Hirvein oksennuskokemuksesi?

namnamnamYÖK

Älkää ikinä ahmiko silliä, oikeesti. Oli niin makuisa oksennuskokemus, että huh huh :D

Onko sinulla hyviä vinkkejä, mitä ei kannata alkaa oksentamaan? :D

40

4591

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • coffin

ainakin kerran musta kahvi ja omena, yhhyh hirveen kitkerää paskaa :((

• kun onneton

minä ahmein 3 isoa pizzaa enkä pystynyt oksentamman. meinasin kuolla;((
        ja sitten asian vierestä karseeta oli kun oskus mulla oli sängyn alla 2 10litran oksuastiaa täynnä enkä päässy tyhjään niitä ni ne kerkes homehtuu ja hau oli ihan ärkyttävä koko vitun huoneessa. mutsikin ihmetteli sitä hajua.. onneksi ne pahimmat buli ajat on ohitse. toi oli sitä aikaa kun oksensi kaiken ja olin todella sairas (170cm/36kg)sairasta mitä sairasta.

• miriamham

punaviini on kans kitkerää.
        siis ehottomasti kaikki maitotuotteet on ihan hirveitä. ne haisee just sille ideaalioksennukselle, hyi hitto! sellaselle imelälle yyh.
        joku aamiaisjuustoviipaleet....... en pysty ees kirjottaa enempää, alkaa tulla ylös tää kahvi :DD

• superme

kirpeät karkit! tuntuu aika eksoottiselta kurkussa.. ja sit tulinen ruoka, ei oo sekään mitään hirveen hauskaa.

• acwaario

chilisuklaa oli aika tappavaa

• Mar

Hirvein oksennuskokemukseni oli kun yksi perjantai-ilta oksensin irtokarkkeja ja käytin hammasharjan tapaista muovivartta "työvälineenä". Varsi lipesi sormistani alas kurkkuun. Menin ihan panikkiin ja soitin hätänumeroon. Ambulanssi haki minut ja vei sairaalaan. Siellä sitten tutkittiin ja röntgattiin mutta vartta ei näkynyt. Yöllä minulle tehtiin nukutuksen alla tähystys ja varsi löytyi mahalaukusta. Olin vuorokauden sairaalassa ja ihan shokissa. Saan kiittää en tiedä ketä siitä, että varsi ei mennyt henkitorveen. Nykyään en oikeastaan enää oksenna.

• pahh

En muista kaikkia kamalia.. mutta yleensä mankunsa puolesta kamalimpia olleet mausteiset ruoat, etenkin tulisesti maustetut.
      Ei tosiaankaan aina arvaa ostoksilla käydessään uusien tuotetuttavuuksien kohdalla mikä onnistuu,mikä taas täytyy pakosta jättää sisälle:(
      grillimakkara,hyi helkut..:/
      Inhoan myös munkkien oksentelua niin maun kuin koostumuksensa vuoksi.

• sen on toi

Pizza, yh mikä maku ja varsinkin haju! Lisäksi se ei edes tahdo nousta ylöskään...

• ja salaatti

Tosi maustetut ruuat, sekä salaatti.

Elämäni kauhein oksennuskokemus on ollut, kun krapulassa otin unilääkkeen, jotta saisin nukuttua kunnolla, mutta samalla tuli oksennus (itsestään krapulan takia). Lääke oli just ehtinyt sulaa ja meinasin kuolla siihen poltteeseen nenässä ja nielussa... se oli tosi kauheeta.

• ja nuudeleita

Jätski on kaikista helpointa, samoin nuudelit.

• ipo

Yritin olla oksentamatta joten tungin naamaani tahallani kaikkea tulista : jalapenoja, turkinpippurikarkkeja. Ja päälle omenoita yms yms. Poltteli sairaasti ja tietysti sain niitä vielä nenäänikin.
      Joskus myös illalla ottanut unilääkkeen ja särkylääkkeen, ja sitten alkanutkin tyhjentämään kaappeja...Eli lääkeaineiden oksentaminen on ihan kammottavaa.

• kokeilija-

Pahinta on ollu semmonen tosi mausteinen sosekeitto ne on niitä "ei maistu valmisruualle" keittoja ;D älkää ikinä kokeilko! Myös kaiken erilaisen sekotus on tosi etovaa...esim samalla ku vetää nuudeleita, suklaata, croisantteja ym. ja sit jos niitä ei edes saa ulos syystä tai toisesta...Hyi! Paras on ehdottomasti ollu maitopohjanen kalakeitto nytki tekis sikana mieli!! Oksentaminen on melkeen ku uus ruokailu, hahahaa

• kalakeitosta..
        kokeilija- kirjoitti:

Pahinta on ollu semmonen tosi mausteinen sosekeitto ne on niitä "ei maistu valmisruualle" keittoja ;D älkää ikinä kokeilko! Myös kaiken erilaisen sekotus on tosi etovaa...esim samalla ku vetää nuudeleita, suklaata, croisantteja ym. ja sit jos niitä ei edes saa ulos syystä tai toisesta...Hyi! Paras on ehdottomasti ollu maitopohjanen kalakeitto nytki tekis sikana mieli!! Oksentaminen on melkeen ku uus ruokailu, hahahaa

Miten teette kalakeiton. Uskaltaako maustaa millä, pitäisikö tehdä se vaan mahdollisimman miedon makuiseksi? kevyt-maitoon..rasvattomaan, onko sama? mitä kalaa/kaloja siinä kannattaa käyttää?

Onko kesäkeitto myös yhtä helppo?

• kokeilija-
        kalakeitosta.. kirjoitti:

Miten teette kalakeiton. Uskaltaako maustaa millä, pitäisikö tehdä se vaan mahdollisimman miedon makuiseksi? kevyt-maitoon..rasvattomaan, onko sama? mitä kalaa/kaloja siinä kannattaa käyttää?

Onko kesäkeitto myös yhtä helppo?

ite syön usein sitä valmiskalkeittoo (apetit pakaste...)kallista kyl. Mutta jos ite tekee ni laittaisin vaan lohta, perunaa, porkkanaa, ehkä vähän tilliä ja suolaa ja sulatejuustoo :P Siitä tulee sairaan hyvää! Kesäkeittokin varmaan menis kuhan on ite tehtyä..

• empä tiesdä hotkisinko,jos

sillä ei olis mitään väliä?,jotenkin se on niin kiellettyä ja naurettavaa,et se on hauskaa.

• venya`

Joskus olin ahminut jotain todella kuitupitoista muroja tai eräänlaista kaura-sokeri-voi sekoitustani, ja menin oksentamaan. Tiesin kuitupitoisen ruoan oksentamisen olevan vaikeaa, mutta halusin itsepintaisesti kaiken ulos. Aluksi tuli hyvin ylös, mutta sitten tyssäsi kuin seinään. Työnsin sormiani kurkkuun, join vettä, kakoin ja yökin monta kymmenta minuuttia, mutta ei auttanut. Kun sitten luovutin päässä jyskytti aivan järkyttävästi ja huimasi. Sitten olikin seuraavan viikon aivan järkyttävä päänsärky, välillä aivan itkinkin kivusta.

Kävin 2 kertaa lääkärissä tutkimuksissa, mutta sain vain vahvoja kipulääkkeitä mukaani, jotka eivät edes auttaneet. Verikokeisiinkin lähetettiin, mutta mitään ei löydetty. Sitten keksimme käydä fysioterapeutilla, joka rusautti SELKÄNI useaan kertaan, jonka jälkeen päänsärky katosi lähes kokonaan, ja seuraavan vrk aikana hiipui täysin.

