Minä sain perjantaina luvan 7,86x54R kivääriin ja nyt en saa siitä lukkoa pois.Se on tiukassa ja olen yrittänyt lyödä sitä vasaralla taaksapäin vaan ei se irtoa.
Onko siinä joku oma kikka kun irroitin sen neljän ptr lippaankin mutta ei vain lähtenyt.Pian minä puran sen tukista pois ja irroitan siitä liipaisimenkin jos se auttaisi.
Kertokaa miten tästä sota-aseesta saa sen lukon pois kun onhan venäläisten huollettava joskus ase itsekin eikä sitä voinut aina lähettää taakse jossa ne puhdistettiin ja öljyttiin käyttöä varten.Kun ne tulivat lähetettiin varakivääri sinne taakse huoltoon.
Sovjet 1943
8
1096
Vastaukset
- poojuh
...paina liipasin pohjaan ja vedä lukko pois.
- mikä kaliperi??
Mikä ihmeen kaliperi se 7,86x54R on?? Ikinä en ole sellaisesta kuullut! Onko joku ihan uusi kaliperi? Mistä meinasit saada latausvälineet sen panoksille??
Venäläisten sotilaskivääreiden kaliperithan ovat aina 7,62x54R...- Lukko pois
On 7,62x54R en vain muistanut kun myyjä puhui erilaisista luotien mitoista ja sekoitin sen kaliberin.Lukko putosi syliin kun painoin liipaisimesta ja pitäisi nyt purkaa ja saada uudestaan kootuksikin.
Kiitos avusta kun oikein hävettää etten ymmärtänyt mitään vaikka sellaisen sain ostettua.
Aseen malli selvisi myös ja se on 91/30 ja se on VKT 42. - kuitenkin..
Lukko pois kirjoitti:
On 7,62x54R en vain muistanut kun myyjä puhui erilaisista luotien mitoista ja sekoitin sen kaliberin.Lukko putosi syliin kun painoin liipaisimesta ja pitäisi nyt purkaa ja saada uudestaan kootuksikin.
Kiitos avusta kun oikein hävettää etten ymmärtänyt mitään vaikka sellaisen sain ostettua.
Aseen malli selvisi myös ja se on 91/30 ja se on VKT 42...suomalainen kivääri?
"Aseen malli selvisi myös ja se on 91/30 ja se on VKT 42."
Muistelisin, että VKT tarkoittaa Valtion Kivääri Tehdasta ja tuo 91 tarkoittaisi vuosimallia (1891) - onkin
kuitenkin.. kirjoitti:
..suomalainen kivääri?
"Aseen malli selvisi myös ja se on 91/30 ja se on VKT 42."
Muistelisin, että VKT tarkoittaa Valtion Kivääri Tehdasta ja tuo 91 tarkoittaisi vuosimallia (1891)vain tarkastettu Valtion Kivääri Tehtaalla 1942. 91/30 nimittäin ainakin tarkoittaa Mosin-Nagant m91/30, venäläistä jalkaväenkivääriä. Se on todellakin otettu käyttöön 1891, mutta paranneltu versio siitä on tehty 1930. Siitäpä se nimi sitten juontuu.
Suomalaisissa sotilaskivääreissä, m27 ja m39 on merkintä kaliperi 7,62x53R ja venäläisissä mosin-nagant kivääreissä m91/30 ja m44 kaliperi merkintä on 7,62x54R - tavarits.
Lukko pois kirjoitti:
Aseen malli selvisi myös ja se on 91/30 ja se on VKT 42.on deko-ase, meinaan jos asetietämys on noin vähissä, voi tulla vahinkoja.
- Lukko pois
tavarits. kirjoitti:
on deko-ase, meinaan jos asetietämys on noin vähissä, voi tulla vahinkoja.
On ensimmäinen kiväärini kun aiemmin olen ampunut pienoiskiväärillä.Rekyyli tuntuu olkapäähän mutta ei niin paljon kuin ensin ajattelin.
On se aika tarkka vaikka ei siihen kavereiden mukaan kannata sellaista uutta kiikaria asennuttaa kun vain pilaisi ulkonäön.
Olen varovainen aseen kanssa ja tämä riittää hyvin metsästykseen sekä muuhun ammuntaan. - tavarits..
Lukko pois kirjoitti:
On ensimmäinen kiväärini kun aiemmin olen ampunut pienoiskiväärillä.Rekyyli tuntuu olkapäähän mutta ei niin paljon kuin ensin ajattelin.
On se aika tarkka vaikka ei siihen kavereiden mukaan kannata sellaista uutta kiikaria asennuttaa kun vain pilaisi ulkonäön.
Olen varovainen aseen kanssa ja tämä riittää hyvin metsästykseen sekä muuhun ammuntaan.oikea asenne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.948086- 1743782
- 533289
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2552541- 482175
- 422035
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?291970- 481912
- 601788
- 191783