Mulla on aina ollut aika huono iho. Joskus se on paremmassa kunnossa ja pahimmillaan se voi olla aika kauhea.
Ongelmani on lähinnä tukkeutuneet ihohuokoset ja mustapäät (joka puolella naamaa!)
Kunnon finnejä saan aika harvoin... mietiskelenkin tässä oikeastaan joka päivä, että onkohan mulla akne ja pitäisikö mennä ihotautilääkärille vai kosmetologille?
Kosmetologilla oon kyllä kerran käynyt, ei sanonut että mulla ois akne, mutta sanoi, että mulla on ohut iho (??)
Lääkäriin meno epäilyttää, koska oon kuullut, että monet lääkkeet saattaa laittaa ihon vaan huonompaan kuntoon.
Jos joku osaa auttaa, tai omaa samanlaisen ihon niin laittakaa kommenttia.
Niin olen siis yli parikymppinen tyttö ja syön e-pillereitä (meliane) mutta en akneen.
lääkäriin vai kosmetologille?
4
942
Vastaukset
- Kosmetologille
Kyllä tuo kuullostaa siltä, että ihosi ei ainakaan ole tulehduksellinen, siis pelkästään "tukkoinen". Suosittelisin kosmetologi-käyntiä, esim. ultraäänipuhdistus höystettynä mekaanisella puhdistuksella putsaisi huokoset hyvin ja sitte vaan tehokas kotihoito päälle.
- Hmmmm
Heippa!
Mä pohdin kanssa samaa ... Lääkäriin vai kosmetologille? Olen kokeillut kaikenlaisia aknen vastasia ihonpuhdistustuotteita. osa kuivattaa liikaa ja toinen osa ei tehoa.
Mulla on mennyt iho viimeaikoina aika huonoks. Saan usein tukkeumia, mustapäitä ja finnejä. Ärsyttävintä finneissä on se, että niistä jää pienet punaiset arvet. Otsa mulla on aina puhdas mutta saan finnejä nenään, poskiin ja etenkin leukaan...
Olen kuullut että aknekuurin aikana syntyneistä finneistä voi jäädä jopa pahemmat arvet kuin ennen sitä... pelottava ajatus. - .....
Hmmmm kirjoitti:
Heippa!
Mä pohdin kanssa samaa ... Lääkäriin vai kosmetologille? Olen kokeillut kaikenlaisia aknen vastasia ihonpuhdistustuotteita. osa kuivattaa liikaa ja toinen osa ei tehoa.
Mulla on mennyt iho viimeaikoina aika huonoks. Saan usein tukkeumia, mustapäitä ja finnejä. Ärsyttävintä finneissä on se, että niistä jää pienet punaiset arvet. Otsa mulla on aina puhdas mutta saan finnejä nenään, poskiin ja etenkin leukaan...
Olen kuullut että aknekuurin aikana syntyneistä finneistä voi jäädä jopa pahemmat arvet kuin ennen sitä... pelottava ajatus.Mä suosittelen ehdottomasti ihotautilääkäriä. Etenkin jos on finneistä jää pieniäkin arpia. Kunnon ihotautilääkäri osaa määrätä oikeat lääkkeet ja useimmiten niiltä saa jonkin antibioottisen voiteen tai liuoksen, jolla vältetään mahdolliset pahenemisvaiheet. Eli ei kannata pelätä lääkekuurin aiheuttamaa arpeutumista, kun lääkkeillä voi päästä finniongelmasta täysin eroon. Muistuttaa vaan lääkäriä, että haluaa jonkin voiteen, jolla voidaan ehkäistä mahdollista pahenemista. Monille pahenemisvaihetta ei edes tule ja useimmiten isommat arvet taitaa tulla pitkään kestäneestä lievästäkin aknesta, jota ei hoideta ja ihoa vaan puristellaan vuositolkulla.
Eli yksityinen ihotautilääkäri osaa kyllä antaa hyvät ohjeet, vinkit ja lääkkeet ja auttaa ongelmissa. Jonotkin ovat yksityisille aivan minimaaliset. Kunnallisista ei kokemusta, mutta ylipäätään perus yleislääkäriä en aknen hoidossa suosittele.
- aknestaparantunut
Minä kävin molemmalla ja se auttoi parhaiten. Isoja mustapäitä ja paha akne muutenkin. Ihotautilääkäri määräsi Roaccutanit ja kosmetologi poisti mustapäät, kävin muistaakseni 4-5 kertaa Roan aikana kosmetologilla. Lääkäri sanoi, ettei se Roaccutan vedä niitä kuivia mustapäitä ulos, ne pitää poistattaa asian osaavalla kosmetologilla. Ekan Roaccutan-kuurin aikan en käynyt kosmetologilla, nyt kävin ja akne parani paljon nopeammin. Suosittelen todella, että menet molemmalle!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2824150Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1352365Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822016- 1411511
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!39998Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein133972- 77959
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!337901Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8877J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62820