Pyöräkuume on iskenyt. Olen sen tyyppinen kuski, että tunnen viihtyväni maanteillä enemmän kuin taajamassa, joten matkapyörä olisi paikallaan. Tiedustan kuitenkin mikä on oikea matkapyörä, kuten GW:t, Deauvillet, Diversionit, Transalpit yms. "herrasmiespyörät", mutta mikä olisi kyykkymalleista sopivin matka-ajoon? Ne kiehtoisivat minua enemmän kuin nuo vähän ryhdikkäämmät pyörät. En kuitenkaan hae mitään kyykkyä, jossa olisi kovin ahdas ajoasento. Pitäisi sopia kaksipäällä ajamaan.
kyykkypyörä matka-ajoon?
21
5202
Vastaukset
- Transalp, Deauville jne...!
Nyt kyllä näyttää siltä että anteeksi vaan mutta et tiedosta herrasmiespyöriä edes endurojen seasta ?
- matkamies
Njoo, sattuipa kömmähdys. Tosiaan Transalp on ainakin matkaenduro, mutta Deauville ei ole. Mutta takaisin aiheeseen siis.
- mukavaa, kuin...
customilla rata-ajo.
Kyllä sen voi tehdä, mutta ei ole sitä, mitä sen pitäisi.
Hyviä "välimalleja" vois olla iso bandiitti s-katteella, hondan 1000 f, tai jammun fazeri.
Itse ajan rosvolla ja se sopii jollaintavoin vähän joka käyttöön...jopa 2 päällä.
Suosittelen tyypittämään, mutta varo. Siihen jää koukkuun ;) - sama ongelma ratkaistu
En tiedä sinusta mutta minulle ainoa vaihtoehto oli BMW K1200S. Hondat ym. Toyotasuzukit kävin koeajamassa ja kyseinen Bemari oli ainoa joka herätti omistamisen halua, no nyt olisi tietty tuo K1300S.
- tullut koskaa pieneen
Mieleesi jotta ei kaikilla ole varaa ihan mihin vaan pyörää,joo joo tiedän nyt tulee palautetta köyhät kyykyyn ym... mutta näin se ikävä kyllä on.
- matkamies
tullut koskaa pieneen kirjoitti:
Mieleesi jotta ei kaikilla ole varaa ihan mihin vaan pyörää,joo joo tiedän nyt tulee palautetta köyhät kyykyyn ym... mutta näin se ikävä kyllä on.
Lähdetään siitä että jokainen tyylillään, eiks je?
Komia pyörähän tuo K 1200 on. Tosin en ole Bemu-miehiä enkä kyllä koskaan ole koeajanut yhtäkään. - duoda
matkamies kirjoitti:
Lähdetään siitä että jokainen tyylillään, eiks je?
Komia pyörähän tuo K 1200 on. Tosin en ole Bemu-miehiä enkä kyllä koskaan ole koeajanut yhtäkään.Sillä sanonutkaan,aikalailla varmasti minulla olisi eräs kyseisen merkin pyörä persiinalla...mutta kuten
mainitsin ei oo rahoo ostooo,toivossa on hyvä elää
sano kirppu. - sama ongelma ratkaistu
tullut koskaa pieneen kirjoitti:
Alkuperäinen kysyjä ei rajannut budjettiaan joten en sitä alkanut arvuuttelemaan. Muutenkin kaveri vaikutti siltä että on jo työelämässä. Eihän tuollainen pyörä ole corollaa kalliimpi edes uutena. Elämä on täynnä valintoja, voihan sen korollan vaihtaa vaikka halvempaan ja satsata hiukan vapaa-aikaan...
- fillaristi(satunnainen)
.. joten suosittelen jotain F-mallia esim GSXF tai jotain samantyyppistä. Päädyin kuitenkin ZX-9siin, sillä siinä on tehoa ja se sopii matka-ajoon.. Ainakin minun ruumiinrakenteelle. Eihän tuollakaan pitkiä matkoja tehdä, mutta 2h ajot selviää mainiosti. Sitten on pidettävä vähän taukoa tien varrella. Mutta kelläpä on kesällä niin kiire minnekkään??
