Elikkäs kesäksi olisi tarkoitus skootteri hankkia, ja nyt kyselisinkin teiltä, että millaisias kannattaisi katsella? Peugeotilla on minun käsitykseni mukaan joitain skoottereita jotka on isoja... mutta kiitos jos jaksaisitte vähän kertoa sopivia malleja melkein 180 pitkälle ajajalle. :)
pitkälle kuskille sopivaa
22
2757
Vastaukset
- k-v
Jos moposkootteria haet niin paras keino on itse vaan kierrellä ja koeistua. Tuo Glansin malli on aika tilava, muuta en osaa siitä sanoa.
http://www.glanspower.fi/tuote/zn50qt_super.html - aloittaja
moposkootterihan on siis hakusessa :)
moposkootteri siis vaikka kuinka kertovatkin sen olevan "formulaskootteri"... kuutioitakin vain se sallittu 49 ja nopeutta 45km/h
- 2 v. aikuisessa ajossa
ajettuna tuntuu varsin hyvältä valinnalta. Runko on vähän pidempi ja korkeampi kuin monessa muussa mallissa. 12 tuuman renkaat parantaa ajo-ominaisuuksia. Kulkee ketterästi ja pärjää hyvin kaupunkiliikenteessä. Olen jopa tehnyt yhden maaseutumatkan 80 km/sivu, eikä ahteri puutunut. Hyvä hinta/laatu -suhde ollut. Ei ole ollut mitään vikoja ja on kaikin puolin ollut luotettava ajokki. Rekisteröity kahdelle, pitkä satula antanee tilaa pidemmällekin kuskille. Jos nyt joutuisin jostain syystä hankkimaan uuden, valitsisin edelleen saman mallin vaikka uusiakin malleja on tästä kinkkimerkistä tullut markkinoille.
- Melkein 180
2 v. aikuisessa ajossa kirjoitti:
ajettuna tuntuu varsin hyvältä valinnalta. Runko on vähän pidempi ja korkeampi kuin monessa muussa mallissa. 12 tuuman renkaat parantaa ajo-ominaisuuksia. Kulkee ketterästi ja pärjää hyvin kaupunkiliikenteessä. Olen jopa tehnyt yhden maaseutumatkan 80 km/sivu, eikä ahteri puutunut. Hyvä hinta/laatu -suhde ollut. Ei ole ollut mitään vikoja ja on kaikin puolin ollut luotettava ajokki. Rekisteröity kahdelle, pitkä satula antanee tilaa pidemmällekin kuskille. Jos nyt joutuisin jostain syystä hankkimaan uuden, valitsisin edelleen saman mallin vaikka uusiakin malleja on tästä kinkkimerkistä tullut markkinoille.
Itse olen 183 /110 kg ja ajellut ilman ongelmia tuolla Fude Racen tyyppisellä kiiinalaisella monta vuotta. Kunhan et ihan tuota pienintä 10" pyöräistä osta.
- skooterguy
Melkein 180 kirjoitti:
Itse olen 183 /110 kg ja ajellut ilman ongelmia tuolla Fude Racen tyyppisellä kiiinalaisella monta vuotta. Kunhan et ihan tuota pienintä 10" pyöräistä osta.
mites etujousitus kantaa 110kiloa :), ku ei taho kantaa ees 80 kilosta sälliä
- aloittaja....
tuota fude racea täytyypi käydä koittamassa :)
- k-v
Tosin 2007 mallia kahdella levyjarrulla. Ihan tyytyväinen oon ollut ja tilaa on riittävästi.
http://www.wihonen.fi/product_details.php?p=66 - mesetti
k-v kirjoitti:
Tosin 2007 mallia kahdella levyjarrulla. Ihan tyytyväinen oon ollut ja tilaa on riittävästi.
http://www.wihonen.fi/product_details.php?p=66Mulla on Kymco agility, pituutta 180 painoa 95, siis kuskilla. Voin suositella, ja jos ostat uuden saat 2 v takuulla olevan skootterin mitä noilla muilla ei ole.
- skooterguy
osta kinkkiä,sen jousitus ei kanna yli 80 kilosta sälliä ja laatu on mitä sattuu,,
kato nää merkit,keeway,kymco,cpi,sym, kymco on ehkä laadukkain - k-v
skooterguy kirjoitti:
osta kinkkiä,sen jousitus ei kanna yli 80 kilosta sälliä ja laatu on mitä sattuu,,
kato nää merkit,keeway,kymco,cpi,sym, kymco on ehkä laadukkainkantavuutta 150 kg ja ",keeway,kymco,cpi,sym, kymco" ovat muuten myös kiinalaisia.
- 90 kg
skooterguy kirjoitti:
kato nää merkit,keeway,kymco,cpi,sym, kymco on ehkä laadukkainja huoletonta menoa on ollut ja kaksi vuotta.
- series seppo
mesetti kirjoitti:
Mulla on Kymco agility, pituutta 180 painoa 95, siis kuskilla. Voin suositella, ja jos ostat uuden saat 2 v takuulla olevan skootterin mitä noilla muilla ei ole.
onhan esim.4.5 vuotta takuu yhdellä merkillä mutta takuu ehdot ovat: Ei korvaa kulutus osia ja jos määräaikais huollon jättää teettämättä jollain luvan saaneella ammatti miehellä super kalliissa pajassa niin takuu raukeaa. Eli itse jos kosketkaan mihinkään niin ymmärrän tästä että silloin takuu ei ole voimassa.
Pitäisi kieltää tollaiset iltapäivä lehden etusivun tyyppiset mainos kamppanjat joilla luodaan (otsikoidaan) mielestäni hieman vääristynyt kuva siis markkinoidaan siten että asiakas kiinnittää huomionsa ensimmäiseksi suureen plakaattiin joka lupaa jotain ja hyppää silmille.
Moni varmasti ei varmasti sen enempää asiaa mieti kuin pitkää takuuta mutta mitä se todellisuudessa korvaa toisaalta esim. kotivaakuutuksen piikkiin kuuluu paljon asioita en tiedä kuuluuko mopot mutta kuiteskin laittaa ajattelemaan.
Siis jos "konehalkeaa" taikka jarrut pettävät niin ilmeisemmin vedottaisiin että kuluvaa osaa mee muualle ruikuttaa ja nou mani.
Katteet kun tipahtavat itsestään normi ajossa niin ne sitten menevät takuun piiriin tai voihan olla että koko mopo on kuluvaa osaa HEH HEH.
- daelim
mulla olisi myynnissä daelim s-five joka on todella tilaava. käytetty vain yhden kesän eikä ole yhtään naarmuakaan.
- pösön omistaja
Itse omistan pösön TKR:n, ja se on 180 cm:lle liian pieni. Tämän tiedän kokemuksesta, koska itse olen kyseiset 180 cm:ä. Kenties pösön Speedfight, vai mikähän se oli, on isolle ajajalle paras pögön malleista.
- ......
hyvä tietää, ettei ne kaikki olekkaan niin tilavia, kiitos kaikille jotka jaksatte vastailla :)
- liian pieni??
On se kumma homma ite oon yli 180 cm pitkä ja ajan tkr:llä ja se EI ole liian pieni! Tämän tiedän kokemuksesta, koska itse olen kyseiset 180 cm:ä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134862Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293523No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501548
- 401413
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv231312- 141222
- 271108
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221027