Kenen vastuulla vaatteet?

Koirani merkkailee ihmisiä

Minulla on pieni uroskoira, joka saattaa joskus merkkailla ihmisten kintuille koirapuistossa. Mielestäni koirapuistoon tullaan vaatteiden suhteen omalla vastuulla (niin lukee säännöissäkin), joten en edes tarjoudu maksamaan pesulakuluja näissä tapauksissa.
Tätä siis sattuu todella harvoin, mutta joskus kuitenkin. Itsellenikin on käynyt 2 kertaa, eikä tullut mieleenkään että olisin alkanut vaatia korvauksia kyseisten koirien omistajilta.
Jotkut vaan tuntuvat ottavan pulttia tästäkin asiasta.

13

1021

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • odaa

      Omalla vastuulla vaatteet ovat puistossa, mutta voisit silti opettaa koirallesi ettei niin sovi tehdä niin ei tarvitse murehtiakaan tuollaista. Tai jos tilanteita tulee vain tosi harvoin, niin voishan sitä koittaa ennakoida ja ehtiä estämään.

      • Mutta rahaa ei tipu

        jos näen että tällaista tapahtuu, puutun siihen, torun koiraa ja pyydän anteeksi ihmiseltä joka "suihkun" kohteena.


    • mommi

      Heh tota en mäkää pesula laskuu rupeis lähettää mut kintuille kuseva koira saattas kyllä saada paha trauma mun reaktiosta....
      Mite koira voi kusta kintuille? huh :) en pilkkaa älä suutu mut mulla ollu koirii aikas monta ja koko elämä ja vastaavaa oo kuullu ikinä :) koirapuistos jos jonku koira kusis kintuille ni saattas tosiaa saada aikas lailla kurinpalautusta siin vaihees (huom en ikinä lyö.potki ym koiraa)

      • alkuperäinen aloittaja

        kusta lorota, vaan merkkaa, eli nostaa koipea ja päästää ehkä pienen tipan virtsaa. Ja outoa ettei sulle ole koskaan näin siellä käynyt, kun itselleni on tosiaan käynyt 2 kertaa, ja eri koira asialla molemmilla kerroilla.


      • merkki,.
        alkuperäinen aloittaja kirjoitti:

        kusta lorota, vaan merkkaa, eli nostaa koipea ja päästää ehkä pienen tipan virtsaa. Ja outoa ettei sulle ole koskaan näin siellä käynyt, kun itselleni on tosiaan käynyt 2 kertaa, ja eri koira asialla molemmilla kerroilla.

        Pidä 5sentin lantti taskussas niin ei koirat kuse kintuille.


    • eonm

      No, koirathan ovat koiria ja ne tekevät koiruuksia...

      Olen kyllä sitä mieltä, että koirapuistossa saa varautua koirien temppuihin. Mutta jos tiedät, että koirasi tekee satunnaisesti tuon pisutempun, niin voisithan varoittaa koirapuistossa olijoita. Tietävät ottaa askeleen taaksepäin, jos uhka näyttää toteutuvan.

      On reilua ja huomaavaista varoittaa muita koirapuistoilijoita ja siten antaa heille mahdollisuus säästää housun lahkeet/kengät.

      • hihhih...

        Minulla on myös käynyt että uros on nostanut kinttua lahkeelle ...omistajan ilme oli aika kauhistunut ja vielä oudommaksi se muuttui kun totesin että "pesukone pesee ja sattuuhan noita " .Oletti varmaan että saan hirmuiset pultit ;) Seisoin aidantolpan vieressä että olisiko siihen koittanut sihdata .


    • epäilen sitä

      puun näköinen, koirat luulevat sitä. Et varmaan liiku puistossa, olet ääneti ja hiljaa.

    • ...nyt ehkä rupeis pesulalaskuja vaatimaan, mut täytyy kyl sanoa, että vaikka sellasissa koirankusetusvaatteissa menenkin koirapuistoon niin en mä silti kyllä siitä tykkää, että koira nostaa koipea mun punteilleni. Pienen koiran pikkuliru ei kylläkään ole niin paha kuin ison koiran. Jos mun koirani tekis vastaavaa niin ite komentaisin kunnolla.

    • eroon tästä?

      Koirapuiston säännöissäkin kyllä lukee, että jokainen vastaa itse omista vaatteistaan. Mutta että vieras koira tulee ja pissii kintuille!? No, kyllä mulkaisisin omistajaa aika pahasti ja miettisin, mikä saa koiranomistajan tuomaa tällaisen otuksen koirapuistoon, jos ihmiset saavat lahkeilleen.

      Suosittelen kyllä kouluttamaan sen koiran tuosta eroon, ettei joku päivä koirasi jaa kengästä, joku ottaa siitä nokkiinsa.

