Yritän kertoa lyhyesti tarinani.
Haluaisin mennä armeijaan, mutta minulla on viime aikoina järki sanonut että ehkä se ei terveydellisesti katsoen ole sittenkään järkevää.
Minulla on ollut masennusta ja ahdistuneisuutta jo noin 3 vuotta. Jonka takia minulle on tullut pari paniikkikohtausta jotka ovat muuttaneet minua. Minulle on tullut mm. pelko aseista että jos saan sellaisen käteen niin itsetuhoaistini syttyy ja ammun itseni. Lisäksi minulle on tullut sellainen suljetun paikan kammo eli ahdistaa paljon jos olen sellaisessa paikassa josta en pääse pois, koulussa tämä on tuottanut erittäin paljon ongelmia.
Koulupsykologi väitti että voisin saada ihan helposti vapautuksen jos hakisin, mutta se ei ole niin helppoa.
Jos saisin vapautuksen, niin saisin kuulla siitä niin paljon paskaa suvultani, sukuni on täynnä noita suojeluskuntalaisia jotka menivät rintamalle 17-vuotiana että mm. isäni pitäisi minua pelkurimaisena rintamakarkurina. Tätä paskaa joutuisin sitten kuuntelemaan loput elämäni. Joten aika vittumaisen valinnan äärellä olen.
Menenkö armeijaan, ja otanko sen riskin että mielenterveyteni romahtaa taas jonka kuntouttamiseen on nyt mennyt 3 vuotta eikä tule varmasti koskaan parantumaan, vai enkö mene ja otan vapaaehtoisesti petturin leiman otsalleni sekä teen itsestäni luuserin omasta mielestäni?
Nyt olen päättänyt niin että menen kyllä armeijaan, ainahan sen voi jättää kesken eikä minua voi syyttää ainakaan siitä että en yritä. Mutta kertokaa se suvulleni.
Minulla on vittumainen tilanne
10
1676
Vastaukset
- Ole oma itsesi-----
Ole oma itsesi ja tee se mitä itse haluat. Hanki vapautus, ei se ole sen kummempaa. Voit sanoa suvullesi että heidän pitää miettiä onko verta syytävät ruumiit ja suolenpalaset mukavaa elämässä ja kivusta huutavat sielunveljet ja siskot kun kiduttavat heitä ampumalla luoteja niihin yksi kerrallaan aina toisen jälkeen.
Jos he ovat erityisesti sotahulluja, sotahulluihin vain tepsii brutaalit kuvaukset ja erityisesti veri ja suolenpätkät mukaan jutteluun niin alkavat ajatella omalla päällänsäkin. Voit myös lopuksi heittää tämmöisen: Haluatteko todella että minä olen mukana seuraavassa joukkomurhaamisessa ja minun pitäisi nauttia siitä että saan tappaa ihmisiä? Teidän kannattaisi mennä mielenterveyslääkärille jos te minulle alatte valittamaan että kun en alkanut kouluttamaan itseäni murhaajaksi. - racsu
Entä jos pyytäisit lykkäystä? Sukulaisesi olisivat tyytyväisiä, koska se tarkoittaisi, että joskus menisit armeijaan. Silti sinun ei tarvitsisi välttämättä mennä, jos siltä tuntuu. Mutta saisit lisää aikaa lujittaa itsetuntoasi, löytää oma elämänkatsomuksesi ja selvittää ajatuksiasi.
- GabrielFi
Minä olisin tällä linjalla että pelaat ehkä aikaa ja saat varmuutta asioihin, mutta jos sinun omat fiilikset on selvät että et kestä armeijää niin sitten et mene ollenkaan. Kyllä vanhemmat sen kestää, mitä oma sydämesi sanoo...
- syy
Huono syy mennä armeijaan jonkun toisen ihmisen takia. Mutta jos sä sinne haluat niin ota vaikka lykkäystä, jos ne tilat siitä sitten helpottuis...
- hgffgd
Suosittelen menemään ammattiauttajan puheille, sieltä saat varmasti paperilla tietoa tilanteesstasi ja siitä että armeija ei kannata, siihen on vaikea kenenkään sanoa vastaan.
- 8ii88iii8i8
sina olla homo, mina rasikat nuori vaalea tyttö
- Oikeamieseinainen
Tässä meidän elämämme tulevaisuus...näitä riittää
- Oikeamieseinainen
sika
- päääsemätön
omasta kokemuksesta voin sanoa että itse petyin kun psykiatri oli kirjotellut terveys papeihin näistä paniikikohtauksista. mielelläni olisin mennyt armeijaan. mutta no kutsunnoissa oleva lääkäri sanoi että se olisi enemmän haitaksi, kun armeijassa mennään "yksi mokaa , kaikki kärsii" ja itse kun saisi harjoituksen aikana kohtauksen niin mikäs siinä. koko joukkuetta rangaistaisi ja oma armeija aikakaan enää ei olisi niin mukavaa.
mutta hyvällä tuurilla esim vaikka 5 vuoden päästä jos tila on helpottunu pystyn hakemaan papereihin muutosta.
Ja omasta mielestäni tuo että " menen armeijaa ja nyt olen kunnon suomalainen asenne" on hiukan väärä asenne. esimerkiksi vaikka. Patu menee armeijaa, patu on yrittänyt itsemurhaaa ja on väkivaltainen--> patu menee armeijaan*ping * nuppi pimahtaa heti kun patu saa aseeen käteensä hän ampuu itsensä tai henkilön joka on huutanut hänelle" opetus: että psygologiset sairaudet ja tämmöiset ei ole leikin asioita.
ja teille ketkä sanotte että " tämmösiä ne nykyajan nuoret on lusmuaa kun ei jaksa/pysty mennä armeijaa" --> mitäs itse vanhempina hyväksytte koulukiusaamisen ja kaiken paskan. jos nuorten asioita selvitettäisiin . niin olisi varmasti monta armeija kuntoista ihmistä.- vapautuksen saanut
Itse sain vapautuksen palveluksesta kokonaan paniikkihäiriön vuoksi, mutta mahdollisuus on mennä mikäli tilanteeni paranee. Kyllä noissa mielenterveys tapauksissa yleensä aina on joko lykkäys tai vapautus päätös. Pidän omalta osaltani epätodennäkösenä, että menen myöhemmin vielä armeijaan, koska oon kuullu, että se on vittumaista hommaa mennä 25vuotiaana, kuuntelemaan sellasia 18v kakaroiden lässytyksiä. Ja puolustukseksi sille, mitä nämä armeijan käyneet muka selkärangan omaavat ''miehet'' väittävät, että sivarit ja vapautuksen saaneet eivät omaa minkäänlaista kuria eikä selkärankaa, voin sanoa sen verran, että paniikkihäiriön kanssa eläminen saattaa pahimmillaan olla monen vuoden tai koko elämän mittainen piina. Ja muka olette parempia ja kovempia kun rämmitte metsässä 6-12kk. Vitut. Oon tällä hetkellä 18v ja teen koko päiväistä työtä ja vaikka itte sanonkin niin väitän että multa ei kuri puutu, itte olen sen oppinut. Ja niistä johtajan taidoista.. Tottakai johtajia tarvitaan, mutta aika arjalaista nazi meininkiä, että muka kaikkien pitäisi olla johtaja tyyppiä ja tasapaksua massaa. Jotenkin niin primitiivistä ja kivikautista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559