kevään naamio

Valkeaan puettua naamiota
kantaa mukanaan -salaa-tirkistellen

elämänsä myrskyisissä aallokoissa
heittää urbaanien jalouttaan

sanojaan viljellen
yössään oopperoiden

ja kaiken Helvetin leimaamaa
uumaansa sirotteli jälkeensä

tuhkaksi polttaen
runouden jalot
askelmat

- piru palaa roviolla
polttaen,
senkin vähän mitä jäi
jälkeensä jättää -

Voi hyvin tuulien
salatut kuiskeet
väräjää
alastomuuden kehollasi
uhrilampaan vainiollasi

poltettuine niittyineen
kevään oraassa.

12

424

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pasaka on

      paskaa, olipa se millä palstalla tahansa! Hyvästi! olet heikoin lenkki!

      • Olen liikuttuneen Onnellinen
        vastineestasi,sillä nyt todella

        tiedän että Kirjoitukseni
        on mennyt perille

        -Sen heikoimpaan ytimeen-

        sillä totuushan sattuu
        tunnetusti.

        Toivotan oikein hyvää
        viikonloppua,sillä et
        voi tietää,kuinka sait
        hymyilemään katetulle
        Totuudelle...
        ...vaikka runot kuin kommentitkin
        ovat aina omia kategorioitaan
        kirjoituksien tiimellyksessä.
        Tsemppiä !


      • padme_amidala
        dolan kirjoitti:

        Olen liikuttuneen Onnellinen
        vastineestasi,sillä nyt todella

        tiedän että Kirjoitukseni
        on mennyt perille

        -Sen heikoimpaan ytimeen-

        sillä totuushan sattuu
        tunnetusti.

        Toivotan oikein hyvää
        viikonloppua,sillä et
        voi tietää,kuinka sait
        hymyilemään katetulle
        Totuudelle...
        ...vaikka runot kuin kommentitkin
        ovat aina omia kategorioitaan
        kirjoituksien tiimellyksessä.
        Tsemppiä !

        ..ja huomaan tulleeni kahakan keskelle. Laitanpa loput tekstit runosi perään, jos tuo kommentti tuosta edestämme häviää : )


      • padme_amidala kirjoitti:

        ..ja huomaan tulleeni kahakan keskelle. Laitanpa loput tekstit runosi perään, jos tuo kommentti tuosta edestämme häviää : )

        - ja dolan roviolle joutuu -

        kuittaan:Vastaanotettu !


    • padme_amidala

      ..enkä nytkään uskalla sanoa muuta kuin: luettu on. Olenkohan väärässä, jos kirjoitan, että tästä sai vaikutelman tuohtuneesta runoilijasta. Ajattelin ensin:
      "tuhkaksi polttaen
      runouden jalot
      askelmat"
      tarkoittavan minun tuheroitani. Mutta ei tässä on syvällisempiä juttuja : )

      Hieno runo : )

      • Suurin vääryys/heikkous tällä Palstalla
        on ollut ja varmaan tulee aina
        olemaankin :
        - Väärin ymmärrys/tulkinta -
        vaiko totuus kuitenkin,jos
        niin sattuu ?

        Hyvät "ystävät" ennenkuin teette
        omia harhapäätelmiä/olettamuksia,

        niin pitää ao.kysyä,että mitä tämä on...
        -onko se niin hiton vaikeaa- sitten omaansa
        täällä piilotella eri repliikein
        nimim.varjossa...Säälittävää!!!

        Huom.tämä Ei ollut Sinulle tarkoitettu
        kuin EI Runokaan...vaan yleistasolla.

        Olenko minä täällä herjaa heittänyt
        tai haistatellut ja paskatellut...?
        Voi olla että opin !

        Arka Totuus vaikka runoelmana sattuu
        sen toki ymmärrän että hyväksyn myös
        sen - Että olen epäsuosituin juuri nyt
        koska olen oma itseni,eikä minua täällä
        kukaan johdata kuin ei myös saa omiin
        normeihinsa mahtumaan - jotta olisin
        hyväksyttävä kaikkien silmissä.

        Kun toisinaan Tarkoituksella etsin kuin kokeilenkin -rämäkämpää kieltä - EN MINÄ
        täällä suosiota etsi.

        Arvostan Sinua,sillä Sinä ainakin
        kysyt että ehkä peräätkin mistä
        moinen "runon vallankumous" on
        lähtöisin...hienoa kun kysyit
        - etkä jättäytynyt
        epäolennaisuuksien varaasi.

        Siis vielä kerran...Sinusta EI OLE
        kysymys...olin jo kirjoittaessani
        ja vieläkin varautunut ottamaan
        lokaa niskaani - näillä viimeisillä
        minun tuheroillani - satuttavuuden
        toki ymmärrän että hyväksyn,vaikka
        minut täällä nyt teilattaisiinkin
        - pelkkien runojeni vuoksi,joka
        poikkeaa ihanne ideaali linjasta.

        Hyvää yötä kuin aamua toivon
        Sinulle...ja koiruudelle-tiedät
        kyllä !


