Mittasin tuossa kiristimen mikä oli ulkona 19 mm! Siis ketjun vaihto edessä.
Tarkistin ylemmät rattaat, mitkä vaikuttivat suhteellisen hyviltä. siis ei toispuoleista kulumaa.
Onko hankala vaihtaa itse ketju vanhan ketjun avulla ja onko liitonksen niittaukseen käytettävä erikoistyökalua, vai riittääko esim. pistepuikolla lyönti?
Kiitos mahdollisista vastauksista eläkeläiselle.
Jakoketjun vaihto. Onko hankala vanhan ketjun avulla?
9
3087
Vastaukset
- kun pitää ketjun
koko ajan tiukalla,eli kaveri avuksi pyörittämään konetta.Hanki koneistamolta ketju jossa on liitin,kaikkein varmin ja helpoin tapa.LIITTIMEN UMPINAINEN PÄÄ LAITETTAVA KETJUN PYÖRIMISSUUNTAAN PÄIN !!
- käy vaikkapa
polkupyöräliikkeestä pieni ketjunkatkaisulaite.Se ei paljoa maksa ja on kätevä.Itse olen sellaisen joskus Biltemalta tai Motonetilta ostanut.Vaivaa on säästynyt paljon sen avulla.
- ketjunliittimen lukituslevy...
umpinainen pää..Hah. Ainahan koneistamo on valmis pientä korvausta vastaan tekemään liitettävän ketjun autoihin jos sitä ei muuten löydy.Luulisi kyllä olevan.
- ei voi keskittyä
ketjunliittimen lukituslevy... kirjoitti:
umpinainen pää..Hah. Ainahan koneistamo on valmis pientä korvausta vastaan tekemään liitettävän ketjun autoihin jos sitä ei muuten löydy.Luulisi kyllä olevan.
viiniin kun sanat katkeaa kesken kaiken..Siis lukituslevynjousen.Toinen hah.
- 8 vai 16 venttiilinen?
Tuollaista liittimellä lukittavaa jakoketjua saa ainakin Iwis merkkisenä.Kun vanhasta ketjusta poistaa työkalulla ketjulenkin,niin silloinhan uuden ketjun voi vaihtotyön ajaksi liittää siihen tuolla liittimellä.Pysyy ainakin paikallaan vetovaiheessa.
- kallis kuin mikä
Huh huh...
- sivuilla varmaankin
kallis kuin mikä kirjoitti:
Huh huh...
saisi hyviä ohjeita.Sen verran minä nyt kuitenkin tekisin että ennen vanhan ketjun katkaisua,laittaisin kaikki ajoitusmerkit kohdalleen ja lukisin nokka-akselien merkkien välisen jakoketjun lenkkien määrän,ihan vain varmuuden vuoksi.
- viisaita,,
sivuilla varmaankin kirjoitti:
saisi hyviä ohjeita.Sen verran minä nyt kuitenkin tekisin että ennen vanhan ketjun katkaisua,laittaisin kaikki ajoitusmerkit kohdalleen ja lukisin nokka-akselien merkkien välisen jakoketjun lenkkien määrän,ihan vain varmuuden vuoksi.
kysymyksiä ja vastauksia, mutta milloin se ketju pitää vaihtaa, minulla ollut vuodesta 84 saabbeja, ajettu 130000- 550000km enkä ole koskaan törmännyt moiseen ongelmaan.
- vaihtorajana pidettiin
viisaita,, kirjoitti:
kysymyksiä ja vastauksia, mutta milloin se ketju pitää vaihtaa, minulla ollut vuodesta 84 saabbeja, ajettu 130000- 550000km enkä ole koskaan törmännyt moiseen ongelmaan.
vain sitä milloin ketju alkoi rahista liikaa,yleensä 400tkm jälkeen.Vuosituhannen vaihteen molemmin puolin tehdyissa koneissa oli huomattavasti heikommat ketjut ja niissä se oli uusittava,jos sinne asti kesti, kun kiristin tullut 15mm ulos.Varsinainen ongelma oli noissa vuosimalleissa tasapainoakselien ketjut ja rattaat.Tuhoja tapahtui jos ei ollut suosiolla jo ennakkoon vaihdattanut niitä osia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754547Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093793Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1473509Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.411992Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891239- 1251064
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.136991- 57933
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25847