Ainoa "positiivinen" asia oli, että opin mitä ruokaa ei kannata ahmia. Niin, ja laihduinkin sen viikon aikana 3kg, kun päänsäryn takia ei oikein huvittanut syödä mitään.

• bulimiaOnainutystäväni

kerran ihan tavallisena kouluaamuna päätin että pyh mitä mä tänään taas sinne kouluun meen ku tuntu niin turhalta istua sielä vaan, joten poljin heti kello seittemän lähimpään kauppaan ja ostin aivan kaikkee mitä mieli teki. yrttivoipatonkia, pizzaa, keksejä, kakkuja. suklaata, juustoa. sit ahmin soluhuoneeni lattialla niitä. ja oksensin ämpäriin ja menin taas kauppaan ja oksensin ilta yheksään asti. samaa kierrettä koko ajan. ämpärissä lillu veri klönttejä ja kurkkuun sattu ja tärisin alasti sielä mun koppihuoneessa eikä kukaan tienny, kuullu, kyselly tai soitellu et mitä puuhailen. semmoset juustoklöntit ja pulla kökkäreet oli niin tukala saada ulos et tuntu et melkeen kuolen. oisinpa kuollu sitä jatku koko viime koulu vuosi...tosin useimmiten koulun jälkeen yöhön asti.

• foood

Oltiin pakkolounaalla perheen kanssa thairavintolassa ja söin lähinnä tom yam keittoa (kanalientä, PALJON chiliä ja mausteita, kalakastiketta, limea, siitakesieniä, rapuja jne.). Jälkkäri kuitenkin alkoi ahdistamaan niin, että oli pakko mennä oksentamaan kämyiseen pikkuvessaan ja voitte vaan kuvitella tom yam keiton... Järkyttävää.

• em
        foood kirjoitti:

Oltiin pakkolounaalla perheen kanssa thairavintolassa ja söin lähinnä tom yam keittoa (kanalientä, PALJON chiliä ja mausteita, kalakastiketta, limea, siitakesieniä, rapuja jne.). Jälkkäri kuitenkin alkoi ahdistamaan niin, että oli pakko mennä oksentamaan kämyiseen pikkuvessaan ja voitte vaan kuvitella tom yam keiton... Järkyttävää.

ikean vehnäsuklaakookospallerot.

ja tyhjään mahaan juotujen n 10 lonkeron oksentaminen on kamalaa

• esim tänään

Olen jo parantuva bulimikko, joten syön jo suurimman osan normaalisti, mutta juuri nyt illalla sorruin ahmimaan --> oksentamaan. Voitte kuvitella, kuinka iljettävältä ja happamalta maistuivat vielä edellisen aterian jämät, jotka olin syönyt n. 6 tuntia aikaisemmin ja tulivat näiden ahmimisten lomassa. YAHHH

• hubbels

Tomaatti on todella viston makuista oksentaessa, vähän niin kuin omena! Myös monissa salaateissa saattaa olla kivoja pikku ylläreitä, jotka oksentaessa maistuu ihan järkyttävälle!

Lehtitaikinasta tehdyt leivoksetkin maistuu oksentaessa jotenkin kaamealla, voisuus ilmeisesti tekee sen järkyttävän makukokemuksen :S

• Tsutsuku
        hubbels kirjoitti:

Tomaatti on todella viston makuista oksentaessa, vähän niin kuin omena! Myös monissa salaateissa saattaa olla kivoja pikku ylläreitä, jotka oksentaessa maistuu ihan järkyttävälle!