    • *MURUKULTA*

      Dolan, olen lukenut runojasi näitä edellisiäkin aikaslailla ja se on selvää, minulle ainakin,
      että hyvin voimakkaita ja toisaalta vaikeaselkoisia. Lähde nyt niistä jotain sanomaan,,,
      Pähkinän kuoressa sanosin, että nyt jos koskaan, toivoisin, että kirjoittaja olisi 'nokkani alla' ja kertoisi juurtajaksaen tuntonsa, sillä minulla on tunne, että sitä puolta tulisi enemmän ja se selkeyttäisikin huomattavasti enemmän.
      Luin tuon pitemmän vastauksesi padmelle ja olen todella samaa mielipuolta,

      "Hyvät "ystävät" ennen kuin teette
      omia harhapäätelmiä/olettamuksia,

      niin pitää ao.kysyä,että mitä tämä on...
      -onko se niin hiton vaikeaa- sitten omaansa
      täällä piilotella eri repliikein
      nimim.varjossa...Säälittävää!!! "

      ,,luulo ei ole tiedon värti sanotaan ja kuinka mielellään lähdetään kuitenkin luulemaan. Onko se niin sitten helpompaa turvallisempaa vai mitä..toki nyansseja löytyy muihinkin variaatioihin,,

      Mutta se mitä seuraavaksi kirjoitan siihen ei löydy muuta tulkintaa, kuin yxi eli ystävän_halaus dolan, tähän lauantaiaamuun ja kait sitä riittää pvääkin Murukulta-vilkutuksineen päivineen! :D

      • Voisin kirjoittaa tästä kuluneesta vuodesta
        vaikka pienen eepoksen-koko palstasta-tunteesta,
        joka voisi saada kovankin vastaanoton...
        Ja Minä en irtopisteitä täältä

        keräile ja - Todelliset Ystäväni-
        tulen jo tässä vaiheessa tunnistamaan,
        kuin myös todistaa sen aidon syvänkin
        tunteen eräitä henkilöitä kohtaan,joista
        minun on vaikea luopua...jos tahtoni on
        lähteä-heitä tulen kaipaamaan suuresti.

        Kuten eräitä niitä jotka ovat-syystä tai
        toisesta-täältä lähteneet tai muutoin
        jääneet taka-alalle.

        Pirunpolskaa- täällä vietetty eräiden
        taholta ja - Heitä säälin mutta en poraa
        heidän takiaan,vaan - Totuus satuttaa !

        Tunteet ovat sellaiset,etten kaikkea
        tänne voi laittaa,siksikin yritän olla
        ketään loukkaamatta...EN HALUA alentua
        heidän tasolleen!!

        Kiitokseni Sinulle-tästä
        vuodesta.


    • kaaru

      Olen aina pitänyt runoistasi
      kuten tästäkin
      joskus on niitä helpompi tulkita
      mutta jotenkin nyt tunnen Sinun olevan
      vihainen, olen sitä minäkin joskus
      mutta en anna sen asustaa minuun
      heitän ne sanoina näyttämölle
      pois minusta ja kuin ihmeen kautta
      saan hymyni taas syttymään

      pari päivää miettinyt rakkaudettomuutta
      se on satuttanut syvältä
      taistelen sitä vastaan ettei
      minusta tulis katkeraa

      kevään aurinko saa minut sulamaan
      kirjoittamaan rakkaudesta
      toivon myös sinulle sitä
      halaus sinne Sinulle
      kevätauringon innoittamana

      Voi hyvin tämä päivä
      kuin myös tulevat:)))

      • Ruusuasi en tule koskaan
        unohtamaan.

        Kaikesta Kiitos!

        ...taistelu jonka ainoastaan
        minä voin voittaa omin asein,
        mutta tosi ystävien voimaa kuin
        tukea - en tule hylkäämään.

        Kaunista kevättä Sinulle.


    • Belethiel

      Valkean viattomuudenko naamion taakse kätkeytyy nyt hän joku jokin, joka sofistikoidusti tuhoaan kylvää runouden parissa, täällä? Vihainen on runosi, se on selvää, eikä vain runosi, tällä kertaa olet sitä itsekin, uskon.
      Niin hetken täällä vasta olleena ja sivusta katsoen, olen jo monesti miettinyt palstalta vetäytymistä ja pysynytkin loitomalla ajoittain. Aavistuksia ja enemmänkin riveiltä ja rivien väleistä on kyllä ollut luettavissa ja se vie kyllä kirjoitushalut. Toivon, että tilanne ratkeaisi ja ettei Sinun eikä muidenkaan tarvitsisi täältä pois vetäytyä.

      • Ekakappaleesi-oikein tulkittua
        minua-10points...ja saanee jatkoa,
        enkä kerää suositus kuin
        irtopisteitäkään - keneltäkään.

        Tämä on eräänlaista kukkoilua
        ...eräiltä kohdin,kuin ... enpäs
        sano mutta tuntemusta on.

        Kurjalta tuntuu että näiden seikkojen
        vuoksi ehkä ne herkimmät joilla on omaa
        - Tahtoa Itsenäisyyteen - katoavat täältä.

        Rakkautta sydämeesi ja uskon
        Sinun aitoon että herkkään
        ilmaisutapaasi,joka on myös
        voimana täällä...- ole kuitenkin
        varovainen,sillä täällä ei tosiaan
        ole kaikki mikä - riveillä kultaa.

        Kiitos persoonastasi
        minua kohtaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      117
      1279
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1153
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      47
      1050
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe