4x110

Tbohasu

Ei kellään sattuisi olemaan nurkissa pulttijaolla 4x110 olevia alu-/kromivanteita. Vanteet olisi tarkoitus sovittaa -84 Charadeen.

Sitten onko kukaan vaihtanut kyseisen ikäluokan Charaden jousia ja iskareita. Löytyykö jostakin muusta merkistä jäykemmät vaitoehdot. Esim. jollakin palstalla oli mainittu 900 Saabin iskarit taakse ja sitä rataa.

Kommentteja vinkkejä.

13

4165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MATTI

      Laita siihen 4x108 jaolla olevat vanteet, niitä löytyy joka paikasta. ET jotain 35 paikkeilla. Katot vaan et keskireikä on sopivan kokoinen, siihen saa myös sellaisia "keskitysrenkaita"..

    • Jykä

      Mulla olis Charadesta jääneet 14" 6-puolaiset alumiinivanteet melkein uusilla michelin 175/65 renkailla. Oletko mistäpäin Suomea? Hinta olis 170 €.

      • Tbohatsu

        Pohjois-Savosta 017-suunnalta.
        Millaisessa pelissä sulla on ollut ne kiinni?


      • Jykä
        Tbohatsu kirjoitti:

        Pohjois-Savosta 017-suunnalta.
        Millaisessa pelissä sulla on ollut ne kiinni?

        Vuosimallin -89 Charade 1.3l


      • Tbohatsu
        Jykä kirjoitti:

        Vuosimallin -89 Charade 1.3l

        Mutta eikös siinä pitäisi olla 4x100 jako?
        Mielestäni uudempikoppaisessa charadessa olisi 100:n jako.
        Olenko väärässä, vai miten asia on?


      • Masa
        Tbohatsu kirjoitti:

        Mutta eikös siinä pitäisi olla 4x100 jako?
        Mielestäni uudempikoppaisessa charadessa olisi 100:n jako.
        Olenko väärässä, vai miten asia on?

        87 ja sitä uudemmissa on 4x100 jako.
        noita 4x110 ei juuri löydy mistään, joten laita siihen 4x108 niin pääset helpoimmalla. Omassa on ja hyvin käy.


      • tbohatsu
        Masa kirjoitti:

        87 ja sitä uudemmissa on 4x100 jako.
        noita 4x110 ei juuri löydy mistään, joten laita siihen 4x108 niin pääset helpoimmalla. Omassa on ja hyvin käy.

        Oletteko ajatelleet millainen vaaratekijä väärällä pulttijaolla oleva vanne on auton varsin tärkeässä osassa eli alustassa. Meinaan sitä, että pinnapultit on tarkoitettu / suunniteltu suoraa vetorasistusta varten ja nyt kun autoon laitetaan hieman liian pienellä jaolla olevat vanteet, muuttuu kuormitus leikkaavaksi. Siinä voi olla vaarassa ketjureaktio jossa pultit katkeavat varsin yllättäen - ja jos vauhtia sattuu olemaan jonkin verran lopputuloksen voi lukea seuraavan päivän lehdestä.

        En kyllä ole kokeillut omassani kuinka väljät esim. fordin vanteiden pultin reiät ovat suhteessa charaden pinnapultteihin, mutta hieman epäilyttää se 108-vaihtoehto. En väitä etteikö se toimisi jotenkin.

        Taas toisaalta mielessä on käynyt jospa vaihtaisi uudemman mallin etulevyt ja takarummut satuloineen niin saisi helpomman 100:n jaon. Jo löytyisi sitten vaihtoehtoja.
        Liekö kukaan tehnyt tuota muutosta.

        Kommentteja ja onko täällä muuten hatsu-harrastajia. Itselläni on vuoden -84 mallinen viisiovinen tbo charade CB-60:llä koneella. Täysin orkkis.

        PS.GTI:n sivuilla on muuten varsin hyvä vaihtoehto vaihtaa asiallisia kommentteja Hatsu-harrastajien kesken.


