkeillä hehkutat kuinka Golf V on maailman paras auto ja ainoa paras malli on 2.0TDI ja nimenomaan 5-ovisena (kun sulla on se) ja on mielestäsi sulaa hulluuta ja tyhmyyttä hankkkia joku muu mailli kuin se mikä sulla on ja kukaan ei esim tarvitse enempää tilaa kuin mitä 5-ovinen tarjoaa. Toki se on hyvä auto mutta myös muut konsernin mallit on hyviä ja monilla muilla merkeilläkin on hyviä autoja, joko yhtähyviä tai lähes yhtähyviä.

        ...ja mitä järkeä on hakkia VI-korinen Golf vuoden tai parin pääästä, 2012 tulee täysin uusi Golf mk7 joka ei tule pohjautumaan mk6:n vaan on täysin uusi konsepti. Farkku-golfista tulee facelift syksyllä 2009 ja se on kuulemma ihan faktatietoa. Täysin uusi farkku-Golf tulee sen jälkeen kun mk7 on esitelty jos tehdas päättää sitä vielä valmistaa. Tuotanto siirtyy todennäköisesti Saksaan tulevaisuudessa.

        JA USKO NYT ETTÄ EN TODELLAKAAN ODOTA MITÄÄN UUTTA FARKKU-GOLFIA PIHASSA ON TÄMÄNHETKINEN VERSIO JA VAIN 13.500KM MITTARISSA.


      • ÖÖÖÖ PÖÖÖÖ ÖÖÖÖH
        fdgdfgdf kirjoitti:

        Golfinmies ja kaikilla nimerkeillä hehkutat kuinka Golf V on maailman paras auto ja ainoa paras malli on 2.0TDI ja nimenomaan 5-ovisena (kun sulla on se) ja on mielestäsi sulaa hulluuta ja tyhmyyttä hankkkia joku muu mailli kuin se mikä sulla on ja kukaan ei esim tarvitse enempää tilaa kuin mitä 5-ovinen tarjoaa. Toki se on hyvä auto mutta myös muut konsernin mallit on hyviä ja monilla muilla merkeilläkin on hyviä autoja, joko yhtähyviä tai lähes yhtähyviä.

        ...ja mitä järkeä on hakkia VI-korinen Golf vuoden tai parin pääästä, 2012 tulee täysin uusi Golf mk7 joka ei tule pohjautumaan mk6:n vaan on täysin uusi konsepti. Farkku-golfista tulee facelift syksyllä 2009 ja se on kuulemma ihan faktatietoa. Täysin uusi farkku-Golf tulee sen jälkeen kun mk7 on esitelty jos tehdas päättää sitä vielä valmistaa. Tuotanto siirtyy todennäköisesti Saksaan tulevaisuudessa.

        JA USKO NYT ETTÄ EN TODELLAKAAN ODOTA MITÄÄN UUTTA FARKKU-GOLFIA PIHASSA ON TÄMÄNHETKINEN VERSIO JA VAIN 13.500KM MITTARISSA.

        En aja millään Meksikolaisella kyhäelmällä, en periaatteenikaan vuoksi, kyllä auton pitää olla orginelli sakemanni niinkuin HB- Golfi on. Jetuskakin pilasi maineensa, kun sitä alettiin kyhäileen Meksikossa. Ainakin MINÄ vierastan niin paljon Meksikossa tehtyä kyhäelmää etten siihen rahajani laittas.Niinkuin aijemmin jo sanoin niin tietopohjani VW- konsernin tuotteisiin perustuu kymmenien vuosien ajalta. Odottele vaan niitä farkkugolfin uusia ovenkahvoja,takavaloja ja muuta sälää (uutta farkkua syksyks'). Enhän minä niin kauhean huono ole ollut kirjoittamaan ,kun jopa SINÄKIN olet älynnyt mistä puhutaan. Minulle tämä on lähinnä hupia. Itseasiassa olen aina ajellut uusilla autoilla alle 50 tkm ja vaihtoon. Passattejakin olen ostanut uutena 5 kappaletta, ei tämä Golfi nyt mikään niin hieno auto ole että sen takia kannattaa seinille hyppiä. Ts. Kuitenkin nää autot ovat vain minulle vain autoja kaiketi ymmärrät jos ne menee vaihtoon jo 50 tkm kohdalla. Nykyinen Golfi on ollutkin minulla jo harvinaisen pitkään 3-vuotta mutta kilsoja vasta 55 tkm. Odotellaan VI- golfin tuotannon etenemistä laatu paranee huomattavasti valmistusmäärän kasvaessa. Kun olet niin tietävä niin neuvoisitko minulle tyhmälle missä se AJONVAKAUTUSJÄRJESTELMÄN nuppi löytyy, jos se kerran Volkkarin esitteissäkin on ollut. Eipä silti ei näin tottunut kuljettaja tarvitsekkaan mitään tuollaisia järjestelmiä. V- golfin alusta on todellakin niin hyvin suunniteltu pelittää joka tilanteessa. Muuten monestikko olet tarvinut ABS-jarruja, muistatko edes koska ne ovat viimeksi kalkattaneet.


