Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

IKEAn vesikasvit

imim

Onko kenelläkään kokemusta että soveltuvakto ikeassa myytävät vesikasvit myös akvaarioon vai onko niissä jotain haitallista kaloille?

7

2338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING
      • imim

        Nuo vesikasvit eivät taida olla nettimyyntitavaraa vaan löytyvät tavaratalosta. Viimeksi kun kävin niin olivat loppu mutta niitä piti viimeviikon toimituksessa tulla lisää. Tarkoitus olisi ensi viikolla mennä katsomaan uudelleen. Mulla oli vaan jäänyt mieleen kun edelliskerralla ostin sieltä kasveja ja myivät vesipurkeissa vesikasveja että mahtavatkohan nekin käydä akvaarioon vai ovatko tarkoitetut vain ja ainoastaan koristeeksi


      • -Rihma-
        imim kirjoitti:

        Nuo vesikasvit eivät taida olla nettimyyntitavaraa vaan löytyvät tavaratalosta. Viimeksi kun kävin niin olivat loppu mutta niitä piti viimeviikon toimituksessa tulla lisää. Tarkoitus olisi ensi viikolla mennä katsomaan uudelleen. Mulla oli vaan jäänyt mieleen kun edelliskerralla ostin sieltä kasveja ja myivät vesipurkeissa vesikasveja että mahtavatkohan nekin käydä akvaarioon vai ovatko tarkoitetut vain ja ainoastaan koristeeksi

        No jos ne ovat oikeita ja oikeasti VESIkasveja niin käyvät kyllä. Kannattaa huuhtaista hyvin, jos siellä on kotiloita tai tms aineita.


      • fish KING
        imim kirjoitti:

        Nuo vesikasvit eivät taida olla nettimyyntitavaraa vaan löytyvät tavaratalosta. Viimeksi kun kävin niin olivat loppu mutta niitä piti viimeviikon toimituksessa tulla lisää. Tarkoitus olisi ensi viikolla mennä katsomaan uudelleen. Mulla oli vaan jäänyt mieleen kun edelliskerralla ostin sieltä kasveja ja myivät vesipurkeissa vesikasveja että mahtavatkohan nekin käydä akvaarioon vai ovatko tarkoitetut vain ja ainoastaan koristeeksi

        Jos oikeesti ovat vesikasveja kannattaa ottaa kuitenkin selvää minkä nimisiä ne on, IKEA saattaa myydä, kuin joskus akvaliikkeetkin, komeita kasveja jotka on huonekasveiksi tarkoitettuja, vesikasveina ;(


      • Iina J.
        fish KING kirjoitti:

        Jos oikeesti ovat vesikasveja kannattaa ottaa kuitenkin selvää minkä nimisiä ne on, IKEA saattaa myydä, kuin joskus akvaliikkeetkin, komeita kasveja jotka on huonekasveiksi tarkoitettuja, vesikasveina ;(

        ostin viime syksynä kaksi erilaista kasvia ja kumpikin ovat hienosti kasvaneet. Nimiä kasveille en tiedä. Toinen on punertavalehtinen ja toinen sellainen pikkulehtinen. mutta kannattaa ostaa!


      • seikkailija
        Iina J. kirjoitti:

        ostin viime syksynä kaksi erilaista kasvia ja kumpikin ovat hienosti kasvaneet. Nimiä kasveille en tiedä. Toinen on punertavalehtinen ja toinen sellainen pikkulehtinen. mutta kannattaa ostaa!

        Olenkohan valinnut väärin kasvini, mutta kahteen kertaan on kokeiltu, eikä ole kasvanut. Mädäntyneet kuukaudessa. Alttaassa muut kasvit rehottaa hiilarin yms ansiosta, joten ei voinut olla hoidosta kiinni.
        Olen kyllä muualtakin kuullut, että ovat onnistuneet saamaan akvaariossa viihtyviä kasveja. Taitaa kuitenkin olla tuurin kauppaa:)


      • Ada_K
        seikkailija kirjoitti:

        Olenkohan valinnut väärin kasvini, mutta kahteen kertaan on kokeiltu, eikä ole kasvanut. Mädäntyneet kuukaudessa. Alttaassa muut kasvit rehottaa hiilarin yms ansiosta, joten ei voinut olla hoidosta kiinni.
        Olen kyllä muualtakin kuullut, että ovat onnistuneet saamaan akvaariossa viihtyviä kasveja. Taitaa kuitenkin olla tuurin kauppaa:)

        Desifioin aina kasvit, ostan ne sitten mistä hyvänsä. Monessa liikkeessä lilluvat kalojen kanssa samassa altaassa, enkä halua saada kasvien mukana mitään yllätyksiä.

        Olen pari kertaa ostanut kasveja Ikeasta ja molemmilla kerroilla osa jäi henkiin. Luulen, että osa siellä myytävistä kasveista ei ole varsinaisia vesikasveja, mutta joskus olen ollut tunnistavinaan joksikin papukaijalehdeksi jotakin ostamaani.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2317
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2113
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1728
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1530
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1457
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1429
    8. 52
      1298
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      68
      1241
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe