onko tämä

anoreksiaa?!

monet on sanonut mulle että mulla on anoreksia. alan hiljalleen uskoa, sillä tämä tilanteeni on kääntynyt jo melko pahaksi(ko?) lisäksi käteni, ja jalkani ovat kokoajan aivan jääkylmät. ennen tätä saatoin olla monen asteen pakkasessa hanskoitta ilman että sormeni edes palelivat. muutenkin on kokoajan todella kylmä. nautin näläntunteesta, joskus se kyllä käy aivan sietämättömäksi kun mahaan sattuu niin vietävästi, etää on aivan pakko syödä jtn. peilailen todella usein, ja itkén usein itseni uneen. se on kamalaa.. kouluterveydenhoitaja lähetti minut ensin koululääkärille, ja sietä sain lähetteen nuorten tukiryhmään, ihmiset tukiryhmässä ovat mukavia, ja usein todella ymmärtäväisiä. kerroin heille ongelmastani niin avoimesti kuin pysyin. he sanoivat että jos laihdun grammankin, niin sitten ovat asiat huonosti. tukiryhmästä sain lähetteen NUPOlle, ja mulle sanottiin että jos sielläkään ei voida auttaa, niin sitten menen sairaalahoitoon. olen myös usein todella masentunut. kun katson vaa'alle ja nään että painoni on pudonnut, en voisi olla iloisempi, mutta tiedän kuitekin, ettäå se ei riittäisi minulle.
olen siis jo pidemmän aikaa tarkkaillut painoani, sekä laihduttanut, mutta nyt olen jättänyt yhä enemmän ruokaa pois (olen yrittänyt syödä paivässä jtn 500 kaloria). nykyään kaikki tuntuu näyttävän paremmilta kuin mä, jopa kaikki lihavatkin ihmiset. jotenkin löydän kaikista muista jotain hyvää. tässä vähänaikaa sitten kävin kerran pienellä lenkillä, ja juoksin suurimman osan matkasta, siinä sitten tajusin että tällainen lenkillä käyminen auttaa laihtumisessa. nyt en voi enää olla paikallani, vaan on kokoajan päästävä kävelemään/juoksemaan. en viitsi kertoa vanhemmilleni tästä, koska en halua että ne alkavat huolehtimaan liikaa, joten lenkille lähtiessäni käytän jotain tekosyytä, esim. että meen kaverille tai jtn. ja kun menen saattamaan jotain kaveria kotiin kierränkin samalla vielä muutaman kilometrin ektraa.

saatoin unohtaa tästä monta asiaa, mutta kai tuossa nyt on tarpeeksi. toivoisin siis että viitsisitte kommentoida tilannettani.

4

395

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie:P

mä luulisin että sulla on anoreksia. mulla on kanssa ollut se.mulle gynekologi sanoi että mun täytyis alkaa syödä enemmän, mutta silloin mä vaan lähinnä naureskelin sille suositukselle, koska mä ajattelin syöväni ihan tarpeeksi, mutta myöhemmin tajusin, että olihan mulla aina hirveän riutunut olo ja sosiaalinen elämä kärsi aika pahasti kun piti noudattaa niin säännöllisiä ruoka-aikoja : P. jälkeenpäin ajateltuna se oli hirveetä, mutta silloin se tuntui oikeelta.mä sitten kerran tajusin, että näytän paljon paremmalta normaalipainoisena.
      en haluu mitenkään olla joku neuvonantaja tässä mutta koska oon itse kokenut samaa kuin sä, niin mun mielestä on kannattavaa kyseenalaistaa niitä omia ajatuksiaan syömisestä ja laihtumisesta ja painosta, että voisko sitä asiaa ajatella mitenkään toisin.
      tsemiä!! :)

• yritän

tahtoisin kyllä parantua, mutta tälle ei vain itse voi mitään. liikun pakolla, ja olen ihan luonnostaan syömättä:( käyn kuitenkin lääkärillä kerran viikossa, ja koitan sieltä saada apua.

• mmiuh94
        yritän kirjoitti:

tahtoisin kyllä parantua, mutta tälle ei vain itse voi mitään. liikun pakolla, ja olen ihan luonnostaan syömättä:( käyn kuitenkin lääkärillä kerran viikossa, ja koitan sieltä saada apua.

Mulla ei siis (tietääkseni) oo anoreksiaa, mut osa mun kavereista väittää niin koko ajan. Oon mitoiltani 161cm. ja n. 49 kg, eli ihan norm.painonen?!

• mäkin
        mmiuh94 kirjoitti:

Mulla ei siis (tietääkseni) oo anoreksiaa, mut osa mun kavereista väittää niin koko ajan. Oon mitoiltani 161cm. ja n. 49 kg, eli ihan norm.painonen?!

mäkin painan 49, ja olen 161cm pitkä. olen kuulemma ihannepainossa, mutta siltä ei kyllä tunnu. lääkäreiden mukaan taudistani ei ole epäilystäkään...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      91
      5896
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4762
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      93
      3001
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2780
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      2036
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1486
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1047
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1018
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      940
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      754
    Aihe