Ei kellään sattuisi olemaan nurkissa pulttijaolla 4x110 olevia alu-/kromivanteita. Vanteet olisi tarkoitus sovittaa -84 Charadeen.
Sitten onko kukaan vaihtanut kyseisen ikäluokan Charaden jousia ja iskareita. Löytyykö jostakin muusta merkistä jäykemmät vaitoehdot. Esim. jollakin palstalla oli mainittu 900 Saabin iskarit taakse ja sitä rataa.
Kommentteja vinkkejä.
4x110
13
4077
Vastaukset
- MATTI
Laita siihen 4x108 jaolla olevat vanteet, niitä löytyy joka paikasta. ET jotain 35 paikkeilla. Katot vaan et keskireikä on sopivan kokoinen, siihen saa myös sellaisia "keskitysrenkaita"..
- Jykä
Mulla olis Charadesta jääneet 14" 6-puolaiset alumiinivanteet melkein uusilla michelin 175/65 renkailla. Oletko mistäpäin Suomea? Hinta olis 170 €.
- Tbohatsu
Pohjois-Savosta 017-suunnalta.
Millaisessa pelissä sulla on ollut ne kiinni? - Jykä
Tbohatsu kirjoitti:
Pohjois-Savosta 017-suunnalta.
Millaisessa pelissä sulla on ollut ne kiinni?Vuosimallin -89 Charade 1.3l
- Tbohatsu
Jykä kirjoitti:
Vuosimallin -89 Charade 1.3l
Mutta eikös siinä pitäisi olla 4x100 jako?
Mielestäni uudempikoppaisessa charadessa olisi 100:n jako.
Olenko väärässä, vai miten asia on? - Masa
Tbohatsu kirjoitti:
Mutta eikös siinä pitäisi olla 4x100 jako?
Mielestäni uudempikoppaisessa charadessa olisi 100:n jako.
Olenko väärässä, vai miten asia on?87 ja sitä uudemmissa on 4x100 jako.
noita 4x110 ei juuri löydy mistään, joten laita siihen 4x108 niin pääset helpoimmalla. Omassa on ja hyvin käy. - tbohatsu
Masa kirjoitti:
87 ja sitä uudemmissa on 4x100 jako.
noita 4x110 ei juuri löydy mistään, joten laita siihen 4x108 niin pääset helpoimmalla. Omassa on ja hyvin käy.Oletteko ajatelleet millainen vaaratekijä väärällä pulttijaolla oleva vanne on auton varsin tärkeässä osassa eli alustassa. Meinaan sitä, että pinnapultit on tarkoitettu / suunniteltu suoraa vetorasistusta varten ja nyt kun autoon laitetaan hieman liian pienellä jaolla olevat vanteet, muuttuu kuormitus leikkaavaksi. Siinä voi olla vaarassa ketjureaktio jossa pultit katkeavat varsin yllättäen - ja jos vauhtia sattuu olemaan jonkin verran lopputuloksen voi lukea seuraavan päivän lehdestä.
En kyllä ole kokeillut omassani kuinka väljät esim. fordin vanteiden pultin reiät ovat suhteessa charaden pinnapultteihin, mutta hieman epäilyttää se 108-vaihtoehto. En väitä etteikö se toimisi jotenkin.
Taas toisaalta mielessä on käynyt jospa vaihtaisi uudemman mallin etulevyt ja takarummut satuloineen niin saisi helpomman 100:n jaon. Jo löytyisi sitten vaihtoehtoja.
Liekö kukaan tehnyt tuota muutosta.
Kommentteja ja onko täällä muuten hatsu-harrastajia. Itselläni on vuoden -84 mallinen viisiovinen tbo charade CB-60:llä koneella. Täysin orkkis.
