Jatkuva runsas valkovuoto (vetisenä)

Nornainen

Minulla on tullut aina aika paljon valkovuotoa kuukautisten välissä eikä koskaan ole loppunut. Nyt tuo valkovuoto on alkanut tulemaan jotenkin vetisemmäksi, välillä toki näkyy ihan valkoisenakin, mutta monesti pikkareissa on ihan veden jättämä jälki. Todella inhottavaa seistä ja tuntea, miten vuotaa ja märät pikkarit tuntuu todella inhottavilta.

Olen 19-vuotias eikä kyseessä ole virtsankarkailu, jos joku sitä epäilee. Mutta tämä yhtäkkinen vetistyminen on aika inhottavaa, vaikka onhan tuo valkovuoto aina ollut melko runsasti, mutta ei ennen vetistä enkä ennen ole itse erikoisemmin tuntenut sitä hetkeä, kun sitä ulos tulee.

Onkohan tämä ihan normaalia ja mistä tähän ongelmaan saisi apua? Kaipaan todella niitä aikoja, kun valkovuotoa ei vielä ollut ja pikkuhousut olivat putipuhtaat!

10

1723

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • coffin

kuulostaa hiivalta.

• Nornainen

Minulla on ollut hiiva muutaman kerran, mutta silloin oireet olivat lähes päinvastaiset. Ja nythän siis minulla ei ole mitään kutinaakaan.

• tulee mieleen

Valkovuoto lisääntyy ovulaatiota kohden ja voi olla, että hormonitoimintasi on voimistumassa ja sitä kautta vuotokin lisääntyy. Mutta sen pitäisi näkyä piikkinä, eikä kokoaikaisena vuotona.

Myös tietyt tulehdustilat lisäävät vuotoa, mutta silloin se on pahanhajuista. Jos vuoto haisee raikkaalle, en ensiksi huolestuisi tulehduksista.

Yleisin syy vuodon lisääntymiselle on emättimen tasapainon heilahtelu. Se voi johtua e-pillereistä, kuukautissuojista, stressistä, ruokavaliosta, antibioottikuurista. Apteekista saa Gynocaps-nimisiä emätinkapseleita, jotka tasaavat bakteeristoa, lisäksi kannattaa pestä vain vedellä tai apteekin Avecydillä tai Lactacydillä. Jos käytät pikkuhousunsuojia, lopeta ne ja yritä vaihtaa myös kuukautissuojasi kuukuppiin tai kestositeisiin, sillä nykyaikaisten siteiden sisältämä imugeeli tuntuu aiheuttavan monille ongelmaa.

• Nornainen

On vaan kummallista, kun siis ennen ei ole näin vetistä valkovuotoa ollut, joten jotenkin outoa jos nyt ovulaatiot on vasta alkanut siihen vaikuttaa?

Vuodon hajukaan ei ole muuttunut siitä, mitä se on aina ollut. Aiemmin käytin lähes koko ajan pikkuhousunsuojaa kun valkovuoto oli ärsyttävää ja likasi pöksyt, mutta sitten kun luin sen lisäävän valkovuotoa, niin lopetin pikkuhousujenkäytön jo kuukausia sitten ja annan vaan vuotaa pikkareille sitten.

E-pillereitä en ole koskaan syönyt, ruokavaliota tosin olen muuttanut (en syö enää lihaa tai eläinperäisiä tuotteita), stressikin on ollut niin pitkään, että kumma jos vasta nyt on alkanut vaikuttamaan.

Täytyy katsoa, miten tämä tästä kehittyy.

• sitten ehkä selittäisi
        Nornainen kirjoitti:

On vaan kummallista, kun siis ennen ei ole näin vetistä valkovuotoa ollut, joten jotenkin outoa jos nyt ovulaatiot on vasta alkanut siihen vaikuttaa?

Vuodon hajukaan ei ole muuttunut siitä, mitä se on aina ollut. Aiemmin käytin lähes koko ajan pikkuhousunsuojaa kun valkovuoto oli ärsyttävää ja likasi pöksyt, mutta sitten kun luin sen lisäävän valkovuotoa, niin lopetin pikkuhousujenkäytön jo kuukausia sitten ja annan vaan vuotaa pikkareille sitten.

E-pillereitä en ole koskaan syönyt, ruokavaliota tosin olen muuttanut (en syö enää lihaa tai eläinperäisiä tuotteita), stressikin on ollut niin pitkään, että kumma jos vasta nyt on alkanut vaikuttamaan.