      • turbo
        tbohatsu kirjoitti:

        Oletteko ajatelleet millainen vaaratekijä väärällä pulttijaolla oleva vanne on auton varsin tärkeässä osassa eli alustassa. Meinaan sitä, että pinnapultit on tarkoitettu / suunniteltu suoraa vetorasistusta varten ja nyt kun autoon laitetaan hieman liian pienellä jaolla olevat vanteet, muuttuu kuormitus leikkaavaksi. Siinä voi olla vaarassa ketjureaktio jossa pultit katkeavat varsin yllättäen - ja jos vauhtia sattuu olemaan jonkin verran lopputuloksen voi lukea seuraavan päivän lehdestä.

        En kyllä ole kokeillut omassani kuinka väljät esim. fordin vanteiden pultin reiät ovat suhteessa charaden pinnapultteihin, mutta hieman epäilyttää se 108-vaihtoehto. En väitä etteikö se toimisi jotenkin.

        Taas toisaalta mielessä on käynyt jospa vaihtaisi uudemman mallin etulevyt ja takarummut satuloineen niin saisi helpomman 100:n jaon. Jo löytyisi sitten vaihtoehtoja.
        Liekö kukaan tehnyt tuota muutosta.

        Kommentteja ja onko täällä muuten hatsu-harrastajia. Itselläni on vuoden -84 mallinen viisiovinen tbo charade CB-60:llä koneella. Täysin orkkis.

        PS.GTI:n sivuilla on muuten varsin hyvä vaihtoehto vaihtaa asiallisia kommentteja Hatsu-harrastajien kesken.

        tervehdys!
        onko sulla 84 turbossa vielä ehjä kannentiiviste? senhän saa vuotamaan kun ajaa rankasti ;) onko kukaan vaihtanu turboversioon kupari tiivistettä?
        onko sulla siinä ahtomittaria? mihin lukemaan paineet norm. rajautuu?

        turboja on tuotu suomeen 9kpl ??,pari on palanut,yksi kisa/rallikäytössä..ja loput on=??? korjatkaa jos olen väärässä?

        omaan olen tahnyt vapaammin virtaavan ilmanoton ja muutellut sytytys ennakkoja..,vapaavirtaus vaimentimet, yms ja kaasuttimeen on vaidettu kakkos kurkun jousi kevyemmäksi=aijemmin mukaan ja tulee paljon enempi vetoa..ja toisiopuolen bensa suutin isommaksi,ahtoja ollut n0.6-7kg..*intercooleri tulossa kesäksi*

        sanoisinko että tämä 4-ovinen,pesussa kutistunut,kolarivaarallinen riisikinneri on karvas pala koittaa ohittaa,niille jotka pakosta haluavat aluksi roikkua puskurissa,ja lopuksi ohittaa "helposti" suoran auettua.. tämä kelaa mittarin tappiin ;))

        pyöränkulmat kannattaa säätää edestä nolla auraukseen, ja laittaa 205 renkaat alle,tulee huomattavasti parempi ajaa!


      • tbohatsu
        turbo kirjoitti:

        tervehdys!
        onko sulla 84 turbossa vielä ehjä kannentiiviste? senhän saa vuotamaan kun ajaa rankasti ;) onko kukaan vaihtanu turboversioon kupari tiivistettä?
        onko sulla siinä ahtomittaria? mihin lukemaan paineet norm. rajautuu?

        turboja on tuotu suomeen 9kpl ??,pari on palanut,yksi kisa/rallikäytössä..ja loput on=??? korjatkaa jos olen väärässä?

        omaan olen tahnyt vapaammin virtaavan ilmanoton ja muutellut sytytys ennakkoja..,vapaavirtaus vaimentimet, yms ja kaasuttimeen on vaidettu kakkos kurkun jousi kevyemmäksi=aijemmin mukaan ja tulee paljon enempi vetoa..ja toisiopuolen bensa suutin isommaksi,ahtoja ollut n0.6-7kg..*intercooleri tulossa kesäksi*

        sanoisinko että tämä 4-ovinen,pesussa kutistunut,kolarivaarallinen riisikinneri on karvas pala koittaa ohittaa,niille jotka pakosta haluavat aluksi roikkua puskurissa,ja lopuksi ohittaa "helposti" suoran auettua.. tämä kelaa mittarin tappiin ;))

        pyöränkulmat kannattaa säätää edestä nolla auraukseen, ja laittaa 205 renkaat alle,tulee huomattavasti parempi ajaa!

        Tervehdys takaisin!

        Joululomalata palattu ja "innolla" työssä.
        Joo, kyllä kannentiiviste on ihan ok. Ahtopainemittari olisi suunnitelmissa asentaa tässä kevään mittaan ihan mielekiinnon vuoksi.

        Oma turboni on aivan originaali, ja tarkoitus olisi pitää myös sellaisena - ulkoisin osin.

        Mikäli nuo luvut mitkä olet laittanut eli 9kpl on totta, niin voimme olla ylpeitä -84 vuosikerran omistajia.

        Autohan on loistava kaupunkiajossa. Vaihteistonsa ansiosta jo vakiotehot yllättävät monet tehokkaammat autot - "negatiivisesti"

        Olisi mielenkiintoista nähdä millainen riiviö se sulla on, eli jos omaat digikuvia autostasi niin laita tulemaan osoitteeseen [email protected]
        laita myös oma osoitteesi niin voin laittaa oman pelini kuvat tulemaan.


      • turbo
        tbohatsu kirjoitti:

        Tervehdys takaisin!

        Joululomalata palattu ja "innolla" työssä.
        Joo, kyllä kannentiiviste on ihan ok. Ahtopainemittari olisi suunnitelmissa asentaa tässä kevään mittaan ihan mielekiinnon vuoksi.

        Oma turboni on aivan originaali, ja tarkoitus olisi pitää myös sellaisena - ulkoisin osin.

        Mikäli nuo luvut mitkä olet laittanut eli 9kpl on totta, niin voimme olla ylpeitä -84 vuosikerran omistajia.

        Autohan on loistava kaupunkiajossa. Vaihteistonsa ansiosta jo vakiotehot yllättävät monet tehokkaammat autot - "negatiivisesti"

        Olisi mielenkiintoista nähdä millainen riiviö se sulla on, eli jos omaat digikuvia autostasi niin laita tulemaan osoitteeseen [email protected]
        laita myös oma osoitteesi niin voin laittaa oman pelini kuvat tulemaan.

        tervehdys vaan..

        laitan sähköpostilla vähän kuvia,kun kerkeen ja saan kameran lainalle :)

        meineillä kansiremontti ja venttiilien muotoilu pajalla virtauksen kasvattamiseksi...

        ja taas on tullut tietooni että ainakin yhdestä turbosta on tuhottu kone..(korjattavissa,kallista vain) -vakiolla korvattu,1,0L.

        tuosta vakiosta 1.0 muuten on penkitetty 100hv pienellä hieromisella.joten aika paha pala paremmillekkin autoille,kevyt kun on ;)


      • -jimi
        turbo kirjoitti:

        tervehdys vaan..

        laitan sähköpostilla vähän kuvia,kun kerkeen ja saan kameran lainalle :)

        meineillä kansiremontti ja venttiilien muotoilu pajalla virtauksen kasvattamiseksi...

        ja taas on tullut tietooni että ainakin yhdestä turbosta on tuhottu kone..(korjattavissa,kallista vain) -vakiolla korvattu,1,0L.

        tuosta vakiosta 1.0 muuten on penkitetty 100hv pienellä hieromisella.joten aika paha pala paremmillekkin autoille,kevyt kun on ;)

        Moro! Tuli semmonen mieleen, että mitenkähän passaisi jotkut mönkijän 8"x14" alut charadeen 4x110 jaolla tuntuu löytyvän... vielä peli tonttiin niin olisi bueno :)


    • [raziel]

      mul löytyy vasta maalatut alu vanteet turhana kanta hämeestä hinta 120

      • jjs

        Vieläkö löytyy vanteet 4x110 jaolla voisin ostaa jos löytyy


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tiedätkö mihin

      Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      78
      4399
    2. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

      Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      114
      4117
    3. BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön

      Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että
      Maailman menoa
      167
      3045
    4. Surullista

      Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa
      Ikävä
      58
      2547
    5. Muuttunut käytös

      Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?
      Ikävä
      67
      2397
    6. 142
      2276
    7. Väkeä oli liikkeellä

      Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik
      Ähtäri
      42
      2107
    8. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

      Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      55
      2092
    9. Oliko kiihkeä

      ensimmäinen yö?
      Ikävä
      52
      2022
    10. Kummallista

      Oletteko koskaan ihastuneet ihmiseen, joka ei ulkonäöltään vastaa ollenkaan ihannettanne?
      Sinkut
      56
      1762
    Aihe