Lehtitaikinasta tehdyt leivoksetkin maistuu oksentaessa jotenkin kaamealla, voisuus ilmeisesti tekee sen järkyttävän makukokemuksen :S

Mustaviinimarjoja kun on ahmimiskohtauksessa pistelty monta kourallista, on oksentaminen ollut järkyttävän kitkerää. Eipä sillä, etteivätkö ylös olisi tulleet, tulivat itseasiassa varsin hyvin kun vettä joi syödessä, mutta maku ei ollut järin kiva. Kirpsakoita kun ovat muutenkin, niin vettä tuli silmistä normaalia enemmän. Hiukan köyhähkö ahmiminen joihinkin verrattuna, mutta anorektikkona en uskalla koskaan pistää suuhuni enempää kuin sataa kaloria, vaikka oksentaminen olisikin täysin mahdollista

• krapula-aamuna

joo eli juhlimisen jälkeisenä aamuna heräsin, talossa ei mitään ruokaa. Voi vee ajattelin kunnes löysin juustonaksuja, x-tran sipsejä, chilipähkinöitä ja hesen paprika-curry kastiketta. Kaikkea lautaselle ja kasa päin kastiketta, siinä meikä veti hyvän aamupalan. Oksentaminen oli hirveää, ei pelkästää tulista vaan krapulan tekemä päänsärky vielä pahenti asiaa..

never, ever try!!

• Metsukitsu

Hiukan offtopicia, anteeksi, mutta jäi vaivaamaan...
        Joku osaa varmaankin sanoa, kuinka hyvin tuollaiset suolaiset naksut, kuten vaikkapa sipsi ja popcorni tulevat ylös? Tai makea, kuten karkit? Yksilöllistähän se on, mutta itse en ole ikinä kokeillutkaan, enkä varmasti uskalla, jos niiden kanssa voi tulla oksentaessa tiukat paikat.

• ahmijatar
        Metsukitsu kirjoitti:

Joku osaa varmaankin sanoa, kuinka hyvin tuollaiset suolaiset naksut, kuten vaikkapa sipsi ja popcorni tulevat ylös? Tai makea, kuten karkit? Yksilöllistähän se on, mutta itse en ole ikinä kokeillutkaan, enkä varmasti uskalla, jos niiden kanssa voi tulla oksentaessa tiukat paikat.

Minä ainakin olen saanut naksut, sipsit ja maissilastut ylös ilman suurempia ongelmia (mieto dippi kyytipoikana tai juustodippi, omomom.) Karkitkin tulee kyllä ylös, mutta tietyissä on oma hommansa, lakritsi ja jotkut kirpsakat karkit saattavat aiheuttaa päänvaivaa, mutta suklaa tulee oikein mukavasti ylös.

• bana--
        Metsukitsu kirjoitti:

No mulla ei ainakaan sipsit ja popcornit ole tuottaneet ongelmia paitsi jos en ole juonut tarpeeksi. Ainaki mulla ne vaatii mahottoman määrän vettä että nousevat.

Karkit on mun mielestä kamalinta oksennettavaa. Poikkeuksena suklaa ja vaahtokarkit, jotka on aika iisejä. Kaikki muut karkit ainaki mulla menee sellasiksi klönteiksi vatsan pohjalle, ja saa tosissaan pinnistellä että saa edes osan ulos. Toinen inhottavuus niissä on se maku. Hyi saatana kun yrittää laatata sellasta vatsahapon ja sulaneen karkin nestettä, jossa seassa karkin palasia. En suosittele. Enkä kyllä oksentamista muutenkaan.

• .......

LEHTISALAATTI, KURKKU --> yöh, maistuu kamalalle kun on ollu noita jonku salaatin seassa, ihan myrkylle ja vatsahapoille maistuu.
      MUNARIISIPASTEIJA --> maku oksentaessa vielä kamalampi kuin syödessä (josmahdollista:D)
      HUONOSTI PURESKELLUT SIPSIT --> repii mukavasti ruokatorvea

Jätski on parasta, perunamuusi on kans hyvä minkä ikinä kans sitä syökin..