Täytyy katsoa, miten tämä tästä kehittyy.

hiivaa sanotaan tulevan helpommin, jos on kovin hiilihydraattipitoinen ruokavalio, Atkins-tyyppisellä ruokavaliolla taas hiivaoireet elimistössä vähenevät.

Jos olet siirtynyt pelkälle kasvislinjalle, oletko lisännyt prosessoidun ruuan (viljatuotteet yms) määrää?

• en usko....
        sitten ehkä selittäisi kirjoitti:

hiivaa sanotaan tulevan helpommin, jos on kovin hiilihydraattipitoinen ruokavalio, Atkins-tyyppisellä ruokavaliolla taas hiivaoireet elimistössä vähenevät.

Jos olet siirtynyt pelkälle kasvislinjalle, oletko lisännyt prosessoidun ruuan (viljatuotteet yms) määrää?

Tuskinpa tässä tapauksessa on kyse hiivasta. Hiivan kyllä erottaa selkeästi normaalista valkovuodosta, se on selkeästi kokkareista. Ja kutina on sietämätöntä.

Tällaisen löysin tohtori.fi sivustolta:

"Runsaus. Jos valkovuoto muuttuu omituisen runsaaksi, ja varsinkin jos samaan aikaan on muita oireita, kuten alamahakipua tai virtsavaivoja, kyseessä voi olla kohdun tai kohdunkaulan tulehdus. Aiheuttaja voi olla esimerkiksi klamydia, mutta tavallisimmin aiheuttajaa ei saada selville. Joka tapauksessa tulehdus hoidetaan antibioottikuurilla."

• minulla ei vuoto
        en usko.... kirjoitti:

Tuskinpa tässä tapauksessa on kyse hiivasta. Hiivan kyllä erottaa selkeästi normaalista valkovuodosta, se on selkeästi kokkareista. Ja kutina on sietämätöntä.

Tällaisen löysin tohtori.fi sivustolta:

"Runsaus. Jos valkovuoto muuttuu omituisen runsaaksi, ja varsinkin jos samaan aikaan on muita oireita, kuten alamahakipua tai virtsavaivoja, kyseessä voi olla kohdun tai kohdunkaulan tulehdus. Aiheuttaja voi olla esimerkiksi klamydia, mutta tavallisimmin aiheuttajaa ei saada selville. Joka tapauksessa tulehdus hoidetaan antibioottikuurilla."

ole koskaan kokkareista, mutta saan hiivaa erittäin helposti kun olosuhteet muuttuvat. Tulehduksia ei ole koskaan ollut, lääkäri on tsekannut.

• mnvjfiyfiboihpi9hoiguio

siis oireet viittaavat siihen, itsellä ainakin samanlaista kutinaa, lähti 3pvn gyno-daktarin-kuurilla.....

• kieppeillä....

Mul oli kans siinä parinkympin molemmin puolin sama ongelma, eli aina oli pöksyt märkinä :) Käytin pikkuhousunsuojia, ja siihen aikaan ei ollut näitä kestopikkuhousunsuojia jotka on paljon parempia henkittävyyden kannalta, vaan käytin niitä normaaleita mitä kaupasta saa, ja ne hikos ja hankas ja olivat epämiellyttäviä muutenkin käyttää. Mutta ilmankaan ei viittinyt olla. Mutta se onneksi väheni huomattavasti muutaman vuoden jälkeen, jos se nyt yhtään lopettaa. Saattaapi toki olla e-pillereiden käyttökin vaikutti siihen mutta enää ei ole sellaista ongelmaa.

• edelliseen...

Siis piti kirjoittaa: "Mutta se onneksi väheni huomattavasti muutaman vuoden jälkeen, jos se nyt yhtään LOHDUTTAA. "

tuli joku ajatuskatko tuossa kohtaa ilmeisesti... :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      41
      4608
    2. Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja

Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.
      Pieksämäki
      53
      2474
    3. Jenkkilahkojen kastekaava

Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan
      Kaste
      139
      1014
    4. Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!

Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin
      Kaste
      161
      995
    5. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      113
      858
    6. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      70
      834
    7. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      58
      831
    8. Mitä ajatuksia miehet, jos..?

Nainen on 40v eikä ole omia lapsia?
      Ikävä
      137
      785
    9. Se mies rakastaa minua

Ja minä rakastan häntä. 😌
      Ikävä
      48
      770
    10. Taas mietin että

mitä ihmettä sanoisin, jos laittaisin viestiä. Aina voi toivottaa jotain, vaikka hyvää kesää, ja jos ei tule vastausta,
      Ikävä
      48
      716
    Aihe