Venetsian matkalaiset

mahdollisuus?

Hei kaikki! Olisi kiva kuulla lisää onnistuneista matkoista. Sain juuri itse tällaisen matkatarjouksen ja matkoja voi varata jo ensi syksyyn.

11

2955

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nalle

      Kyllä se matka on ihan totta. Itselle se tuli kalliiksi, joten ei se ilmaiseksi jää. Hinta tuli itselläne retkistä, joita en kadu. Otin kultakortin johon kuuluu kaikki retket ja kiirettä piti. Mutta sain paljon tietoa, jotka omin toimin liikkuneilta jäi puuttumaan. En uskalla lähteä ykksin seikkailemaan joten retkipaketti oli ainoia oikea vaihtoehto itselleni. Mutta halvemmaksi tulee liikkua omin päin jos on rohkea. Se on hyvin helppoa ja bussi menee ihan hotellin läheltä.Liput pitää ostaa tupakkakaupasta (sekin lähellä) ja sillä pääsee kulkemaan lipusta riippuen helposti. mutta itselläni oli siis tämä kultakortti jonka sain 350 e hintaan. Siitä vahennettiin sitten se 100e joka siis todellakin maksetaan takaisin. Oppaat osasiovat asiansa ja matkanteko oli viihtyisää ja sain kortilleni täyden vastineen.Kannatta tosin tarkistaa seinältä retkien lähtöajat, ne vaihtuvat yllättävän usein, ja itse erehdyin ajasta ja myöhästyin Venetsian matkasta. Mutta soitin oppaalle ja menin omatoimisesti Venetsiaan ja löysin ryhmän sieltä. Sydämeni jäi Buranon saarelle, johon ihastuin todella. Rohkeasti vain matkaan. Säät meillä olivat hyvät

      • Turuntonttu

        Nythän näillä sivuilla on oikein vilskettä kun meitä on jo monta matkalta palannutta! Eilen illalla tultiin ja olet NALLE jo aamuvarhaisella kirjoitellut tänne - kiva kun löysit nämä uudet palstat.
        Me olimme tassulindin kanssa lähinnä omatoimimatkaajia joten reissu tuli sangen edulliseksi muttei tietenkään sitten niin paljon saanut tietojakaan ilman opastusta. Ja ajatelkaa tulevat retkeläiset, meidät oli ihan sattumalta laitettu huonekavereiksi yli 150 ihmisen joukosta! Eli oli ikäänkuin vanha ystävä kumppanina tämän palstan ansiosta!! Suosittelen muillekin vaikka tuskin näin hyvää tuuria voi usealla olla.
        Omatoimisesti kulkevien kannattaa hankkia hyviä opaskirjoja mukaan, ei se nyt tietenkään elävää opasta vastaa mutta silläkin pärjää. Hotellilta bussi- ja laivayhteydet ovat ihan selkeitä, aiemmat kävijät ovat niitä systeemejä jo selostaneet. Eikä Venetsiassa pahasti pääse eksymään, on se senverran pieni saari, aina tulee ranta tai kanava vastaan, opasteita on talojen seinillä ja siistejä vessojakin löytyi aina tarvittaessa. Kuppiloiden ja ravintoloiden hinnoissa oli tosi suuria vaihteluita, kannattaa varmistaa hinnat ennen tilaamista jos on rahat tiukalla ettei tule ostaneeksi 8 euron vermuttilasillista niinkuin minä!

        Ja terveisiä vielä nallelle, Vilpelle, Nimettömälle, kaksospojalle, tassulindille (vaikka me jo ollaan lähetelty tekstiviestejäkin) ja kaikille muillekin eilen palanneille! Tuli kivoja uusia ystäviä tältä matkalta.


      • nalle
        Turuntonttu kirjoitti:

