Pakko jossain tilittää omia tuntoja. Viikkoja on nyt 39 4. Nyt iski ihan hirmuinen yleinen ahdistus. Kaikki on elämässä hyvin, mutta silti kaikki melkein tuskastuttaa. Uni on katkonaista ja se vähäinenkin kovin pinnallista ja levotonta, painajaisia... Olo tietysti on tukala ja kivut erinäisiä. Itsehän tähän tilanteeseen olen halunnut, totta sekin! Tuttavani jolla la oli pari viikkoa minua myöhemmin laittoi aamulla viestin, että tyttö tuli 1,5 h kestäneellä synnytyksellä. Minun pitäisi tietysti iloita, mutta ennemmin murehdin sitä miten itse kestän synnytystuskat ja "montako päivää" lasta pitää ulos punnata. Oiskohan tässä nyt taustalla vaan väsymys ja jännitys, kun ensimmäistäni odotan. Ja tietysti eiliset uutiset Pietarsaaresta kammoksuttaa. Ehkä päiväunet auttaa asiaa.
Viimeiset päivät ja ahdistus
3
394
Vastaukset
- se usein
menee.Viimeiset päivät on tehnyt minustakin kahdella edellisellä kerralla vähän alakuloisen,väsyneen ja niin edelleen. Onneksi se sitten vaihtuu, kun lapsi on syntynyt.(tai ainakin mulla) Itse olin noin 6viikkoa ihan huumassa, kauhean onnellinen lapsesta ja elämäntilanteesta.Eikö ookin sellanen olo, että näitä päiviä ei oikein huvittais elää, odottaa vaan että "jotain" tapahtuisi? :) jos ymmärsit mitä tarkoitin.Nuku ihmeessä päiväunet, jos niihin on mahdollisuus, lepo tekee hyvää päälle ja kropalle.Tsemppiä loppuodotukseen!
- Ööö?
Kiitti lohduttavista sanoista. Näin pitkällä jo ollaan, niin pitää vaan koittaa nauttia vielä omasta ajasta. Pitkät yöt vaatii veronsa. Vaikka niitähän varmasti riittää jatkossakin=)
- ja kolmas tulossa.
jännitystä ja väsymystä. meillä kaksi lasta ennestään ja nyt kolmas tulossa kesällä.
ekasta meni raskaus tosi nopeeta. matkusteltiin, muutettiin jne. ja en oikeestaan ehtinyt ajatella et miten hitaasti aika meni, mutta kun tuli rv 35 tunsin et HUH miten kauan vielä kestää ennen kun pääsee synnyttämään, sit rv 39 tuli semmonen tunne et EI vielä , en oo vielä valmis , ei oo kaikki tavarat valmiiksi laitettu jne. vaikka kaikki oli jo valmista rv 30 asti, paitsi minä. loppuraskaus oli aika rankkaa, selkä kipee, närästi ja en saanut nukuttua niin olin unenpuutteesta ihan sekasin. mutta kun se laskettu päivä koitti ja lapsivesi meni , unohtu kaikki, ei ollut enään väsynystä eikä mitään muutakaan ...
tokasta olin tosi jännittyyt koko raskaudenajan kun pelotti miten käy kun olin kokenu monta ksekenmenoa ekan ja tokan välissä. se oli ihan hirveetä, en saanut rauhaa ittelleni ollenkaan, ihan sama mitä tein , ajattelin vaan sitä vauvaa ja synnytystä. en ajatellut kertaakaan et en olisi valmia, odotin vaan et millon syntyy.
uskon et se jännitys, pelko jne on varmaankin erinlainen ekalla kertaa kun tokalla. ekalla on jännittynyt , kun ei ole kokoenut semmosta ennen. ei tiedä miten sitä pärjää jne.
kyllä kaikki menee hyvin ... yritä huilata ja nauttia vielä kun on aikaa itsellesi :). kaikkea hyvää ja toivottavasti synnytys sujuu ripeesti :).
päikkäreille ..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse564264SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo2914144Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1663666Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky933553Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä923136Korpelanvaara
Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit312477Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv361885Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575681783Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.161763- 371690