      • sasassas
        ÖÖÖÖ PÖÖÖÖ ÖÖÖÖH kirjoitti:

        En aja millään Meksikolaisella kyhäelmällä, en periaatteenikaan vuoksi, kyllä auton pitää olla orginelli sakemanni niinkuin HB- Golfi on. Jetuskakin pilasi maineensa, kun sitä alettiin kyhäileen Meksikossa. Ainakin MINÄ vierastan niin paljon Meksikossa tehtyä kyhäelmää etten siihen rahajani laittas.Niinkuin aijemmin jo sanoin niin tietopohjani VW- konsernin tuotteisiin perustuu kymmenien vuosien ajalta. Odottele vaan niitä farkkugolfin uusia ovenkahvoja,takavaloja ja muuta sälää (uutta farkkua syksyks'). Enhän minä niin kauhean huono ole ollut kirjoittamaan ,kun jopa SINÄKIN olet älynnyt mistä puhutaan. Minulle tämä on lähinnä hupia. Itseasiassa olen aina ajellut uusilla autoilla alle 50 tkm ja vaihtoon. Passattejakin olen ostanut uutena 5 kappaletta, ei tämä Golfi nyt mikään niin hieno auto ole että sen takia kannattaa seinille hyppiä. Ts. Kuitenkin nää autot ovat vain minulle vain autoja kaiketi ymmärrät jos ne menee vaihtoon jo 50 tkm kohdalla. Nykyinen Golfi on ollutkin minulla jo harvinaisen pitkään 3-vuotta mutta kilsoja vasta 55 tkm. Odotellaan VI- golfin tuotannon etenemistä laatu paranee huomattavasti valmistusmäärän kasvaessa. Kun olet niin tietävä niin neuvoisitko minulle tyhmälle missä se AJONVAKAUTUSJÄRJESTELMÄN nuppi löytyy, jos se kerran Volkkarin esitteissäkin on ollut. Eipä silti ei näin tottunut kuljettaja tarvitsekkaan mitään tuollaisia järjestelmiä. V- golfin alusta on todellakin niin hyvin suunniteltu pelittää joka tilanteessa. Muuten monestikko olet tarvinut ABS-jarruja, muistatko edes koska ne ovat viimeksi kalkattaneet.

        jarruja tulee käytettyä ihan normaaliajossakin ja kuule kyllä se ABS järjestelmä ilmoittelee ihan olemassa olostaan joka päivä ainakin kerran päivässä liikkeelle lähdettäessä. Näin on tehnyt kaikissa neljässä Golfissa joissa ABS on ollut ja niissä joilla olen muutoin ajellut. Lisäksi niitä ABS:ä tulee6on on hyvä testata ja niiden toimintaa kokeilla aina sillointällöin vaikka suljetulla alueella jos et sitä tiennyt.

        ja on minullakin ollut kaksi Saksassa kyhättyä Golfia ja olipa niissäkin paljon vikoja varsinkin siinä ensimmäisessä Golfissa...Että se siitä huippulaadusta... Yllättävän heikkoa tavaraa sieltä Saksastakin tulee/laaduvaihtelu on suurta ja on tuuripeliä saako hyvän vai huonon yksilön. Ja kun tunnut tietävän niin paljon niin et ilmeiseti tiennyt sitäkään että Boraa kasattiin myös sen elinkaaren loppuvaiheessa Meksikossa.