        Nythän näillä sivuilla on oikein vilskettä kun meitä on jo monta matkalta palannutta! Eilen illalla tultiin ja olet NALLE jo aamuvarhaisella kirjoitellut tänne - kiva kun löysit nämä uudet palstat.
        Me olimme tassulindin kanssa lähinnä omatoimimatkaajia joten reissu tuli sangen edulliseksi muttei tietenkään sitten niin paljon saanut tietojakaan ilman opastusta. Ja ajatelkaa tulevat retkeläiset, meidät oli ihan sattumalta laitettu huonekavereiksi yli 150 ihmisen joukosta! Eli oli ikäänkuin vanha ystävä kumppanina tämän palstan ansiosta!! Suosittelen muillekin vaikka tuskin näin hyvää tuuria voi usealla olla.
        Omatoimisesti kulkevien kannattaa hankkia hyviä opaskirjoja mukaan, ei se nyt tietenkään elävää opasta vastaa mutta silläkin pärjää. Hotellilta bussi- ja laivayhteydet ovat ihan selkeitä, aiemmat kävijät ovat niitä systeemejä jo selostaneet. Eikä Venetsiassa pahasti pääse eksymään, on se senverran pieni saari, aina tulee ranta tai kanava vastaan, opasteita on talojen seinillä ja siistejä vessojakin löytyi aina tarvittaessa. Kuppiloiden ja ravintoloiden hinnoissa oli tosi suuria vaihteluita, kannattaa varmistaa hinnat ennen tilaamista jos on rahat tiukalla ettei tule ostaneeksi 8 euron vermuttilasillista niinkuin minä!

        Ja terveisiä vielä nallelle, Vilpelle, Nimettömälle, kaksospojalle, tassulindille (vaikka me jo ollaan lähetelty tekstiviestejäkin) ja kaikille muillekin eilen palanneille! Tuli kivoja uusia ystäviä tältä matkalta.

        palsta löytyi vihdoin, mutta en osaa enempää kertoa matkasta kuin että oli onnistunut. Kirjoittelen sinulle omaan sähköpostiisi heti kun ehdin. Kaikille matkaa vielä epäileville ja muuten epävarmana oleville voin sanoa, että matka oli hieno kokemus ja kaikki oli melko hyvin järjestetty. En vaihtaisi sitä mihinkään esim rantalomaan, oli se niin antoisa. Ja minulta myös terkut Vilpelle, Tassulindille ja Nimettömälle. Ja vielä yksi asia: kyllä suomalaiset ovat ihania ihmisia. Tuntemattomista tuli nopeasti tuttuja ja apua ja neuvoja sai aina. Hyvä Suomi!


      • 60violet
        Turuntonttu kirjoitti:

        Nythän näillä sivuilla on oikein vilskettä kun meitä on jo monta matkalta palannutta! Eilen illalla tultiin ja olet NALLE jo aamuvarhaisella kirjoitellut tänne - kiva kun löysit nämä uudet palstat.
        Me olimme tassulindin kanssa lähinnä omatoimimatkaajia joten reissu tuli sangen edulliseksi muttei tietenkään sitten niin paljon saanut tietojakaan ilman opastusta. Ja ajatelkaa tulevat retkeläiset, meidät oli ihan sattumalta laitettu huonekavereiksi yli 150 ihmisen joukosta! Eli oli ikäänkuin vanha ystävä kumppanina tämän palstan ansiosta!! Suosittelen muillekin vaikka tuskin näin hyvää tuuria voi usealla olla.
        Omatoimisesti kulkevien kannattaa hankkia hyviä opaskirjoja mukaan, ei se nyt tietenkään elävää opasta vastaa mutta silläkin pärjää. Hotellilta bussi- ja laivayhteydet ovat ihan selkeitä, aiemmat kävijät ovat niitä systeemejä jo selostaneet. Eikä Venetsiassa pahasti pääse eksymään, on se senverran pieni saari, aina tulee ranta tai kanava vastaan, opasteita on talojen seinillä ja siistejä vessojakin löytyi aina tarvittaessa. Kuppiloiden ja ravintoloiden hinnoissa oli tosi suuria vaihteluita, kannattaa varmistaa hinnat ennen tilaamista jos on rahat tiukalla ettei tule ostaneeksi 8 euron vermuttilasillista niinkuin minä!

        Ja terveisiä vielä nallelle, Vilpelle, Nimettömälle, kaksospojalle, tassulindille (vaikka me jo ollaan lähetelty tekstiviestejäkin) ja kaikille muillekin eilen palanneille! Tuli kivoja uusia ystäviä tältä matkalta.

        vastauksistasi.On kiva huomata,että aiemmin kovaakin kritiikkiä saanut Venetsia matka on hyvinkin onnistuneen oloinen.Olen saanut paljon tietoa paikasta ja käytännöstä toimia siellä.
        Kiitos,kiitos


    • Eilen tulleet

      Kyllä kannattaa lähteä! Meitä ilmatkin suosivat. Retkille suosittelen osallistumaan jos siellä ei ole käynyt aikaisemmin. Omatoimisestikin se kyllä onnistuu, oppailta saa hyviä neuvoja. Tosin sitten Verona ja Treviso jäävät ehkä näkemättä. Oli oikein hieno matka.

