Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Minulla on vittumainen tilanne

******

Yritän kertoa lyhyesti tarinani.

Haluaisin mennä armeijaan, mutta minulla on viime aikoina järki sanonut että ehkä se ei terveydellisesti katsoen ole sittenkään järkevää.

Minulla on ollut masennusta ja ahdistuneisuutta jo noin 3 vuotta. Jonka takia minulle on tullut pari paniikkikohtausta jotka ovat muuttaneet minua. Minulle on tullut mm. pelko aseista että jos saan sellaisen käteen niin itsetuhoaistini syttyy ja ammun itseni. Lisäksi minulle on tullut sellainen suljetun paikan kammo eli ahdistaa paljon jos olen sellaisessa paikassa josta en pääse pois, koulussa tämä on tuottanut erittäin paljon ongelmia.

Koulupsykologi väitti että voisin saada ihan helposti vapautuksen jos hakisin, mutta se ei ole niin helppoa.

Jos saisin vapautuksen, niin saisin kuulla siitä niin paljon paskaa suvultani, sukuni on täynnä noita suojeluskuntalaisia jotka menivät rintamalle 17-vuotiana että mm. isäni pitäisi minua pelkurimaisena rintamakarkurina. Tätä paskaa joutuisin sitten kuuntelemaan loput elämäni. Joten aika vittumaisen valinnan äärellä olen.

Menenkö armeijaan, ja otanko sen riskin että mielenterveyteni romahtaa taas jonka kuntouttamiseen on nyt mennyt 3 vuotta eikä tule varmasti koskaan parantumaan, vai enkö mene ja otan vapaaehtoisesti petturin leiman otsalleni sekä teen itsestäni luuserin omasta mielestäni?

Nyt olen päättänyt niin että menen kyllä armeijaan, ainahan sen voi jättää kesken eikä minua voi syyttää ainakaan siitä että en yritä. Mutta kertokaa se suvulleni.

10

1660

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ole oma itsesi-----

      Ole oma itsesi ja tee se mitä itse haluat. Hanki vapautus, ei se ole sen kummempaa. Voit sanoa suvullesi että heidän pitää miettiä onko verta syytävät ruumiit ja suolenpalaset mukavaa elämässä ja kivusta huutavat sielunveljet ja siskot kun kiduttavat heitä ampumalla luoteja niihin yksi kerrallaan aina toisen jälkeen.

      Jos he ovat erityisesti sotahulluja, sotahulluihin vain tepsii brutaalit kuvaukset ja erityisesti veri ja suolenpätkät mukaan jutteluun niin alkavat ajatella omalla päällänsäkin. Voit myös lopuksi heittää tämmöisen: Haluatteko todella että minä olen mukana seuraavassa joukkomurhaamisessa ja minun pitäisi nauttia siitä että saan tappaa ihmisiä? Teidän kannattaisi mennä mielenterveyslääkärille jos te minulle alatte valittamaan että kun en alkanut kouluttamaan itseäni murhaajaksi.

    • racsu

      Entä jos pyytäisit lykkäystä? Sukulaisesi olisivat tyytyväisiä, koska se tarkoittaisi, että joskus menisit armeijaan. Silti sinun ei tarvitsisi välttämättä mennä, jos siltä tuntuu. Mutta saisit lisää aikaa lujittaa itsetuntoasi, löytää oma elämänkatsomuksesi ja selvittää ajatuksiasi.

      • GabrielFi

        Minä olisin tällä linjalla että pelaat ehkä aikaa ja saat varmuutta asioihin, mutta jos sinun omat fiilikset on selvät että et kestä armeijää niin sitten et mene ollenkaan. Kyllä vanhemmat sen kestää, mitä oma sydämesi sanoo...


    • syy

      Huono syy mennä armeijaan jonkun toisen ihmisen takia. Mutta jos sä sinne haluat niin ota vaikka lykkäystä, jos ne tilat siitä sitten helpottuis...

    • hgffgd

      Suosittelen menemään ammattiauttajan puheille, sieltä saat varmasti paperilla tietoa tilanteesstasi ja siitä että armeija ei kannata, siihen on vaikea kenenkään sanoa vastaan.

      • 8ii88iii8i8

        sina olla homo, mina rasikat nuori vaalea tyttö


    • Oikeamieseinainen

      Tässä meidän elämämme tulevaisuus...näitä riittää

    • Oikeamieseinainen

      sika

    • päääsemätön

      omasta kokemuksesta voin sanoa että itse petyin kun psykiatri oli kirjotellut terveys papeihin näistä paniikikohtauksista. mielelläni olisin mennyt armeijaan. mutta no kutsunnoissa oleva lääkäri sanoi että se olisi enemmän haitaksi, kun armeijassa mennään "yksi mokaa , kaikki kärsii" ja itse kun saisi harjoituksen aikana kohtauksen niin mikäs siinä. koko joukkuetta rangaistaisi ja oma armeija aikakaan enää ei olisi niin mukavaa.
      mutta hyvällä tuurilla esim vaikka 5 vuoden päästä jos tila on helpottunu pystyn hakemaan papereihin muutosta.

      Ja omasta mielestäni tuo että " menen armeijaa ja nyt olen kunnon suomalainen asenne" on hiukan väärä asenne. esimerkiksi vaikka. Patu menee armeijaa, patu on yrittänyt itsemurhaaa ja on väkivaltainen--> patu menee armeijaan*ping * nuppi pimahtaa heti kun patu saa aseeen käteensä hän ampuu itsensä tai henkilön joka on huutanut hänelle" opetus: että psygologiset sairaudet ja tämmöiset ei ole leikin asioita.

      ja teille ketkä sanotte että " tämmösiä ne nykyajan nuoret on lusmuaa kun ei jaksa/pysty mennä armeijaa" --> mitäs itse vanhempina hyväksytte koulukiusaamisen ja kaiken paskan. jos nuorten asioita selvitettäisiin . niin olisi varmasti monta armeija kuntoista ihmistä.

      • vapautuksen saanut

        Itse sain vapautuksen palveluksesta kokonaan paniikkihäiriön vuoksi, mutta mahdollisuus on mennä mikäli tilanteeni paranee. Kyllä noissa mielenterveys tapauksissa yleensä aina on joko lykkäys tai vapautus päätös. Pidän omalta osaltani epätodennäkösenä, että menen myöhemmin vielä armeijaan, koska oon kuullu, että se on vittumaista hommaa mennä 25vuotiaana, kuuntelemaan sellasia 18v kakaroiden lässytyksiä. Ja puolustukseksi sille, mitä nämä armeijan käyneet muka selkärangan omaavat ''miehet'' väittävät, että sivarit ja vapautuksen saaneet eivät omaa minkäänlaista kuria eikä selkärankaa, voin sanoa sen verran, että paniikkihäiriön kanssa eläminen saattaa pahimmillaan olla monen vuoden tai koko elämän mittainen piina. Ja muka olette parempia ja kovempia kun rämmitte metsässä 6-12kk. Vitut. Oon tällä hetkellä 18v ja teen koko päiväistä työtä ja vaikka itte sanonkin niin väitän että multa ei kuri puutu, itte olen sen oppinut. Ja niistä johtajan taidoista.. Tottakai johtajia tarvitaan, mutta aika arjalaista nazi meininkiä, että muka kaikkien pitäisi olla johtaja tyyppiä ja tasapaksua massaa. Jotenkin niin primitiivistä ja kivikautista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      88
      2313
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      52
      2019
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1853
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1638
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1562
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      26
      1437
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1400
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1370
    Aihe