VALE VAI TOSI

REHELLISYYS MAA PERII

MITÄ MIELTÄ OLETTE REHELLISYYDESTÄ ELÄMÄSSÄ ONKO OIKEIN SANOA JOTAIN JOKA EI OLE TOSI JOTTA TUNTUU PAREMMALTA VAIKKA SE EI AUTA YHTÄÄN TODELISUUDESSA. ON SURULLISTA KUN VIELÄ NYKYÄÄNKÄÄ EI KUKAAN OSAA OLLA REILU JA PUHUA TOSIA VAAN PITÄÄ OMAA ITSEENSÄ TAI JOTAI KOROTTAAKSEE VALEHELLA SITÄ SUN TÄTÄ

15

902

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä vain

Itse en hyväksy valehtelua. Montaa muutakin asiaa tehdään tasan siksi, että saisi jotenkin korotettua itsensä ja ehkä mahdollisesti paneteltua jotain toista ihmistä. Näitä on todella paljon. Rehellisyys maan perii. Sitten on myös olemassa ns. liikaa rehellisyyttä, jota jotkut kaaleet nimittävät suorapuheisuudeksi. Minä arvostan suorapuheisuutta, mutta ei ole kovin hyvien tapojen mukaista, että mennään sanomaan jollekin että "Onpa sulla ruma laukku" tai jotain vastaavaa. Järkeäkö sitä sitten siinäkään on? Mutta kyllä normaalit asiat pitää pystyä sanomaan rehellisesti.

• MUTTA TÄÄLKIN

TÄÄLÄKI PALSTALLA ON MONTA VALETTA ESITETTY JA KUKAA EI PERUSTELE NIITÄ VAIKKA PYYTÄÄ. ENÄÄ EI VOI ESITTÄÄ SITÄ KYSSYMYSTÄ KU TULEE MUUTE POISTO JA SAA PORTTIKIELTOO TÄNNE. MINÄ IHMETTELEN MIKSI JOKU VOI HUIJATA OMA ITSEÄÄNKIN

• Savonmuan Hilima
        MUTTA TÄÄLKIN kirjoitti:

TÄÄLÄKI PALSTALLA ON MONTA VALETTA ESITETTY JA KUKAA EI PERUSTELE NIITÄ VAIKKA PYYTÄÄ. ENÄÄ EI VOI ESITTÄÄ SITÄ KYSSYMYSTÄ KU TULEE MUUTE POISTO JA SAA PORTTIKIELTOO TÄNNE. MINÄ IHMETTELEN MIKSI JOKU VOI HUIJATA OMA ITSEÄÄNKIN

VALEHELLA EE SUA EEKÄ VARASTOO!
        SANO JO MUMMUNI ELLI

• §PikkuMaru§
        MUTTA TÄÄLKIN kirjoitti:

Kaikille ei ole valjennut perustelujen tärkeys. Eikä myöskään se, että rehellisyys se vasta tärkeää onkin.

• Savonmuan Hilima

joo, kyllä ottaa piähän, kun kävin kaupassa tännään ja perässä kassajonossa tul nuor nainen, liki kakskymppinen blondiini hienoine kutteineen...ja ilikes huomauttee, jotta en oo muka kahta munapakettia muistanu maksoo! Juur olin kassamyyjälle huomauttanu, jotta pakkauksia on 3 kappaletta(joista 2 pakettia ostoskärryissä) ja hän tämän todisti, kysäsin, jotta pittääkö vielä kuitti esittee...Sen verran sain vielä sanottua kassalle, joka ihan ilimeesesti häpes tilannetta, jotta eikös oo ihan hyvä, kun on näitä "veljesä vartijoita" olemassa, liekö älynny Raamatullista vertausta tämä "syyllinen" , mutta oon sitä mieltä, jotta minua ainaki hävettäs "hänen hoosuissaan" Paljon olis kyllä pelastunu, jos tämä pikkublondi olis älynny mainita sanan "anteeksi"...saihan tuo sanottua paljo pahempaakin

• ERÄS M

sen säälittävämpää kuin mies joka ei ole mitään ilman valehtelua.
      Kaikki mistä sellainen kuhuu on pelkkää satua, aidot kokemukset loistavat sellaisesta poissaolollaan.

Samoin ei ole surkiampaa miestä kuin sellainen joka pikku ropojen vuoksi valehtelee, pilaa maineensa, eikä vain omaansa, sillä että jotain tuhuisia pikkurahoja koittaa lirkutella.
      Kyllä pistää joskus noloksi vierestä seurata sellaista ihmisen surkeutta.

• MERTZI VAAN

POISTOJA PUKKAA TÄÄLÄ PALSTALLA TAAS

• ruottissako

TÄYTYYPÄ KEKOONI KORTENI KANTAA. MONET NE SYYTTÄÄ TOISIA EPÄREHELLISYYDESTA. MUTTA EIVÄT KATSO ITSEÄÄN PEILIIN. JA MIKÄ ON SE PUHE TAI KIRJOITUS REHELLISYYDESTA JOS SILLE EI AIHETTA ANNETA. REHELLISYYTTÄ ON SE ETTÄ IHMINEN TEKEE OIKEIN KAIKISSA ASIOISSA JA TEOISSA. EI PUHU LEVITTELE PAHAA KENESTÄKÄÄN. NÄKEE HYVÄÄ PAHASSAKIN. JA SEHÄN RIIPPUU MITEN ON KASVANUT JA MISSÄ JA KUKA ON OPETTANUT :0)

• EDVARD

SILLÄKÖ KAIKKI VINOILUT ON KUITATTU, KUN VIESTI POISTETAAN , EIKÖ SE TOIMI TUO JÄLJITYS METOODI, JOLLA TUOLLA ALUSSA NIIN UHKAILLAAN. MINUN MIELESTÄ, SE MIKÄ ON KERRAN PIIRRETTY NIIN SE ON SAMA POISTAAKO SITÄ VAI EI. JA VAIKKA ET OLIS VAIVAUTUNUT VASTAAMAAN MUN SINULLE OSOITTAMAANI VIESTIIN, NIIN OLISIT ANTANU OLLA SEN SIINÄ PÄIVILLÄÄN, VAI OLIKO TILANPUUTTEESTA KYSYMYS, VAI OONKO MUUTEN VAIN EI TOIVOTTU IHMINEN

• EDVARD kirjoitti:

SILLÄKÖ KAIKKI VINOILUT ON KUITATTU, KUN VIESTI POISTETAAN , EIKÖ SE TOIMI TUO JÄLJITYS METOODI, JOLLA TUOLLA ALUSSA NIIN UHKAILLAAN. MINUN MIELESTÄ, SE MIKÄ ON KERRAN PIIRRETTY NIIN SE ON SAMA POISTAAKO SITÄ VAI EI. JA VAIKKA ET OLIS VAIVAUTUNUT VASTAAMAAN MUN SINULLE OSOITTAMAANI VIESTIIN, NIIN OLISIT ANTANU OLLA SEN SIINÄ PÄIVILLÄÄN, VAI OLIKO TILANPUUTTEESTA KYSYMYS, VAI OONKO MUUTEN VAIN EI TOIVOTTU IHMINEN

Nimimerkin "Elättäjäsi" viestin ja siitä lähti muutkin viestin jotka oli kirjoittetu sen jälkeen,niin käy aina jos poistan viestin niin sen alta vastauksetkin poistuvat automaattisesti.

Jäljitys tehdään vasta kun on oikeasti poliisi asia kyseessä!
        Bannia eli esto palstalle saa myös pahimmat häiriköt.
        Muutoin vain poistan ylimääräysyykset,ei niitä voi jättää palstalle kyllä jokaisen on ymmärrettävä sen verran ettei tarvitse tulla loukkaus mielessään ja haukkumaan jne.

• EDVARD
        tsigaan kirjoitti:

Nimimerkin "Elättäjäsi" viestin ja siitä lähti muutkin viestin jotka oli kirjoittetu sen jälkeen,niin käy aina jos poistan viestin niin sen alta vastauksetkin poistuvat automaattisesti.

Jäljitys tehdään vasta kun on oikeasti poliisi asia kyseessä!
        Bannia eli esto palstalle saa myös pahimmat häiriköt.
        Muutoin vain poistan ylimääräysyykset,ei niitä voi jättää palstalle kyllä jokaisen on ymmärrettävä sen verran ettei tarvitse tulla loukkaus mielessään ja haukkumaan jne.

tuohon viestiin, mutta se meni jonnekkin taivaan tuuliin , jos ei sit myöhemmin ilmesty. en jaksa enää ottaa kantaa muuhun kuin siihen että olet sellaisessa asemassa , kunn olet palstan valvoja, että ei piä olla herkkä loukkaantumaan, se ei sovi kun valitetaan jatkuvasti. en oo kateellinen valvojille

• EDVARD kirjoitti:

tuohon viestiin, mutta se meni jonnekkin taivaan tuuliin , jos ei sit myöhemmin ilmesty. en jaksa enää ottaa kantaa muuhun kuin siihen että olet sellaisessa asemassa , kunn olet palstan valvoja, että ei piä olla herkkä loukkaantumaan, se ei sovi kun valitetaan jatkuvasti. en oo kateellinen valvojille