      • mahdollisuus?

        Lämmin kiitos vastauksista!!
        Nyt uskallan varata syksyksi matkan. Kyllä näitä positiivisia uutisia todella kaipasikin, noiden varoittelujen ja voivottelujen tilalle.
        Onnellista kevättä kaikille!


      • Matkalleko lähden venetsiaan?
        mahdollisuus? kirjoitti:

        Lämmin kiitos vastauksista!!
        Nyt uskallan varata syksyksi matkan. Kyllä näitä positiivisia uutisia todella kaipasikin, noiden varoittelujen ja voivottelujen tilalle.
        Onnellista kevättä kaikille!

        Paljonko maksaa per yksi retki? Voisko joku avata hinnaston tarkalleen. Mitä maksaa siis jos menen yhdelle päivän retkelle? entä kahdelle? entä kolmelle? kuulostaa tosi kalliilta jos 3 matkaa maksaa 350 euroa. Onko maassa turvallista liikkua yksikseen?


      • Turuntonttu
        Matkalleko lähden venetsiaan? kirjoitti:

        Paljonko maksaa per yksi retki? Voisko joku avata hinnaston tarkalleen. Mitä maksaa siis jos menen yhdelle päivän retkelle? entä kahdelle? entä kolmelle? kuulostaa tosi kalliilta jos 3 matkaa maksaa 350 euroa. Onko maassa turvallista liikkua yksikseen?

        Siinäpä se ongelma näissä retkissä onkin, että pitää ottaa lähes kaikki tai ei mitään. Hinnat tuntuvat vaihtelevan eri ryhmillä (??), mutta meille myytiin kultakortti 299 iltamenot 50e.Siinä oli kaikki tarjonta mukana ja sitä oli ehkä liikaakin sanovat mukanaolleet. Hopeakorttiin(259e) kuului kaksi kolmesta vaihtoehdosta: saariretki, Venetsianretki tai Verona ja lisäksi lähtöpäivänä ososretki Trevisoon. Pronssikortilla(209e) sai vain bussi venekuljetukset päivittäin Venetsiaan(itse ostamalla se maksoi korkeintaan n 20e vrk!), Trevision retken ja pari hotelli-illallista. Lisäksi iltamenot 100e (Venetsia iltavaloissa ja jäähyväisillallinen). Joten ei siinä paljoakaan voinut järkevästi valita. Se lienee homman juju!
        Uskoakseni retket olivat kyllä antoisia (katso nallen kommetteja) jollei välitä kalliista hinnasta. Yksin kulkien paljon tietoa jäi saamatta mutta eipä ollut kiire koko ajan paikasta toiseen! Joka tapauksessa ainakin minä olin tosi tyytyväinen siihen että lähdin mukaan kaikista pelottelijoista huolimatta! Ähäkutti epäilijöille jotka ihmettelivät meidän herkkäuskoisuutta! Hotelli oli tosi korkeatasoinen aivan rannassa ja omat kulkemiset kävi aivan helposti minne tahansa.
        Ja sipoukollekin vielä tervetuloa kotiin! Et huomannut kun kuljin sun nimi isolla lapulla kun tultiin vastakkain siellä lentoasemalla torstaina!!


      • sipoukko
        Turuntonttu kirjoitti:

        Siinäpä se ongelma näissä retkissä onkin, että pitää ottaa lähes kaikki tai ei mitään. Hinnat tuntuvat vaihtelevan eri ryhmillä (??), mutta meille myytiin kultakortti 299 iltamenot 50e.Siinä oli kaikki tarjonta mukana ja sitä oli ehkä liikaakin sanovat mukanaolleet. Hopeakorttiin(259e) kuului kaksi kolmesta vaihtoehdosta: saariretki, Venetsianretki tai Verona ja lisäksi lähtöpäivänä ososretki Trevisoon. Pronssikortilla(209e) sai vain bussi venekuljetukset päivittäin Venetsiaan(itse ostamalla se maksoi korkeintaan n 20e vrk!), Trevision retken ja pari hotelli-illallista. Lisäksi iltamenot 100e (Venetsia iltavaloissa ja jäähyväisillallinen). Joten ei siinä paljoakaan voinut järkevästi valita. Se lienee homman juju!
        Uskoakseni retket olivat kyllä antoisia (katso nallen kommetteja) jollei välitä kalliista hinnasta. Yksin kulkien paljon tietoa jäi saamatta mutta eipä ollut kiire koko ajan paikasta toiseen! Joka tapauksessa ainakin minä olin tosi tyytyväinen siihen että lähdin mukaan kaikista pelottelijoista huolimatta! Ähäkutti epäilijöille jotka ihmettelivät meidän herkkäuskoisuutta! Hotelli oli tosi korkeatasoinen aivan rannassa ja omat kulkemiset kävi aivan helposti minne tahansa.
        Ja sipoukollekin vielä tervetuloa kotiin! Et huomannut kun kuljin sun nimi isolla lapulla kun tultiin vastakkain siellä lentoasemalla torstaina!!