Onnea kesälle ja hyviä ajokelejä! - kilpuria
Kokemuksesta sanoisin et unohda kyykyt yms, vastaavat matkantekoon,alkavat nopeasti ärsyttämään se vingutus maantiellä kun tuntuis et sais viel löytyy ainakin 2vaihdetta lisää.
Joku matala kierroksinen vääntöpeli matkantekoon,
esim. iso customi tai vaikka deauville tai muu vastaava.- matkamies
Mites kun customithan ovat tunnetusti pienitankkisia? Ajoasento nyt varmasti on rento, eli ei käyne selkään, mutta tuo tankki.
- Mika++
matkamies kirjoitti:
Mites kun customithan ovat tunnetusti pienitankkisia? Ajoasento nyt varmasti on rento, eli ei käyne selkään, mutta tuo tankki.
Toimintasäde sais olla 300 km. 800 kuutioiselle customille riittää 16 litran tankki. Itellä on 1800 kuution kone ja sen 18 litran tankilla pääsee justiinsa 300 km kun iisisti ajelee. Sais olla pari litraa isompi.
- !!!!
niin esim.1400 ZZR Kawa tai Busa voisivat olla sopivia kompromissi ratkaisuja,niihin saa laukut tarvittaessa ja molemmat sopivat vähän kaikenlaiseen kurvailuun myös kaksipäällä.
Jos käytetyt tulevat kysymykseen myös Honda Blackbird olisi ehkä yksi vaihtoehto. - HAJAB...
HAJABUSA 1300 JA PULINAT POIS!
- pikkutytteli
,,onpas hullunkurisenkuulonen nimi,hihihih,kuullosta hajonneeltabussilta taijtn.
- Tyylikästä
Yli 1000 kuutioo, tosi kevyt L-twin. Muhkeat väännöt. Streetfighter tai superbike. Tosin, voi olla vaikee päättää minkä näistä ottaa.
- AaroL
GSXR 1100 peleillä (toinen menossa) olen ajanut vuodesta 2000 ja hyvin on kolmen-neljän viikon reissu taittunut. Myynti ilmoitus:
http://www.nettimoto.com/570138
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=99&conference=1500000000000037&posting=22000000042644109
Kuvia lisää reissusta:
http://picasaweb.google.com/aaro.liu/TFMKAlppikierros2007#
T.Aaro - ja saunan taa
Kaikki motoristit pitäisi istuttaa kyykkyasentoon ja komentaa saunan taa.
Näistä turhamunista pitäisi päästä eroon lopullisesti!- puheenollen
koskas mahtoi viimeksi ottaa eteen?
- matkapyöräksi
Suzuki Hayabusaa. Erittäin hyvä matkapyörä, on omaa kokemusta muutaman pidemmän reissun verran. Lisäksi ei tarvitse tinkiä sporttisuudesta juurikaan, verrattuna kyykkypyöriin. Erittäin hyvä ja mukava "välimallin" pyörä, joka ei kuitenkaan tunnu millään tapaa väliinputoajalta!
- mie vuan
samaa mieltä. Ainakin kun tossa just kävin ajelemassa gw1800:lla pari tonnia viikon aikana ja se ei kyllä minun ruumiinrakenteelleni sopinut. Busalla olis ollu vähintäin yhtä helppoa tai vaikeaa. Omalla busallani, jossa on nostettu tankoa olisi ollut helpompaa...
Koneessa vääntöä, ei tarvitse ajaa kierroksilla jos ei halua ja kuitenkin on herkkä ajaa ja toimii 2 päällä todella hyvin. Kulutus on kohdillaan jos ei aja 180km/h.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185111Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332792- 342609
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302408- 1181637
Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭211620En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101530Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231284- 941158
Tänään oli
Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘351143