Alanyassa vallitsee erittäin suuret säävaihtelut vielä. Jos vettä tulee taivaan täydeltä kuten esim tänään ja pelkät kesäkengät ja vaatteet ja pieni sateenvarjo, saa itsensä taatusti sairaaksi.Vettä joka paikka täynnä ja kylmä! Kannattaa katsoa säätiedot kunnolla ja ottaa myös mukaan lämmintä vaatetta. Turha pilata loma sairastumalla. Yksillä kengillä ei pärjää jos ne sattuu kastumaan pahasti. Hyvää lomaa silti.
Suuret säävaihtelut vielä
25
2845
Vastaukset
- lämmintä
päivällä?
- ++00++
Tänään 18c mutta aivan hirveän raaka tuuli ettei talvitakki ollut yhtään liikaa kun käveli ulkona. Aallot aivan tosi isot ja vaaralliset. 2 ihmistä meni kielloista huolimatta uimaan hyiseen veteen ja meinasivat hukkua, koska aallot heittivät heitä kuin palkoja.Tämä Kleopatran puolella. Ranta muuten aivan tyhjä ihmisistä.
- Allyzzo
++00++ kirjoitti:
Tänään 18c mutta aivan hirveän raaka tuuli ettei talvitakki ollut yhtään liikaa kun käveli ulkona. Aallot aivan tosi isot ja vaaralliset. 2 ihmistä meni kielloista huolimatta uimaan hyiseen veteen ja meinasivat hukkua, koska aallot heittivät heitä kuin palkoja.Tämä Kleopatran puolella. Ranta muuten aivan tyhjä ihmisistä.
Miten olet päätynyt asumaan Alanyaan 0 ?
- ++00++
Allyzzo kirjoitti:
Miten olet päätynyt asumaan Alanyaan 0 ?
Olen matkustellut paljon eri maissa ennen Alanyaan tuloani.Jo 80 luvulla katselin paikkoja minne voisi joskus asettua.Vaikka olin lomalla niin mietin koko ajan miltä tuntuisi asua jossain paikassa pitkän aikaa. 1988 kävin Marmariksessa ja ajattelin ettei koskaan Turkkiin. Vuonna 2000 ei ollut mitään muuta lomapaikka mahdollisuutta kuin Alanya silloin kun minulle sopi loma. Ihastuin heti Alanyaan. Kävin Suomessa ja taas tulin takaisin tänne. Asuin vuokralla monessa paikassa. Mietin moneen kertaan miten sopeudun täkäläiseen elämäntyyliin. En tiennyt että tämä oli suomalaisten turistien suosima paikka. En kohdannut montaakaan suomalaista. En tiennyt mitään nk suomibaareista. Siihen aikaan ei vielä kovin moni ollut ostanut asuntoa Alanyasta Minulla ei ollut ketään suomalaista ystävää siihen aikaan Alanyassa enkä vaihtanut mielipiteitä asunnon ostosta kenenkään suomalaisen kanssa.
Mikä viehätti Alanyassa? Tarpeeksi pieni paikka. Pääsi joka paikkaan kävellen. Kaikki palvelut lähellä. Paikka on kuin Helsingin esikaupunki.
Ilmasto on hyvä. Ei liukasta koskaan. Täällä ei tule pimeän väsymystä, joka Suomessa vaivasi joka syksy.
Lämpötilat pysyvät aina plussan puolella myös öisin myös talvella.Koskaan ei ole liian kuuma vaikka puhutaan kesäajastakin.(Tiedän että normaali suomalaisen aineenvaihdunta ei tahdo kestää kuumuutta). Kävin vuoden jokaisena kuukautena Alanyassa ennenkuin olin varma että tämä on minun paikkani. Eli en ostanut sokeasti asuntoa.
Vasta myöhemmin olen tutustunut muihin suomalaisiin en baareissa vaan kävellessä lenkeillä.
Olen myös matkustanut ympäri Turkkia monessa paikassa ja matkoilla olen taas kysynyt olisiko joku paikka ollut parempi kuin Alanya. Aina vastaus on ollut etten ole löytänyt parempaa paikkaa jossa viihtyisin. Istanbul kylmä. Siellä lunta talvella.Izmir ok kesällä ei talvella. Marmaris liian pieni. Antalya liian iso. Kiva käydä mutta ei asua. Rannat kaukana. Ankara kylmä talvella.
Alanyaan ei myöskään lentomatkat ole liian pitkiä Suomesta vaikka lentääkin Istanbulin kautta. Ainakin minulla sille merkitystä. Matka on kuin kesämökille keski Suomeen.
Turvallinen, ei tarvitse pelätä, vaikka liikkuu illallakin.Vain satamaa on syytä varoa. Nainen saa olla rauhassa, jos ei ole pukeutunut provosoivasti. Perään ei huudella koska tunnetaan. Saa katsella rauhassa kaupoissa.Ei tarvitse tinkiä kaupoissa.Saa suoraan pohjahinnan. Inhoan tinkimistä, mitä Turkkilaiset harrastavat basaarissa. Kävelen pois suoraan jos hinta mielestäni pielessä.
Vältän turistipaikkoja ostosten suhteen.
Esim lasten vaatteet maksavat kalliissa kaupassa 25-40tl ja normaalikaupassa 5tl. Turisti maksaa aina euroissa saman hinnan kun paikallinen liiroissa. Kantapään kautta opittua tietoa.
Nythän täältä on ostanut asunnon jo liki 1000 suomalaista. Kaikki eivät ole ostaneet Alanyasta vaan tämä lukumäärä on useammassa kunnassa mutta n 50 km päässä Alanyasta kumpaankin suuntaan.
Elämä on samanlaista kuin Suomessa omine toineen. Ei täällä tule asumisesta mitään jos vain istuu kapakoissa. - Allyzzo
++00++ kirjoitti:
Olen matkustellut paljon eri maissa ennen Alanyaan tuloani.Jo 80 luvulla katselin paikkoja minne voisi joskus asettua.Vaikka olin lomalla niin mietin koko ajan miltä tuntuisi asua jossain paikassa pitkän aikaa. 1988 kävin Marmariksessa ja ajattelin ettei koskaan Turkkiin. Vuonna 2000 ei ollut mitään muuta lomapaikka mahdollisuutta kuin Alanya silloin kun minulle sopi loma. Ihastuin heti Alanyaan. Kävin Suomessa ja taas tulin takaisin tänne. Asuin vuokralla monessa paikassa. Mietin moneen kertaan miten sopeudun täkäläiseen elämäntyyliin. En tiennyt että tämä oli suomalaisten turistien suosima paikka. En kohdannut montaakaan suomalaista. En tiennyt mitään nk suomibaareista. Siihen aikaan ei vielä kovin moni ollut ostanut asuntoa Alanyasta Minulla ei ollut ketään suomalaista ystävää siihen aikaan Alanyassa enkä vaihtanut mielipiteitä asunnon ostosta kenenkään suomalaisen kanssa.
Mikä viehätti Alanyassa? Tarpeeksi pieni paikka. Pääsi joka paikkaan kävellen. Kaikki palvelut lähellä. Paikka on kuin Helsingin esikaupunki.
Ilmasto on hyvä. Ei liukasta koskaan. Täällä ei tule pimeän väsymystä, joka Suomessa vaivasi joka syksy.
Lämpötilat pysyvät aina plussan puolella myös öisin myös talvella.Koskaan ei ole liian kuuma vaikka puhutaan kesäajastakin.(Tiedän että normaali suomalaisen aineenvaihdunta ei tahdo kestää kuumuutta). Kävin vuoden jokaisena kuukautena Alanyassa ennenkuin olin varma että tämä on minun paikkani. Eli en ostanut sokeasti asuntoa.
Vasta myöhemmin olen tutustunut muihin suomalaisiin en baareissa vaan kävellessä lenkeillä.
Olen myös matkustanut ympäri Turkkia monessa paikassa ja matkoilla olen taas kysynyt olisiko joku paikka ollut parempi kuin Alanya. Aina vastaus on ollut etten ole löytänyt parempaa paikkaa jossa viihtyisin. Istanbul kylmä. Siellä lunta talvella.Izmir ok kesällä ei talvella. Marmaris liian pieni. Antalya liian iso. Kiva käydä mutta ei asua. Rannat kaukana. Ankara kylmä talvella.
Alanyaan ei myöskään lentomatkat ole liian pitkiä Suomesta vaikka lentääkin Istanbulin kautta. Ainakin minulla sille merkitystä. Matka on kuin kesämökille keski Suomeen.
Turvallinen, ei tarvitse pelätä, vaikka liikkuu illallakin.Vain satamaa on syytä varoa. Nainen saa olla rauhassa, jos ei ole pukeutunut provosoivasti. Perään ei huudella koska tunnetaan. Saa katsella rauhassa kaupoissa.Ei tarvitse tinkiä kaupoissa.Saa suoraan pohjahinnan. Inhoan tinkimistä, mitä Turkkilaiset harrastavat basaarissa. Kävelen pois suoraan jos hinta mielestäni pielessä.
Esim lasten vaatteet maksavat kalliissa kaupassa 25-40tl ja normaalikaupassa 5tl. Turisti maksaa aina euroissa saman hinnan kun paikallinen liiroissa. Kantapään kautta opittua tietoa.
Nythän täältä on ostanut asunnon jo liki 1000 suomalaista. Kaikki eivät ole ostaneet Alanyasta vaan tämä lukumäärä on useammassa kunnassa mutta n 50 km päässä Alanyasta kumpaankin suuntaan.
Elämä on samanlaista kuin Suomessa omine toineen. Ei täällä tule asumisesta mitään jos vain istuu kapakoissa.Voisin hyvin itsekkin ajatella asuvani Alanyassa siellä nyt muutaman kerran käyneenä.
Sijainti olisi aivan loistava kun ajattelee lentoaikaa suomeen ja kaupunki sopivan kokoinen ja se ihana ilmasto:) - Rituli
++00++ kirjoitti:
Elämä on samanlaista kuin Suomessa omine toineen. Ei täällä tule asumisesta mitään jos vain istuu kapakoissa.Onko siellä Alanyassa Royal Palm hotelin uima-altaissa vettä maaliskuussa.Esitteessä kun lukee uima-allas avataan vasta toukokuussa.Me tulemme Alanyaan 29.3 ja viikko ollaan .Sää tilaa pitää kovasti nyt seurailla lämpeneekö,vaikka
kyllä mulle 24 astetta hyvinkin riittää.Hotelli sijaitsee Kleopatra rannan puolella 2.6km keskustasta.