        Originelli oin eri asia kuin originaali. Orginaali saksalainen on/tarkoittaa samaa alkuperäinen saksalainen ja käyttämäsiilmaisu orignelli= omalaatuinen, poikkeava, omaperäinen, erikoinen jota tuskin tarkoitit tai jota voidaan perusauto-Golfiin liittää...

        ja ihan sama kasaako sen auton Saksassa joku turkkilainen jota ei vois homma yhtään sen vähempää kiinnostaa kuin että sen kasaa joku yhtä innokas meksikaani

        Tää tyyppi on näköjään samanlainen outolintu kuin se joka hokee sitä että 1.4 122hv TSI on paras, riittävin jne jne joka konsrin autoon ja merkkiin&malliin.

        Odottele vaan niitä farkkugolfin uusia ovenkahvoja,takavaloja ja muuta sälää (uutta farkkua syksyks'). MISTÄ OLET SAANUT PÄÄHÄSI ETTÄ OLEN VAIHTAMASSA AUTOA JA MUKAMAS NIMENOMAAN FARKKUGOOLFIIN KUN TOTA SAMAA JANKKAA KOKOAJAN???!!! EN OLE MITÄÄN FARKKUGOLJEJA TILAAMASSA USKO JO!!!

        No semmoinen esite jokatapauksessa tuli ja en niin hyvin muista oliko kevät 2005 vai 2006 mutta siinä esitteessä luki että ESP vakiona kaikissa malleissa ja varusteversiossa poislukien Polo ja siitä lähtien se on ollut Volkkarien vakiovaruste. ja nyt se on viimeistään tullut myös Poloon, jos ei jo aiemminkin ollut.

        ETKÄ SINÄ KAUHEASTI TIEDÄ KUN KYSELET SIITÄ NAPISTA KOKOAJAN. YMMÄRRÄ JO ETTÄ JOS ON ESP ASR ON VAIN YKSI NAPPI JOSSA LUKEE ESP JA JOS ON ASR NIIN ON VAIN YKSI NAPPI JOSSA LUKEE ASR. Aika usein nuo ABS ilmoittaa/on ilmoittaneet olemassaolostaan ainakin kaikissa V koppasissa joilla olen itse ajannut tai omistanut.

        MUTTA TÄMÄ AIHE LOPPUU NYT TÄHÄN EN JAKSA KANSSASI KINASTELLA KUN SINUN PITÄÄ SAADA AINA SE VIIMEINEN SANA JOKA ASIASSA JA PÄTEÄ VAIKKA KUINA VAIKKE T KUITENKAAN MITÄÄN TIEDÄ OLI SULLA OLLUT VAIKKA SATA TAI KAKSIKYMMNETÄ VOLKKARIA. JOS NE ON NIIN HYIVÄ NIIN MIKSI NE VAIHTUU VÄHÄNVÄLIÄ JA AJAT NIILLÄ VAAN 50.000 JA SITTEN VAIHDAT. ET TODELLAAKN TIEDÄ NIIDEN TODELLISESTA LÖLAADUSTA TAI KESTÄVYYDESTÄ JUUTA ET JAATA KUN NE VAIHTUU NOIN ÄKKIÄ JA PIENILLÄ KILOMETRIMÄÄRILLÄ.


      • Jarrumies
        sasassas kirjoitti:

        jarruja tulee käytettyä ihan normaaliajossakin ja kuule kyllä se ABS järjestelmä ilmoittelee ihan olemassa olostaan joka päivä ainakin kerran päivässä liikkeelle lähdettäessä. Näin on tehnyt kaikissa neljässä Golfissa joissa ABS on ollut ja niissä joilla olen muutoin ajellut. Lisäksi niitä ABS:ä tulee6on on hyvä testata ja niiden toimintaa kokeilla aina sillointällöin vaikka suljetulla alueella jos et sitä tiennyt.

        ja on minullakin ollut kaksi Saksassa kyhättyä Golfia ja olipa niissäkin paljon vikoja varsinkin siinä ensimmäisessä Golfissa...Että se siitä huippulaadusta... Yllättävän heikkoa tavaraa sieltä Saksastakin tulee/laaduvaihtelu on suurta ja on tuuripeliä saako hyvän vai huonon yksilön. Ja kun tunnut tietävän niin paljon niin et ilmeiseti tiennyt sitäkään että Boraa kasattiin myös sen elinkaaren loppuvaiheessa Meksikossa.

        Originelli oin eri asia kuin originaali. Orginaali saksalainen on/tarkoittaa samaa alkuperäinen saksalainen ja käyttämäsiilmaisu orignelli= omalaatuinen, poikkeava, omaperäinen, erikoinen jota tuskin tarkoitit tai jota voidaan perusauto-Golfiin liittää...

        ja ihan sama kasaako sen auton Saksassa joku turkkilainen jota ei vois homma yhtään sen vähempää kiinnostaa kuin että sen kasaa joku yhtä innokas meksikaani

        Tää tyyppi on näköjään samanlainen outolintu kuin se joka hokee sitä että 1.4 122hv TSI on paras, riittävin jne jne joka konsrin autoon ja merkkiin&malliin.

        Odottele vaan niitä farkkugolfin uusia ovenkahvoja,takavaloja ja muuta sälää (uutta farkkua syksyks'). MISTÄ OLET SAANUT PÄÄHÄSI ETTÄ OLEN VAIHTAMASSA AUTOA JA MUKAMAS NIMENOMAAN FARKKUGOOLFIIN KUN TOTA SAMAA JANKKAA KOKOAJAN???!!! EN OLE MITÄÄN FARKKUGOLJEJA TILAAMASSA USKO JO!!!

        No semmoinen esite jokatapauksessa tuli ja en niin hyvin muista oliko kevät 2005 vai 2006 mutta siinä esitteessä luki että ESP vakiona kaikissa malleissa ja varusteversiossa poislukien Polo ja siitä lähtien se on ollut Volkkarien vakiovaruste. ja nyt se on viimeistään tullut myös Poloon, jos ei jo aiemminkin ollut.

        ETKÄ SINÄ KAUHEASTI TIEDÄ KUN KYSELET SIITÄ NAPISTA KOKOAJAN. YMMÄRRÄ JO ETTÄ JOS ON ESP ASR ON VAIN YKSI NAPPI JOSSA LUKEE ESP JA JOS ON ASR NIIN ON VAIN YKSI NAPPI JOSSA LUKEE ASR. Aika usein nuo ABS ilmoittaa/on ilmoittaneet olemassaolostaan ainakin kaikissa V koppasissa joilla olen itse ajannut tai omistanut.

        MUTTA TÄMÄ AIHE LOPPUU NYT TÄHÄN EN JAKSA KANSSASI KINASTELLA KUN SINUN PITÄÄ SAADA AINA SE VIIMEINEN SANA JOKA ASIASSA JA PÄTEÄ VAIKKA KUINA VAIKKE T KUITENKAAN MITÄÄN TIEDÄ OLI SULLA OLLUT VAIKKA SATA TAI KAKSIKYMMNETÄ VOLKKARIA. JOS NE ON NIIN HYIVÄ NIIN MIKSI NE VAIHTUU VÄHÄNVÄLIÄ JA AJAT NIILLÄ VAAN 50.000 JA SITTEN VAIHDAT. ET TODELLAAKN TIEDÄ NIIDEN TODELLISESTA LÖLAADUSTA TAI KESTÄVYYDESTÄ JUUTA ET JAATA KUN NE VAIHTUU NOIN ÄKKIÄ JA PIENILLÄ KILOMETRIMÄÄRILLÄ.

        Kirjoittanut kiihdyksissä kirjoitusvirheistä päätellen. On vain yksi painike missä on kirjaimet ASR ,elikkä se sinun tiedoistas. GOLF -06 2.0 TDI Comfortissa EI ole vakiona AJONVAKAUTUSJÄRJESTELMÄÄ. Koita nyt tajuta vaikka mainoksessa sanottais mitä vaan. Ei mun autossa kyllä ABSit ilmoita mitään liikkeelle lähtiessä ??????????. Muutaman kerran talvessa voi kalkattaa jos joutuu painaan vähän reilummin jäällä. Minä vaihdan autoa ihan huvikseen, vieläkö saa vaihdossa 20.000 Eur silloin lähtee normaalisti vaihtoon. On niin kiva aina ajella uudella autolla, se tuoksukin on niin ihana, varsinkin kun ostaa käteisellä ei kirpaise kun kerran. Kyllä tässä tulee kiire vaihtaan ,odotellaan 6- kopan tehtaan sisäänajoa. Laatu paranee koko ajan valmistusmäärien ja reklamaatioiden myötä. Voisi olla TDI DSG askilla. Että silleen kyllä tässä täytyy itsekki ootella niinkuin Kokkomikko joulua. Hyviä ajokilometrejä Kokkomikkoillaan !


      • SASWEREE
        Jarrumies kirjoitti:

        Kirjoittanut kiihdyksissä kirjoitusvirheistä päätellen. On vain yksi painike missä on kirjaimet ASR ,elikkä se sinun tiedoistas. GOLF -06 2.0 TDI Comfortissa EI ole vakiona AJONVAKAUTUSJÄRJESTELMÄÄ. Koita nyt tajuta vaikka mainoksessa sanottais mitä vaan. Ei mun autossa kyllä ABSit ilmoita mitään liikkeelle lähtiessä ??????????. Muutaman kerran talvessa voi kalkattaa jos joutuu painaan vähän reilummin jäällä. Minä vaihdan autoa ihan huvikseen, vieläkö saa vaihdossa 20.000 Eur silloin lähtee normaalisti vaihtoon. On niin kiva aina ajella uudella autolla, se tuoksukin on niin ihana, varsinkin kun ostaa käteisellä ei kirpaise kun kerran. Kyllä tässä tulee kiire vaihtaan ,odotellaan 6- kopan tehtaan sisäänajoa. Laatu paranee koko ajan valmistusmäärien ja reklamaatioiden myötä. Voisi olla TDI DSG askilla. Että silleen kyllä tässä täytyy itsekki ootella niinkuin Kokkomikko joulua. Hyviä ajokilometrejä Kokkomikkoillaan !

        SENKIN SEKOPÄÄ MUKAMAS FIKSU JA PÄTEVÄ PELLE! OLET TURHA TYYPPI JOKA LUULEE ITSESTÄÄN LIIKOJA!

        TERVESIN VIHAAJASI MIKKELISTÄ!


      • rauhanneuvottelija, parempi...
        Jarrumies kirjoitti:

        Kirjoittanut kiihdyksissä kirjoitusvirheistä päätellen. On vain yksi painike missä on kirjaimet ASR ,elikkä se sinun tiedoistas. GOLF -06 2.0 TDI Comfortissa EI ole vakiona AJONVAKAUTUSJÄRJESTELMÄÄ. Koita nyt tajuta vaikka mainoksessa sanottais mitä vaan. Ei mun autossa kyllä ABSit ilmoita mitään liikkeelle lähtiessä ??????????. Muutaman kerran talvessa voi kalkattaa jos joutuu painaan vähän reilummin jäällä. Minä vaihdan autoa ihan huvikseen, vieläkö saa vaihdossa 20.000 Eur silloin lähtee normaalisti vaihtoon. On niin kiva aina ajella uudella autolla, se tuoksukin on niin ihana, varsinkin kun ostaa käteisellä ei kirpaise kun kerran. Kyllä tässä tulee kiire vaihtaan ,odotellaan 6- kopan tehtaan sisäänajoa. Laatu paranee koko ajan valmistusmäärien ja reklamaatioiden myötä. Voisi olla TDI DSG askilla. Että silleen kyllä tässä täytyy itsekki ootella niinkuin Kokkomikko joulua. Hyviä ajokilometrejä Kokkomikkoillaan !

        V-sukupolven tullessa Suomessa myyntiin aluksi ilmastointilaite ja ajonvakautusjärjestelmä (ESP) olivat lisävarusteita. Näiden yleistyttyä vakiovarusteina kilpailijoissa tuli ilmastointi Suomessa vakiovarustukseksi kesällä 2005 ja ESP vuonna 2006. Alussa varustelutasot olivat Trendline, Comfortline ja Sportline, myöhemmin myös GTI ja GT Sport niiden tultua tarjolle.

        Eli lisävarusteena poislukien jotkut tietyt moottorivaihtehdot ja automallit vuoteen 2005 asta ja vuonna 2006 vakiovarusteeksi kaikkiin Volkkareihin, paitsi Polo.

