Mul on syksyst lähtien ollu joka päivä tosi paha olo. Koulussa on kamalaa olla koska mulla ei ole ainuttakaan kaveria. Viikonloppusin ei ole mitään tekemistä joten on vaan pahempi olo ku tietää et muilla on kivaa mut mulla ei. En varmaan ole ainoa joka on koko ajan yksinään mut silti tuntuu etten kestä tätä. On sellasia päiviä ettei jaksa edes puhua muille ja sellasia päiviä ku haluis vaan huutaa kaikille. Vast eka vuosi kouluaki menossa ja nyt jo inhoan koko paikkaa ja vihaan niit ihmisiä.
Miten ihmiset saa kavereita? Miten voi olla tavallinen? Kelle mä voin puhua? ku ei oo kavereita eikä porukat oo ikinä himas ja vaik oiski nii en varmaan puhuis niille. En mä haluis ku vaan kavereita ja ehk jonku tyttöystävän joskus.
Koko ajan paha olo
8
920
Vastaukset
- 675743
Sun tilanteessasi... Unohtaisin koulukavereiden perään itkemisen ja keskittyisin vapaa-ajan elvyttämiseen. Tiedän tunteen kun koulussa ei ole itseä varten ketään ja kaikki vaan vituttaa. Ei kiinnosta. Sitä tilannetta on vaikea korjata, jos se on totta. Vielä vähemmän kiinnostaisi hankkia joku kulissikaveri, "katsokaa, mulla on kaveri, vaikka meillä ei ole mitään yhteistä ja olemme toistemme kanssa vaan säälistä."
Koulun kestää yksinkin, etenkin lukiossa. Yritä kuitenkin kunnostautua pari- ja ryhmätöissä, ja koita saada vieruskavereita. Se helpottaa, kun on edes joku jonka kanssa voi vaihtaa pari muodollista lausetta silloin tällöin, tyyliin "mitäs sait pistokokeesta? Vähänks oli vaikee. Hei mitäs tässä tehtävässä pitää tehä? yms."
En pysty kertomaan keinoja vapaa-ajan elävöittämiseksi, mutta mulla ainakin auttoi se, että lopetin koulukavereiden perään surkuttelun. Tai voithan toki tehdä myös päin vastoin: hanki hyvää seuraa koulussa, ja jätä vapaa-aikasi omaksi iloksesi. Koulussa kuitenkin tulee vietettyä aika iso osa päivästä, joten...
Tietenkin tasapainoinen tilanne olisi kaikkein paras. Kivaa kotona ja koulussa. Mutta jostain se on lähdettävä.- mielikuvitus mukaan
Mene keskustelee vaikka koulupsykologin tai kuraattorin kanssa. Ala harrastaa esim. kuntosalia tai jotain taistelulajia. Liikunta helpottaa muutenkin oloa ja parantaa mielialaa.Eli ihmisten ilmoille vaikka yksin!!!
Ihmissuhteitakin täytyy opetella - ainakin joidenkin meistä!!
Perheesi on raukka kun et voi kertoa ongelmistasi heille. Perheen kuuluisi tukea, mutta itselläni oli myös sama kohtalo. Apua ei tullut ja mutsi sanoi että älä pilaa hänen päiviään turhan valittelulla. HÄllä on vaikeeta töissä jne.
Yritä löytää kohtalontovereita tai silleen :)
Paljon tsemppiä sulle ja muista että sitkeys palkitaan!!!!
- tyttövaanjuu
Oon kylläki lukion tokalla ja kavereita on muutama, mutta en mä niitten kans jaksa olla. Kaikki muuki on perseestä.
- iuytrtyu
Usein se helpottaa jo paljon.
Näkee asiat eri tavalla.
Asiat paranee.
Sen tiedän itse.
Samas tilantees ollu.
- rosie
mulla vähä samanlaista. koita vaan jaksaa, ei kait se muu auta. yritä tutustua vaan tyyppeihin. sä et häviä siinä mitää. tsemppiä.
- miiiii
Se on kamalaa... Minulla oli ennen sama tilanne, nykyisin se on hieman kohentunut. Olen eri koulussa nykyisin, täällä minulla on pari ns. koulukaveria, joiden kanssa pyörin vain kouluajalla, mutta silti olo on silti yksinäinen ja ulkopuolinen. On kamalaa kuunnella, kun muut suunnittelevat tekevänsä kaikkea kivaa koulun jälkeen ja viikonloppuna. En halua väkisin tuputtaa seuraani. Vapaa-ajalla on niin puuduttavan tylsää. Ja yksinäistä..
Mistä päin maailmaa olet? - mopogirl
Nii, toi on totta ja luulen tietäväni milt se tuntuu, ku on yksin. Elämä on epäreiluu. Ja totta et oo ainoo joka on aina yksin. Haluis vaan jotenki päästä pois täält. Noi pari kaverii mitä vissiin on, tai ainaki vaikuttaa olevan, ei ne ymmärrä milt must tuntuu. Millään ei oo mitään välii, vois vaik kuolla ny saman tien. Mul on ollu paha olla jo vaikka kuinka pitkän aikaa, eikä se oo helpottunu yhtään, päinvastoin pahentunu vaan. Mä vaan aina viikonloppusin istun kotona enkä osaa tehdä mitään. Kaikki muut vaikuttaa niin onnellisilta ja tyytyväisiltä elämäänsä. Tuntuu et tääl maailmas ei ois ketään joka välittäis. Mitä iloo elämäst on?
Mä en tiiä vastauksii noihin kysymyksiin, mut mulle saa sit kans kertoo, et mäkin saisin tietää.- Elämästä oppii
Mä tiedän et tätä viestii taas varmaan kritisoidaan kun nykyään kaikki uskoon liittyvä on niin jotenkin tylsien tyyppien hommaa, mut mun neuvo ois et menisit oman paikkakunnan seurakunnan toimintaan, vaik nuorteniltoihin. Minun kokemukseni seurakunnasta on positiivinen. Ihmiset ottivat hyvin vastaan, sain uusia ystäviä ja jotkut käyvät samaa koulua kuin minä. Ja vaik monet tuntuukin halveksivan Jumalaan uskomista ja uskontoo, niin mulle se on tuonu sisältöö muuten aika hulluun elämään. Se on aintanu elämään tarkotuksen, ettei me oltas vaan jonkun vahinkoräjähdyksen seuraksena täällä, vaan että joku olisi tämän kaiken takana ja oikeesti välittää meistä ihmisistä. Mä olen nykyään onnellinen ja elämä hymyilee, ja sitä mä toivon kaikille! Tiedän miltä tuntuu elää kun elämällä ei ole merkitystä, mikään ei tunnu miltään ja toivoo olevansa kuollut. Tsemppiä kevääseen kaikille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874128Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella263000No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 351338
- 10909
- 133901
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760