Olen ihan alussa raskaana rv 6. Minulla on edellisestä avioliitosta tarha-ikäiset lapset. Erosimme riitaisasti ex-mieheni kanssa n. 3 vuotta sitten, välimme ovat lämmenneet ystävyys/kaveruus/lasten vuoksi hyviksi. Tytöt ovat isänsä silmäteriä,isä käy täällä meillä miten huvittaa tapaamassa lapsia, se on ollut minulle ok.
Olen aina halunnut paljon lapsia-halusin niitä myös ex-mieheni kanssa,mutta en kestänyt hänen pettämisiään, siksi se ero. Nyt yhdenillan jutusta olen raskaana,mies on tuiki tuntematon ja asuu ulkomailla,joten en tuskin häntä tule näkemään....
Mitä tekisitte? Haluisin niin kovasti tämän lapsen, mutta mitä kerron lapsilleni joilla on läsnäoleva isä, miten kerron asian ex-miehelleni joka erosta huolimatta välittää meistä,ostaa ruokaa, vie ravintolaan jne. en usko että hän olisi mustasukkainen,mutta tuntuisi hullulta,että hän ottaisi tullessaan meille syliin lapsensa,mutta tähän vauvaan ei varmasti suostuisi katsomaankaan, lapset olisivat pikkusisaruksesta onnellisia,sen tiedän,vaikka selittäminen siinä olisi miksi heidän isi ei olisi tämän isi...
Miten kerron lapselle hänen isästään josta en tiedä mitään???
Tämmöiset asiat minua ahdistaa- olen hyvä äiti ja rakastan muksujen kanssa olemista, mutta onko tämän lapsen saattaminen maailmaan sittenkin virhe?
Kertokaa mitä tekisitte?
9
569
Vastaukset
- haavat sanotaan
jos kerran elät erossa miehestäsi,kai sinulla on on oikeus elää elämääsi omalla tavallasi,tehdä vaikka lapsi toiselle miehelle,ei ex miehesi saa määrätä miten sinä elät,olen itse koko ikäni pettänyt puolisoitani ja todennäköisesti en pääse siitä koskaan irti,ei ilmeisesti ex miehesikään,puhun kokemuksesta,tänään taas tuli petettyä,tällaisia me miehet olemme.
- Elämää tämä on vain..
Minun mielestäni,ongelmasi on pieni..jos krt tule koskaan tapaamaan tätä biologista isää,et puhu lapsille mitään ennen aikuisikää ja olet keskustellut ex-miehelle myös asian kanssa.. eihän voi vaatia sinua elämään kuin nunna..jos itse tuhosi avioliiton vieraissa käymällä.Silloin pitäisi olla ymmärrys asiaan,koska itse tehnyt samaa avioliiton aikana.Jos rehellinen olen,se pointti voi olla,et kertonut oliko yhden yön suhde..Kun mainitsit että oli ulkomaalainen,onko rodullisia eroja.. Jos ei,asia on fifty fifty.. ja sehän on valinta jonka vain hän tekee.Se on sitten hankalampi asia jos on eri rotuinen"silloin olisi toisten (ei minun),mielipide aika voimakas..joka voisi vaikuttaa moneen eriasiaan.No tiedän että ratkaisu tulee vastaan aivan varmasti ajan kanssa ja luonnostaan..jos pidät lapsen ja tehnyt myös itse oman valintasi.Elämähän on vain pelkkiä valintoja, mitä jokainen ihminen joutuu tekemään elämsä aikana.Hyvät jatkot!tsemppiä
- ......
Sano että halusit vaan lapsen, et miestä ja käytit jotain miekkosta hyväksesi vain siinä tarkoituksessa ;)
- -- --
Jos sinulla on kuva isästä, voit sen varmaan joskus lapselle näyttää. Elämä on elämää ja se on lapsenkin opittava. Isiä on erilaisia, toisilla läsnäolevia, toisilla poissaolevia ja toisilla poisnukkuneita. Ei minunkaan vauvalla isää sinänsä ole. Olemme päättäneet lapseni kanssa hoitaa pikkuisen tulokkaan ihan kaksistaan...ketään muuta ei hänellä tule olemaan eikä kukaan suvusta hänestä välitä, koska ei ole syntynyt avioliitossa. Se kariutui jo aikaa sitten. Mutta me lapseni kanssa tulemme rakastamaan tätä pikkuista muidenkin edestä.
Mikä virhe on antaa elämä? Virhe olisi ottaa pois jo annettu elämä.- tulevan lapsen
kannalta. Jos hän tulee saamaan rakastavan ja läsnäolevan äidin sekä hyvän kasvatuksen, niin eikö se silloin riitä? Se on paljon parempaa lapsen kannalta, kuin riitaisa perhe ja pettävä isä. Onnellinen ja rakastava äiti tekee varmasti lapsestakin onnellisen!
- ehkäisyä
Sullahan saattaa ola vaikka aids!
- teet mitä tahdot,,
ex-mies on ex-mies. oikeesti. hyvä että teillä on hyvät välit, mut rajansa kaikkeen. Sun yksityiselämän jutut ei kuulu sun ex-miehelle. Jos mies suuttuu siitä ja kostaa sen lapsille (Ettei osta lapsille ruokaa jne) niin mies on todella mielenvikainen ja parempi ettei semmonen ole teidän elämässä.
- sitten kaikki
sp-tautitestit, hepatiitti, HIV ja herpeksen vasta-ainetestejö ei vielä voi tehdä, mutta kupan, tippurin ja klamydian voi.
Mitä ihmettä ex-miehellesi kuuluu nykyinen elämäsi! Ei mitään- juu,tietysti
kaikki testit otan,herpes mulla ikäväkyllä löytyy ihan omasta takaa :-)
Ex-miehelle ei mun elämä kuulukkaan,mutta tiedän että lasten puolesta surettaa,jos isä sitten kostaa mun tekemiset/elämän lapsille. Oikeastaan olenkin elänyt tässä viimeiset vuodet vaan hyssytellen,ollen lasten kanssa ja rauhotellut kiukkuista exääni...ei ole tämä ollut mukavaa. vaikka mulla ei mietä elämässä olis koskaan niin ei haittaa-olen onnellinen ihan näinkin lasten kanssa,oli niitä sitten kaksi tai kolme :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062491Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42229Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321433
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141413- 1761145
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011124Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81928