Ja toinen kysymys neuvo nyt ihmeessä mistä kaupasta
niitä lasten vaatteita kannattaa ostaa.Lapset 10v 6v
2v siis lapsenlapset Supertäyshoidolla ollaan joten ruokapaikkoja en kysele.Muuta kivaa katseltavaaa missä kannattaa käydä kylläkin jos neuvot tälläisille yli 60:pisille.Kiitos jo ennakkoon sinulle - menossa
Rituli kirjoitti:
Onko siellä Alanyassa Royal Palm hotelin uima-altaissa vettä maaliskuussa.Esitteessä kun lukee uima-allas avataan vasta toukokuussa.Me tulemme Alanyaan 29.3 ja viikko ollaan .Sää tilaa pitää kovasti nyt seurailla lämpeneekö,vaikka
kyllä mulle 24 astetta hyvinkin riittää.Hotelli sijaitsee Kleopatra rannan puolella 2.6km keskustasta.
2v siis lapsenlapset Supertäyshoidolla ollaan joten ruokapaikkoja en kysele.Muuta kivaa katseltavaaa missä kannattaa käydä kylläkin jos neuvot tälläisille yli 60:pisille.Kiitos jo ennakkoon sinulle11.4. Meillä matkatoimisto selvitti missä hotellissa tuohon aikaan lämmitetty vesi altaassa ja hotelli on blue star. Toivottavasti kelit lämpenee....
- ++00++
Rituli kirjoitti:
Onko siellä Alanyassa Royal Palm hotelin uima-altaissa vettä maaliskuussa.Esitteessä kun lukee uima-allas avataan vasta toukokuussa.Me tulemme Alanyaan 29.3 ja viikko ollaan .Sää tilaa pitää kovasti nyt seurailla lämpeneekö,vaikka
2v siis lapsenlapset Supertäyshoidolla ollaan joten ruokapaikkoja en kysele.Muuta kivaa katseltavaaa missä kannattaa käydä kylläkin jos neuvot tälläisille yli 60:pisille.Kiitos jo ennakkoon sinulleEnsinnäkin tuosta Royal Palmista ja onko uima-altaassa vettä. En osaa sanoa. Minun pitää erikseen lähteä sinne kävelemään, katsomaan ja kysymään asiasta. Olen ollut kerran hotellissa 9 vuoden aikana Alanyassa! Siitä johtuen hotellituntemukseni ei ole ollenkaan hyvä!Myöskään ketään ystäviäni ei ole siellä asunut. Rannalla olen kuullut, että toiset asiakkaat eivät poistu koko hotellista ja eivät taida juomisen rajoja.
Täällä on nk liirakauppoja josta löytyy myös lastenvaatteita. Tarvitset lapsista pään ympäryksen, vyötärön ja olkapaiden välin ja housun haaran puoleisen mitan. Samoin sukista tarvitset cm mitan jotta saisit ostettua oikean kokoisia vaatteita. Minulla 2 tyttaren tytärtä ja täällä menee vaatteet kuukausien mukaan ja pään tiet tosi pieniä. Ostin viime vuonna 2 vuotiaan kokoja ja ne olivat pieniä jo elokuussa vaikka tyttö täytti 2 vuotta maaliskuussa 09.
Minä seilaan välilla 25 metri katu ja Ataturk katu välissä olevia pikkukatuja ja sieltä löytyy näitä halpoja liikkeitä.
Missä kannattaa käydä. On Dimcayjoki ja sen lähellä olevat tippukiviluolat (300m pitkä),Tietenkin Kale kukkula. Sinne voi mennä taksilla ja tulla alas kävellen 5km, jos ei oikaise portaita pitkin.
Manavgat on myös hieno paikka. Sinne pääsee retkelle myös satamassa laivalla.
Jos saatte mukaanne esim toisen pariskunnan kannattaa käydä myös ajelemassa vuorilla. Kaunista katseltavaa.
Älkää ahnehtiko liikaa samalle reissulle. Ei jää mitään mieleen jälkeen päin.
Koska hotelleissa on laattalattiat kannattaa ottaa villasukat yöksi ja jolla voi tallustella huoneessa. Vaikka teillä olisi lämmitys niin peitot ovat kovin ohkaisia.Jos on vilukissa! - CK82
++00++ kirjoitti:
Ensinnäkin tuosta Royal Palmista ja onko uima-altaassa vettä. En osaa sanoa. Minun pitää erikseen lähteä sinne kävelemään, katsomaan ja kysymään asiasta. Olen ollut kerran hotellissa 9 vuoden aikana Alanyassa! Siitä johtuen hotellituntemukseni ei ole ollenkaan hyvä!Myöskään ketään ystäviäni ei ole siellä asunut. Rannalla olen kuullut, että toiset asiakkaat eivät poistu koko hotellista ja eivät taida juomisen rajoja.
Täällä on nk liirakauppoja josta löytyy myös lastenvaatteita. Tarvitset lapsista pään ympäryksen, vyötärön ja olkapaiden välin ja housun haaran puoleisen mitan. Samoin sukista tarvitset cm mitan jotta saisit ostettua oikean kokoisia vaatteita. Minulla 2 tyttaren tytärtä ja täällä menee vaatteet kuukausien mukaan ja pään tiet tosi pieniä. Ostin viime vuonna 2 vuotiaan kokoja ja ne olivat pieniä jo elokuussa vaikka tyttö täytti 2 vuotta maaliskuussa 09.
Minä seilaan välilla 25 metri katu ja Ataturk katu välissä olevia pikkukatuja ja sieltä löytyy näitä halpoja liikkeitä.
Missä kannattaa käydä. On Dimcayjoki ja sen lähellä olevat tippukiviluolat (300m pitkä),Tietenkin Kale kukkula. Sinne voi mennä taksilla ja tulla alas kävellen 5km, jos ei oikaise portaita pitkin.
Jos saatte mukaanne esim toisen pariskunnan kannattaa käydä myös ajelemassa vuorilla. Kaunista katseltavaa.
Koska hotelleissa on laattalattiat kannattaa ottaa villasukat yöksi ja jolla voi tallustella huoneessa. Vaikka teillä olisi lämmitys niin peitot ovat kovin ohkaisia.Jos on vilukissa!Heippa! 00 Kiva kuulla sinun tarinasi Alanyaan muutosta. Seurailen kommenttejasi useasti, niistä saa hyviä tietoja, KIITOS! Annapa vinkkejä... kannattaako vaihtaa rahat liiroiksi vai ostanko kaiken euroilla? moni on sanonut että kannattaa vaihtaa liiroiksi, on kuulemma edullisemmat hinnat (pitääkö paikkansa?). Viimeksi kun olin Alanyassa -06, käytin euroja. Menemme tällä kertaa itäisen rannan puolelle, rosella-hotelliin. Jos tunnet hotellin, otan mielelläni vastaan plussia/miinuksia :)
- markkinat
++00++ kirjoitti:
Elämä on samanlaista kuin Suomessa omine toineen. Ei täällä tule asumisesta mitään jos vain istuu kapakoissa.Mitä eroa on sunnuntain ja perjantain markkinoilla? Hintataso? esim lapsen t-paita? Onka basaareissa halvempaa kun markkinoilla? Kiitos etukäteen.
- ++00++
markkinat kirjoitti:
Mitä eroa on sunnuntain ja perjantain markkinoilla? Hintataso? esim lapsen t-paita? Onka basaareissa halvempaa kun markkinoilla? Kiitos etukäteen.
Tiistai basaarissa on ruokatarvikkeiden lisäksi vaatteita. Tiistai basaari on kalahallin luona lähellä Can sairaalaa. Perjantaibasaari on dolmusaseman luona ja siellä on vain hedelmiä ja vihanneksia.
Minä en ole koskaan ostanut ainuttakaan vaatekappaletta näiltä basaareilta. Inhoan väentungosta ja tinkimistä. Eli en osaa vastata kysymykseesi. Ostan normaali turkkilaisesta kaupasta lasten vaatteet tai Antalyasta.
Basaarialueella perjantai markkinoiden vieressä ja myös Ataturkin kadun satamanpuoleisella alueella ennen baareja on basaarialue. Siellä ei ole hintalappuja missään kaupoissa ja siksi en siellä halua käydä. Ehkä turistit nauttivat teen juomisesta ja tinkimisestä mutta minä en. Eikä minulla ole aikaa sellaiseen.Ainoa kauppa, missä on hintalaput on ATM liike.
Myöskin Obassa ja Mahmutlarissa on markkinat. En osaa sanoa minkalaiset.
Antalyassa on nk vaatebasaareja useita ja edullisia. Kuitenkin ilman opasta sinne on vaikea mennä bussilla.
Basaarin ja markkinoiden hintatasosta en osaa sanoa. Riippuu kuinka hyvä olet tinkimään. Minä en lomaani kuitenkaan niin käyttäisi.
Nytkin ostelen kuukauden aikana lasten vaatteita kun liike sopivasti hollille sattuu. Samoin vaatteissa pitää olla jotain ideaa, mitä ostan. Jotain erilaista, jota ei Suomesta saa.En halua että vaattet, joita ostan, saa myös Suomesta.
Sitten yksi asia T paidoista. Täällä on tajouksessa monesti 3 T paitaa 20ytl tai 10Eur. Paidat ovat Lacostea. Katsokaa tarkkaan että saumat eivät ole rikki. Samoin L koko on pienempi kuin Suomen L. - ++00++
CK82 kirjoitti:
Heippa! 00 Kiva kuulla sinun tarinasi Alanyaan muutosta. Seurailen kommenttejasi useasti, niistä saa hyviä tietoja, KIITOS! Annapa vinkkejä... kannattaako vaihtaa rahat liiroiksi vai ostanko kaiken euroilla? moni on sanonut että kannattaa vaihtaa liiroiksi, on kuulemma edullisemmat hinnat (pitääkö paikkansa?). Viimeksi kun olin Alanyassa -06, käytin euroja. Menemme tällä kertaa itäisen rannan puolelle, rosella-hotelliin. Jos tunnet hotellin, otan mielelläni vastaan plussia/miinuksia :)
Rosella hotellista en osaa kertoa muuta kuin että olen ajanut sen ohi. Sijatisee Oban rajamailla.
Euroilla ei kannata tehdä ostoksia. Häviät kurssissa. Voit aloittaa tinkimisen euroilla mutta maksa aina liiroilla. Tällä hetkellä kurssi on 2.17. Mutta jo saa tuntumaa jos käyttää kerrointa 2 niin ei pahasti mene eurot ja liirat sekaisin. Eli rahan arvo säilyy mielessä.
Yksi mitä täällä kannattaa tehdä on suutarilla käyttää jalkineet. 10tl on uusien kantalappujen hinta.Vert Suomen hintaan. Koiran kuonopannan uusiminen maksoi Suomessa 10Eur ja täällä 5tl.
Samoin jos on kultakoruja korjautettava niin se homma kannattaa ehdottomasti tehdä Turkissa. Hinta minimaalinen Suomeen verrattuna. - vastauksestasi
++00++ kirjoitti:
Tiistai basaarissa on ruokatarvikkeiden lisäksi vaatteita. Tiistai basaari on kalahallin luona lähellä Can sairaalaa. Perjantaibasaari on dolmusaseman luona ja siellä on vain hedelmiä ja vihanneksia.
Minä en ole koskaan ostanut ainuttakaan vaatekappaletta näiltä basaareilta. Inhoan väentungosta ja tinkimistä. Eli en osaa vastata kysymykseesi. Ostan normaali turkkilaisesta kaupasta lasten vaatteet tai Antalyasta.
Basaarialueella perjantai markkinoiden vieressä ja myös Ataturkin kadun satamanpuoleisella alueella ennen baareja on basaarialue. Siellä ei ole hintalappuja missään kaupoissa ja siksi en siellä halua käydä. Ehkä turistit nauttivat teen juomisesta ja tinkimisestä mutta minä en. Eikä minulla ole aikaa sellaiseen.Ainoa kauppa, missä on hintalaput on ATM liike.
Myöskin Obassa ja Mahmutlarissa on markkinat. En osaa sanoa minkalaiset.
Antalyassa on nk vaatebasaareja useita ja edullisia. Kuitenkin ilman opasta sinne on vaikea mennä bussilla.
Basaarin ja markkinoiden hintatasosta en osaa sanoa. Riippuu kuinka hyvä olet tinkimään. Minä en lomaani kuitenkaan niin käyttäisi.
Nytkin ostelen kuukauden aikana lasten vaatteita kun liike sopivasti hollille sattuu. Samoin vaatteissa pitää olla jotain ideaa, mitä ostan. Jotain erilaista, jota ei Suomesta saa.En halua että vaattet, joita ostan, saa myös Suomesta.
Sitten yksi asia T paidoista. Täällä on tajouksessa monesti 3 T paitaa 20ytl tai 10Eur. Paidat ovat Lacostea. Katsokaa tarkkaan että saumat eivät ole rikki. Samoin L koko on pienempi kuin Suomen L.Tuon vaatekoko asian jo tiesinkin että ovat pienempiä kuin suomessa. Kiva on lukea noita sinun kommenttejasi. Onko alanyassa oikeita lasten lelukauppoja? Kerro lisää alanyasta. Bilehommat ei kiinnosta, meillä mukaan tulee 5-vuotias lapsi. Osaatko kertoa edullisten vaatebasaareiden osoitetta? onko keskustassa? Paljon olen kuullut noista basaareista, saas nähdä jaksaako siellä olla? Ainakin mielenkiinnosta pistäytyä. Enää vajaa kuukausi matkaan!!!!
- ++00++
vastauksestasi kirjoitti:
Tuon vaatekoko asian jo tiesinkin että ovat pienempiä kuin suomessa. Kiva on lukea noita sinun kommenttejasi. Onko alanyassa oikeita lasten lelukauppoja? Kerro lisää alanyasta. Bilehommat ei kiinnosta, meillä mukaan tulee 5-vuotias lapsi. Osaatko kertoa edullisten vaatebasaareiden osoitetta? onko keskustassa? Paljon olen kuullut noista basaareista, saas nähdä jaksaako siellä olla? Ainakin mielenkiinnosta pistäytyä. Enää vajaa kuukausi matkaan!!!!
On lelukauppoja mutta en ole käynyt niissä sisällä. kaverini ovat sanoneet etteivät poikkea Suomen kaupoista mitenkään. Minua on kielletty viemästä leluja, joita on aivan liikaa jo.
Lasten tarvikeliikkeistä. En osaa antaa liikkeiden nimiä, koska en koskaan katso osoitetta. Kuljen vain koiran kanssa ja kun sopiva liike sattuu kohdalle koira tolppaan kiinni ja sisään katsomaan löytyykö jotain sopivaa. Vielä ei ole tulleet kesävaatteet lapsille. Olen kysynyt parista liikkeestä.
Aleksin baarin lähellä on yksi edullinen lasten tarvikeliike. Samoin Tansas kaupan kadulla. Niitä on joka puolella ja siksi en osaa sanoa että mene tanne ja tänne. Kaupat ovat Ataturkin ja 25 metri kadun välikaduilla.En ole käynyt itäisen rannan puoleisissa kaupoissa. Aina vain Atarurkin patsaalle saakka Heikin baarista alkaen. - ++00++
markkinat kirjoitti:
Mitä eroa on sunnuntain ja perjantain markkinoilla? Hintataso? esim lapsen t-paita? Onka basaareissa halvempaa kun markkinoilla? Kiitos etukäteen.
Mahmutlarin markkinat ovat lauantaisin ja tiistaisin ja siellä on myös vaatteita.
Iiris hotellilta ylöspäin on sunnuntai markkinat. En tiedä onko siellä vaatteita. En ole koskaan käynyt siellä enkä Mahmutlarissa. - tattelit
markkinat kirjoitti:
kesäkuukausina oli maanantaisin markkinat Obassa.Tarjolla kaikkea vaatteista vihanneksiin.Tinkiä sai mutta huomattiin parin jutun kohdalla että oli kalliimpaa kuin kaupoissa, mutta se halvimman vaihtoehdon löytäminen vaatii sit kyllä jo ankaraa shoppailua.
- Rituli
++00++ kirjoitti:
Ensinnäkin tuosta Royal Palmista ja onko uima-altaassa vettä. En osaa sanoa. Minun pitää erikseen lähteä sinne kävelemään, katsomaan ja kysymään asiasta. Olen ollut kerran hotellissa 9 vuoden aikana Alanyassa! Siitä johtuen hotellituntemukseni ei ole ollenkaan hyvä!Myöskään ketään ystäviäni ei ole siellä asunut. Rannalla olen kuullut, että toiset asiakkaat eivät poistu koko hotellista ja eivät taida juomisen rajoja.
Koska hotelleissa on laattalattiat kannattaa ottaa villasukat yöksi ja jolla voi tallustella huoneessa. Vaikka teillä olisi lämmitys niin peitot ovat kovin ohkaisia.Jos on vilukissa!Kiitos nyt kovasti sinulle vastauksestasi.Ei sinun pidä lähteä lenkille minun takiani katselemaan RoyPalmin altaita.Minulla on jäytät kintut en pysty
5km kävely lenkeille,enkä varsinkaan portaita kulkemaan.Lastenlapsilta pitää nyt sit mittoja ottaa
ja enköhän sit sinne 25metrin ja Ataturkin välisille
pikkukaduille osaan kurkistelemaan lastevaatteita.
Jospa siellä ei nyt näin keväällä niitä juomahimosiakaan niin kauheesti ole,että sais yönsä
nukkua rauhassa.Ja ne villasukat sit matkaan otetaan
Kiitos tosiaan vielä sulle kovasti. - ++00++
Rituli kirjoitti:
Kiitos nyt kovasti sinulle vastauksestasi.Ei sinun pidä lähteä lenkille minun takiani katselemaan RoyPalmin altaita.Minulla on jäytät kintut en pysty
5km kävely lenkeille,enkä varsinkaan portaita kulkemaan.Lastenlapsilta pitää nyt sit mittoja ottaa
Jospa siellä ei nyt näin keväällä niitä juomahimosiakaan niin kauheesti ole,että sais yönsä
Kiitos tosiaan vielä sulle kovasti.Ota ne mitat mukaan. Pääaukko pitää olla reilu.Samoin vyötärö ja haarasta lahkeen suuhun. Täältä ostetut t paidat kutistuu. Minä en ole edes vielä mittoja saanut. ROyal palm hotelli on melkein otogarin vieressä ja sen läheltä menee bussi keskustaan. Nyt en vain tiedä tuleeko se takaisin Ataturk katua vai 25 metri katua. Bussit ajavat linja-autoaseman kautta joten sinun ei tarvitse kävellä niin pitkiä matkoja.Samoin taksilla ajaminen on halpaa jos vasähtää kesken kaiken. Pääpostin luota PTT maksaa taksi 6 liiraa teidän nurkille. Bussi maksaa kai 1 liiran tai jotain sinne päin.
Tiedän tasan tarkkaan mistä puhun. Olen kävellyt 2lla kainalosauvalla yli 2.5kk ja silti on koira pitänyt viedä lenkille. Rankkaa ollut. Kysynyt voimia. Olen kävellyt juuri sinne Kleopatran puoleiseen päähän ja istunut melkein jokaisella puiston penkillä ja koira juossut vapaana. Keppien kanssa ei ole päässyt kovaa vauhtia. Vielä nytkin kävelen tosi hitaasti.Olen ollut vasta 2vkoa ilman keppejä. Siksi en voi ottaa stressiä sinne hotelliin menosta. Lähtisin muuten neuvomaan teitä niissä lastenvaateliikkeissä. Mutta jos teen lenkin koiran kanssa ja sitten vielä lisäksi kävelen kanssanne ympäri tätä läntistä puolta niin minulle tulee liikaa kävelya. Anteeksi.
Minä en voi hypätä bussiin tai taksiin koiran vuoksi, kun jalat rupeavat särkemään liikaa.Koiraa ei huolita taksiin. - ++00++
Rituli kirjoitti:
Kiitos nyt kovasti sinulle vastauksestasi.Ei sinun pidä lähteä lenkille minun takiani katselemaan RoyPalmin altaita.Minulla on jäytät kintut en pysty
Kiitos tosiaan vielä sulle kovasti.Hei jos tietäisin sinun lastesi mitat ja mitä haet niin voisin katsella niitä samalla kun katselen omalle tyttären tyttärelle vaatteita. Myös täytyisi tietää pojalle vai tytölle ja onko väritoivomuksia. Jos teidän lomanne sattuu vielä huhtikuun aikana niin voisin mahdollisesti lähteä kanssasi katselemaan niitä lasten vaatteita. Silloin olisi helppoa tavata vaikka pääpostin edessä eli PTT ja lähteä siitä tallustaa naitä kauppoja läpi. Silloin ei matka olisi kohtuuton minullekaan. Olen itse lähdössä Suomeen heti toukokuun alussa ja siksi en voi lähteä viime tipassa oppaaksi. Omat hommat täytyy saada tehtyä ennen lähtöä. Täytyy vain laittaa sahköpostiosoite minkä kautta jatkaa tätä juttua. Jos ajankohta on sellainen että olen Alanyassa vielä.
- Rituli
++00++ kirjoitti:
Ota ne mitat mukaan. Pääaukko pitää olla reilu.Samoin vyötärö ja haarasta lahkeen suuhun. Täältä ostetut t paidat kutistuu. Minä en ole edes vielä mittoja saanut. ROyal palm hotelli on melkein otogarin vieressä ja sen läheltä menee bussi keskustaan. Nyt en vain tiedä tuleeko se takaisin Ataturk katua vai 25 metri katua. Bussit ajavat linja-autoaseman kautta joten sinun ei tarvitse kävellä niin pitkiä matkoja.Samoin taksilla ajaminen on halpaa jos vasähtää kesken kaiken. Pääpostin luota PTT maksaa taksi 6 liiraa teidän nurkille. Bussi maksaa kai 1 liiran tai jotain sinne päin.
Tiedän tasan tarkkaan mistä puhun. Olen kävellyt 2lla kainalosauvalla yli 2.5kk ja silti on koira pitänyt viedä lenkille. Rankkaa ollut. Kysynyt voimia. Olen kävellyt juuri sinne Kleopatran puoleiseen päähän ja istunut melkein jokaisella puiston penkillä ja koira juossut vapaana. Keppien kanssa ei ole päässyt kovaa vauhtia. Vielä nytkin kävelen tosi hitaasti.Olen ollut vasta 2vkoa ilman keppejä. Siksi en voi ottaa stressiä sinne hotelliin menosta. Lähtisin muuten neuvomaan teitä niissä lastenvaateliikkeissä. Mutta jos teen lenkin koiran kanssa ja sitten vielä lisäksi kävelen kanssanne ympäri tätä läntistä puolta niin minulle tulee liikaa kävelya. Anteeksi.
Minä en voi hypätä bussiin tai taksiin koiran vuoksi, kun jalat rupeavat särkemään liikaa.Koiraa ei huolita taksiin.Minä tulen mieheni kanssa sinne Alnyaan 29.3-4.4
väliseksi ajaksi.Aamuyöstä olemme sillon sunnuntaina
ilmeisesti hotelissa.Minun lapsenpalset ovat 10v. tyttö 2v.tyttö ja 6v.poika he eivät asu tässä ihan
lähellä,jotenka en tiedä varmasti näenkö heitä ennen matkaamme.Olen kyllä enenkin silmämääräisesti heille
Turkista tuliaisia tunnut ja sopivia ovat olleet.Yleensä ostan vähän reilunpaa kuin pientä.
Mitään erikoista en heille osaa etsiä.Jos jotain
silmään pistää edullista ja nättiä esim.gollege
puku tai kevät takki/housut yhdistelmä pojalle 122-128cm on suomen koko.Liekö siellä vielä kesävaatteita myynnissä onkaan?Tytöillekin
jotain käytännöllistä vaatetta.Isomalta jäännyt pienemmäälle mummun ja vaarin tuomia "hörhelömekkoja" Abudabista,Thaimaasta ja Eestistä.Tyttöjen koot suomessa 90cm pinemmälle
ja 150cm isommalle.
Kovin olet ystävällinen immeinen ja kivahan meidän olisi siellä "köpökinttujen" toisemme tavatakin.Minulla on pahoja kulumia polvissa ja
selässä.Ja perintönä siunaantunut erittäin jäykät
jalat.Vauhti ei minullaakkaan ole kiireinen kun astelen eikä askel kovin pitkä.Mieleltäni olen kyllä iloinen ja ulospäin suuntautunut,helposti
tutustunkin uusiin ihmisiin.Täytin eilen 61v olen
eläkkeelä ollut vajaan vuoden.
Tokihan minä voin miniälle soittaakin ja pyytää lapsien mittoja.
Minkälainen koira sinulla on muuten on,olen nimittäin koira arka immeinen,varsinkin jos koira on iso.Vaikka siellä ne koirat taitaa olla kiltinpiä,kun saavat vapaana kulkea.Me yritämme
sit otogarista nousta bussiin ja suunnnata keskustaan.Ymmärtääköhän ne bussikuskit jos tokaisen City Ataturk please? Onko siellä muuten sunnuntaina kaupat kiinni? Ajattelin vain jos ei kaatamalla sada voitas käydä eka päivänä mieheni kanssa kävel katsastamassa se lähellämme oleva Migromarket.
Kuten huomaat hyppään sujuvasti kyselen asiasta toiseen ja kyselen ja vaivaan sinua yhtenään.Vaan
kiitos taas nyt siirynkin jo aamiaiselle.Täällä on niin kiva kurkistella sun kirjoituksiasi.MOI! - Rosellassa
CK82 kirjoitti:
Heippa! 00 Kiva kuulla sinun tarinasi Alanyaan muutosta. Seurailen kommenttejasi useasti, niistä saa hyviä tietoja, KIITOS! Annapa vinkkejä... kannattaako vaihtaa rahat liiroiksi vai ostanko kaiken euroilla? moni on sanonut että kannattaa vaihtaa liiroiksi, on kuulemma edullisemmat hinnat (pitääkö paikkansa?). Viimeksi kun olin Alanyassa -06, käytin euroja. Menemme tällä kertaa itäisen rannan puolelle, rosella-hotelliin. Jos tunnet hotellin, otan mielelläni vastaan plussia/miinuksia :)
muistaakseni n. 6 v sitten.
Hotelli koostuu kahdesta rakennuksesta joiden väliin jää uima-allasalue ja ravintola.
Hotelli oli vanhahko mutta siisti, henkilökunta ihan ok.
Olemme käyneet myöhemminkin ohikulkiessa drinkillä, vielä samaa henkilökuntaa kuin 6v sitten, sanoo ehkä jotain.
Asuimme silloin ensimmäisessä kerroksessa eli maan tasalla, parveke oli takapihalle päin, siellä oli kiva seurailla hotellin isojen kilpikonnien menoa, asustelevat siinä takapihalla.
Se että hotelli oli vanha ja siinä oli paksut seinät, teki sen että ainakin alempien kerrosten huoneistot pysyvät viileinä kuumallakin ilmalla, eikä ilmastointia tarvitse (yleensä maksullinen).
Kaiken kaikkiaan ihan ok hotelli, voisin mennä uudelleenkin.
Hyvä sijainti. - ++00++
Rituli kirjoitti:
Minä tulen mieheni kanssa sinne Alnyaan 29.3-4.4
väliseksi ajaksi.Aamuyöstä olemme sillon sunnuntaina
ilmeisesti hotelissa.Minun lapsenpalset ovat 10v. tyttö 2v.tyttö ja 6v.poika he eivät asu tässä ihan
lähellä,jotenka en tiedä varmasti näenkö heitä ennen matkaamme.Olen kyllä enenkin silmämääräisesti heille
Turkista tuliaisia tunnut ja sopivia ovat olleet.Yleensä ostan vähän reilunpaa kuin pientä.