• ,.,

älkää ikinä oksentako maustamatonta jugurttia. nousee ylös nopeesti mut se hapan maku jää kurkkuun moneks tunniks. yök

• virheihminen
        ,., kirjoitti:

älkää ikinä oksentako maustamatonta jugurttia. nousee ylös nopeesti mut se hapan maku jää kurkkuun moneks tunniks. yök

Pannukakut :D Ihan kauheaa. Sellasia kokkareita vaan, ei tuu ees kovin helposti ylös. :x
        Helpointa on jäätelö, sitä on melkein mukavaa oksentaa :D *naur*

• mimmarinnae

äiti oli tehnyt "nakkisotkua" eli nakkipaloja ja kananmunapastaa, kermaa ja sipulia...
      oksentaessa mulla meni joku köntsä nenään, elikkä jouduin kaivaa sellasta nakin palaa nenästäni ja sit jouduinki nuuhkaseen sen takasinpäin jolloin oksennusta tulikin nieluun ja aahh sitten vaan oksu tuli ilman pakottamista :D lisäks ne nakit hais jotenkn niin yhh. oikeen imelälle siinä oksennuksen lomassa. sellanen sianlihasössö joka oli jo tunnin sulanu mun elimistössä.
      hyihyihyihyi

• tortillaaaa

oksentamisesta nyt paljoo tiiä, mut viime viikolla söin niitä tortillasipsejä .. oikei ahmin siis .. hyi hitto ku meinas oikei tukehtuu ku ne tuli isoina köntteinä oksentaessa ulos.. pitäs siis muistaa pureskella ruoka hyvi... sit kans noi pullat ja vaaleet leivät on kamalii... ruisleipää on helppo oksentaa:D ja samoin ku porkkanaa, kun sen yleensä nakertaa nii pieneks muutenkii :P mut aika turhaa sitä on ees oksentaa ku on nii kevyttä..

• Obsession-81

Päivällä ykäilin tonnikalamunakasta,siis maku oli kyllä perin.. mieleenpainuva..
      Kaikki karkit on myös aika hankalia.

• eheheheheheh

Kala on kyllä todella jännä oksennettava. Joskus se maistuu ihan oklta, toisinaan täydeltä paskalta ja se hajukin, yökk :D

• habbabuu

Burana caps (sellanen punanen pilleri) maistuu aivan kauheelle kun on sulanut, se polttelee ja on kymmenen kertaa kitkerämpää ku sappineste, ainaki mun mielestä :P En suosittele

• miriamham

punaviini on kans kitkerää.
        siis ehottomasti kaikki maitotuotteet on ihan hirveitä. ne haisee just sille ideaalioksennukselle, hyi hitto! sellaselle imelälle yyh.
        joku aamiaisjuustoviipaleet....... en pysty ees kirjottaa enempää, alkaa tulla ylös tää kahvi :DD

• Ihmettelevä*

Kyselet vinkkejä milloin ei kannata alkaa oksentamaan?
      Ehdottomasti ei milloinkaan.
      Luin läpi tämän ketjun, pitää sanoa että sairasta porukaa on maassamme enmmän kuin olisin koskaan uskonut.
      Syön nytkin suklaata, olen normaalipainoinen, ei tulisi mieleenkään oksentaa.
      Näyttää kun kirjoittajat pitäisivät oksentelua luonnollisena olotilana johon voi antaa vinkkejä.

• ksksf

Kamalin oksennettava? Ehdottomasti todella vahva musta kahvi! :Q

Paras oksennettava on minun mielestäni Kismet-suklaa.

• häiriöhäröilijä

TODELLA sairasta. Tajuan sen vasta nyt.
        Mutta hirvein oksennuskokemukseni oli joskus parisen vuotta sitten. Olin anorektikkona elänyt pitkään paastolla, kunnes menin kotiin ja päätin lopettaa paaston leivällä. Noh, siitähän seurasi se, että ahmin paketillisen paahtoleipää voin, meetvurstin ja maidon kera. Paniikissa yritin oksentaa, mutta en saanutkaan ylös kuin pari leipäviipaletta.