        Sorry. En ole missään vaiheessa luvannut kenellekään pitäväni mitään nimilappua näkyvillä. Mää vaa kauhiast ihmettele, kui sää oot pitän mun nimimerkkii rinnassais??? Oot sä halunnu ol mä vai? Ei oikke kannata. En mä silti mittä pahaa tarkota, et se siit.
        (meniköhän toi turun murre edes oikke?).


      • Turuntonttu
        sipoukko kirjoitti:

        Sorry. En ole missään vaiheessa luvannut kenellekään pitäväni mitään nimilappua näkyvillä. Mää vaa kauhiast ihmettele, kui sää oot pitän mun nimimerkkii rinnassais??? Oot sä halunnu ol mä vai? Ei oikke kannata. En mä silti mittä pahaa tarkota, et se siit.
        (meniköhän toi turun murre edes oikke?).

        Hyvin meni sun murre! Enhän minä sun nimilappua rinnassa pitänyt, en edes omaani enää siinä vaiheessa vaan kädessä isoa A4 arkkia jossa moikkasimme sua . Toivoimme että huomaisit sen, oltais voitu vielä vaihtaa jotain kuulumisia. Ihan vitsimielessä koko juttu, kun meillä oli niin mukavaa kun löysimme niin pian toisemme, samalla reissulla olevat nettikeskustelijat, sinä vaan puutuit, koska olit eri lähdöllä.
        Eipä muuta kuin hyvää kevään jatkoa!


      • cashewpähkinä
        Turuntonttu kirjoitti:

        Siinäpä se ongelma näissä retkissä onkin, että pitää ottaa lähes kaikki tai ei mitään. Hinnat tuntuvat vaihtelevan eri ryhmillä (??), mutta meille myytiin kultakortti 299 iltamenot 50e.Siinä oli kaikki tarjonta mukana ja sitä oli ehkä liikaakin sanovat mukanaolleet. Hopeakorttiin(259e) kuului kaksi kolmesta vaihtoehdosta: saariretki, Venetsianretki tai Verona ja lisäksi lähtöpäivänä ososretki Trevisoon. Pronssikortilla(209e) sai vain bussi venekuljetukset päivittäin Venetsiaan(itse ostamalla se maksoi korkeintaan n 20e vrk!), Trevision retken ja pari hotelli-illallista. Lisäksi iltamenot 100e (Venetsia iltavaloissa ja jäähyväisillallinen). Joten ei siinä paljoakaan voinut järkevästi valita. Se lienee homman juju!
        Uskoakseni retket olivat kyllä antoisia (katso nallen kommetteja) jollei välitä kalliista hinnasta. Yksin kulkien paljon tietoa jäi saamatta mutta eipä ollut kiire koko ajan paikasta toiseen! Joka tapauksessa ainakin minä olin tosi tyytyväinen siihen että lähdin mukaan kaikista pelottelijoista huolimatta! Ähäkutti epäilijöille jotka ihmettelivät meidän herkkäuskoisuutta! Hotelli oli tosi korkeatasoinen aivan rannassa ja omat kulkemiset kävi aivan helposti minne tahansa.
        Ja sipoukollekin vielä tervetuloa kotiin! Et huomannut kun kuljin sun nimi isolla lapulla kun tultiin vastakkain siellä lentoasemalla torstaina!!

        oli? Olis harvinaista saada suomenkielinen Venetsian opastus. Nuo paketit vaan nyppii. Kiinnostas vaan olla Venetsiassa ja lähisaarilla ne neljä päivää, jos matka onnistuu myöhäisen paluun takia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      331
      2846
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      105
      2130
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1620
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1032
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      914
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe