Kaksi 128mb:n muistikampaa - ei toimi?

Jansku136k

Minulla on vanha kone, jossa oli alunperin muistia 64mb, mutta vaihdoin sen 128mb:n muistiin,(Tässä kuva 128mb:n kammasta: http://s667.photobucket.com/albums/vv31/Jansku136/?action=view¤t=SL703528.jpg ).Koneessa on 2 paikkaa johon menee kumpaakin maksimissaan 256mb:n kampa. Ajattelin lisätä sen 128mb:n kamman kaveriksi toisen 128mb:n kamman ja ostin sellaisen netistä,(Tässä kuva netistä ostetun kamman toisesta puolesta: http://s667.photobucket.com/albums/vv31/Jansku136/?action=view¤t=SL703597.jpg ja tässä toisesta: http://s667.photobucket.com/albums/vv31/Jansku136/?action=view¤t=SL703600.jpg). Nyt kun laitan sen paikalleen, tietokone ja näyttö käynnistyvät ja kone alkaa ''laskea'' muistia 1:sestä 248:aan megaan (Tuo 248 johtuu integroidusta näyttiksestä,joka vie 8mb muistia).Sitten kun laskeminen päättyy, kone päästää sisältään kauhean äänen, vaikka kaiuttimet eivät olisi kytkettynä eikä kone tee enää mitään. Mikä neuvoksi? Olen kokeillut laittaa uutta muistia yksinään koneeseen, ja sillä tavalla ainakin toimi. Voiko johtua siitä että toinen kampa on kaksipuoleinen ja toinen yksipuoleinen? Entä siitä,että toinen on Hynixin ja toinen Hyndain? Voiko näitä edes käyttää yhdessä?


-Kiitos

4

799

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koneissa pitää olla

      yleensä samanlaiset kammat ja saman valmistajan.

      • Jansku136k

        No onkos mitenkään mahdollista käyttää näitä sillä koneella yhdessä?


        -Kiitos


    • Juhani.

      Mene Myllypuron liikuntahallin takana olevaan Työ ja Toiminta Ry:n myymälään, sieltä saa käytettyjä RAM - muistikampoja tosi edullisesti.

      • Kaikkeaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe