Onko liian aikaista mennä kihloihin?

Rakastunut_nainen_

Minä ja minun rakas avopulisoni olemme olleet yhdessä seitsemän kuukautta ja minä tahtoisin ottaa hänen kanssaan askeleen eteenpäin ja mennä kihloihin, mutta minä mietin vain, että olisiko se liian aikaista noin seitsemän kuukauden seurustelun jälkeen? Kertokaa mielipiteenne...

7

2949

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen-

Päinvastoin,menkää jos haluatte.

• Vaimo!

naimisiin kahdeksankuukauden yhdessäolon jälkeen!

• Lukihäröinen

Ekaks muutetaan yhteen, sitten mennään naimisiin ja sitten vasta kihloihin. Meillä sekvenssi meni juuri päin vastoin.

Eiköhän sitä tehdä lupaus avioliitosta eli kihlaus ennen yhteenmuuttoa mieluiten.

älä kysy aikaa, kysy yhteensopivuutta. Ei ole ajan hampaan testin vertaista.

• Seriously? Seriously!

Ensinnäkin, tiedäthän että kihlaus on sopimus siitä, että pari menee naimisiin?

Niin, varsinaisesta asiasta. Jos tunnet tarvetta kysyä tuota asiaa anonyymillä nettipalstalla vierailta ihmisiltä, jotka eivät tunne puolisoasi ja sinua, on liian aikaista. Et ole valmis, koska et luota omiin mielipiteisiisi. Taidat olla kovin kovin nuori vielä.

• naimisiin, niin sitten

tiedätkö mitä kihlat tarkoittaa? Sehän on siis sopimus vihkimispäivästä. Ei mitään muuta. Jos olette valmiit sopimaan hääpäivän (ei nyt ehkä päivän tarkkuudella välttämtätä ,jos sellaista ei ole), niin miks ei. Jos ette, niin menkää kihloihin sitten, kun olette valmiit sopimaan päivän.

Jos olette menossa kihloihin ilman mitään tietoa ja halua puhua hääpäivästä, niin ne eivät ole oikeat kihlat. Niille on ihan oma terminsäkin eli teinikihlat (olkoot teinejä or not).

En menisi kihloihin, jos ei kiinnostaisi mennä oikeasti naimisiin ja sopia päivää. Muutenhan sillä kihloihin menemisellä ei ole mitään virkaa.

• Rakastunut_nainen_

Kyllä minua ainakin kovasti kiinnostaisi mennä oman kummppanini kanssa naimisiin ja sopia jopa hääpäivänkin hänen kanssaan ja se olisi varmaan siinä kesäkuussa, koska me molemmat pidämme kesästä ja kesähäät olisivat varmaan meille molemmille oikein mieluisat. :)Ja kyllä me rakastamme toisiamme, mutta minä en vain ole koskaan ennen kosinut ketään joten se hermostuttaa minua siksi aikalailla...

• ...
        Rakastunut_nainen_ kirjoitti:

Kyllä minua ainakin kovasti kiinnostaisi mennä oman kummppanini kanssa naimisiin ja sopia jopa hääpäivänkin hänen kanssaan ja se olisi varmaan siinä kesäkuussa, koska me molemmat pidämme kesästä ja kesähäät olisivat varmaan meille molemmille oikein mieluisat. :)Ja kyllä me rakastamme toisiamme, mutta minä en vain ole koskaan ennen kosinut ketään joten se hermostuttaa minua siksi aikalailla...

itse menin juuri kihloihin. seurustelua takana puolisen vuotta. en usko, että sillä yhdessä ollulla ajalla on loppujenlopuksi merkitystä. vaan sillä miltä susta itestäsi tuntuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus

Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki
      Maailman menoa
      80
      2879
    2. Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta

"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from
      Maailman menoa
      78
      2365
    3. Riikka se runnoo työttömyyttä lisää

Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276
      Maailman menoa
      75
      2218
    4. Riikka Purra on ihana, jämpti

Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä
      Maailman menoa
      14
      2143
    5. Mies, näen sinua hetken

ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen
      Ikävä
      6
      1559
    6. Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki

Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue
      11
      1463
    7. Mitä ajattelet

Siitä henkilöstä jota kaipaat? Sana vapaa!
      Ikävä
      83
      1247
    8. Taas alkoi soidinmenot.

Ja historia toistaa itseään. Myönnän, että on varmasti semmoinen, mikä sinulle sopii. Innokas ja päällekäyvä eikä tuppis
      Ikävä
      8
      1110
    9. Mitä eniten haluat

Kaivatustasi.
      Ikävä
      69
      1097
    10. No miten meni?

Onko voittaja olo? Tunnetko onnistumisen riemua? Vastasiko lopputulos odotuksia? Kauaksi ajettu 😘
      Ikävä
      119
      1044
    Aihe