      Ei minua haittaa, jos koirat pomppaa vasten kurasilla tassuille. Ikäväähän se toki on saada kurat päällensä, mutta ei kukaan minua sinne ole käskenyt menemään saati pyhävaatteissa. Mutta en hyväksyisi sitä, ettei omistaja tee asialle mitään, jos koira alkaa merkkailemaan ihmisiä - jota koira ei saa tehdä.

      • -jke-

        Eipä välttämättä ole tuo kintuille kuseminen koulutuksesta tai sen puutteesta kiinni.

        Taitaa olla kyse siitä, että kintuille ruiskiva koira vain merkkaa peittoon jo toisen koiran jättämää hajujälkeä. Ja tuo hajujälki ei ole kohteen lahkeessa vaan siinä kohdassa jossa hän sattuu seisomaan.


        Mielestäni puistoon astuva ihminen ottaa hyvin tietoisen riskin siitä, että puistossa saattaa vaatteet likaantua tavalla tai toisella. On innoissaan vasten pomppivia koiria, rapa roiskuu ja muta lentää. On aivan turha ruveta kellekään muulle siitä kitisemään, jos denim-pökät joutavatkin tuon vierailun jälkeen pesuun. Sellaista se elämä vaan näiden otusten kanssa on.


      • tapakasvatetun koiran omistaja
        -jke- kirjoitti:

        Eipä välttämättä ole tuo kintuille kuseminen koulutuksesta tai sen puutteesta kiinni.

        Taitaa olla kyse siitä, että kintuille ruiskiva koira vain merkkaa peittoon jo toisen koiran jättämää hajujälkeä. Ja tuo hajujälki ei ole kohteen lahkeessa vaan siinä kohdassa jossa hän sattuu seisomaan.


        Mielestäni puistoon astuva ihminen ottaa hyvin tietoisen riskin siitä, että puistossa saattaa vaatteet likaantua tavalla tai toisella. On innoissaan vasten pomppivia koiria, rapa roiskuu ja muta lentää. On aivan turha ruveta kellekään muulle siitä kitisemään, jos denim-pökät joutavatkin tuon vierailun jälkeen pesuun. Sellaista se elämä vaan näiden otusten kanssa on.

        Eipä ole koira kummosesti hanskassa jos vielä ihan pentuvaiheen jälkeen kuseksii ihmisten päälle. Omille jaloilleni jos joku rekku tulisi ureoimaan, niin varmasti tekisin koiralle selväksi ettei yksikään koira minulle osoita tuollaista epäkunnioitusta, sillä sitähän se juuri tarkoittaa! Ei väliä onko koira iso vai pieni, tuollaiseen käytökseen olisi omistajan puututtava ja äkkiä!
        Kyllä ainakin itseäni hävettäisi ja pahasti jos oma koira noin käyttäytyisi. Ja aivan varmasti tarjoutuisin maksamaan pesulalaskun, vaikkei toinen sitä kehtaisikaan pyytää.


      • siitä pois
        -jke- kirjoitti:

        Eipä välttämättä ole tuo kintuille kuseminen koulutuksesta tai sen puutteesta kiinni.

        Taitaa olla kyse siitä, että kintuille ruiskiva koira vain merkkaa peittoon jo toisen koiran jättämää hajujälkeä. Ja tuo hajujälki ei ole kohteen lahkeessa vaan siinä kohdassa jossa hän sattuu seisomaan.


        Mielestäni puistoon astuva ihminen ottaa hyvin tietoisen riskin siitä, että puistossa saattaa vaatteet likaantua tavalla tai toisella. On innoissaan vasten pomppivia koiria, rapa roiskuu ja muta lentää. On aivan turha ruveta kellekään muulle siitä kitisemään, jos denim-pökät joutavatkin tuon vierailun jälkeen pesuun. Sellaista se elämä vaan näiden otusten kanssa on.

        Koira ei milloinkaan saa oppia siihen, että on hyväksyttävää pissiä ihmisten kintuille. Ja siitä tavasta on kasvatettava pois. Jos itse ei siihen kykene, niin ammattilaisia koirankouluttajia on, jotka antavat ohjeita ja neuvoja.

        Koira ei omista ihmistä, eikä myöskään merkkaile ihmisiä.

        >On aivan turha ruveta kellekään muulle siitä
        >kitisemään, jos denim-pökät joutavatkin tuon
        >vierailun jälkeen pesuun. Sellaista se elämä >vaan näiden otusten kanssa on.

        Kuten koirapuiston ohjeissakin lukee portilla "Jokainen vastaa omista vaatteistaan", mutta kintulle pissiminen on tyystin eri asia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1184
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1016
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      50
      701
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      700
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      585
    Aihe