Jos jokaisesta sanomisesta ottaa siipeensä niin tässä hommassa varmasti tipahtas kuin kana lennosta,mutta oon oppinut just sen ettei pidä ottaa henkilökohtasesti vaan kun on tasavertanen ja oikeudenmukainen kuin vain omien kykyjen mukaan osaa olla niin ymmärtää ettei kaikkia voi miellyttää ja ei pidäkkään lähteä sille linjalle.

kaikesta huolimatta tää on ollut ja on haastava mutta myös palkitseva homma,palkitsevinta on kun ihmiset tykkää käydä palstalla ja on asiallista keskusteluita ja tietää että on tehnyt osansa.
        hyvää iltaa teille

• SAMAA SINULLE
        tsigaan kirjoitti:

Jos jokaisesta sanomisesta ottaa siipeensä niin tässä hommassa varmasti tipahtas kuin kana lennosta,mutta oon oppinut just sen ettei pidä ottaa henkilökohtasesti vaan kun on tasavertanen ja oikeudenmukainen kuin vain omien kykyjen mukaan osaa olla niin ymmärtää ettei kaikkia voi miellyttää ja ei pidäkkään lähteä sille linjalle.

kaikesta huolimatta tää on ollut ja on haastava mutta myös palkitseva homma,palkitsevinta on kun ihmiset tykkää käydä palstalla ja on asiallista keskusteluita ja tietää että on tehnyt osansa.
        hyvää iltaa teille

JA KAIKILLEN TASAPUOLISESTI. T.EDVARD

• asia onkin?

"REHELLISYYTTÄ ON SE ETTÄ IHMINEN TEKEE OIKEIN KAIKISSA ASIOISSA JA TEOISSA. EI PUHU LEVITTELE PAHAA KENESTÄKÄÄN. NÄKEE HYVÄÄ PAHASSAKIN. SEHÄN RIIPPUU MITEN ON KASVANUT JA MISSÄ JA KUKA ON OPETTANUT"

Ei se ihan noinkaan ole - jotkut ihmiset ovat pahempia kuin toiset, lähtökohtaisesti. Ihmiset, joiden elämä perustuu epärehellisyydelle, eivät pysty sitä yks - kaks muuttamaan. Silloin kun ei ole tarpeeksi taitoa on enemmän epärehellisyyta.

Kato nyt, siellähän on romaneita oikein viroissakin, ja millä ne on niitä saanut - EPÄREHELLISYYDELLÄ, parempiansa polkien, joka 'uhraten' ja ei muuta kuin porskuttavat. Ei niitä hävetä, vaikka normaali ihminen olisi ajat sitten poistunut paikalta, ei mustalainen, koska se on niin härski ja piittaamaton oikeudenmukaisuudesta näin päin.

Siinä sulle rehellisyyttä mitä kaaleilla tuntuu olevan yllin kyllin. Ei se kumma ole, että kaajeet niin tykkää meistä. Tulee se päivä vielä, jolloin nämäkin mustalaiset hukkuvat omaan paskaansa.

• kyllä se jäi vaivaamaan
        asia onkin? kirjoitti:

"REHELLISYYTTÄ ON SE ETTÄ IHMINEN TEKEE OIKEIN KAIKISSA ASIOISSA JA TEOISSA. EI PUHU LEVITTELE PAHAA KENESTÄKÄÄN. NÄKEE HYVÄÄ PAHASSAKIN. SEHÄN RIIPPUU MITEN ON KASVANUT JA MISSÄ JA KUKA ON OPETTANUT"

Ei se ihan noinkaan ole - jotkut ihmiset ovat pahempia kuin toiset, lähtökohtaisesti. Ihmiset, joiden elämä perustuu epärehellisyydelle, eivät pysty sitä yks - kaks muuttamaan. Silloin kun ei ole tarpeeksi taitoa on enemmän epärehellisyyta.

Kato nyt, siellähän on romaneita oikein viroissakin, ja millä ne on niitä saanut - EPÄREHELLISYYDELLÄ, parempiansa polkien, joka 'uhraten' ja ei muuta kuin porskuttavat. Ei niitä hävetä, vaikka normaali ihminen olisi ajat sitten poistunut paikalta, ei mustalainen, koska se on niin härski ja piittaamaton oikeudenmukaisuudesta näin päin.

Siinä sulle rehellisyyttä mitä kaaleilla tuntuu olevan yllin kyllin. Ei se kumma ole, että kaajeet niin tykkää meistä. Tulee se päivä vielä, jolloin nämäkin mustalaiset hukkuvat omaan paskaansa.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4088
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    10. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    Aihe