eka ultra?

pampelo88

Milloin varasitte ensimmäisen ajan lääkärille ja ultraan? ja mihin soititte: neuvola, terveyskeskus,vai johonkin muualle?

itselläni viimeksi menkat 26.1.09 ja pari päivää sitten plussaa näytti eli nyt jo viikkoja olisi jotain 5 tai 6 menossa. Mutta en oikein tiedä mihin soittaa...Opiskelen yliopistossa joten soitanko yths:lle vai mihin?

kiitos jo etukäteen:)
ps. tätä toukkaa olisi jo tovin toivottu :)

4

419

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietysti

Soitat toki neuvolaan etkä minnekään muualle. Sieltä varaat ajan ensikäynnille missä saat niitä oppaita, mittaillaan hemoglobiini ja verenpaine, kysellään suvun sairaudet ja saat lähetteen labraan mm. veriryhmän määritykseen ja hiv-sun muihin testeihin (ne otetaan kaikilta). Samalla saat tietoa ultrista kuka tekee ja missä eli joissakin paikoissa tehdään neuvolassa alkuraskauden ultra... vaihtelee paikasta toiseen montako ultraa raskausaikana ja missä tehdään. Niskapoimu-ultra on meillä sairaalassa.

Neuvolasta pääsee sitten neuvolalääkärille, paikasta riippuen tarkastusten määrä vaihtelee. Täällä ensitutkimus n. vk 13 tienoilla. Eli neuvola hoitaa ihan kaiken!!

• Elluskha

halusin päästä alkuraskauden ultraan katsomaan, että toukka on oikeassa paikassa ja todella mukana :) Neuvolaan voi soittaa myöhemminkin ;)

• silti...
        Elluskha kirjoitti:

halusin päästä alkuraskauden ultraan katsomaan, että toukka on oikeassa paikassa ja todella mukana :) Neuvolaan voi soittaa myöhemminkin ;)

Kannattaa tuossa vaiheessa jo soitella, sillä saa paremmin valita itselleen sopivan ajan. Mä olin ensikäynnillä jo raskausviikolla 7.

Ei kaikki käy missään varhaisultrassa ja sehän maksaa reilu 100 euroa.... monissa neuvoloissa on kuitenkin se raskauden keston määritysultra ennen np-ultraan...

• Oopiskelija
        silti... kirjoitti:

Kannattaa tuossa vaiheessa jo soitella, sillä saa paremmin valita itselleen sopivan ajan. Mä olin ensikäynnillä jo raskausviikolla 7.

Ei kaikki käy missään varhaisultrassa ja sehän maksaa reilu 100 euroa.... monissa neuvoloissa on kuitenkin se raskauden keston määritysultra ennen np-ultraan...

Itse sain ajan ensimmäiseen neuvolaan vasta viikolle 9 3. Joten sain onneksi yths:ltä ajan 7 0 varhaisultraan. Maksaa 4,50 e. Yksityisellä maksaa n. 100 euroa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2711
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2481
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2229
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1845
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1433
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1413
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1145
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1124
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1043
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      928
    Aihe