Tuossa joku vl-kanssakulkija kirjoitti hoitokokouksista:
""Ketään ei "heitetty saatanalle", vaan osa näytti teoillaan sen, etteivät ole uskomassa oikealla tavalla. Ja tästä mainittiin kyseisille henkilöille, kuten asiaan kuuluu.""
Jos ihminen on saanut Jumalalta lahjaksi elävän uskon Jeesukseen Kristukseen, oikeita "tapoja" uskoa on sydämen rauha, siis täydellinen relaaminen Jeesuksessa Kristuksessa. Kaikessa voi turvata Jeesukseen, pyytää syntejään anteeksi, pyytää viisautta, voimia, terveyttä, ymmärrystä, mitä vain, siis elää elävässä rukousyhteydessä Kristuksen kanssa.
Oikealla tavalla
2
173
Vastaukset
- minä vajavainen
uskovana itseäni pitävä en ole koskaan ymmärtänyt näitä sanontoja kuten esim. "ei ole uskomassa oikealla tavalla". Ikäänkuin yritettäisiin kääntää hyväksi ja ymmärrettäväksi totuus, että joku on hairahtunut ja tehnyt syntiä. Miten voi uskoa oikealla tavalla? Miten voi uskoa ensinkään oikein? Kuka määrittelee sen, uskonko oikein vai väärin? Mitä väliä sillä on, jos uskon eri tavalla kuin joku toinen? Emmekö me jokainen ole henkilökohtaisesti vastuussa Jumalalle uskostamme ja epäuskostamme, teoistamme ja tekemättä jättämisistämme. Minkä takia toisen ihmisen pitäisi alkaa määritellä minun uskoni syvyyttä ja sitä, että onko minun uskoni huonompaa kuin jonkun toisen? Itseäni ei kiinnostaa pätkän vertaa mennä jonnekin uskovien kokouksiin kuuntelemaan, että olen syntinen tai että uskoni on riittämätön. Olen jo vuosikymmeniä todennut olevani syntinen, luultavasti syntisin koko maaimassa, mutta silti jaksan uskoa siihen tosiasiaan, että Jeesuksen armo ja rakkaus puhdistaa minunkin syntini.
- oikeasti uskomassa
jne.. pitäisi kieltää! Ihan yksinkertaisesti sen vuoksi, että miten kukaan ihminen kykenee määrittelemään itselleen, onko oikeasti uskomassa?
Toki toki, nämä jotka asiaa esittävät näin, ja yleensä kuuluvat RY:n johtoon, voivat määritellä, mutta se on väärin, ja sillä aiheutetaan mielenterveysongelmia!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455080Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131604Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481269Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101199- 131133
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171017Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76979Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3895Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57789Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27763