        Etää autosi on siis vuoden 2005 mallia mutta rekisteröity vasta 2006. Tai sitten sulla ei ole edes Golfia. Voi olla myös että olet tilannut sen vuoden 2006 alusta (vaikka Tammikuu) joten siksi ESP puuttuu.

        Eli jarrumies olet tavallaan väärässä mutta tavallaan oikeassa. Kerro meille milloin autosi on rekisteröity ja onko siitä netissä ultimate.vw:ssä kuvia?


      • Jarrumies....
        rauhanneuvottelija, parempi... kirjoitti:

        V-sukupolven tullessa Suomessa myyntiin aluksi ilmastointilaite ja ajonvakautusjärjestelmä (ESP) olivat lisävarusteita. Näiden yleistyttyä vakiovarusteina kilpailijoissa tuli ilmastointi Suomessa vakiovarustukseksi kesällä 2005 ja ESP vuonna 2006. Alussa varustelutasot olivat Trendline, Comfortline ja Sportline, myöhemmin myös GTI ja GT Sport niiden tultua tarjolle.

        Eli lisävarusteena poislukien jotkut tietyt moottorivaihtehdot ja automallit vuoteen 2005 asta ja vuonna 2006 vakiovarusteeksi kaikkiin Volkkareihin, paitsi Polo.

        Etää autosi on siis vuoden 2005 mallia mutta rekisteröity vasta 2006. Tai sitten sulla ei ole edes Golfia. Voi olla myös että olet tilannut sen vuoden 2006 alusta (vaikka Tammikuu) joten siksi ESP puuttuu.

        Eli jarrumies olet tavallaan väärässä mutta tavallaan oikeassa. Kerro meille milloin autosi on rekisteröity ja onko siitä netissä ultimate.vw:ssä kuvia?

        Auton kymmenes valmistenuro Eli merkintä on numero KUUSI (6) Rek tammikuu 2006. Käsittääkseni Volkkareissa valmistenumeron 10 merkki ilmoittaa vuosimallin. Valmistenumeron mukaan auto on selvästi 2006 VM .Kiitos Ahti Marttisaari


      • Oikeassa
        Jarrumies.... kirjoitti:

        Auton kymmenes valmistenuro Eli merkintä on numero KUUSI (6) Rek tammikuu 2006. Käsittääkseni Volkkareissa valmistenumeron 10 merkki ilmoittaa vuosimallin. Valmistenumeron mukaan auto on selvästi 2006 VM .Kiitos Ahti Marttisaari

        Valmistenumeron kymmenes merkki ilmoittaa uudemmissa Volsuissa vuosimallin. Sarjassa voi olla kirjaimia ja numeroita 10 merkki = vuosimallin järjestysnumero.


    • -o-

      Olen käynyt jäällä kokeilemassa monta kertaa, saa kyllä tehdä karkeita ajovirheitä ,että auto lähtee luistamaan.
      -------------------------------

      voin kertoa että itse aiheutettu luisu on aivan eri juttu kuin yllättäen lähtevä,
      katsot ehkä kaveriisi, 0,5 sek on autosi yli valkoviivan, aika on alle 0,5 sek ja teet virheen,

      tuollaisiin tarvitaan ajonvakautta, tuollaisiin kun tulee kerran pari kymmenessä vuodessa,
      minulle on tullut kaksi 40v ajon aikana ja olen niistä selvinnyt moottoriurheilutaustani johdosta.

      toisessa ei selvinnyt perässätulijani hengissä, vaikka olisi ollut aikaa 3-4 sekuntia enemmän, kun juopunut kuljettaja ajautui kaistallemme.

    • osss

      Paljonko mahtaa maksaa jälkiasennettuna vm.2001 golfiin esp vai saako niitä asennettua myöhemmin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Israel aloitti 3. maailmansodan

      https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      462
      2848
    2. Kaksi vuotta

      Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      15
      2675
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

      1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      272
      1618
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

      En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      84
      1204
    5. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

      "Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      441
      1145
    6. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

      Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      63
      1098
    7. Tekisin mitä vaan että

      Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      156
      980
    8. Rakennetaanko yhdessä?

      Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      938
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

      Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      909
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

      Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      895
    Aihe