Ex-bulimikkona ihmettelen sitä, miten monet sanoo, ettei saa ulos esim. leipää tms. Mä saan halutessani ulos kaiken ja ilman apuvälineitä, ei sillä että olisin YLPEÄ siitä. Eijei. Anorektikkona välillä oksentaminen helpottaa syömisen tuomaa tuskaa, mutta eihän se johda yhtään mihinkään.

Lopettakaa hyvät ihmiset! Pilaatte vain elimistönne ja itsenne! Terveys, mitä se merkitsee teille? Mä olen 8 vuotta sairastanut, pääosin anoreksiaa mutta seassa ollut myös siis bulimisia kausia. Eikä terveys koskaan tule takaisin. Olen saanut ikuiset vammat häröilystä.

• joopa joo :D
        häiriöhäröilijä kirjoitti:

TODELLA sairasta. Tajuan sen vasta nyt.
        Mutta hirvein oksennuskokemukseni oli joskus parisen vuotta sitten. Olin anorektikkona elänyt pitkään paastolla, kunnes menin kotiin ja päätin lopettaa paaston leivällä. Noh, siitähän seurasi se, että ahmin paketillisen paahtoleipää voin, meetvurstin ja maidon kera. Paniikissa yritin oksentaa, mutta en saanutkaan ylös kuin pari leipäviipaletta.

Ex-bulimikkona ihmettelen sitä, miten monet sanoo, ettei saa ulos esim. leipää tms. Mä saan halutessani ulos kaiken ja ilman apuvälineitä, ei sillä että olisin YLPEÄ siitä. Eijei. Anorektikkona välillä oksentaminen helpottaa syömisen tuomaa tuskaa, mutta eihän se johda yhtään mihinkään.

Lopettakaa hyvät ihmiset! Pilaatte vain elimistönne ja itsenne! Terveys, mitä se merkitsee teille? Mä olen 8 vuotta sairastanut, pääosin anoreksiaa mutta seassa ollut myös siis bulimisia kausia. Eikä terveys koskaan tule takaisin. Olen saanut ikuiset vammat häröilystä.

" Paniikissa yritin oksentaa, mutta en saanutkaan ylös kuin pari leipäviipaletta. "

"Ex-bulimikkona ihmettelen sitä, miten monet sanoo, ettei saa ulos esim. leipää tms. Mä saan halutessani ulos kaiken ja ilman apuvälineitä "

et se tainnu sinäkään kaikkea saada ulos? :D

" Anorektikkona välillä oksentaminen helpottaa syömisen tuomaa tuskaa, mutta eihän se johda yhtään mihinkään. "

Oliko sulla nyt anoreksia vai bulimia vai mikäköhän sulla nyt oli :D

• häiriöhäröilijä
        joopa joo :D kirjoitti:

" Paniikissa yritin oksentaa, mutta en saanutkaan ylös kuin pari leipäviipaletta. "

"Ex-bulimikkona ihmettelen sitä, miten monet sanoo, ettei saa ulos esim. leipää tms. Mä saan halutessani ulos kaiken ja ilman apuvälineitä "

et se tainnu sinäkään kaikkea saada ulos? :D

" Anorektikkona välillä oksentaminen helpottaa syömisen tuomaa tuskaa, mutta eihän se johda yhtään mihinkään. "

Oliko sulla nyt anoreksia vai bulimia vai mikäköhän sulla nyt oli :D

Olet siinä oikeassa, etten kaikkea saanut silloin ulos, but does it matter anymore? Pointtini oli ja on, että saan (ainakin yleensä) kaiken ulos.

Ja jos todella kaipaat kuulla diagnoosini, se on sekä F50.0 että F50.1 eli anorexia nervosa ja välillä tullut tuo anorexia nervosa atypica oksentamisen takia, mutta en ole kuitenkaan ahminut enää vuosiin verrattuna bulimisiin kausiini.

Got it?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2201
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      21
      978
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      176
      877
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      816
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      762
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      685
    Aihe