Mitään erikoista en heille osaa etsiä.Jos jotain
silmään pistää edullista ja nättiä esim.gollege
puku tai kevät takki/housut yhdistelmä pojalle 122-128cm on suomen koko.Liekö siellä vielä kesävaatteita myynnissä onkaan?Tytöillekin
jotain käytännöllistä vaatetta.Isomalta jäännyt pienemmäälle mummun ja vaarin tuomia "hörhelömekkoja" Abudabista,Thaimaasta ja Eestistä.Tyttöjen koot suomessa 90cm pinemmälle
ja 150cm isommalle.
Kovin olet ystävällinen immeinen ja kivahan meidän olisi siellä "köpökinttujen" toisemme tavatakin.Minulla on pahoja kulumia polvissa ja
selässä.Ja perintönä siunaantunut erittäin jäykät
jalat.Vauhti ei minullaakkaan ole kiireinen kun astelen eikä askel kovin pitkä.Mieleltäni olen kyllä iloinen ja ulospäin suuntautunut,helposti
tutustunkin uusiin ihmisiin.Täytin eilen 61v olen
eläkkeelä ollut vajaan vuoden.
Tokihan minä voin miniälle soittaakin ja pyytää lapsien mittoja.
Minkälainen koira sinulla on muuten on,olen nimittäin koira arka immeinen,varsinkin jos koira on iso.Vaikka siellä ne koirat taitaa olla kiltinpiä,kun saavat vapaana kulkea.Me yritämme
sit otogarista nousta bussiin ja suunnnata keskustaan.Ymmärtääköhän ne bussikuskit jos tokaisen City Ataturk please? Onko siellä muuten sunnuntaina kaupat kiinni? Ajattelin vain jos ei kaatamalla sada voitas käydä eka päivänä mieheni kanssa kävel katsastamassa se lähellämme oleva Migromarket.
Kuten huomaat hyppään sujuvasti kyselen asiasta toiseen ja kyselen ja vaivaan sinua yhtenään.Vaan
kiitos taas nyt siirynkin jo aamiaiselle.Täällä on niin kiva kurkistella sun kirjoituksiasi.MOI!Kiva taas kuulla sinusta. Bussissa sanotte PTT. Sillä pysäkillä jäisit pois. Asun muutaman minuutin matkan päässä siitä.
Koirani on iso musta, ihan noutajan näköinen, luulee olevansa vielä sylivauva aina kotona. En usko että sitä pelkäät koska arkajalatkin ovat siitä oppineet pitämään. Turkkilaiset ovat tosi arkajalkoja koirien kanssa. - CK82
Rosellassa kirjoitti:
muistaakseni n. 6 v sitten.
Hotelli koostuu kahdesta rakennuksesta joiden väliin jää uima-allasalue ja ravintola.
Hotelli oli vanhahko mutta siisti, henkilökunta ihan ok.
Olemme käyneet myöhemminkin ohikulkiessa drinkillä, vielä samaa henkilökuntaa kuin 6v sitten, sanoo ehkä jotain.
Asuimme silloin ensimmäisessä kerroksessa eli maan tasalla, parveke oli takapihalle päin, siellä oli kiva seurailla hotellin isojen kilpikonnien menoa, asustelevat siinä takapihalla.
Se että hotelli oli vanha ja siinä oli paksut seinät, teki sen että ainakin alempien kerrosten huoneistot pysyvät viileinä kuumallakin ilmalla, eikä ilmastointia tarvitse (yleensä maksullinen).
Kaiken kaikkiaan ihan ok hotelli, voisin mennä uudelleenkin.
Hyvä sijainti.Kiitoksia. On kiva lukea hotellista palautetta ennenkuin pääsee itse pelipaikalle. Toivottavasti viihdytään siellä!
- shoppaaja
Mahmutlarin markkinoilla on vaatetta, mielestäni saman verran kuin muillakin. Mieheni on ostanut markkinoilta todella edullisia T-paitoja G Star t-paidat 2,5€ - 5 € kpl. Tyttärelle DG T-paitoja 2,5 € ovat todellakin olleet hyvälaatuisia. Tyttäreni käytti viime kesänä 116cm vaatteita niin ostin 122cm. vaatteet olivat sopivia kuivausrummun jälkeenkin ja todellakin olen koko talven pessyt noita paitoja ja laittanut kuivausrumpuun. Nyt myin ne kirpparilla 2€ kpl. Mieheni T-paidat ovat kestäneet kanssa hyvin pesua, niitä en ole kuivausrummussa kuivannut.
Nyt olemme taas lähdössä matkalle ja todellakin menen markkinoille ostamaan t-paitoja ja huppareita koko talveksi. Ostin myös isot kasat lahjaksi huppareita ovat todella laadukkaita maksoin 10€ -15€ lasten huppareista. Tinkaaminen oli kovaa ja ostimme aina monta kerrallaan. - kycykpoju
Olemme myöskin ostaneet collegevaatteita aika runsaasti vuosien varrella. Ainoastaan yhdet housut lyhenivät pesussa, ja ne oli ostettu pikkukaupasta. Muutoin kestävät ja pitävät värinsä. Ovat myös edullisia kun tinkii. Mietin, minkä hinnan olisin tuotteesta maksamaan, ja jos sillä en saa, en osta. Eipä mene tinkimiseen aikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874148Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283087No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760