Eli teille Paras Fiilari, A. Kervinen, J. taipale:
Aika paljon tietoa löytyy tältä palstalta ja mm. Kervisen kotisivuilta. Kun spekuloitte asioita täällä niin pyydän vastaamaan seuraavaan yksinkertaiseen kysymykseen (olen liian laiska käymään kaikkia viestejä läpi ja uskon, että teillä on jonkinlainen tutntuma määristä):
1. Kuinka monta tutkintapyyntöä (tutkintapyynnöt, valitukset, vastavalitukset, kantelut jne) kaikkiaan olette tehneet?
2. Kuinka monta casea olette voittaneet (ei tarvitse olla lainvoimaisia)? Ts. monessako tapauksessa asianne on valituksen tms. johdosta muuttunut?
3. Monessako tapauksessa olette itse maksaneet prosessien kustannukset (esim. itse ajamat prosessit tms vai onko kaikki mennyt veronmaksajain piikistä)?
4. Oletteko tällä hetkellä ansiotöissä ts. veronmaksajia?
Katsotaan jos saisin vaikka matemaattisella kaavalla jonkinlaisen hahmotelman prosessien kustannuksista.
Yleisesti olen sitä mieltä, että oikeutta pitää saada kustannuksista huolimatta. Prosessien hintahan on helposti muutettavissa rahaksi. Näin tehdään käsittäkseni jokaisessa oikeudenkäynnissä.
kiitos jo etukäteen vastauksista. Tällainen matemaattinen pohdiskelu tuntuu monista varmaan tylsältä mutta minusta se on mielenkiintoista yhteiskunnallista asioiden arviointia.
Kauppatyo, veronmaksaja (nimimerkillä sen takia koska osa kirjoittajista esiintyy myös anonyyminä, ainakin joskus).
avoin kysymys PF, AK, JT jne
13
479
Vastaukset
- Paras_Fiilari
Me teemme varmasti tarvittavan määrän tutkintapyyntöjä, haastehakemuksia ja valituksia kunnes asiat ovat Kotkassakin saatu lain edellyttämääle tasolle!'
VAI EPÄILETKÖ SITÄ?- puoli tangossa...
Kyllähän sen arvasi ettet pysty näin yksinkertaisiin kysymyksiin vastaamaan :D
- oikyo
Kysymyksesi on hyvä tutkimuskohde. Itse laajentaisin sitä seuraavasti:
Prosessihan menee siten, että eri luonnolliset henkilöt pyytävät poliisia tutkimaan onko joku syyllistynyt rikokseen. Tämä ei maksa luonnolliselle henkilölle (pl. veronmaksajat) mitään.
Päätös voi olla seuraava:
- poliisi (tutkinnajohtaja) päättää että asiassa ei ole rikosta - tutkinta päätttyy
- poliisi esittää asian syyttäjälle, joka määrää tutkinnan lopetettavaksi tai että sitä ei toimiteta - tutkinta on päättynyt (maksajina vain veronmaksajat)
(ohitan tässä syyteharkinnan, syyttämättäjättämispäätökset ja prosessin loppuunviemisen tuomioistuimeen)
Poliisin ja syyttäjän ( ei rikosta, ei tutkita) päätösten jälkeen kantajalla on mahdollisuus nostaa itse syyte vastaajaa kohtaan käräjäoikeudessa. Näin kuitenkin tehdään erittäin harvoin koska silloin se saattaa käydä oman kukkaron päälle (esim. oikeudenkäyntikulut jos häviää jutun)
Näin ollen: Prosesseja halutaan siihen saakka kunnes joku muu maksaa viulut. Sitten kun riski tulee oman kukkaron päälle niin asia ei olekaan enää tärkeä.
Näin se vaan hyvät ystävät on! - oikea vastaus
Mainitut henkilöt eivät ole tutkintapyyntöihin ym käyttäneet yhtään senttiä omaa rahaansa, mutta runsaasti varonmaksajilta kerättyjä rahoja. Heidän toimintansa aiheuttamat kulut ovat ylittäneet kaiken heiltä milloinkaan saadun veroperinnän ja menot senkun jatkuvat. Valitettavasti näin on ja tämän palstan "asiakkaat" pääsääntöisesti edelleen kannustavat jatkamaan meille kalliiksi käynyttä ja käyvää monin tavoin haitallista toimintaa.
- mitä linkistä
kallista on, mutta itsehän kymensanomat lähti leikkimään
http://www.kymensanomat.fi/Mielipide---Sana-on-vapaa/2009/03/14/Menneisyys vaikuttaa tulevaisuuteen/200936754864/69
- kuluja.
Tuleehan sitä kuluja mm. kadonneista housuista!
- hällä väliä
kuluja. kirjoitti:
Tuleehan sitä kuluja mm. kadonneista housuista!
Tuskin housuja saa veronmaksajien maksettaviksi, joten siihen on turha ottaa kantaa muutenkin pikkujuttuna. Valitettavasti kalliimmat tutkinnat ja oikeusjutut ovat veronmaksajien taloudellisena rasitteena.
- J.Taipale
1. Kuinka monta tutkintapyyntöä (tutkintapyynnöt, valitukset, vastavalitukset, kantelut jne) kaikkiaan olette tehneet?
Tutkintapyyntöjä 1
Muutoksenhakuja, kanteluita ehkä 10 tämän Kervisen asian ympärillä, ongelma on että niitä ei haluta käsitellä, mutta miksi?
2. Kuinka monta casea olette voittaneet (ei tarvitse olla lainvoimaisia)? Ts. monessako tapauksessa asianne on valituksen tms. johdosta muuttunut?
Moraalinen voitto on saatu, muut mahdolliset on vielä edessä.
3. Monessako tapauksessa olette itse maksaneet prosessien kustannukset (esim. itse ajamat prosessit tms vai onko kaikki mennyt veronmaksajain piikistä)?
Miksi kanteluista tai tutkintapyynnöstä pitää maksaa?
4. Oletteko tällä hetkellä ansiotöissä ts. veronmaksajia?
Olen koulutuksessa edelleen, ja siitäkin menee veronsa.- pesujen.....
....tutkintapyynnöt turhamaisella kunniankoukkausväitteillä, ja sitten tää ksai-kopla lähti toteuttaan virkamiesten toiveita ja laittoi uuden tutkintapyynnön pesuista rikoslain 40-luvista, jotenka näyttäis siltä ettei pesijen jahtaajat oikein itsekkään tiedä mistä pesuja syyttäis!
- hum.kand.
älähän höpötä sivu suusi, ethän voi tietää kuinka paljon rahaa on polttanut prosseihin esim. täm herra Asko Kervinen!
Kiintoisasti seuranneena on täytynyt palaa rahaa paljon, ehkäpä niin paljpon ettei mitkään korvauvaatimukset edes peitä kuluja!
Tuommoisen, jopa viiden vuoden pyöritykseen lainoppineiden maksut tekevät pelkästään kymmeniä tuhansia, oletkos itse koskaan joutunut hakemaan oikeutta?
Minulla meni yhdessä vaivaisessa riitajutussa 3.700 euroa pelkästää oikeudellisen avustajan palkkiohin! Ja sitten päälle omat kulut ja vaivan näöt, niin että jos ei ole ikinä joutunu rouvan helmoista itseään puolustamaan, ei tiedä maksuista eikä asianajopalkkioista mitään! prossista mitään!- ja.......
.....yleistiedot vielä hakusessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.2811123- 488639
- 1375405
- 1443704
- 693608
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi353574- 403298
- 572608
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak502165- 281826