PS.GTI:n sivuilla on muuten varsin hyvä vaihtoehto vaihtaa asiallisia kommentteja Hatsu-harrastajien kesken. - turbo
tbohatsu kirjoitti:
Oletteko ajatelleet millainen vaaratekijä väärällä pulttijaolla oleva vanne on auton varsin tärkeässä osassa eli alustassa. Meinaan sitä, että pinnapultit on tarkoitettu / suunniteltu suoraa vetorasistusta varten ja nyt kun autoon laitetaan hieman liian pienellä jaolla olevat vanteet, muuttuu kuormitus leikkaavaksi. Siinä voi olla vaarassa ketjureaktio jossa pultit katkeavat varsin yllättäen - ja jos vauhtia sattuu olemaan jonkin verran lopputuloksen voi lukea seuraavan päivän lehdestä.
En kyllä ole kokeillut omassani kuinka väljät esim. fordin vanteiden pultin reiät ovat suhteessa charaden pinnapultteihin, mutta hieman epäilyttää se 108-vaihtoehto. En väitä etteikö se toimisi jotenkin.
Taas toisaalta mielessä on käynyt jospa vaihtaisi uudemman mallin etulevyt ja takarummut satuloineen niin saisi helpomman 100:n jaon. Jo löytyisi sitten vaihtoehtoja.
Liekö kukaan tehnyt tuota muutosta.
Kommentteja ja onko täällä muuten hatsu-harrastajia. Itselläni on vuoden -84 mallinen viisiovinen tbo charade CB-60:llä koneella. Täysin orkkis.
PS.GTI:n sivuilla on muuten varsin hyvä vaihtoehto vaihtaa asiallisia kommentteja Hatsu-harrastajien kesken.tervehdys!
onko sulla 84 turbossa vielä ehjä kannentiiviste? senhän saa vuotamaan kun ajaa rankasti ;) onko kukaan vaihtanu turboversioon kupari tiivistettä?
onko sulla siinä ahtomittaria? mihin lukemaan paineet norm. rajautuu?
turboja on tuotu suomeen 9kpl ??,pari on palanut,yksi kisa/rallikäytössä..ja loput on=??? korjatkaa jos olen väärässä?
omaan olen tahnyt vapaammin virtaavan ilmanoton ja muutellut sytytys ennakkoja..,vapaavirtaus vaimentimet, yms ja kaasuttimeen on vaidettu kakkos kurkun jousi kevyemmäksi=aijemmin mukaan ja tulee paljon enempi vetoa..ja toisiopuolen bensa suutin isommaksi,ahtoja ollut n0.6-7kg..*intercooleri tulossa kesäksi*
sanoisinko että tämä 4-ovinen,pesussa kutistunut,kolarivaarallinen riisikinneri on karvas pala koittaa ohittaa,niille jotka pakosta haluavat aluksi roikkua puskurissa,ja lopuksi ohittaa "helposti" suoran auettua.. tämä kelaa mittarin tappiin ;))
pyöränkulmat kannattaa säätää edestä nolla auraukseen, ja laittaa 205 renkaat alle,tulee huomattavasti parempi ajaa! - tbohatsu
turbo kirjoitti:
tervehdys!
onko sulla 84 turbossa vielä ehjä kannentiiviste? senhän saa vuotamaan kun ajaa rankasti ;) onko kukaan vaihtanu turboversioon kupari tiivistettä?
onko sulla siinä ahtomittaria? mihin lukemaan paineet norm. rajautuu?
turboja on tuotu suomeen 9kpl ??,pari on palanut,yksi kisa/rallikäytössä..ja loput on=??? korjatkaa jos olen väärässä?
omaan olen tahnyt vapaammin virtaavan ilmanoton ja muutellut sytytys ennakkoja..,vapaavirtaus vaimentimet, yms ja kaasuttimeen on vaidettu kakkos kurkun jousi kevyemmäksi=aijemmin mukaan ja tulee paljon enempi vetoa..ja toisiopuolen bensa suutin isommaksi,ahtoja ollut n0.6-7kg..*intercooleri tulossa kesäksi*
sanoisinko että tämä 4-ovinen,pesussa kutistunut,kolarivaarallinen riisikinneri on karvas pala koittaa ohittaa,niille jotka pakosta haluavat aluksi roikkua puskurissa,ja lopuksi ohittaa "helposti" suoran auettua.. tämä kelaa mittarin tappiin ;))
pyöränkulmat kannattaa säätää edestä nolla auraukseen, ja laittaa 205 renkaat alle,tulee huomattavasti parempi ajaa!Tervehdys takaisin!
Joululomalata palattu ja "innolla" työssä.
Joo, kyllä kannentiiviste on ihan ok. Ahtopainemittari olisi suunnitelmissa asentaa tässä kevään mittaan ihan mielekiinnon vuoksi.
Oma turboni on aivan originaali, ja tarkoitus olisi pitää myös sellaisena - ulkoisin osin.
Mikäli nuo luvut mitkä olet laittanut eli 9kpl on totta, niin voimme olla ylpeitä -84 vuosikerran omistajia.
Autohan on loistava kaupunkiajossa. Vaihteistonsa ansiosta jo vakiotehot yllättävät monet tehokkaammat autot - "negatiivisesti"
Olisi mielenkiintoista nähdä millainen riiviö se sulla on, eli jos omaat digikuvia autostasi niin laita tulemaan osoitteeseen [email protected]
laita myös oma osoitteesi niin voin laittaa oman pelini kuvat tulemaan. - turbo
tbohatsu kirjoitti:
Tervehdys takaisin!
Joululomalata palattu ja "innolla" työssä.
Joo, kyllä kannentiiviste on ihan ok. Ahtopainemittari olisi suunnitelmissa asentaa tässä kevään mittaan ihan mielekiinnon vuoksi.
Oma turboni on aivan originaali, ja tarkoitus olisi pitää myös sellaisena - ulkoisin osin.
Mikäli nuo luvut mitkä olet laittanut eli 9kpl on totta, niin voimme olla ylpeitä -84 vuosikerran omistajia.
Autohan on loistava kaupunkiajossa. Vaihteistonsa ansiosta jo vakiotehot yllättävät monet tehokkaammat autot - "negatiivisesti"
Olisi mielenkiintoista nähdä millainen riiviö se sulla on, eli jos omaat digikuvia autostasi niin laita tulemaan osoitteeseen [email protected]
laita myös oma osoitteesi niin voin laittaa oman pelini kuvat tulemaan.tervehdys vaan..
laitan sähköpostilla vähän kuvia,kun kerkeen ja saan kameran lainalle :)
meineillä kansiremontti ja venttiilien muotoilu pajalla virtauksen kasvattamiseksi...
ja taas on tullut tietooni että ainakin yhdestä turbosta on tuhottu kone..(korjattavissa,kallista vain) -vakiolla korvattu,1,0L.
tuosta vakiosta 1.0 muuten on penkitetty 100hv pienellä hieromisella.joten aika paha pala paremmillekkin autoille,kevyt kun on ;) - -jimi
turbo kirjoitti:
tervehdys vaan..
laitan sähköpostilla vähän kuvia,kun kerkeen ja saan kameran lainalle :)
meineillä kansiremontti ja venttiilien muotoilu pajalla virtauksen kasvattamiseksi...
ja taas on tullut tietooni että ainakin yhdestä turbosta on tuhottu kone..(korjattavissa,kallista vain) -vakiolla korvattu,1,0L.
tuosta vakiosta 1.0 muuten on penkitetty 100hv pienellä hieromisella.joten aika paha pala paremmillekkin autoille,kevyt kun on ;)Moro! Tuli semmonen mieleen, että mitenkähän passaisi jotkut mönkijän 8"x14" alut charadeen 4x110 jaolla tuntuu löytyvän... vielä peli tonttiin niin olisi bueno :)
- [raziel]
mul löytyy vasta maalatut alu vanteet turhana kanta hämeestä hinta 120
- jjs
Vieläkö löytyy vanteet 4x110 jaolla voisin ostaa jos löytyy
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818